Import de date (Partea 1) Din baze de date Access

Ti se pare greu sa parcurgi singur lectiile video gratuite?

Inscrie-te la unul din cele 10 tipuri diferite de cursuri Excel in clasa (cu instructor acreditat Microsoft)

Pasul 1.
Dupa cum probabil stiti, datele unei companii sunt stocate, de regula in asa numitele SGBD – Sisteme de Gstionare a Bazelor de Date (Microsoft Access, Microsoft SQL Server, etc.).
Excel actioneaza ca o “Insula de date”, avand posibilitatea sa se conecteze la o baza de date, sa extraga de acolo diferite informatii si sa le prelucreze cu instrumentele si metodele specifice.
Ne propunem, in cele ce urmeaza, sa importam in Excel un tabel dintr-o baza de date Access.

Tutoriale video interactive

Acest curs este disponibil si in format video interactiv, oferit gratuit tuturor celor care participa la cursurile noastre Excel in clasa.

Pasul 2.
Selectam celula B8 si, in tab-ul Data, grupul Get External Data, apasam butonul From Access.

Navigam in directorul care contine baza de date Firma.accdb, selectam acest fisier si apasam butonul Open.

Remarcam ca, in caseta de dialog Import Data, este bifata optiunea Table si locatia curenta, celula B8. Apasam butonul OK.

Avem astfel importate sub forma tabelara toate informatiile din tabelul Angajati al bazei de date Firma.accdb
Daca ar fi existat si alte tabele, Excel ne-ar fi dat posibilitatea sa alegem tabelul dorit dintr-o lista.

Reprezinti o companie si doresti acest curs pentru angajatii/colegii tai?

Citeste cu atentie procedura noastra de instruire Excel pentru companii: Ultra all inclusive

Pasul 3.
Pentru a crea o sincronizare a datelor importate in Excel cu cele din baza de date, in tab-ul Data, grupul Connections, apasam pe butonul Connections.
In caseta de dialog Workbook Connections, avand selectata conexiunea Firma, apasam pe butonul Properties.
In caseta de dialog Properties, bifam optiunea Refresh data when opening the file. Apasam butonul OK si apoi Close.

Inchidem fisierul Excel, navigam in directorul cu baza de date Firma si o deschidem in Access.
In tablul Angajati, facem o modificare de nume in prima inregistrare (Albert devine Popescu), salvam si inchidem Access. La redeschiderea fisierului Excel, vom avea preluate si modificarile facute in baza de date.

Ai intrebari tehnice legate de Excel si vrei sa te ajutam?

Detinem cea mai mare comunitate Excel din Romania (peste 11.000 membri activi), unde primesti suport gratuit la problemele tale Excel