Crearea Relatiilor in Microsoft Access (I)

Pasul 1.

Intr-o baza de date putem avea mai multe tabele. Am convenit deja ca un tabel se refera la o singura entitate din viata reala. In cazul nostru avem tabelul Angajati care stocheaza informatii referitoare la angajatii companiei.

Daca vom avea la un moment dat mai multe tabele, acestea se impune a fi relationate, asa cum exista relatii si intre entitatile din viata reala. Acest concept sta la baza Teoriei Relationale, care, daca vreti, este “inima” unei baze de date.

Ti se pare greu sa parcurgi singur lectiile video gratuite?

Inscrie-te la unul din cele 10 tipuri diferite de cursuri Access in clasa (cu instructor acreditat Microsoft)

Pasul 2.

Avem deja tabelul Angajati, creat in lectia trecuta. Mai cream un tabel cu numele Copii, care va stoca date referitoare la copiii angajatilor.

In tab-ul Create, alegem optiunea Table pentru a crea un nou tabel.

Din lista derulanta View a tab-ului Fields, alegem optiunea Design View.

Denumim tabelul Copii si apasam OK pentru a-l salva.

Tutoriale video interactive

Acest curs este disponibil si in format video interactiv, oferit gratuit tuturor celor care participa la cursurile noastre Access in clasa.

Pasul 3.

Exista doua moduri de vizualizare a unui tabel: Datasheet View ce ne permite atat crearea structurii unui tabel cat si introducerea de date si Design View, ce ne permite crearea structurii tabelului cu toate proprietatile cunoscute in Access dar nu permite introducerea de date.

Comutam inmodul de vizualizare Design View si introducem cele trei campuri: ID_COPIL (AutoNumber), Prenume (Short Text) si DataN (Date /Time).

Apasam Save si comutam apoi in modul Datasheet View.

Introducem apoi inregistrarile din imagine. In ceea ce priveste datele calendaristice, ele au legatura cu setarile din sistemul de operare Windows (Control Panel).

Asa cum in viata reala exista o legatura intre parinti si copii, asa si in cele doua tabele va trebui sa existe o relatie care sa precizeze pantru angajatii din tabelul 1 ce copii corespund.

Recomand ca structura tabelului sa se realizeze in vizualizarea Design View. Access este mult mai riguros in ceea ce priveste definirea coloanelor, introducerea datelor si gestionarea lor.

In momentul in care dorim sa cream structura, accesand vizualizarea Design View, Access solicita introducerea numelui tabelului. Il vom denumi Clienti. Dupa ce apasam butonul OK, observam redenumirea tabelului in panoul din partea stanga.

Este recomandat ca orice tabel sa aiba o coloana cu rolul de identificator unic de linie. Modificam denumirea primei coloane din ID in ID_CLIENT si ne asiguram ca este de tip AutoNumber. Access va genera astfel un numar curent pentru fiecare inregistrare.

Introducem apoi si celelalte denumiri de campuri: Nume, de tip Short Text, Orasul, de tip Short Test si Salariul, de tip Number su sub-proprietatea Long Integer. Alegem apoi vizualizarea Datasheet View pentru a introduce date. Apasam Yes pentru a salva structura tabelului.

In vizualizarea Datasheet View putem introduce acum date, trecand in campul urmator cu ajutorul tastei Tab.

Observam ca in celulele ID_CLIENT se completeaza automat numarul de ordine.

Ai intrebari tehnice legate de Access si vrei sa te ajutam?

Detinem cea mai mare comunitate Access din Romania (peste 11.000 membri activi), unde primesti suport gratuit la problemele tale Access