Introducere curs Access
Cursul Access Expert (III) va introduce in lumea “Tips&Tricks” cu noi capitole de mare interes cum ar fi: automatizarea lucrului in Access utilizand Macrocomenzi, realizarea interfetelor utilizator complexe, securizarea, administrarea si depanarea bazelor de date.
La absolvirea cursului Access vei sti cum sa:
- lucrezi cu riboane/taburi
- personalizezi mediul de lucru Access
- definesti o baza de date
- definesti tipurile de baze de date
- definesti obiectele dintr-o baza de date
- definesti un tabel
- structurezi datele intr-un tabel
- definesti tipurile de date in Access
- inserezi date intr-un tabel
- actualizezi datele intr-un tabel
- stergi datele intr-un tabel
- filtrezi datele intr-un tabel
- sortezi datele intr-un tabel
- modifici structura unui tabel
- definesti o legatura intre tabele
- definesti o legatura de tip “one-to-many”
- definesti o legatura de tip “many-to-many”
- definesti o interogare
- definesti tipurile de interogari in Access
- utilizezi operatori de interogare (between, in , is, like)
- definesti coloane calculate
- definesti un formular Access (User Form)
- creezi un formular rapid folosind AutoForm
- modifici formularele folosind designerul
- definesti un raport Access
- creezi un raport rapid folosind AutoReport
- modifici un raport folosind designerul de rapoarte
- creezi un raport de la zero
- folosesti formatarea conditionata intr-un raport
- adaugi un antet/subsol unui raport
- grupezi datele intr-un raport
- definesti modul de afisare intr-un raport
- utilizezi constrangerea NOT NULL
- utilizezi constrangerea UNIQUE
- utilizezi constrangerea CHECK
- utilizezi constrangerea PRIMARY KEY
- utilizezi constrangerea FOREIGN KEY
- utilizezi interogari parametrizate
- utilizezi interogari incrucisate
- utilizezi subinterogari
- utilizezi interogari de tip modificare de date (Update Query)
- utilizezi interogari de tip stergere de date (Delete Query)
- utilizezi interogari de tip inserare de date (Append Query)
- utilizezi interogari de tip creare de tabel (Make Table Query)
- utilizezi limbajul SQL
- utilizezi operatori SQL
- utilizezi instructiuni SQL (SELECT, INSERT, UPDATE, DELETE)
- utilizezi limbajul SQL in detaliu (clauzele GROUP BY, HAVING, WHERE, ORDER BY)
- utilizezi obiecte, proprietati
- utilizezi subformulare
- utilizezi scenariul “master-details”
- utilizezi obiecte, proprietati
- creezi subrapoarte
- utilizezi functii agregate
- creezi un raport tip etichete (Mailing labels)
- creezi rapoarte de tip matrice
- creezi rapoarte cu grafice
- importi/exporti date Microsoft Excel
- exporti date in Microsoft Word
- utilizezi tabele legate (Linked Tales)
- utilizezi date in format XML
- creezi un macro
- asignezi un macro la un buton de comanda
- validezi datele utilizand macrouri
- personalizezi mesajele de eroare la introducerea datelor utilizand casute de mesaje tip MessageBox
- automatizezi introducerea datelor folosind macrouri
- creezi un modul standard de cod
- dezvolti cod VBA
- apelezi o procedura VBA din cod
- executi o procedura VBA
- creezi un panou de control
- modifici un panou de control
- stabilesti setarile de pornire a unui panou de control
- faci impartirea unei baze de date in FrontEnd/BackEnd (SPLIT)
- securizezi o baza de date
- convertesti o baza de date intr-un fisier “executabil” tip MDE/ACCDE
- creezi copii de siguranta
- compactezi si sa repari o baza de date Access
- determini dependentele intre obiectele Access
- documentezi o baza de date Access
- analizezi performanta unei baze de date Access
Agenda cursului Access
Modulul 1: Interfata Access
Descriere modul
O scurta prezentare a interfetei aplicatiei Microsoft Access si a modului in care aceasta poate fi personalizata pentru a accesa rapid comenzile necesare.
Lectii
- Explorarea interfetei Microsoft Access
- Lucru cu panglici de butoane (Ribbons)
- Lucrul cu taburile contextuale
- Personalizarea mediului de lucru Access
- Super Tooltip
- Quick Access Toolbar
- Floatie
Modulul 2: Recapitulare nivelul incepator
Descriere modul
Modulul isi propune sa readuca in atentie cateva informatii privind operatiile de baza Access. Aceste informatii trebuiesc stapanite de catre viitorii participanti la curs, pentru a putea asimila programa propusa in continuare. In functie de nivelul de cunostinte initial al grupei, trainerul va mari/micsora timpul alocat acestui modul.
