Introducere curs Microsoft Office
Acest curs cu instructor va prezinta cele mai solicitate tehnici de lucru, concepte si metode utilizate in programele Microsoft Excel, Access, Word, PowerPoint si Outlook. La finalul acestui curs, veti putea realiza calcule prin utilizarea avansata a functiilor si formulelor, veti realiza si gestiona Tabele Pivot si Grafice Pivot asociate in Microsoft Excel, veti dobandi cunostinte solide despre crearea si gestionarea unei baze de date in microsoft Access, veti putea crea documente complete si procesa texte in Microsoft Word, veti putea crea prezentari profesionale in Microsoft PowerPoint, veti putea trimite e-mail-uri, sa gestionati calendare si sarcini de lucru in Microsoft Outlook.
Cursul Microsoft Office se adreseaza utilizatorilor de business, care isi propun sa:
- dobandeasca cunostinte si abilitati de lucru cu Microsoft Office la nivel mediu-avansat
- cunoasca si sa utilizeze tipurile de date din Excel.
- cunoasca si sa isi consolideze cunostintele in utilizarea functiilor si formulelor Excel.
- creeze si sa gestioneze metode complexe de analiza a datelor in Excel.
- creeze si sa gestioneze o baza de date in Microsoft Access.
- proceseze texte si sa utilizeze metode avansate de creare a documentelor Microsoft Word
- creeze prezentari la nivel profesional in Microsoft PowerPoint
- creeze si sa trimita e-mail-uri utilizand programul Microsoft Outlook
- creeze si sa gestioneze calendare, intalniri, sarcini de lucru in Microsoft Outlook
La absolvirea cursului Microsoft Office vei sti cum sa:
- efectuezi operatiuni de baza (inserare, stergere, selectare, ascundere) cu coloane (columns) si randuri (rows)
- sortezi datele dupa o lista de sortare personalizata
- creezi o lista de sortare personalizata
- sortezi mai multe coloane simultan
- sortezi datele pe orizontala (pe rand)
- sortezi datele in functie de formatarea celulelor
- filtrezi un tabel dupa oricate criterii complexe, folosind cel mai puternic tip de filtrare din Excel – Advanced Filter
- creezi un panou de control (o zona de celule in care scriem criteriile de filtrare) pentru a-l putea folosi la o filtrare avansata
- filtrezi un tabel pe orizontala
- extragi doar valorile unice de pe o anumita coloana folosind Advanced Filter
- extragi rezultatul filtrarii intr-o alta foaie de calcul decat cea unde se afla tabelul
- scoti in evidenta anumite valori (numerice sau text) in functie de o conditie logica (ex. Greater than, Less than, Equal to, Between, etc)
- scoti in evidenta valori peste/sub media aritmetica a tuturor valorilor de pe coloana/rand
- aplici Cell Icons pe celulele care contin valori numerice
- scoti in evidenta valorile duble
- aplici Data Bars pe celulele care contin valori numerice pentru a le putea compara vizual
- utilizezi Data Validation pe valori numerice
- utilizezi Data Validation pe texte
- utilizezi Data validation pe date calendaristice
- creezi un mesaj Error Alert personalizat
- creezi o lista derulanta din care poti alege valoarea dorita
- schimbi referinta unei celule intr-o formula, in functie de situatie (tasta F4)
- utilizezi referinte relative in formule
- utilizezi referinte absolute sau mixte de celule
- scrii corect o formula, utilizand bara de formule
- folosesti caseta de dialog Insert Function
- validezi o formula in celula
- editezi o formula aflata intr-o celula
- copiezi o formula in alte celule
- utilizezi functiile de Agregare Conditionate – SUMIFS, COUNTIFS, AVERAGEIFS
- atribui un nume unui set de date – NAME RANGE, pentru a putea fi folosit ulterior in diverse operatii in Excel (filtrare, functii, etc.)
