Introducere cursuri Word
Recomandam parcurgerea acestui curs cu instructor tuturor celor ce acum iau prima data contact cu Microsoft Word dar si celor care vor sa-si consolideze notiunile de baza si, apoi, sa-si dezvolte abilitati avansate in domeniul procesarii textelor. La finalul acestui curs, veti cunoaste noua interfata Microsoft Office, veti putea realiza documente Microsoft Word complexe, cu toate functionalitatile puse la dispozitie de program.
La absolvirea cursului Word vei sti cum sa:
- creezi un nou document nou
- creezi un nou document bazat pe un sablon
- salvezi un document
- schimbi locatia de salvare a unui document
- deschizi un document existent
- setezi calea implicita de salvare a unui document
- modifici numele utilizatorului
- aplici o formatare simpla textului
- afisezi marcatorii de paragraf
- copiezi formatarea unui text si sa o aplici altui text
- aplici un efect unui text
- adaugi marcatori sau numerotare unei liste de text
- setezi spatierea intre linii de text
- evidentiezi texte cu o anumita culoare
- aplici stiluri unui text
- cresti sau sa descresti nivelul de indentare al paragrafelor
- aplici borduri paragrafelor
- sortezi paragrafe dupa text, numere sau date in ordine ascendenta sau descendenta
- modifici culoarea fontului
- modifici caracteristicile de ingrosare, inclinare si subliniere ale textelor
- selectezi cuvinte, propozitii sau paragrafe
- selectezi obiecte inserate in pagina
- utilizezi comanda Find pentru a gasi un text
- utilizezi comanda Replace pentru a inlocui un text
- gasesti si sa selectezi texte dupa atribute de formatare
- gasesti si sa inlocuiesti texte utilizand caractere de inlocuire
- gasesti si sa inlocuiesti caractere speciale
- utilizezi panoul de navigare (Navigation Panel) pentru a gasi texte
- gasesti o anumita pagina a documentului
- gasesti o anumita sectiune a documentului
- gasesti o anumita linie a documentului
- inserezi o coperta (Cover Page)
- inserezi o pagina goala (Blank Page)
- inserezi un salt de pagina (Page Break)
- inserezi un tabel (Table)
- inserezi o poza (Picture)
- inserezi o poza de pe internet (Online Picture)
- inserezi forme (Shapes)
- inserezi un SmartArt
- inserezi un grafic (Chart)
- inserezi o captura de ecran (Screenshot)
- inserezi o portiune a unui ecran (Screen Clipping)
- inserezi un fisier video
- inserezi o legatura rapida (Hyperlink)
- inserezi un semn de carte (Bookmark)
- inserezi referinte incrucisate (Cross-reference)
- inserezi un comentariu (Comment)
- inserezi un antet (Header)
- inserezi un subsol (Footer)
- inserezi numarul paginii (Page Number)
- inserezi o caseta de text (Text Box)
- inserezi automat si rapid anumite texte (Quick Parts)
- inserezi o linie de semnatura (Signature Line)
- inserezi data si timpul curente (Date & Time)
- incorporezi diverse obiecte (Embedded Objects)
- inserezi ecuatii (Equations)
- inserezi simboluri speciale (Symbols)
- modifici tema unui document (Themes)
- aplici un stil predefinit unui document (Built-In Styles)
- schimbi setul de culori pentru o tema (Colors)
- modifici spatierea paragrafelor (Paragraph Spacing)
- inserezi un text de fundal (Watermark)
- modifici culoarea fundalului paginii (Page Color)
- adaugi borduri la o pagina (Page Borders)
- modifici marginile paginii (Margins)
- modifici orientarea paginii (Orientation)
- modifici marimea paginii (Size)
- setezi scrierea pe mai multe coloane (Columns)
- setezi intreruperi de pagina
- setezi intreruperi de coloana
- inserezi o sectiune noua in document
- utilizezi despartirea in silabe (Hiphenation)
- inserezi un alineat (Indent)
- modifici spatierea paragrafelor (Spacing)
- utilizezi panoul de selectie (Selection Pane)
- modifici pozitia unei poze in raport cu un text (Position)
- aduci un obiect in fata unui alt obiect (Brink Forward)
- aduci un obiect in prim-plan (Bring to Front)
