Excel, Access sau SQL ?

Ce este nou in Microsoft Excel 2010?
Informatii despre cum se utilizeaza Microsoft Excel 2010
Calcule, Formule, Functii, Tabele pivot, Analiza datelor, etc
Închis
Antidinamicul
Mesaje: 83
Membru din: Sâm Aug 21, 2010 11:43 pm
Localitate: Bucuresti

Excel, Access sau SQL ?

Mesaj de Antidinamicul » Mar Oct 04, 2016 11:29 am

daca as avea de facut o baza de date, nu foarte complexa si cu interogari nu foarte complicate ce m-ati sfatui sa aleg ?

stiu ca pentru cineva cu state vechi aceasta intrebare este foarte naiva, este ca si cum as intreba, vreau sa ma fac doctor, ce ma sfatuiti sa aleg : medicina generala, medic spacialist sau chirurgie ?

Dar sa fim realisti, asa cum sunt unii medici generalisti care au uneori solutii complicate dar geniale, am vazut ca si printre utilizatorii excel sunt niste solutii care ar lasa cu gura cascata un programator.

Daca sunteti utilizatori al acestor 3 medii, ati apela la excel ?
Probabil ca cineva o sa ma certe spunand ca bazele de date ofera in plus avantajul multiuser, securitatea datelor. Eu as spune ca acum exista Excel Online cu salvare pe cloudul Onedrive care ofera la fel.

mariusc
Mesaje: 269
Membru din: Vin Sep 28, 2012 6:24 pm

Re: Excel, Access sau SQL ?

Mesaj de mariusc » Mar Oct 04, 2016 3:06 pm

Salut,
Sunt un utilizator al celor trei softuri si, in functie de necesitati, apelez cu incredere la toate cele trei.
Ce necesitati exista in spatele acestei intrebari? Intrebarea e general valabila?
Zi buna in continuare.

Antidinamicul
Mesaje: 83
Membru din: Sâm Aug 21, 2010 11:43 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Excel, Access sau SQL ?

Mesaj de Antidinamicul » Mar Oct 04, 2016 5:33 pm

Salut,

Intai nu e general valabila. Am un tabel care il folosesc si ca masca de introducere inregistrari in baza de date, ca baza de date si in acelasi timp ca raport. O sa imi spui ca atunci este un banal tabel.Si asa as vrea sa fie, am incercat sa il fac cat mai simplu.
Introducere inregistrari:
o linie, o inregistrare. Am colorat toate coloanele care contin formule, am lasat necolorat coloanele unde trebuie sa introduc date, vizual ma ajuta unde trebuie sa sar cu cursorul.
Baza de date:
acelasi tabel. Cand se ingreuneaza, cand trec de 2 luni, iau toate liniile si le asez in alt spreadsheet. Aici am avut o problema cu formulele pana am descoperit ca mai bine sa folosesc Paste Value si sa ramana valorile batute in cuie. Am inca un neajuns aici, am unele coloane care mi-ar fi folosit sa ramana formule, dar nu le poti avea pe toate.
Revenind la tabel, formulele isi iau unele valori din alte tabele aruncate in partea de jos a paginii de lucru. Practic liniile, adica inregistrarile, pe care le introduc, le fac pe niste zeci de linii , gata pregatite, formatate si "înformulate" pe care, asa cum spunea si un coleg de forum, le clonez prin insert. Motivul ? Am un pivot in alta pagina care se refresuieste la cerere si evit astfel Change Data Source
Ca si raport,
am avut grija sa imi ramana coloanele importante in partea stanga. De acolo si printez, cateva linii, cateva coloane, periodic. Tot aici au intervenit randurile libere, fara date, din cauza raportului. Ele au rolul de a-mi grupa cateva linii. Raportul (de fapt totul) arată asa : 2 până la 7 linii, o linie libera, iar 2- până la 7 linii , alta libera. Grupajul il fac manual, dupa introducerea inregistrarilor.Le grupez dupa ceva criterii :
1. suma dupa o anume coloana
2. valoarea textului unei alte coloane
3. data calendaristica dupa o alta coloana
4. valoare pe alta coloana
5. fler ( in timp ce am scris aceste criterii, imi dau seama cat de greu ar fi sa scriu un cod vre-odata care sa faca acest grupaj, fiindca practic, iau manual inregistrarile si le grupez dupa criteriile de mai sus)
Aceste grupaje delimitate de linii albe nu imi par a fi ok, dar nu am gasit alta solutie. Vizual nu ma descurc sa dau pe fiecare inregistrare o cifra cu rol de eticheta care sa le grupeze si sa vad apoi rezultatul in alta foaie de lucru intr-un pivot.
Este probabil evident ca nu umblu cu merged cells . Rar mai sterg cate o inregistrare, dar de multe ori comentez la coloana obs.

Si doi, da, daca ar fi general valabila? Sa spunem pentru o baza cu 10 000 de linii si 30 de coloane, 4 utilizatori. Formule nu prea complicate INDIRECT, CHOOSE, MATCH, ADDRESS, WEEKDAY, maxim 7 imbricari, vre-o doua Pivot table cu refresh la cerere si cam atat. Nu imi amintesc exact ce stie Excel online dar cred ca poate.
Daca ai vre-o idee m-ar putea ajuta.

seara buna

Hexman
Mesaje: 184
Membru din: Joi Ian 07, 2016 11:16 am

Re: Excel, Access sau SQL ?

Mesaj de Hexman » Mie Oct 05, 2016 8:31 am

Cam aceasi problema am intalnit si eu, excel sau sql.
Lunar trebuia sa introduc intr-un sheet in jur de 1000 de linii distribuite pe 12 coloane, din care scoateam 7 grafice. Pe sistemul meu avand un procesor de 2.6GHz si 12gb rami, rapoartele rulau decent, cand fisierul era deschis pe sisteme mai putin performante, excel murea. Solutia a fost sa mult totul in PHP-MySql.

mariusc
Mesaje: 269
Membru din: Vin Sep 28, 2012 6:24 pm

Re: Excel, Access sau SQL ?

Mesaj de mariusc » Mie Oct 12, 2016 9:46 am

Neata,
@ Antidinamicul : eu, personal, iti recomand Access, tinand cont de descrierea oferita.
Ar fi util si un fisier exemplu.
Zi frumoasa in continuare

Închis

Înapoi la “Intrebari despre Excel 2010”