- scrii data curenta intr-o celula cu o formula (TODAY)
- scrii data curenta intr-o celula fara formula
- inserezi in celula ora si minutul curente cu formula (NOW)
- inserezi in celula ora si minutul curente fara formula
- extragi anul, luna si ziua din datele calendaristice
- recompui o data calendaristica utilizand anul, luna si ziua (DATE)
- aduni la o data calendaristica un anumit numar de ani, luni si zile
- calculezi diferenta intre doua date (DATEDIF – functie “secreta”)
- calculezi numarul de zile dintr-o perioada (NETWORKDAYS)
- determini urmatoarea zi lucratoare dintr-o perioada (WORKDAY)
- aduni corect datele de tip ora-minut-secunda
- elimini spatiile in plus dintr-un text (TRIM)
- transformi un text in litere mici (LOWER)
- transformi un text in litere mari (UPPER)
- scrii un text in format “Nume propriu” (PROPER)
- extragi informatii din stanga, interiorul sau dreapta unui text (LEFT, MID, RIGHT)
- cauti un sir de caractere intr-un text (FIND, SEARCH)
- inlocuiesti un sir de caractere intr-un text (SUBSTITUTE)
- desparti un text pe mai multe coloane (Text to Columns)
- cauti o informatie pe o coloana (VLOOKUP)
- cauti o informatie pe un rand (HLOOKUP)
- utilizezi corect cautarea exacta sau cautarea aproximativa
- eviti aparitia erorilor de cautare si regasire de date
- folosesti corect functia LOOKUP
- cauti o informatie dupa un criteriu combinat
- scrii si evaluezi teste logice cu o singura conditie
- scrii si evaluezi teste logic formate din conditii multiple (AND, OR)
- iei decizii in urma evaluarii testelor logice (IF)
- construiesti structuri decizionale multiple (Nested Ifs)
- tratezi erorile din celule (IFERROR, IFNA)
- utilizezi functia SUMIF (adunare conditionata de un singur criteriu)
- folosesti functia COUNTIF (numarare conditionata de un singur sriteriu)
- folosesti functia AVERAGEIF (calculul mediei pe baza unui singur criteriu)
- folosesti functia SUMIFS (adunare conditionata de mai multe criterii ce trebuie indeplinite simultan)
- folosesti functia COUNTIFS (numarare conditionata de mai multe criterii ce trebuie indeplinite simultan)
- folosesti functia AVERAGEIFS (calculul mediei conditionat de mai multe criterii ce trebuie indeplinite simultan)
- faci calcule simple utilizand functii matematice uzuale
- calcula cel mai mare divizor comun al unui set de valori
- calculezi cel mai mic multiplu comun al unui set de valori
- generezi numere aleatorii, subunitate sau supraunitare
- rotunjesti valorile numerice
- utilizezi functii trigonometrice in calcule
- transformi valori numerice din forma araba in forma romana si invers
- atribui un nume unui range utilizand caseta de nume (Name Box)
- atribui un nume unui range utilizand caseta Define Name
- creezi un set de range-uri denumite folosind comanda Create from Selection
- creezi range-uri denumite dinamice utilizand functia OFFSET
- utilizezi range-urile denumite in formule
- verifici pas-cu-pas o formula
- determini care sunt erorile returnate de formule
- identifici celulele care participa la o formula
- verifici care sunt celulele care depind de o formula
- identifici si eviti referentierile incrucisate
- afisezi toate formulele intr-o foaie de calcul
- transformi un range in tabel
- adaugi date in tabel
- adaugi coloane in tabel
- afisezi randul de total in tabel
- evidentiezi particularitatile scrierii formulelor in tabel
- modifici numele unui tabel
- schimbi stilul unui tabel
- transformi un tabel in range
