Completare automata pentru OP
Completare automata pentru OP
Folosesc un fisier excel (Fisier initial) pentru a completa ordine de plata catre furnizori. Informatiile din acest fisier sunt copiate intr-un altul care este automatizat pentru a face verificari cu privire la corectitudinea conturilor IBAN si altele ca apoi in urma acestei verificari sa fie generat un fisier csv care va contine toate op-urile. Acest csv se incarca in platforma bancii spre validare si procesare plati.
Numarul de ordine de plata intr-o zi poate ajunge la cateva zeci sau chiar sute, asadar un numar destul de mare de procesat. Se intampla de foarte multe ori ca furnizorii sa se repete adica sa fie informatii care au mai fost utilizate si in trecut.
In fisierul initial care este de fapt o baza de date cu toate op-urile intocmite, as vrea sa am o automatizare in sensul ca atunci cand as introduce intr-un camp CNP-ul sau CUI-ul furnizorului sa fie completate automat in celulele respective cu ultimile informatii folosite pentru respectivul furnizor. In situatia in care nu ar fi gasite aceste informatii (adica s-ar face prima data plata catre respectivul) atunci sa fie posibil introducerea manuala a informatiilor care desigur sa poata fi folosite si in viitor la o urmatoare plata.
Credeti ca ar fi posibil asa ceva in excel? Ar fi un ajutor deosebit.
Am atasat fisierul initial excel care contine ceva informatii fictive iar coloanele colorate in verde sunt cele utilizate si populate cu date.
Coloanele 3, 4 si 15 contin informatii care sunt constante pentru toate op-urile. Coloana 11 va contine aceleasi informatii ca in coloana 8.
Numarul de ordine de plata intr-o zi poate ajunge la cateva zeci sau chiar sute, asadar un numar destul de mare de procesat. Se intampla de foarte multe ori ca furnizorii sa se repete adica sa fie informatii care au mai fost utilizate si in trecut.
In fisierul initial care este de fapt o baza de date cu toate op-urile intocmite, as vrea sa am o automatizare in sensul ca atunci cand as introduce intr-un camp CNP-ul sau CUI-ul furnizorului sa fie completate automat in celulele respective cu ultimile informatii folosite pentru respectivul furnizor. In situatia in care nu ar fi gasite aceste informatii (adica s-ar face prima data plata catre respectivul) atunci sa fie posibil introducerea manuala a informatiilor care desigur sa poata fi folosite si in viitor la o urmatoare plata.
Credeti ca ar fi posibil asa ceva in excel? Ar fi un ajutor deosebit.
Am atasat fisierul initial excel care contine ceva informatii fictive iar coloanele colorate in verde sunt cele utilizate si populate cu date.
Coloanele 3, 4 si 15 contin informatii care sunt constante pentru toate op-urile. Coloana 11 va contine aceleasi informatii ca in coloana 8.
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
Re: Completare automata pentru OP
Buna ziua
O varianta ar fi sa mai aveti o foaie in care sa aveti toti furnizorii (o singura data) si pe coloanele alaturate informatia aferenta de care aveti nevoie iar in foaia principala sa aveti formule de cautare (vlookup sau index+match) dupa CNP/CUI. Daca va fi vorba despre un furnizor nou atunci in loc de rezultate veti vedea eroarea N/A si veti putea merge la lista dedicata si sa adaugati furnizorul nou. Orice modificare privind datele furnizorului se vor face tot aici pentru a avea mereu situatia actuala. Daca e cazul, inainte de modificari salvati undeva vechea informatie.
Lista sursa cu furnizori o puteti face sub forma de table pentru a avea mai putin de lucru privind referintele la nivel de formule
Informatia din foaia principala o veti copia ca valori dincolo, unde vreti sa faceti verificarile suplimentare.
IP
PS. Specificati ce versiune de Excel folositi pentru a muta subiectul in sectiunea dedicata.
