O activitate des efectuata si care poate fi automatizata mult mai usor cu Power Query este Centralizarea datelor din mai multe fisiere excel cu aceeasi structura, localizate in acelasi folder.
Am pregatit materiale video, cu subtitrare de aceasta data, pentru 2 solutii diferite:
Prima solutie presupune utilizarea optiunii New Query - From File - From Folder, si extragerea continutului fiecarui fisier excel prin adaugarea unei coloane suplimentare cu formula Excel.Workbook([Content]), dupa care se fac toate prelucrarile necesare.
Materialul video care ilustreaza aceasta solutie poate fi vazut aici: Combinare fisiere excel din folder varianta 1
A doua solutie, presupune prelucrarea unui singur fisier excel: New Query - From File - From Workbook, efectuarea tuturor prelucrarilor necesare, apoi transformarea acestei interogari intr-o functie personalizata, foarte asemanatoare cu un UDF in Visual Basic. Dupa crearea functiei (interogarii) personalizate, se repeta pasii din prima solutie: New Query - From File - From Folder, cu diferenta ca extragerea continutului fisierelor excel se va face prin adaugarea unei coloane cu functia personalizata. In locul functiei Excel.Workbook([Content]) vom utiliza ProceseazaToateFisierele([FilePath]&[FileName])
Video: Combinare date din fisiere excel din folder-functie personalizata
Ultima solutie, desi este putin mai complexa decat prima, ofera totusi cateva avantaje suplimentare: ofera posibilitatea procesarii fisierelor inainte de combinare (consolidare), pot fi create functii diferite pentru a procesa diferite tipuri de fisiere din acel folder: o functie poate procesa fisiere .txt, o alta functie poate procesa fisiere .csv, o a 3-a functie poate procesa fisiere .xlsx, pentru a aduce toate acele fisiere in aceeasi structura, rezultatele fiecarei functii pot fi combinate astfel intr-un singur tabel.
In cazul in care se adauga fisiere noi in acel folder, prelucrarea lor se face extrem de simplu: Data-Refresh All.
Fiecare solutie nu dureaza mai mult de 4-5 minute, in comparatie cu importul datelor cu Visual Basic, pentru care scrierea codului poate dura cel putin o ora.
Fisierele utilizate in materialele video:
[TIP] Combinare fisiere Excel din Folder
Doua add-onuri gratuite oferite de catre Microsoft ce completeaza functionalitatea Excel atat de bine incat incepend cu Excel 2013 Power Pivot vine preinstalat (doar trebuie activat) iar in Excel 2016 Power Query este inclus direct in interfata Excel (nu mai este add-on)
-
- Moderator
- Mesaje:813
- Membru din:Vin Sep 09, 2011 4:05 pm
- Localitate:Iaşi
Mesaj de Catalin B. » Sâm Noi 12, 2016 5:03 pm
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
Probleme să fie, că soluţii se găsesc...
Înapoi la “Power Query & Power Pivot”
Mergi la
- Administrative
- ↳ Anunturi
- ↳ Concursuri
- ↳ Condica de sugestii si reclamatii
- Comunitati IT Learning
- ↳ Office Specialist: Comunitatea Microsoft Office din Romania
- ↳ Microsoft Excel - Intrebari tehnice (legatura catre forumul dedicat Dr.Excel)
- ↳ Microsoft Access - Intrebari tehnice
- ↳ Invata Microsoft Access cu Echipa IT Learning
- ↳ Intrebari despre Access 2019
- ↳ Intrebari despre Access 2016
- ↳ Intrebari despre Access 2013
- ↳ Intrebari despre Access 2010
- ↳ Intrebari despre Access 2007
- ↳ Intrebari despre Access 2003
- ↳ Tips and tricks in Access (indiferent de versiune)
- ↳ Microsoft Word - Intrebari tehnice
- ↳ Invata Microsoft Word cu Echipa IT Learning
- ↳ Intrebari despre Word 2019
- ↳ Intrebari despre Word 2016
- ↳ Intrebari despre Word 2013
- ↳ Intrebari despre Word 2010
- ↳ Intrebari despre Word 2007
- ↳ Intrebari despre Word 2003
- ↳ Tips and tricks in Word (indiferent de versiune)
- ↳ Microsoft Outlook - Intrebari tehnice
- ↳ Invata Microsoft Outlook cu Echipa IT Learning
- ↳ Intrebari despre Outlook 2019
- ↳ Intrebari despre Outlook 2016
- ↳ Intrebari despre Outlook 2013
- ↳ Intrebari despre Outlook 2010
- ↳ Intrebari despre Outlook 2007
- ↳ Intrebari despre Outlook 2003
- ↳ Tips and tricks in Outlook (indiferent de versiune)
- ↳ Microsoft Powerpoint- Intrebari tehnice
- ↳ Invata Microsoft Powerpoint cu Echipa IT Learning
- ↳ Intrebari despre Powerpoint 2019
- ↳ Intrebari despre Powerpoint 2016
- ↳ Intrebari despre Powerpoint 2013
- ↳ Intrebari despre Powerpoint 2010
- ↳ Intrebari despre Powerpoint 2007
- ↳ Intrebari despre Powerpoint 2003
- ↳ Tips and tricks in Powerpoint (indiferent de versiune)
- ↳ Visual Basic for Application (VBA) - Intrebari tehnice
- ↳ Invata sa programezi in VBA de la Echipa IT Learning
- ↳ Alte programe din suita Microsoft Office
- ↳ Invata Microsoft Project cu Echipa IT Learning
- ↳ Dr.Excel: Comunitatea Microsoft Excel din Romania
- ↳ Microsoft Excel - Intrebari tehnice
- ↳ Invata Microsoft Excel cu Echipa Dr.Excel
- ↳ Intrebari despre Excel 2019
- ↳ Intrebari despre Excel 2016
- ↳ Intrebari despre Excel 2013
- ↳ Intrebari despre Excel 2010
- ↳ Intrebari despre Excel 2007
- ↳ Intrebari despre Excel 2003
- ↳ Tips and Tricks Excel
- ↳ Probleme cu aplicatiile ce folosesc Excel ca aplicatie ajutatoare
- ↳ Visual Basic for Application (VBA) cu Excel - Intrebari tehnice
- ↳ Invata sa programezi in VBA de la Echipa Dr.VBA
- ↳ Power Query & Power Pivot
- ↳ Dr.Windows: Comunitatea Microsoft Windows din Romania
- ↳ Microsoft Windows - Intrebari tehnice
- ↳ Invata Microsoft Windows cu Echipa IT Learning
- ↳ Intrebari despre Windows 10
- ↳ Intrebari despre Windows 8
- ↳ Intrebari despre Windows 7
- ↳ Intrebari despre Windows Vista
- ↳ Intrebari despre Windows XP
- ↳ Intrebari despre ALTE versiuni de Windows
- Servicii IT Learning
- ↳ Despre cursurile in clasa
- ↳ Despre cursurile online (www.office-learning.ro)
- ↳ Discutii despre Cursurile Office-Learning
- ↳ Cursurile interactive de Excel
- ↳ Cursurile interactive de Access
- ↳ Cursurile interactive de Powerpoint
- ↳ Cursurile interactive de Word
- ↳ Cursurile interactive de Outlook
- ↳ Despre certificarile Microsoft
- Diverse
- ↳ Discutii libere (Cafenea)
- ALTE FORUMURI ROMANESTI
- ↳ CODEXPERT