- creezi rapoarte de analiza a datelor in cateva secunde, folosind Pivot Tables
- afiSubtotaluri intr-un tabel Pivot
- afisezi Grand Total pe randuri sau coloane
- grupezi valori numerice pe intervale
- grupezi date calendaristice pe zile, luni, ani sau trimestre
- afisezi valorile ca procente din Grand Total
- filtrezi tabelul pivot
- denumesti tabelul pivot
- reselectezi datle surpe care se bazeaza tabelul pivot
- schimbi functia prin care sunt calculate valorile din campul Values
- creezi un Pivot Chart (grafic pivot) bazat pe tabelul pivot
- schimbi Layout-ul tabelului Pivot
- personalizezi mediul de lucru Access
- definesti o baza de date
- definesti tipurile de baze de date
- definesti obiectele dintr-o baza de date
- definesti un tabel
- structurezi datele intr-un tabel
- definesti tipurile de date in Access
- inserezi date intr-un tabel
- actualizezi datele intr-un tabel
- stergi datele intr-un tabel
- filtrezi datele intr-un tabel
- sortezi datele intr-un tabel
- modifici structura unui tabel
- definesti o legatura intre tabele
- definesti o legatura de tip “one-to-many”
- definesti o legatura de tip “many-to-many”
- definesti o interogare
- definesti tipurile de interogari in Access
- utilizezi operatori de interogare (between, in , is, like)
- definesti coloane calculate
- definesti un formular Access (User Form)
- creezi un formular rapid folosind AutoForm
- modifici formularele folosind designerul
- definesti un raport Access
- creezi un raport rapid folosind AutoReport
- modifici un raport folosind designerul de rapoarte
- creezi un raport de la zero
- folosesti formatarea conditionata intr-un raport
- adaugi un antet/subsol unui raport
- grupezi datele intr-un raport
- definesti modul de afisare intr-un raport
- utilizezi constrangerea NOT NULL
- utilizezi constrangerea UNIQUE
- utilizezi constrangerea CHECK
- utilizezi constrangerea PRIMARY KEY
- utilizezi constrangerea FOREIGN KEY
- utilizezi interogari parametrizate
- utilizezi interogari incrucisate
- utilizezi subinterogari
- utilizezi interogari de tip modificare de date (Update Query)
- utilizezi interogari de tip stergere de date (Delete Query)
- utilizezi interogari de tip inserare de date (Append Query)
- utilizezi interogari de tip creare de tabel (Make Table Query)
- utilizezi limbajul SQL
- utilizezi operatori SQL
- utilizezi instructiuni SQL (SELECT, INSERT, UPDATE, DELETE)
- utilizezi limbajul SQL in detaliu (clauzele GROUP BY, HAVING, WHERE, ORDER BY)
- utilizezi obiecte, proprietati
- utilizezi subformulare
- utilizezi scenariul “master-details”
- utilizezi obiecte, proprietati
- creezi subrapoarte
- utilizezi functii agregate
- creezi un raport tip etichete (Mailing labels)
- creezi rapoarte de tip matrice
- creezi rapoarte cu grafice
- importi/exporti date Microsoft Excel
- exporti date in Microsoft Word
- utilizezi tabele legate (Linked Tales)
- utilizezi date in format XML
- creezi un nou document nou
- creezi un nou document bazat pe un sablon
- salvezi un document
- schimbi locatia de salvare a unui document
- deschizi un document existent
- setezi calea implicita de salvare a unui document
- modifici numele utilizatorului
- aplici o formatare simpla textului
- afisezi marcatorii de paragraf
- copiezi formatarea unui text si sa o aplici altui text
- aplici un efect unui text
- adaugi marcatori sau numerotare unei liste de text
- setezi spatierea intre linii de text
- evidentiezi texte cu o anumita culoare
- aplici stiluri unui text