- trimiti un obiect in spatele altui obiect (Send Backward)
- trimiti un obiect in fundal (Send to Back)
- aliniezi obiecte (Align)
- grupezi obiecte (Group)
- rotesti obiecte (Rotate)
- inserezi un cuprins (Table of Contents)
- actualizezi cuprinsul
- inserezi o Nota de Subsol (Foot Note)
- inserezi o Nota de Final (End Note)
- inserezi o lista de cuvinte-cheie (Insert Index)
- inserezi o Citare pentru a face trimitere la o sursa de informatii externa (Insert Citation)
- administrezi sursele citate in document (Manage Sorces)
- inserezi o bibliografie (Bibliography)
- etichetezi o poza sau un obiect (Insert Caption)
- inserezi un cuprins al figurilor (Insert Table of Figures)
- inserezi un cuprins al surselor citate (Insert Table of Authorities)
- creezi plicuri pentru corespondenta (Envelopes)
- creezi etichete (Labels)
- creezi scrisori (Mail Merge – Letters)
- creezi mesaje de posta electronica (Mail Merge – E-mail Messages)
- selectezi lista de corespondenta (Select Recipients)
- editezi lista de corespondenta (Edit Recipient List)
- inserezi campuri in interiorul textului (Insert Merge Fields)
- inserezi o adresa postala (Address Block)
- inserezi o formula de salut (Greeting Line)
- previzualizezi rezultatele
- finalizezi activitatea Mail Merge
- verifici ortografia textului (Spelling and Grammar)
- utilizezi colectia de sinonime (Thesaurus)
- obtii numarul de linii, cuvinte si caractere (Word count)
- obtii informatii online despre textul selectat (Smart Lookup)
- faci traducerea textului intr-o alta limba (Translate)
- alegi limba pentru verificarea ortografiei (Language)
- urmaresti modificarile (Track Changes)
- accepti sau nu modificarile propuse (Changes –Accept/Reject)
- compari doua documente (Compare)
- combini mai multe editii ale documentlui intr-un singur fisier
- restrictionezi editarea si formatarea unui document
- modifici vederile unui document (Views)
- activezi/dezactivezi riglele (Ruler)
- activezi/dezactivezi panoul de navigare (Navigation Pane)
- maresti/micsorezi imaginea documentului (Zoom)
- imparti zona de lucru in doua ecrane (Split)
- afisezi toate documentele deschise pe ecran (Arrange All)
- comuti la vizualizarea altui document (Switch Windows)
- pornesti inregistrarea unei macrocomenzi (Record Macro)
- opresti inregistrarea unei macrocomenzi (Stop Recording)
- vizualizezi macrocomenzile disponibile (View Macros)
- alegi locatia de salvare a unei macrocomenzi
- rulezi o macrocomanda existenta (Run Macro)
- vizualizezi continutul unei macrocomenzi
- stergi o macrocomanda
- copiezi o macrocomanda
- verifici si sa setezi nivelul de securitate
- utilizezi interfata Microsoft Visual Basic Editor
Agenda cursului Word
Modulul 1: Interfata Word
Descriere modul
Noua interfata Office numita Fluent (cu numele de cod RibbonX) este o revolutie in cea ce priveste felul cum utilizatorii pot crea/formata/gestiona documente Office. Acest modul isi propune prezentarea acestei noi interfete, dar ofera si alte informatii cum ar fi noul formatul de fisier Open XML.
Lectii
- Explorarea interfetei Microsoft Word
- Lucru cu panglici de butoane (Ribbons)
- Lucrul cu taburile contextuale
- Personalizarea mediului de lucru Word
- Super Tooltip
- Quick Excel Toolbar
- Floatie
Modulul 2: Modificarea textului
Descriere modul
Acest modul prezinta conceptele de baza pentru lucrul in Word, cum ar fi: introducerea textului, formatarea si asezarea sa in pagina, selectarea, mutarea si copierea unor portiuni de text.
Lectii
- Navigarea in cadrul unui document
- Inserari de text
- Selectarea textului
- Mutarea/Copierea textului
- Stergerea unui bloc de text
- Optiunile undo/redo
- Gasirea si inlocuirea textului
Modulul 3: Formatarea unui document
Descriere modul
In acest modul se insista asupra instrumentelor ce sunt folosite pentru formatarea textului din cadrul unui document (in special Format Painter).