Lectii
- Stim ce sunt tabelele (tipuri de date, structura, proprietati, etc)?
- Stim ce sunt relatiile intre tabele(n la m, m la m) ?
- Stim ce este un query?
- Stim ce este un form?
- Stim ce este un raport?
Modulul 3: Automatizari folosind macrouri
Descriere modul
Pentru a castiga timp sau pentru a evita anumite activitati repetitive puteti crea automatizari folosind macrouri ce pot fi convertite la nevoie in cod VBA.
Lectii
- Crearea unui Macro
- Asignarea unui macro la un buton de comanda
- Validarea datelor folosind Macrouri
- Afisarea personalizata a erorilor de introducere a datelor folosind casute de mesaje de tip MessageBox
- Automatizarea introducerii datelor folosind macrouri
Modulul 4: Codul VBA
Descriere modul
Pentru automatizari complexe in Access puteti converti obiectele de tip macro in cod VBA. Folosind programarea in VBA aveti o mai mare flexibilitate si un control imbunatatit asupra activitatilor repetitive.
Lectii
- Crearea unui modul standard de cod
- Dezvoltarea codului
- Apelarea unei proceduri VBA din cod
- Rularea unei proceduri VBA
Modulul 5: Panouri de control (Switchboards)
Descriere modul
Pentru a da posibilitatea utilizatorilor sa ajunga repede la elementele vizuale pe care le-ati pregatit pentru ei cu ajutorului unui Switchboard aveti la dispozitie o fereastra principala prin care puteti oferi acces rapid la alte formulare sau rapoarte.
Lectii
- Crearea unui panou de control
- Modificarea unui panou de control
- Stabilirea setarilor de pornire a unui panou de control
Modulul 6: Distribuirea securizata a unei baze de date Access
Descriere modul
Pentru utilizarea unei baze de date intr-un mediu de business, fie cand baza de date ajunge la dimensiuni mai mari fie cand aceasta este accesata de un numar mai mare de utilizatori, se recomanda impartirea acesteia in baze de date cu roluri diferite: FrontEnd pentru interfata cu utilizatorul si BackEnd pentru stocarea datelor.
Lectii
- Impartirea unei baze de date in FrontEnd/BackEnd (split)
- Implementarea securitatii unei baze de date
- Stabilirea si gestionarea parolelor
- Encodarea si decodarea unei baze de date Access
- Convertirea unei baze de date Access intr-un fisier protejat de tip ACCDE
Modulul 7: Operatii administrative cu bazele de date Access
Descriere modul
Pentru a accesa mai usor informatiile sau pentru a va asigura ca aceste date nu devin inutilizabile, trebuie sa efectuati periodic diverse operatiuni de mentenanta, cum ar fi crearea unor copii de siguranta sau compactarea si repararea acesteia.
Lectii
- Lucrul cu tabele Externe (Linked Tables)
- Copii de siguranta
- Compactarea si repararea unei baze de date Access
- Protejarea la deschisere a unei baze de date Access cu ajutorul unei parole
- Determinarea dependintelor intre obiectele Access
- Documentarea unei baze de date Access
- Analizarea performantei unei baze de date Access
Suportul de curs Excel, unic in Romania
Materialele de curs Excel constau intr-o serie de resurse multimedia, de o calitate ireprosabila:
Materialul # 1: Acces GRATUIT la cele 800 de lectii video marca Dr.Excel.
Resurse unice post-instruire pentru cursurile Excel
Toti participantii la cursurile noastre Excel primesc acces GRATUIT la cea mai generoasa platforma de cursuri video online din Romania: Platforma Dr.Excel
Materialul # 2: Peste 100 de fisiere Excel cu rezolvarile si explicatiile de la curs
BONUS: Suport post-instruire perioada nelimitata via Comunitatea IT Learning
Informatii traineri
Toate cursurile Excel sunt susținute exclusiv de către Echipa Dr.Excel – condusă de Bogdan Tarla, MVP Excel.
Metoda de lucru
Solutia de instruire “Ultra all inclusive” , bazata pe o metodologie unica de tip “all in one“, mai exact un pachet complet, cuprinzand urmatoarele beneficii, fara insa a se limita la acestea:
- Intalnirea online cu trainerii IT Learning, in scopul identificarii nevoilor reale de instruire ale acesteia.
- Testarea si evaluarea cursantilor pre-instruire, pentru stabilirea nivelului lor de cunostinte si abilitati.
- Personalizarea agendei cursului, conform nevoilor de instruire convenite, pornind de la background-ul real al participantilor.