- cresti sau sa descresti nivelul de indentare al paragrafelor
- aplici borduri paragrafelor
- sortezi paragrafe dupa text, numere sau date in ordine ascendenta sau descendenta
- modifici culoarea fontului
- modifici caracteristicile de ingrosare, inclinare si subliniere ale textelor
- selectezi cuvinte, propozitii sau paragrafe
- selectezi obiecte inserate in pagina
- utilizezi comanda Find pentru a gasi un text
- utilizezi comanda Replace pentru a inlocui un text
- gasesti si sa selectezi texte dupa atribute de formatare
- gasesti si sa inlocuiesti texte utilizand caractere de inlocuire
- gasesti si sa inlocuiesti caractere speciale
- utilizezi panoul de navigare (Navigation Panel) pentru a gasi texte
- gasesti o anumita pagina a documentului
- gasesti o anumita sectiune a documentului
- gasesti o anumita linie a documentului
- inserezi o coperta (Cover Page)
- inserezi o pagina goala (Blank Page)
- inserezi un salt de pagina (Page Break)
- inserezi un tabel (Table)
- inserezi o poza (Picture)
- inserezi o poza de pe internet (Online Picture)
- inserezi forme (Shapes)
- inserezi un SmartArt
- inserezi un grafic (Chart)
- inserezi o captura de ecran (Screenshot)
- inserezi o portiune a unui ecran (Screen Clipping)
- inserezi un fisier video
- inserezi o legatura rapida (Hyperlink)
- inserezi un semn de carte (Bookmark)
- inserezi referinte incrucisate (Cross-reference)
- inserezi un comentariu (Comment)
- inserezi un antet (Header)
- inserezi un subsol (Footer)
- inserezi numarul paginii (Page Number)
- inserezi o caseta de text (Text Box)
- inserezi automat si rapid anumite texte (Quick Parts)
- inserezi o linie de semnatura (Signature Line)
- inserezi data si timpul curente (Date & Time)
- incorporezi diverse obiecte (Embedded Objects)
- inserezi ecuatii (Equations)
- inserezi simboluri speciale (Symbols)
- modifici tema unui document (Themes)
- aplici un stil predefinit unui document (Built-In Styles)
- schimbi setul de culori pentru o tema (Colors)
- modifici spatierea paragrafelor (Paragraph Spacing)
- inserezi un text de fundal (Watermark)
- modifici culoarea fundalului paginii (Page Color)
- adaugi borduri la o pagina (Page Borders)
- modifici marginile paginii (Margins)
- modifici orientarea paginii (Orientation)
- modifici marimea paginii (Size)
- setezi scrierea pe mai multe coloane (Columns)
- setezi intreruperi de pagina
- setezi intreruperi de coloana
- inserezi o sectiune noua in document
- utilizezi despartirea in silabe (Hiphenation)
- inserezi un alineat (Indent)
- modifici spatierea paragrafelor (Spacing)
- utilizezi panoul de selectie (Selection Pane)
- modifici pozitia unei poze in raport cu un text (Position)
- aduci un obiect in fata unui alt obiect (Brink Forward)
- aduci un obiect in prim-plan (Bring to Front)
- trimiti un obiect in spatele altui obiect (Send Backward)
- trimiti un obiect in fundal (Send to Back)
- aliniezi obiecte (Align)
- grupezi obiecte (Group)
- rotesti obiecte (Rotate)
- inserezi un cuprins (Table of Contents)
- actualizezi cuprinsul
- inserezi o Nota de Subsol (Foot Note)
- inserezi o Nota de Final (End Note)
- inserezi o lista de cuvinte-cheie (Insert Index)
- inserezi o Citare pentru a face trimitere la o sursa de informatii externa (Insert Citation)
- administrezi sursele citate in document (Manage Sorces)
- inserezi o bibliografie (Bibliography)
- etichetezi o poza sau un obiect (Insert Caption)
- inserezi un cuprins al figurilor (Insert Table of Figures)