O varianta ar fi sa mai aveti o foaie in care sa aveti toti furnizorii (o singura data) si pe coloanele alaturate informatia aferenta de care aveti nevoie iar in foaia principala sa aveti formule de cautare (vlookup sau index+match) dupa CNP/CUI. Daca va fi vorba despre un furnizor nou atunci in loc de rezultate veti vedea eroarea N/A si veti putea merge la lista dedicata si sa adaugati furnizorul nou. Orice modificare privind datele furnizorului se vor face tot aici pentru a avea mereu situatia actuala. Daca e cazul, inainte de modificari salvati undeva vechea informatie.
Lista sursa cu furnizori o puteti face sub forma de table pentru a avea mai putin de lucru privind referintele la nivel de formule
Informatia din foaia principala o veti copia ca valori dincolo, unde vreti sa faceti verificarile suplimentare.
IP
PS. Specificati ce versiune de Excel folositi pentru a muta subiectul in sectiunea dedicata.
Re: Completare automata pentru OP
Folosesc Office 365.
-
- Mesaje: 435
- Membru din: Mar Dec 11, 2018 8:54 pm
Re: Completare automata pentru OP
Daca furnizorii se repeta, cum ai vrea sa iti apara datele? cand faci cautarea. Ultima inregistrare?, toate inregistrarile furnizorului?Numarul de ordine de plata intr-o zi poate ajunge la cateva zeci sau chiar sute, asadar un numar destul de mare de procesat. Se intampla de foarte multe ori ca furnizorii sa se repete adica sa fie informatii care au mai fost utilizate si in trecut.
Eu as face o foaie noua si un tabel cu furnizorii si datele de interes, apoi in aceeasi foaie sau in alta as folosi un DV pentru CNP/CUI
sau o celula in care as tasta cateva cifre/litere si functie de acestea, sa imi apara furnizorii care au/contin acele cifre/litere, si cu formule sa imi apara datele de interes. (INDEX, XMATCH, XLOOKUP etc)
藍
"I fear the day that technology will surpass our human interaction. The world will have a generation of idiots."
Albert Einstein
"I fear the day that technology will surpass our human interaction. The world will have a generation of idiots."
Albert Einstein
Re: Completare automata pentru OP
Ultima inregistrare ar fi suficienta.Daca furnizorii se repeta, cum ai vrea sa iti apara datele? cand faci cautarea. Ultima inregistrare?, toate inregistrarile furnizorului?
Re: Completare automata pentru OP
O solutie bazata pe o formula simpla & un cod banal ar fi din fisierul atasat. Fisierul atasat este doar cu titlu de exemplu, daca vreti sa urmati aceasta cale va trebui codul un pic schimbat pentru a acomoda denumirea reala a sheeturilor.
In sheet Foaie2 am pastrat aceiasi structura tabelata ca cea din foaia teste, doar ca este formatata ca tabel. In foaie1 am nomenclaturizat cativa clienti. Cautarea XLOOKUP se face pe baza CNP. In caz ca introduceti un CNP inexistent (care se doreste a fi un client nou), set focus (adica sa aveti celula cu CNP-ul respectiv selectata), apoi click butonul adauga. Acesta copiaza CNP-ul in nomenclator si selecteaza foaia respectiva pentru a completa manual restul de date aferente noului client: nume, IBAN etc.
In sheet Foaie2 am pastrat aceiasi structura tabelata ca cea din foaia teste, doar ca este formatata ca tabel. In foaie1 am nomenclaturizat cativa clienti. Cautarea XLOOKUP se face pe baza CNP. In caz ca introduceti un CNP inexistent (care se doreste a fi un client nou), set focus (adica sa aveti celula cu CNP-ul respectiv selectata), apoi click butonul adauga. Acesta copiaza CNP-ul in nomenclator si selecteaza foaia respectiva pentru a completa manual restul de date aferente noului client: nume, IBAN etc.
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.