Lectii
- Schimbarea aspectului unui text
- Aplicarea de Stiluri si efecte de text
- Lucrul cu culori
- Copierea formatului unui text
- Stergerea atributelor de formatare
- Cautarea si inlocuirea atributelor de formatare
Modulul 4: Formatarea paragrafelor
Descriere modul
In acest modul se prezinta operatiile ce se pot aplica paragrafelor de text. Se vor studia operatiile de aliniere, introducere de tabulatori, aplicarea de chenare, umbre si stiluri, precum si setarea distantelor intre paragrafe.
Lectii
- Tabulatori
- Alinierea unui paragraf
- Indentarea unui paragraf
- Chenare si umbre pentru paragrafe
- Stiluri
- Liste
- Stabilirea dimensiunilor intre paragrafe
Modulul 5: Tabele
Descriere modul
Tabelele au dublu rol in Word: sa prezinte informatie structurata si de asemenea sa permita adaugarea de continut oriunde in cadrul paginii.
Lectii
- Crearea unui tabel
- Introducerea datelor in tabele
- Instrumentul de formatare automata a unui tabel (AutoFormat Table)
- Convertirea textului intr-un tabel
- Inserarea randurilor in tabel
- Stergerea randurilor unui tabel
- Inserarea coloanelor in tabel
- Stergerea coloanelor din tabel
- Unirea si separarea celulelor din tabel
Modulul 6: Personalizarea tabelelor si graficelor
Descriere modul
Putini stiu ca se pot realiza calcule (pe baza unor formule) in tabelele Word. Exista doua tipuri de tabele ce se pot insera intr-un document: tabele Word (ce suporta operatii simple) si tabele Excel (in care se pot face operatii complexe)
Lectii
- Sortarea unui tabel
- Modificarea structurii unui tabel
- Lipirea/Spargerea celulelor
- Pozitionarea continutului unei celule
- Aplicarea de chenare si umbre celulelor unui tabel
- Calcule simple in cadrul unui tabel Word
- Realizarea unui chart pe baza datelor din tabel
- Modificarea chart-ului
Modulul 7: Setari la nivel de pagina
Descriere modul
Aceste setari (optiuni) sunt folosite in special cand se doreste imprimarea documentului. Veti putea seta marimea formatului paginii (depinde si de imprimanta setata), orientarea paginii (Portrait sau Landscape), marimea marginilor precum si antetul si subsolul paginilor.
Lectii
- Marimea formatului de pagina
- Orientarea paginii
- Marginile foii
- Chenarul de pagina
- Adaugarea unui antet si a unui subsol
- Adaugarea unei intreruperi de pagina
Modulul 8: Liste
Descriere modul
O modalitate foarte eleganta si usor de aplica in Word privind afisarea continutului structurat, o reprezinta folosirea Listelor.
Lectii
- Liste numerotate si nenumerorate
- Restartarea unei liste
- Crearea unei liste multinivel
- Personalizarea unei liste
Modulul 9: Stiluri de text personalizate (Custom Styles)
Descriere modul
Stilul reprezinta unul dintre cele mai puternice instrumente de formatare a textului din Word. Stilul de scriere reprezinta un sablon ce poate fi aplicat de oricate ori textelor din documentele Word.
Lectii
- Crearea unui stil personalizat pentru text/paragraf
- Modificarea stilurilor deja existente
- Crearea unui stil ce se aplica la o lista
- Crearea unui stil ce se aplica la un tabel
Modulul 10: Formatarea obiectelor grafice
Descriere modul
Veti folosi optiuni utile in practica atunci cand lucrati cu poze si texte alaturate, precum si cand doriti sa realizati diverse scheme, desene, diagrame sau organigrame.
Lectii
- Stabilirea contranstului si luminozitatii unei poze
- Decuparea dintr-o poza (crop)
- Stabilirea felului in care apare textul din jurul unei poze(wrap text)
- Crearea diagramelor
- Crearea organigramelor
- Utilizarea SmartArt-urilor
- Aplicarea efectelor speciale formelor
Modulul 11: Schimbarea modului in care apare textul dintr-un document
Descriere modul
Exista diferite modalitati prin care putem modifica felul in care “curge” un document (Text Flow).