- inserezi un cuprins al surselor citate (Insert Table of Authorities)
- creezi plicuri pentru corespondenta (Envelopes)
- creezi etichete (Labels)
- creezi scrisori (Mail Merge – Letters)
- creezi mesaje de posta electronica (Mail Merge – E-mail Messages)
- selectezi lista de corespondenta (Select Recipients)
- editezi lista de corespondenta (Edit Recipient List)
- inserezi campuri in interiorul textului (Insert Merge Fields)
- inserezi o adresa postala (Address Block)
- inserezi o formula de salut (Greeting Line)
- previzualizezi rezultatele
- finalizezi activitatea Mail Merge
- verifici ortografia textului (Spelling and Grammar)
- utilizezi colectia de sinonime (Thesaurus)
- obtii numarul de linii, cuvinte si caractere (Word count)
- obtii informatii online despre textul selectat (Smart Lookup)
- faci traducerea textului intr-o alta limba (Translate)
- alegi limba pentru verificarea ortografiei (Language)
- urmaresti modificarile (Track Changes)
- accepti sau nu modificarile propuse (Changes –Accept/Reject)
- compari doua documente (Compare)
- combini mai multe editii ale documentlui intr-un singur fisier
- restrictionezi editarea si formatarea unui document
- modifici vederile unui document (Views)
- activezi/dezactivezi riglele (Ruler)
- activezi/dezactivezi panoul de navigare (Navigation Pane)
- maresti/micsorezi imaginea documentului (Zoom)
- imparti zona de lucru in doua ecrane (Split)
- afisezi toate documentele deschise pe ecran (Arrange All)
- comuti la vizualizarea altui document (Switch Windows)
- pornesti inregistrarea unei macrocomenzi (Record Macro)
- opresti inregistrarea unei macrocomenzi (Stop Recording)
- vizualizezi macrocomenzile disponibile (View Macros)
- alegi locatia de salvare a unei macrocomenzi
- rulezi o macrocomanda existenta (Run Macro)
- vizualizezi continutul unei macrocomenzi
- stergi o macrocomanda
- copiezi o macrocomanda
- verifici si sa setezi nivelul de securitate
- utilizezi interfata Microsoft Visual Basic Editor
- inserezi un nou slide
- schimbi layout-ul unui slide
- stergi un slide
- salvezi prezentarea ca PDF
- salvezi prezentarea ca JPEG
- grupezi mai multe slide-uri in sectiuni
- resetezi pozitia, dimensiunea si formatarea placeholder-elor la setarile implicite
- importi text din Microsoft Word, folosind comanda Slides from Outline
- schimbi spatierea intre caractere
- folosesti comanda Change Case, pentru a face ca textul sa apara scris numai cu majuscule
- folosesti comanda Change Case, pentru a face ca textul sa apara scris numai cu litere mici
- folosesti comanda Change Case, pentru a face ca doar prima litera dintr-o propozitie sa fie cu majuscule
- folosesti comanda Change Case, pentru a face ca prima litera a fiecarui cuvant dintr-un text, sa fie cu majuscule
- folosesti comanda Change Case, pentru a face ca prima litera a fiecarui cuvant dintr-un text, sa fie cu litere mici
- stergi formatarea textului, folosind comanda Clear All Formatting
- adaugi marcatori (Bullets) unei liste de text
- adaugi numerotare unei liste de text
- personalizezi marcatorii, schimbandu-le culoarea sau adaugand un simbol
- adaugi imagini sub forma de marcatori
- alegi o tema pentru prezentarea ta
- schimbi coloarea de fundal a slide-urilor (Background Color)
- stabilesti dimensiunea unui slide
- stabilesti modul de afisare a slide-urilor – Portret sau Peisaj
- inserezi un tabel, folosind comanda Insert Table
- inserezi un spatiu de lucru (spreadsheet) Excel in PowerPoint
- schimbi stilul unui tabel
