Certificare Microsoft pentru Excel

DR.ACCESS
Moderator
Moderator
Mesaje: 300
Membru din: Lun Sep 05, 2011 5:06 pm

Re: Certificare Microsoft pentru Excel

Mesaj de DR.ACCESS » Joi Sep 04, 2014 9:26 am

M-am certificat si pe 2013.

Cum a fost?

Spre deosebire de variantele anterioare (2003,2007,2010) pentru 2013 s-a modificat modul de examinare. Examenele sunt tot interactive, practice, dar modul de prezentare este diferit.

Daca inainte, la cele aproximativ 40 de intrebari se deschidea cate un fisier si, in partea de jos a ecranului erau trecute cerintele task-ului respectiv, in 2013, avem un fisier (sau mai multe), pe care trebuie sa-l prelucram in confomitate cu cerintele care sunt prezentate, intr-o fereastra separata, sub forma unui check list, minimizat in partea de jos a a ecranului. Mai avem, de asemenea, tot intr-o fereastra separata, o lista cu fisierele necesare in realizarea task-urilor din lista si intr-o alta fereastra o imagine miniaturala in care putem vizualiza cum trebuie sa arate fisierul nostru la finalul examenului (asta chiar e de un real ajutor).

In imaginea de mai jos (e decupata din soft-ul de pregatire pentru examen, examenul propriu-zis se da la un centru de testare autorizat Certiport si nu poti sa “copiezi” nimic, nici macar intrebarile!) aveti structura de interfata a examenului de Access.
exam2013.png
Marea provocare, pentru mine, a fost manipularea tuturor acestor resurse si ferestre pe un ecran de 17″ (nici vederea nu ma mai ajuta, deh, varsta!)

In ceea ce priveste examenul propriu-zis, avem la dispozitie tot 50 minute dar, numarul intrebarilor nu este la fel de mare ca in variantele anterioare (sunt cam 20 de data acesta) deci, e timp suficient.

E drept ca nu ai timp sa cauti pe bajbaite instrumentele necesare si nu ai cum sa apelezi la Help!

La Excel examenul verifica aproape tot ce se poate, cu exceptia Macro si VBA. Am avut de utilizat functiile LOOKUP, VLOOKUP, HLOOKUP, IF, IFERROR, functii de tip data (weekday, networkdayss) functii text, adrese absolute si relative, data table, tabele si grafice pivot, grafice de toate tipurile (inclusiv Combo), adaugarea liniilor de tendinta, customizari de grafice, lucrul cu teme, stiluri, format conditional cu formule (din cele de mai sus), import din XML, creare si modificare de conexiuni cu alte aplicatii, aproape tot ce se utilizeaza in Excel la nivel de Power-User, fara Macro si VBA.

La Access se verifica organizarea datelor in tabele, stabilirea proprietatilor pentru campuri (input mask, validation, indexare, tipuri de date), legaturi intre tabele, formulare, rapoarte si prelucrarea lor in Design View, interogari simple si complexe, interogari de actiune, fara Macro si module VBA.

La Power Point am avut de prelucrat slide-urile Master, de conceput, salvat, modificat stiluri si teme, de introdus, modificat, setat efecte de animatie si de tranzitie, de inserat si editat fsiere video, de personalizat si setat Slide Show, inserare de tabele, grafice si importde date din alte fisiere(de tip Word, Excel, .txt)

In schimb, marea provocare, pentru mine, a fost Word-ul. Examenul este neasteptat de complex. Sunt cerinte de lucru avansat, foarte multe din categoria References, Building Blocks Organizer, Fields, Index cu toate variantele (inclusiv entry mark din documente externe), realizarea de stiluri, teme, importul si exportul lor in, si din, alte documente, utilizarea Document Inspector si multe altele.

A, si la toate programele, sunt multe cerinte de modificare a optiunilor de lucru cu aplicatia respectiva, din Options (ar trebui stiute cam toate).

La Word si Excel nu stiu cum este examenul Core (eu l-am dat pe cel de expert).

Pentru certificarea Master sunt necesare 6 examene:

Exam 77-425: Word Expert 2013 Part 1

Exam 77-426: Word Expert 2013 Part 2

Exam 77-427: Excel Expert 2013 Part 1

Exam 77-428: Excel Expert 2013 Part 2

Exam 77-422: PowerPoint 2013

si, la alegere, unul dintre examenele:

Exam 77-423: Outlook 2013

sau

Exam 77-424: Access 2013

sau

Exam 77-419: SharePoint 2013

sau

Exam 77-421: OneNote 2013

Eu am ales Access si am facut un tur de forta, m-am incapatanat sa le dau pe toate intr-o zi. Nu ma intrebati cum am iesit de acolo!

In transa!

Si am luat si doua cu punctaj maxim: Excel-ul part 1 si Access-ul.
exam2013 score report.png
La Excel am avut o mare surpriza: primul examen l-am luat cu 1000 de puncte. Il dau si pe al doilea (l-am facut si pe acesta perfect, doar aveam la dispozitie si imaginea de control, dar, Certiport a considerat ca mi-am luat nasul la purtare si mi-a acordat fix, dar fix, 700 de puncte). Am avut un soc! Daca as fi gresit o margica, acolo, probabil ca mi-ar fi acordat 990 de puncte dar dupa cum arata rezultatul transcript-ului, e chiar de neinteles cum de am obtinut punctaje atat de exacte (100, 75, 75, 50) cand la toate celelalte examene sunt scoruri de genul: 93%, 88%, 81%.

Dar ce mai conteaza, daca scrie Pass, inseamna ca ai trecut cu bine!

V-am spus toate acestea ca sa stiti la ce sa va asteptati daca aveti vreodata dorinta de a va confirma cunostintele in materie de Office. Pentru fiecare (absolut pentru fiecare) examen pe care l-ati trecut (oricare din cele enumerate mai sus) primiti certificarea Microsoft Office Aplication Specialist in domeniul respectiv. Grupul de 6 este necesar doar pentru certifcarea Master (in cazul meu, ca Microsoft Certified Trainer, aceasta e obligatorie).

Mult succes!
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
D. Tanase
MCT, MCTS
MOS Master Instructor

Închis

Înapoi la “Despre certificarile Microsoft”