Lectii
- Inserarea intreruperilor de sectiune
- Scrierea textului pe mai multe coloane
- Inserarea unei intreruperi de coloana
- Modificarea latimii coloanelor
- Casete de text (TextBox)
Modulul 12: Automatizari folosind Macrocomenzi
Descriere modul
Macroul reprezinta un instrument intalnit in toata suita Microsoft Office, el permitand automatizarea operatiilor frecvente.
Lectii
- Creare unei Macrocomenzi
- Rularea unei Macrocomenzi
- Modificarea unei Macrocomenzi
- Personalizarea barelor de instrumente si a butoanelor
- Personalizarea meniurilor
Modulul 13: Lucrul cu sabloane
Descriere modul
Sabloanele sunt folosite pentru a permite reutilizarea de continut si pentru a stabili aspectul si setarile particularizate ale unui document. Puteti defini si salva intr-un sablon diferite stiluri pentru texte si paragrafe, diferite aspecte de pagina si setari de tiparire.
Lectii
- Crearea unui document pe baza unui sablon
- Crearea si modificarea sabloanelor
- Schimbarea si gestionarea locatiei de sabloane
Modulul 14: Automatizarea trimiterii de scrisori/documente/email-uri folosind instrumentul Mail Merge
Descriere modul
Word se poate conecta la o sursa externa de date (Excel, Baze de date) si poate genera continut in functie de datele din sursa respectiva.
Lectii
- Ce inseamna Mail Merge?
- Crearea unei surse de date (Excel si Word)
- Realizarea unui Mail Merge
Modulul 15: Ce este nou in Word 2016 & 2019?
Descriere modul
In acest modul se va pune accent pe noutatile aduse de ultimele versiuni ale programului Microsoft Word. Acestea sunt menite sa eficientizeze munca utilizatorului pentru realizarea documentelor Word.
Lectii
- Cum sa fac…in Office 2016 (Tell me…)
- Noi teme Office 2016
- Noutati in Backstage View in Office 2016
- Smart Lookup in Office 2016
- Colaborare in timp real in Office 2016
- Vizualizarea modificarilor in timp real in Word 2019
- Utilizarea instrumentului Microsoft Translator in Word 2019
- Ajustarea spatierii textului, a latimii coloanei si a culorii paginii in Word 2019
- Utilizarea instrumentului Read Aloud in Word 2019
- Utilizarea instrumentului Digital Pen pentru adnotari si schte in Word 2019
- Utilizarea sintaxei LaTeX pentru scrierea si editarea ecuatiilor in Word 2019
- Adaugarea si utilizarea elementelor grafice vectorizate in Word 2019
- Inserarea modelelor tri-dimensionale in documentele Word 2019
Suportul de curs Excel, unic in Romania
Materialele de curs Excel constau intr-o serie de resurse multimedia, de o calitate ireprosabila:
Materialul # 1: Acces GRATUIT la cele 800 de lectii video marca Dr.Excel.
Resurse unice post-instruire pentru cursurile Excel
Toti participantii la cursurile noastre Excel primesc acces GRATUIT la cea mai generoasa platforma de cursuri video online din Romania: Platforma Dr.Excel
Materialul # 2: Peste 100 de fisiere Excel cu rezolvarile si explicatiile de la curs
BONUS: Suport post-instruire perioada nelimitata via Comunitatea IT Learning
Informatii traineri
Toate cursurile Excel sunt susținute exclusiv de către Echipa Dr.Excel – condusă de Bogdan Tarla, MVP Excel.
Metoda de lucru
Solutia de instruire “Ultra all inclusive” , bazata pe o metodologie unica de tip “all in one“, mai exact un pachet complet, cuprinzand urmatoarele beneficii, fara insa a se limita la acestea:
- Intalnirea online cu trainerii IT Learning, in scopul identificarii nevoilor reale de instruire ale acesteia.
- Testarea si evaluarea cursantilor pre-instruire, pentru stabilirea nivelului lor de cunostinte si abilitati.
- Personalizarea agendei cursului, conform nevoilor de instruire convenite, pornind de la background-ul real al participantilor.
- Livrarea efectiva a cursului de catre trainerul certificat Microsoft, responsabil de proiectul de instruire customizat, bazata 100% pe aplicatii practice.
- Lucrul direct pe fisiere Excel propuse de cursanti (imbinarea instruirii cu consultanta).