- adaugi un rand de Total tabelului
- adaugi coloane si randuri noi tabelului
- unesti celule
- separi celule
- copiezi un tabel din Excel in PowerPoint ca poza, folosind Paste Special
- copiezi un tabel din Excel in PowerPoint ca simplu text, folosind Paste Special
- copiezi un tabel din Excel in PowerPoint ca Microsoft Excel Worksheet Object, creand astfel o legatura dinamica intre tabelul sursa si cel copiat in PowerPoint
- inserezi un grafic, folosind comanda Insert Chart
- schimbi tipul de grafic
- copiezi un grafic din Excel in PowerPoint
- copiezi un grafic din Excel in PowerPoint ca poza, folosind Paste Special
- copiezi un grafic din Excel in PowerPoint ca iconita, folosind Paste Special
- inserezi o imagine din PC
- inserezi o imagine din mediul Online – Bing sau OneDrive
- inserezi o Captura de Ecran (screenshot)
- decupezi o anumita portiune de ecran folosind comanda Screen Clipping
- creezi un Album Foto (o prezentare noua, care contine doar poze)
- elimini fundalul unei poze (Remove Background)
- schimbi luminozitatea si contrastul unei poze (Corrections)
- schimbi culoarea unei poze (Color)
- adaugi un efect artistic (Artistic Effects)
- comprimi pozele intr-o prezentare pentru a le reduce dimensiunea
- inlocuiesti o poza cu alta (Change Picture)
- resetezi o poza (Reset Picture)
- adaugi un stil pozei (Picture Style)
- incadrezi o poza intr-un grafic SmartArt (Picture Layout)
- decupezi o imagine (Crop)
- decupezi o imagine intr-o forma geometrica (Crop to Shape)
- stabilesti o dimensiune a pozei manual
- inserezi un video din PC
- inserezi un video din YouTube
- inserezi un video din web, folosind codul embed
- inregistrezi un video de ecran (Screen Recording)
- schimbi luminozitatea si contrastul unui video (Corrections)
- schimbi culoarea unui video (Color)
- creezi o coperta pentru video (Poster Frame)
- resetezi design-ul unui video (Reset Design)
- adaugi un stil unui video
- decupezi un video (Crop)
- adaugi un semn de carte unui video (Add Bookmark)
- tai un video, pentru a crea o portiune specifica (Trim Video)
- setezi un video sa inceapa automat
- setezi un video sa ruleze pe tot ecranul (Full Screen)
- inserezi un fisier audio din PC
- inregistrezi un fisier audio (Record Audio)
- adaugi un semn de carte fisierului audio (Add Bookmark)
- tai un fisier audio, pentru a crea o portiune specifica (Trim Audio)
- setezi fisierul audio sa ruleze pe toate slide-urile (Play Across Slides)
- ascunzi fereastra fisierului audio in timpul prezentarii (Hide during Show)
- setezi fisierul audio sa ruleze in fundal
- inserezi o forma geometrica
- inserezi un patrat
- inserezi un triunghi echilateral
- inserezi un cerc
- grupezi mai multe obiecte intr-unul grup de obiecte (Group)
- fuzionezi mai multe obiecte intr-unul singur (Merge Shapes)
- aliniezi mai multe obiecte (Align)
- formatezi forme geometrice
- editezi punctele caracteristice ale unei forme geometrice (Edit Points)
- inserezi punct caracteristice pe periferia formei
- inserezi o ilustratie SmartArt de tip Lista
- inserezi o ilustratie SmartArt de tip Proces
- inserezi o ilustratie SmartArt de tip Ciclu
- inserezi o ilustratie SmartArt de tip Ierarhie
- inserezi o ilustratie SmartArt de tip Relatie
- inserezi o ilustratie SmartArt de tip Matrice
- inserezi o ilustratie SmartArt de tip Piramida
- inserezi o ilustratie SmartArt de tip Imagine
- inserezi o ilustratie SmartArt de tip Office.com
- ordonezi elementele unei ilustratii SmartArt
