Intrebare filtrare in excel

Ce este nou in Microsoft Excel 2010?
Informatii despre cum se utilizeaza Microsoft Excel 2010
Calcule, Formule, Functii, Tabele pivot, Analiza datelor, etc
takehost
Mesaje: 3
Membru din: Mie Oct 17, 2018 1:31 pm

Intrebare filtrare in excel

Mesaj de takehost » Mie Oct 17, 2018 1:40 pm

Buna ziua, am o baza de date in excel de aproximativ 3milioane de linii, acesta este compusa din 2 coloane: ID BRAND si SERIE BRAND. Prima coloana, cea cu ID-urile incepe de nr. 1 si se termina pana nr.5000

Eu doresc sa schimb denumirile de la ID-uri in alte denumire, de exemplu numele "1" cu numele "FIAT" , am reusit sa gasesc o solutie sa fac filtrarea dupa prima coloana, aleg de exemplu "1" si imi arata toate randurile cu denumirea "1" , insa trebuie sa stau sa copiez de sus pana jos cateva zeci de mii de linii, se poate gasi o solutie mai usoara?

De exemplu direct din modulul de filtrare sa pot schimba denumirea, v-am atasat si o poza: https://i.imgur.com/lJkET26.png

Multumesc si scz daca nu m-am exprimat corect.

IPP
Moderator
Moderator
Mesaje: 4196
Membru din: Mie Iul 29, 2009 7:26 am
Localitate: Cluj-Napoca

Re: Intrebare filtrare in excel

Mesaj de IPP » Mie Oct 17, 2018 1:55 pm

Buna ziua

In excel sunt maxim 1.048.576 de linii deci pana la 3 mil. mai este

Daca e vorba de o inlocuire simpla (adica la nivel de intreg continutul celulei) atunci puteti folosi functia de Find-Replace. De ex. Selectati toate celulele de interes, apasati Ctrl+H pentru afisarea ferestrei de find, replace, treceti "3" respectiv "FIAT" (fara ghilimele), mai apasati butonul de options pentru a putea bifa ca va intereseaza schimbarea la nivelul continutului intregii celule si confirmati cu Ok

IP

IPP
Moderator
Moderator
Mesaje: 4196
Membru din: Mie Iul 29, 2009 7:26 am
Localitate: Cluj-Napoca

Re: Intrebare filtrare in excel

Mesaj de IPP » Mie Oct 17, 2018 1:59 pm

Daca aveti mai multe modificari de facut (tot la nivelul de continut celula), mai exista o varianta:
Configurati un tabel de tipul: Cod Vechi | Cod Nou dupa care folositi o formula de vlookup pe o coloana ajutatoare; Dupa obtinerea rezultatelor, salvati rezultatele ca valori si stergeti coloana cu denumirile vechi.

Nota. Exista multe exemple pe acest forum privind modul de folosire a formulei vlookup

takehost
Mesaje: 3
Membru din: Mie Oct 17, 2018 1:31 pm

Re: Intrebare filtrare in excel

Mesaj de takehost » Mie Oct 17, 2018 2:11 pm

Aveti dreptate, insa l-am impartit in 3 parti (am uitat sa specific asta), pana la urma cred ca voi folosi varianta cu CTRL+H, am crezut ca este o varianta mai usoara prin filtrare. Insa, pot face cumva sa deschid un excel cu 3mil de linii?

takehost
Mesaje: 3
Membru din: Mie Oct 17, 2018 1:31 pm

Re: Intrebare filtrare in excel

Mesaj de takehost » Mie Oct 17, 2018 2:19 pm

Eu detin si baza de date cu brand-urile separate care e alcatuita la fel din 2 coloane (id brand si nume brand), se poate face o conexiune si sa se schimbe automat ID de la brand din prima baza cu numele de la brand din a 2 baza?

IPP
Moderator
Moderator
Mesaje: 4196
Membru din: Mie Iul 29, 2009 7:26 am
Localitate: Cluj-Napoca

Re: Intrebare filtrare in excel

Mesaj de IPP » Mie Oct 17, 2018 2:26 pm

O foaie Excel are numarul acela de randuri, asta este. Iar la partea cu filtrarea ar trebui sa stiti ca in acel preview cu itemuri nu vor fi afisate niciodata toate daca vorbim de un numar mare. Depinde de versiune. Excel 2003 afisa maxim 999, versiunile mai noi cred ca maxim 9999. La 3 milioane de inregistrari ma indoiesc ca aveti doar 9999 de unicate reale astfel incat sa le vedeti pe toate in lista de filtrare.

Daca informatia din cele 3 mil. de randuri o impartiti in trei foi excel cu aceeasi structura in ceea ce priveste aranjarea informatiei, puteti face acel replace tot printr-o singura operatiune daca in prealabil selectati toate foile implicate dupa care coloana de interes din foaia ramasa activa. Nu uitati sa deselectati dupa terminarea procesului.

se poate aduce acea informatie prin folosirea vlookup sau altor functii de cautare (index + match). Atat doar ca la acel volum de informatie sunt sanse sa se blocheze ceva (acum cativa ani am vazut caz in care functia vlookup nu a mai adus informatia intr-o baza de cca 150000 randuri pentru ca nu mai exista suficenta memorie RAM pe acel calculator)

Scrie răspuns

Înapoi la “Intrebari despre Excel 2010”