Forum vs. servicii suport

Intrebari/Sugestii privind activitatea forumului si a comunitatii Microsoft Office din Romania
Închis
IPP
Moderator
Moderator
Mesaje: 4196
Membru din: Mie Iul 29, 2009 7:26 am
Localitate: Cluj-Napoca

Forum vs. servicii suport

Mesaj de IPP » Mar Mai 26, 2015 6:47 pm

Activez pe un forum (http://www.itlearning.ro/forum) de mai bine de 4 ani. Un forum care are reguli destul de bine stabilite si clare. Pentru cine le citeste si le aplica. Experiente mai vechi si mai noi m-au facut sa constat ca din ce in ce mai multi utilizatori fac o confuzie intre ceea ce este si ofera un forum si niste servicii suport.

Asadar, in cele ce urmeaza voi incerca sa transez cat se poate de direct aceasta problema.

Termenul de “forum” are sensul originar in latinescul forum si desemna un spatiu public (piata, dar nu de produse alimentare) ce adapostea atat cladiri obligatorii in peisajul urbanisticii romane (Basilica-in sensul original de “tribunal”, temple ale Triadei Capitoline, temple dedicate altor zeitati si curia-in sensul original de “adunare a alesilor”), cat si oameni (in sens general, oratori care isi exprimau deschis opinii in discursuri publice), care dezbateau problemele zilei, politice sau mai putin politice.
Acest ultim sens, de dezbatere pe diverse teme acopera si termenul de forum de pe internet-ul zilelor noastre. Cu alte cuvinte, forumul este o platforma on line pusa la dispozitie de cineva utilizatorilor sai cu scopul dezbaterii unor probleme.

In zilele noastre, in care specializarea este o constanta permanenta, tematica in forum-uri a devenit si ea prezenta. Referindu-ne la forum-ul Itlearning, acesta are atat o tematica mai larga (pachetul Microsoft Office, alte sisteme de operare sau aplicatii Microsoft) cat si una mai restransa, defalcata pe sectiuni (=aplicatii ale suitei, Ex. Access, Excel) si subsectiuni (=versiuni, 2003, 2007, 2010, 2013).

Scopul acestei platforme este de a oferi posibilitatea utilizatorilor sai sa puna si sa raspunda unor intrebari, sa discute despre solutii alternative ale unor probleme pentru ca, in final, toata lumea sa INVETE.

Participarea este voluntara (adica nu este nimeni obligat sa faca ceva) si onorifica (adica neplatita).

Accesul la resurse: este public si neingradit (adica toti utilizatorii inregistrati pot accesa/salva fisiere exemple si au acces la codurile macro, dupa caz)

Subiectele sunt punctuale sau de intindere redusa (adica se refera la intrebari de genul “cum fac aceasta operatiune”; “Care ar fi cea mai buna abordare daca doresc sa fac…”.
Si aici am ajuns la esenta acestui articol. Utilizatorii ar trebui sa fie constienti ca un forum de acest fel poate ajuta foarte mult la rezolvarea unor probleme mai complexe dar NU ESTE O PLATFORMA DE SERVICII-SUPORT in care membrii comunitatii creaza aplicatii “la cheie”, personalizate si bineinteles, GRATIS. Faptul ca resursele adapostite in forum sunt gratuite NU inseamna ca este loc care sa ofere aplicatii gratuite.

Chiar daca unii considera ca fiind de “intindere redusa” un subiect privind crearea unui raport, de exemplu, realitatea poate fi mult diferita: una este sa pornesti de la date bine structurate si sa obtii rapid un raport pe baza instrumentelor native (subtotals, pivot table) si alta este sa pornesti de la o structura a datelor mai mult sau mai putin corecta si sa ajungi la un raport personalizat atat din punct de vedere al aspectului (diverse formatari la nivele de celule, randuri, raport in sine, contopiri de celule, cat si a continutului (de gen folosirea unor formule personalizate – de ex. formule matriciale)

Da, poate au fost niste situatii in care s-a oferit si asa ceva dar acest lucru a depins strict de disponibilitatea unui sau altuia si nu trebuie considerate nici pe departe ca fiind o regula care sa guverneze un forum. De altfel, intr-o situatie similara se gasesc si alte forumuri de acest gen.

De asemenea, faptul ca se regasesc raspunsuri scrise la orice ora din zi sau din noapte si in toate zilele saptamanii NU nu tine de o obligatie de forum ci mai degraba de diferente de fus orar sau dupa caz, insomnii, relaxare, pasiune (ordinea este aleatorie).

In aceste conditii unele pretentii sunt supradimensionate iar atunci cand ele vin dublate de mesaje repetitive si insistente (pe forum sau ca mesaje private) totul devine agasant. Oamenii ar trebui sa inteleaga ca nu “totul este gratis”, ca pasiunea si voluntariatul isi au limitele lor, obiective.

Astfel, tinand cont de cele de mai sus, utilizatorii doritori de solutii complexe/complete au doua variante de abordare:
1.In cadrul forum-ului, prin “spargerea” cerintelor unei aplicatii in probleme mai mici compatibile cu ideea de forum.
2. Apelarea la firme/persoane specializate. Si sa ia in considerare faptul ca unele, mai multe sau toate cerintele se vor realiza contra cost. Daca va veti gasi in aceasta situati puteti emite pretentii de tratare preferentiata a problemei dvs., suport 24 din 24 de ore si 7 zile din 7.

In aceeasi directie, probabil voi incerca sa clarific in alt "articol" partea legata de "moderare" si de "concurs"

Închis

Înapoi la “Condica de sugestii si reclamatii”