Pagina 1 din 3

Filtrare comuna in mai multe foi/fisiere

Scris: Joi Sep 26, 2019 7:42 am
de gh19612005
Buna dimineata!
In activitatea mea se intampla sa fiu nevoit sa caut informatii despre un anumit item intr-un fisier excel cu mai multe foi, uneori in mai multe fisiere excel.
Ca sa fiu mai clar, m-ar ajuta ca atunci cand filtrez in Fisier exemplu 1, Sheet1 dupa "Ana A", sa gasesc filtarata informatia si in Sheet2...eventual si/sau in Fisier Exemplu 2.
Multumesc!

Re: Filtrare comuna in mai multe foi/fisiere

Scris: Joi Sep 26, 2019 3:50 pm
de Indigo-ONE
Salut,
1. De ce ai postat la Tips and Tricks Excel??? Ne arati/explici ceva?
2. daca filtrarea pentru foi multiple sa zicem ca ar fi rezonabila, nu inteleg filtrarea in alt/e fisier/e. Cu ce te-ar ajuta?
In toate fisierele ai o coloana sau mai multe, cu ce doresti sa filtrezi?
Apoi daca sunt multe fisiere intrun folder (sa nu mai zic mai multe foldere) ar dura "o vesnicie"
Asteptam clarificari....

Re: Filtrare comuna in mai multe foi/fisiere

Scris: Joi Sep 26, 2019 4:39 pm
de gh19612005
1.Da, probabil m-am orientat gresit...ideea era ca poate ar fi existat o "gaselnita"...
2.In toate foile voi avea cate o coloana pe care se va face filtrarea (in exemplul meu, coloana "Nume"). Daca e posibil sa se poata schimba aceasta coloana (sa zicem "Data")...cu atat mai bine...iar daca se se pot face filtrari succesive...(dupa "Nume" si apoi dupa "Data"), asta ar fi extraordinar…
Cat priveste filtrarea in mai multe fisiere (eu ma gandeam la 2-3...) o pot rezolva prin crearea unui singur fisier in care sa am copiate toate celelalte foi de interes. In general am doua-trei exporturi din baze de date diferite, si in fiecare se gasesc coloane care contin itemuri similare, cum ar fi numele si data.

Re: Filtrare comuna in mai multe foi/fisiere

Scris: Joi Sep 26, 2019 8:17 pm
de Indigo-ONE
2.In toate foile voi avea cate o coloana pe care se va face filtrarea (in exemplul meu, coloana "Nume").
De aici inteleg ca coloanele nu sunt aceleasi in fiecare foaie si/sau fisier. Deci coloanele de interes vor fi cautate dupa numele Headerului.
Dar nu ne-ai spus in ce rand se afla acest Header.

Si o curiozitate personala....Ce vei face mai departe cu acele date filtrate? Poate gasim o alta solutie, decat sa ne focusam pe ceva si sa constatam ca era o cale mai usoara de a face acel lucru.

Locatia celor 2-3 fisiere unde este, fisierele sunt deschise sau inchise???

Coloanele de interes fac parte dintrun tabel? (insert table).
Incearca sa dai mai multe detalii si pe cat posibil cat mai exacte.

Re: Filtrare comuna in mai multe foi/fisiere

Scris: Joi Sep 26, 2019 9:31 pm
de gh19612005
OK!
Cum spuneam mai devreme, fisierele respective sunt rezultate in urma unor exporturi in Excel a rezultatelor unor interogari din baze de date diferite. Nu sunt "Table", dar daca e nevoie, le pot transforma. Coloanele pe care as dori filtrarea nu au aceeasi pozitie, uneori nici acelasi titlu, dar le pot alinia (titlurile)...Nici randul de titluri nu e acelasi, intr-un export e primul rand, in altul, al patrulea rand...O alta dificultate e ca in acest din urma export sunt mai multe coloane cu celule imbinate, pentru a face filtrarile pe care le doresc, mai intai anulez imbinarile pentru intreaga foaie, rezultand mai multe coloane goale. Nu mai stau sa le sterg, dar ca sa-mi functioneze corect filtrarea pe intregul rand, selectez toata zona cu date cand activez filtrarea.
Scopul acestei intreprinderi asupra careia v-am solicitat ajutorul este de a-mi facilita analiza unui element oarecare. Deci daca vreau sa vad informatiile referitoare la "Ana A", sa pot alege intr-un singur loc "Ana A" si toate foile sa se filtreze corespunzator.
Daca alegem o solutie pentru fisiere diferite, ele vor fi in acelasi folder. Si vor fi deschise. Dar putem avea si un singur fisier, in care sa strang toate foile...

