Introducere curs Excel Power BI Desktop
Scopul principal al cursului BI Avansat – Curs Power BI Desktop – PowerQuery, Data Modeling cu Limbajul DAX, Data Visualization este de a oferi participantilor posibilitatea de a adauga tehnici de BI (Business Intelligence) la analiza datelor Power Bi Desktop.
Calendar BI Avansat – Curs Power BI Desktop – PowerQuery, Data Modeling cu Limbajul DAX, Data Visualization deschise (cu date fixate in avans)
Pentru perioada 06 Decembrie 2024 – 06 Martie 2025
Resurse unice post-instruire pentru cursurile Excel
Toti participantii la cursurile noastre Excel primesc acces GRATUIT la cea mai generoasa platforma de cursuri video online din Romania: Platforma Dr.Excel
La absolvirea cursului Power BI Desktop veti sti cum sa:
- explorati si sa extindeti tablourile de bord clasice din Excel
- explorati si sa extindeti modelul de date Excel
- preformatati si sa importati un fisier .CSV
- importati date dintr-o baza de date SQL Server
- importati date dintr-un raport
- creati masuri folosind functiile avansate DAX
- creati vizualizari de date in Excel
- creati tablouri de bord in Power BI Desktop
Agenda cursului Power BI Desktop
Modulul 1: Introducere în conceptele și termenii Business Intelligence (BI)
Descriere modul
Pentru a putea utiliza elementele avansate ale analizei datelor, trebuie mai întâi să înțelegeți câteva concepte de bază.
Lectii
- Ce este Business Intelligence (BI)?
- Ce este un depozit de date?
- Date operaționale vs. date “istorice”
- Ce este OLAP (Procesare analitică online)?
- Modelare dimensională
- Ce este limbajul DAX (Data Analysis Expression)?
Modulul 2: Introducere în Power BI Desktop
Descriere modul
Atunci când Excel nu este suficient pentru analize complexe de date, în majoritatea cazurilor datorită faptului că obținerea informațiilor necesită prea multe exporturi, operațiuni de curățare și transformare a datelor, Power BI este extrem de util. Acest software oferă un set ușor de utilizat, dar totuși complex și capabil de instrumente pentru analize de date.
Lectii
- Privire de ansamblu asupra funcționalităților Power BI Desktop
- Elemente principale ale interfeței utilizatorului
- Exemple de vizualizări și analize de date dezvoltate în Power BI Desktop
- Conectori / surse de date disponibile pentru analiză
- Introducere în schema de tip stea
- Avantajele schemei de tip stea versus tabele unitare
Modulul 3: Construirea modelelor de date Power BI Desktop
Descriere modul
Power BI vă permite să integrați informații din tabele multiple și astfel să creați o schemă de date relațională în cadrul raportului.
Lectii
- Ce este un model de date?
- Introducere în manipularea datelor externe și relaționale
- Crearea și gestionarea conexiunilor de date
- Conectarea la baze de date (SQL Server)
- Conectarea la fișiere Excel
- Alți conectori disponibili, introducere manuală a datelor sau din clipboard
- Introducere în Power Query Editor
Modulul 4: Operațiuni de curățare și pregătire a datelor în Power Query
Descriere modul
Power Query vă permite să curățați datele, să eliminați orice informații irelevante, precum și să aplicați alte transformări pentru a îmbunătății structura datelor brute din tabelele sursă. În acest mod, veți începe procesul de analiză cu informații complete, de calitate și veți îmbunătăți performanța.
Lectii
- Previzualizarea datelor
- Pașii în transformarea datelor și rolul acestora
- Tipurile de date
- Eliminarea datelor irelevante: eliminare coloane, eliminare duplicate, filtrare
- Alte operațiuni la nivel de celule pentru curățarea datelor
- Operațiuninea “Unpivot data”
- Operațiunile “Merge” și “Append”
- Coloane particularizate și coloane condiționale
Modulul 5: Managementul modelelor de date Power BI
Descriere modul
Legăturile dintre tabele arată modul în care tabelele se raportează unul la celălalt. Dacă, de exemplu, aveți un tabel care conține numere de vânzări și altul care conține date despre clienți, este necesară o coloană de corespondență (un câmp cheie) în fiecare dintre tabele, Câmp cheie care le va corela.