- Livrarea efectiva a cursului de catre trainerul certificat Microsoft, responsabil de proiectul de instruire customizat, bazata 100% pe aplicatii practice.
- Lucrul direct pe fisiere Excel propuse de cursanti (imbinarea instruirii cu consultanta).
- Feedback la cald, completat conform formularului atasat , in baza caruia se poate invoca clauza “Money back guarantee”: In cazul obtinerii unui nivel de satisfactie mai mic de 75 % , reflectat de formularul de feedback, garantam returnarea taxei de participare sau reluarea cursului fara nici un cost”.
- Elaborarea raportului trainerului privitor la progresul absolventilor ai recomandarie acestuia pentru continuarea perfectionarii.
- Emiterea certificatelor, care atesta absolvirea cu succes a cursului Excel.
- Crearea conturilor de access pe platforma noastra de e-learning interactiv, www.office-learning.ro , pentru cel putin 12 luni.
- Generarea de rapoarte cu statisticile de folosire a portalului e-learning de catre fiecare cursant in parte.
- Activarea examenelor online si, in urma sustinerii cu success a acestora, emiterea certificatului aferent.
- Feedback la rece, dupa parcurgerea lectiilor online si a sustinerii examenelor aferente.
- Sedinte de follow-up sau consultanta pentru aplicarea in viata reala a cunostintelor si abilitatilor dobandite in urma instruirii Excel si rezolvarea unor probleme punctuale de job.
- Suport acordat online de catre trainer sau prin forumul comunitatii MS Office din Romania, unde se ofera raspuns la orice intrebare in materie de Excel.
Standard de calitate
Conform insusi principiului de baza al Sistemului de management al calitatii, implementat de IT Learning, obiectivul nostru este satisfactia clientului. Pentru atingerea acestui obiectiv, evaluarea calitatii serviciilor livrate este esentiala.
In acest sens va incurajam sa folositi orice cale si metoda de comunicare (feedback la cald si la rece, testimonial scris, telefon, e-mail, blog, forum, retele sociale etc.), pentru a va exprima, nu atat satisfactia pentru calitatea serviciilor noastre, care reprezinta in fapt angajamentul nostru ferm, asumat prin contract, cat mai ales, daca este cazul, insatisfactia de orice fel privind prestatia noastra, care ne va ajuta sa imbunatatim standardul acestor servicii, in beneficiul dvs.
Inscriere / Facturare / Plata / “Money back guarantee”
- Daca sunteti persoana fizica, sau grup de maxim 5 participanti din partea unei companii, va puteti inscrie doar in clasele noastre deschise, anuntate pe site la pagina “Calendar Cursuri Open“
- Rezervarea locului / locurilor in sala de curs Open se face telefonic (0787.692.238) sau prin e-mail la adresa office@itlearning.ro , in reply urmand sa primiti fisa de inscriere care trebuie completata de dvs. si retrimisa noua impreuna cu datele de facturare
- Urmeaza emiterea facturii, pe care o veti primi tot pe e-mail, in baza careia urmeaza sa efectuati plata (transfer bancar sau depunere numerar in contul IT Learning) si sa ne trimiteti confirmarea aferenta
- Veti primi la randul dvs. confirmarea noastra ferma ca sunteti inscris(a) la cursul respectiv, impreuna cu detaliile organizatorice (orarul cursului, coffee-break, pauza de pranz etc.)
- Urmeaza livrarea cursului, iar la finalul acestuia completarea feedback-ului, conform formularului de evaluare , in baza caruia se poate invoca clauza “Money back guarantee”: “In cazul obtinerii unui nivel de satisfactie mai mic de 75 % , reflectat de formularul de feedback, garantam returnarea taxei de participare sau reluarea cursului fara nici un cost”.
- Daca sunteti persoana juridica si doriti inscrierea unui grup de peste 5 participanti, vom formula o oferta personalizata cu discount de volum, exclusiv pentru compania dvs., conform specificatiilor primite telefonic, prin fax (0371.602.780) sau pe e-mail la adresa office@itlearning.ro
- Dupa acceptarea ofertei (livrabile, costuri, agenda, perioada si locatia organizarii cursului) urmeaza etapa contractuala
- Odata agreata forma finala a contractului de legal-ul partilor, urmeaza semnarea si livrarea efectiva a serviciilor convenite, a caror facturare si plata se va face numai dupa primirea feadback-urilor completate de absolventi la finalul instruirii si numai in virtutea clauzei “Money back guarantee”:”In cazul obtinerii unui nivel de satisfactie mai mic de 75 % , reflectat de formularului atasat , garantam renuntarea la contravaloarea instruirii sau reluarea cursului cu alt trainer, fara nici un cost aditional”)