Re: Filtrare comuna in mai multe foi/fisiere

Scris: Joi Sep 26, 2019 9:59 pm
de Indigo-ONE
Dar putem avea si un singur fisier, in care sa strang toate foile...
Asta ar fi probabil cea mai usoara cale.
Daca poti pune toate foile de interes in acelasi fisier ar fi OK.

O alta varianta ar fi aducerea tuturor coloanelor de interes (filtrate sau nu, local) intro foaie si aici facem sau nu filtrarea.
Asta depinde daca te intereseaza doar o singura coloana sau si coloanele adiacente sau nu.

Re: Filtrare comuna in mai multe foi/fisiere

Scris: Joi Sep 26, 2019 10:09 pm
de gh19612005
In regula, voi aduna toate foile intr-un singur fisier.

In fiecare foaie am nevoie de toate informatiile din toate coloanele.

Re: Filtrare comuna in mai multe foi/fisiere

Scris: Vin Sep 27, 2019 7:27 am
de Catalin B.
E mult mai usor de combinat fisierele in Power Query, se face in cateva minute, metoda este mai flexibila decat o solutie in vb. Din tabelul combinat, poti afla rezultatele cu filtrare simpla pe orice coloane, sau poti adauga un tabel pivot.
Toate fisierele sursa trebuie sa fie in acelasi folder, nu mai trebuie decat scrisa adresa acelui folder in tabelul Folder Sursa, nu conteaza daca fislerele din folder sunt inchise sau deschise in momentul actualizarii.
Se poate perfectiona modelul, accepta orice numar de sheets in fisierele din folder.
Acum depinde de ce versiune de excel este folosita, PQ este inclus in excel 2016-2019, in versiunile 2010-2013 este sub forma unui add-in gratuit ce se poate descarca de pe site-ul microsoft.

Re: Filtrare comuna in mai multe foi/fisiere

Scris: Vin Sep 27, 2019 12:42 pm
de gh19612005
Buna ziua!
@Catalin B. - Inca nu stiu sa lucrez cu Power Query, dar ce am remarcat in fisierul atasat de tine, Column 2 contine date calendaristice din Sheet1 si locatii din Sheet2, iar Column3 contine ore lucrate din Sheet1 si cantitati din Sheet2. E corect sa le amestecam?
In plus, exporturile cu care vreau eu sa lucrez contin intre 20000 si 100000 de randuri iar coloane...intre 40 si 120.

Re: Filtrare comuna in mai multe foi/fisiere

Scris: Vin Sep 27, 2019 1:37 pm
de Catalin B.
Atat timp cat numarul total de randuri din toate fisierele si foile de lucru nu depaseste numarul de randuri disponibile in foaia de lucru in care se afiseaza rezultatul, pot fi procesate oricate fisiere.
Tot nu am aflat ce versiune de excel folosesti, ar fi bine de stiut.
Am modificat interogarea, initial am considerat ca fisierele sunt identice ca structura. In versiunea asta, accepta si combina coloanele existente.
Chiar daca numarul total de randuri depaseste capacitatea unei foi de lucru, nu ar fi o problema, Power Query poate procesa zeci de milioane de inregistrari. Se pot seta filtre pentru afisarea inregistrarilor de la 1 la 1.000.000, de la 1.000.001 la 2.000.000, si asa mai departe.
Sau PQ poate prelua si filtra rezultatele dupa criteriul dorit si afisa doar randurile care corespund.
In sectiunea Power Query de pe forum gasesti cateva filmulete si tips, e usor de invatat.