Lectii
- Crearea relațiilor între tabele și rolul lor
- Gestionarea relațiilor (unu-la-mai-mulți, mai multe-la-mai-multe etc.)
- Tabelul de tip “Time Intelligence” și rolul său
- Vizualizare diagramă (model) vs. vizualizare date
- Definirea ierarhiilor
- Ascunderea coloanelor
Modulul 6: Data Analysis Expression Language (DAX)
Descriere modul
Pentru a elibera puterea maximă a modelului de date Excel, trebuie să începeți să utilizați DAX pentru a manipula datele. Formulele DAX sunt similare cu formulele Excel, dar au fost dezvoltate pentru a manipula datele într-un mod mai flexibil. Principala diferență este că formulele Excel utilizează referințe la celule, în timp ce DAX funcționează la nivel de coloană/tabel.
Lectii
- Calcule utilizând DAX
- Coloane și măsuri calculate
- Funcții DAX utile
- Raporturi și procente
- Generarea unui tabel de tip “Time Intelligence” prin DAX
- Aplicarea funcțiilor pentru “Time Intelligence” prin DAX (Year to Date, perioada precedentă, aceeași perioadă a anului trecut etc.)
Modulul 7: Vizualizarea datelor în Power BI
Descriere modul
Power BI conține o serie de vizualizări și funcționalități care pot fi ușor folosite de către orice utilizator final al rapoartelor. Însă, pentru a obține un raport de calitate înaltă este necesar ca aceste funcționalități să fie implementate de către dezvoltatorul / designerul raportului, urmând o serie de bune practici
Lectii
- Tipuri de vizualizări Power BI
- Tabele vs Matrici ca vizualizări în Power BI
- Importul vizualizărilor suplimentare în Power BI
- Agregarea datelor în interiorul vizualizărilor
- Formatarea condiționată pentru vizualizări
- Slicere Power BI
- Secțiunea cu filtre (“Filter pane”)
- Indicatori cheie de performanță (KPIs)
- Managementul interacțiunilor dintre vizualizări
- Exportul datelor dintr-o vizualizare (CSV)
- Exportul paginilor raportului in format PDF
Modulul 8: Power BI Service (online)
Descriere modul
Power BI Service vă permite să încărcați rapoartele Power BI online, să programați actualizări automate ale datelor și să le împărtășiți cu colegii dumneavoastră.
Lectii
- Ce este Power BI Service?
- Power BI Server – alternativă pentru Power BI Service
- Publicarea rapoartelor în Power BI Service
- Actualizarea manuală a datelor în Power BI Service
- Programarea actualizărilor automate ale datelor în Power BI Service
- Partajarea rapoartelor prin Power BI Service
Modulul 9: Cele mai bune practici
Descriere modul
Există multe elemente “Cele mai bune practici” atunci când vine vorba de analiza datelor. Multe dintre ele nu înseamnă doar “corect” versus “greșit”, dar uneori înseamnă doar “mai bine”.