- Feedback la cald, completat conform formularului atasat , in baza caruia se poate invoca clauza “Money back guarantee”: In cazul obtinerii unui nivel de satisfactie mai mic de 75 % , reflectat de formularul de feedback, garantam returnarea taxei de participare sau reluarea cursului fara nici un cost”.
- Elaborarea raportului trainerului privitor la progresul absolventilor ai recomandarie acestuia pentru continuarea perfectionarii.
- Emiterea certificatelor, care atesta absolvirea cu succes a cursului Excel.
- Crearea conturilor de access pe platforma noastra de e-learning interactiv, www.office-learning.ro , pentru cel putin 12 luni.
- Generarea de rapoarte cu statisticile de folosire a portalului e-learning de catre fiecare cursant in parte.
- Activarea examenelor online si, in urma sustinerii cu success a acestora, emiterea certificatului aferent.
- Feedback la rece, dupa parcurgerea lectiilor online si a sustinerii examenelor aferente.
- Sedinte de follow-up sau consultanta pentru aplicarea in viata reala a cunostintelor si abilitatilor dobandite in urma instruirii Excel si rezolvarea unor probleme punctuale de job.
- Suport acordat online de catre trainer sau prin forumul comunitatii MS Office din Romania, unde se ofera raspuns la orice intrebare in materie de Excel.
Standard de calitate
Conform insusi principiului de baza al Sistemului de management al calitatii, implementat de IT Learning, obiectivul nostru este satisfactia clientului. Pentru atingerea acestui obiectiv, evaluarea calitatii serviciilor livrate este esentiala.
In acest sens va incurajam sa folositi orice cale si metoda de comunicare (feedback la cald si la rece, testimonial scris, telefon, e-mail, blog, forum, retele sociale etc.), pentru a va exprima, nu atat satisfactia pentru calitatea serviciilor noastre, care reprezinta in fapt angajamentul nostru ferm, asumat prin contract, cat mai ales, daca este cazul, insatisfactia de orice fel privind prestatia noastra, care ne va ajuta sa imbunatatim standardul acestor servicii, in beneficiul dvs.
Inscriere / Facturare / Plata / “Money back guarantee”
- Daca sunteti persoana fizica, sau grup de maxim 5 participanti din partea unei companii, va puteti inscrie doar in clasele noastre deschise, anuntate pe site la pagina “Calendar Cursuri Open“
- Rezervarea locului / locurilor in sala de curs Open se face telefonic (0787.692.238) sau prin e-mail la adresa office@itlearning.ro , in reply urmand sa primiti fisa de inscriere care trebuie completata de dvs. si retrimisa noua impreuna cu datele de facturare
- Urmeaza emiterea facturii, pe care o veti primi tot pe e-mail, in baza careia urmeaza sa efectuati plata (transfer bancar sau depunere numerar in contul IT Learning) si sa ne trimiteti confirmarea aferenta
- Veti primi la randul dvs. confirmarea noastra ferma ca sunteti inscris(a) la cursul respectiv, impreuna cu detaliile organizatorice (orarul cursului, coffee-break, pauza de pranz etc.)
- Urmeaza livrarea cursului, iar la finalul acestuia completarea feedback-ului, conform formularului de evaluare , in baza caruia se poate invoca clauza “Money back guarantee”: “In cazul obtinerii unui nivel de satisfactie mai mic de 75 % , reflectat de formularul de feedback, garantam returnarea taxei de participare sau reluarea cursului fara nici un cost”.
- Daca sunteti persoana juridica si doriti inscrierea unui grup de peste 5 participanti, vom formula o oferta personalizata cu discount de volum, exclusiv pentru compania dvs., conform specificatiilor primite telefonic, prin fax (0371.602.780) sau pe e-mail la adresa office@itlearning.ro
- Dupa acceptarea ofertei (livrabile, costuri, agenda, perioada si locatia organizarii cursului) urmeaza etapa contractuala
- Odata agreata forma finala a contractului de legal-ul partilor, urmeaza semnarea si livrarea efectiva a serviciilor convenite, a caror facturare si plata se va face numai dupa primirea feadback-urilor completate de absolventi la finalul instruirii si numai in virtutea clauzei “Money back guarantee”:”In cazul obtinerii unui nivel de satisfactie mai mic de 75 % , reflectat de formularului atasat , garantam renuntarea la contravaloarea instruirii sau reluarea cursului cu alt trainer, fara nici un cost aditional”)