Lectii
- Cum să alegeți cele mai bune vizualizări pentru datele dumneavoastră
- Gestionarea și optimizarea utilizării memoriei
- Coloane calculate vs. măsuri
- Subiecte legate de reîncărcarea / actualizarea datelor
- Note privind securizarea rapoartelor Power BI
Certificarile oferite in urma absolvirii cursurilor Excel
- Interna, tiparita, care atesta absolvirea cu succes a cursului (emitent IT Learning)
- Online, download, care atesta sustinerea cu succes a examenelor online (emitent IT Learning)
- Nationala (calificare “Operator introducere, validare si prelucrare date – cod COR 411301”), in urma examenului sustinut in fata comisiei ANC (emitent Agentia Nationala pentru Calificari, Min. Educatiei si Min. Muncii)
- Europeana, in urma sustinerii examenelor aferente (emitent ECDL)
- Internationala, in urma sustinerii examenului Microsoft Office Specialist – Excel – Core/Expert/Master (emitent Certiport – USA)
Ce include taxa de participare la curs
Taxa de participare include serviciile de instruire in clasa, cu instructori certificati Microsoft, precum si urmatoarele beneficii, unice in Romania, oferite exclusiv de IT Learning:
- Evaluarea initiala a nivelului dvs. de cunostinte si abilitati, prin completarea online a unui chestionar;
- Suportul de curs in format electronic (manualul “Step by step”, in limba romana, in format text, plus capturile de ecran aferente si prezentarile din timpul cursului in format PowerPoint, precum si workshop-urile de la curs);
- Access pe cel mai mare portal e-learning www.office-learning.ro, dezvoltat de trainerii si consultantii IT Learning, pentru o perioada de 12 luni;
- Evaluarea finala a cunostintelor si abilitatilor practice dobandite in urma absolvirii cursului, prin rezolvarea unui exercitiu complex, in cadrul unui workshop;
- Certificatul de participare, care atesta absolvirea cu succes a cursului;
- Raportul de evaluare, redactat de trainer, in care va fi consemnat progresul dvs., comparand nivelul initial de abilitati, cu cel final;
- Consultanta post-instruire, prin intermediul forumului Comunitatii utilizatorilor MS Office din Romania, in calitatea dvs. de membru.
Inscriere / Facturare / Plata / “Money back guarantee”
- Daca sunteti persoana fizica, sau grup de maxim 5 participanti din partea unei companii, va puteti inscrie doar in clasele noastre deschise, anuntate pe site la pagina “Calendar Cursuri Open“
- Rezervarea locului / locurilor in sala de curs Open se face telefonic (0787.692.238) sau prin e-mail la adresa , in reply urmand sa primiti fisa de inscriere care trebuie completata de dvs. si retrimisa noua impreuna cu datele de facturare
- Urmeaza emiterea facturii, pe care o veti primi tot pe e-mail, in baza careia urmeaza sa efectuati plata (transfer bancar sau depunere numerar in contul IT Learning) si sa ne trimiteti confirmarea aferenta
- Veti primi la randul dvs. confirmarea noastra ferma ca sunteti inscris(a) la cursul respectiv, impreuna cu detaliile organizatorice (orarul cursului, coffee-break, pauza de pranz etc.)
- Urmeaza livrarea cursului, iar la finalul acestuia completarea feedback-ului, conform formularului de evaluare , in baza caruia se poate invoca clauza “Money back guarantee”: “In cazul obtinerii unui nivel de satisfactie mai mic de 75 % , reflectat de formularul de feedback, garantam returnarea taxei de participare sau reluarea cursului fara nici un cost”.
- Daca sunteti persoana juridica si doriti inscrierea unui grup de peste 5 participanti, vom formula o oferta personalizata cu discount de volum, exclusiv pentru compania dvs., conform specificatiilor primite telefonic, prin fax (0371.602.780) sau pe e-mail la adresa
- Dupa acceptarea ofertei (livrabile, costuri, agenda, perioada si locatia organizarii cursului) urmeaza etapa contractuala
- Odata agreata forma finala a contractului de legal-ul partilor, urmeaza semnarea si livrarea efectiva a serviciilor convenite, a caror facturare si plata se va face numai dupa primirea feadback-urilor completate de absolventi la finalul instruirii si numai in virtutea clauzei “Money back guarantee”:”In cazul obtinerii unui nivel de satisfactie mai mic de 75 % , reflectat de formularului atasat , garantam renuntarea la contravaloarea instruirii sau reluarea cursului cu alt trainer, fara nici un cost aditional”)
Completați formularul și începem imediat să ne ocupăm de rezolvarea nevoii dvs. de instruire Excel.
În numele cui ne contactați?
doresc training pentru colegii/angajații mei
vreau training pentru mine sau pentru apropiați