- schimbi layout-ul unui grafic SmartArt
- schimbi culorile unui grafic SmartArt
- adaugi o forma unui grafic SmartArt
- adaugi un stil ilustratiei SmartArt
- resetezi ilustratia SmartArt
- convertesti ilustratia SmartArt in forme geometrice simple
- convertesti ilustratia SmartArt in text
- convertesti o lista de text cu marcatori intr-o ilustratie SmartArt
- formatezi o ilustratie SmartArt
- stabilesti un efect de tranzitie intre slide-uri
- personalizezi efectul de tranzitie (Effect Options)
- adaugi un sunet de tranzitie
- schimbi durata efectului de tranzitie
- aplici efectul de tranzitie la toate slide-urile
- schimbi modul de a avansa la slide-ul urmator
- adaugi efecte de animatie unei liste de text
- adaugi efecte de animatie unui grafic
- personalizezi efectul de animatie al graficului, astfel incat sa fie animata fiecare serie in parte
- personalizezi efectul de animatie al graficului, astfel incat sa fie animata fiecare categorie in parte
- personalizezi efectul de animatie al graficului, astfel incat sa fie animat fiecare element dintr-o serie
- personalizezi efectul de animatie al graficului, astfel incat sa fie animat fiecare element dintr-o categorie
- adaugi efecte de animatie unei ilustratii SmartArt
- personalizezi efectul de animatie a ilustratiei SmartArt, astfel incat fiecare element (forma geometrica) a ilustratiei sa fie animat pe rand
- schimbi durata unei animatii
- copiezi animatia unui obiect pentru a o lipi altui obiect (Animation Painter)
- setezi ordinea in care ruleaza animatiile pe fiecare obiect in parte, folosind panoul Animation Pane
- setezi un declansator care sa porneasca animatia unui obiect (Trigger)
- activezi tab-ul Slide Master
- creezi un Slide Master nou pentru prezentare
- creezi un Layout de slide personalizat
- creezi o schema de culori
- cauti teme noi
- creezi teme noi
- salvezi o tema pentru a putea fi folosita in alte prezentari
- adaugi un Placeholder nou intr-un layout de slide
- salvezi Slide Master-ul nou in prezentare, chiar daca nu este folosit (Preserve)
- salvezi o prezentare in formatul PowerPoint Show
- trimiti o prezentare prin e-mail
- salvezi o prezentare pe One Drive
- salvezi o prezentare pe Share Point
- creezi pliante (Handouts) pentru prezentarea ta, pe care le poti trimite in prealabil la cei care vor veni la prezentare
- creezi mini prezentari folosind doar anumite slide-uri din intreaga prezentare (Custom Slide Show)
- ordonezi slide-urile in prezentare folosind Slide Sorter
- deschizi Microsoft Outlook
- lucrezi cu ecranul de start (Start Screen)
- lucrezi cu interfata Microsoft Outlook
- lucrezi cu Microsoft Outlook
- utilizezi Ribbon-ul
- restrangi sau sa afisezi Ribbon-ul
- utilizezi comenzile din Backstage View
- utilizezi bara de instrumente Quick Access Toolbar
- personalizezi bara de instrumente Quick Access Toolbar
- utilizezi panoul foldere-lor
- utilizezi bara To-Do
- accesezi ecranul Calendar
- accesezi ecranul People
- accesezi ecranul Tasks
- modifici tema Office
- accesezi functia Help
- navighezi in fereastra Help
- utilizezi Google pentru a accesa functia Help
- utilizezi comanda Smart Lookup
- printezi o sectiune Help
- trimiti email-uri din Outlook
- compui un mesaj de email
- utilizezi fereastra Message
- creezi un nou email
- verifici ortografia mesajului
- adaugi un atasament email-ului
- setezi importanta mesajului
- soliciti avertizarea de primire a mesajului
- trimiti un email
- creezi o semnatura automata
- utilizezi o semnatura automata
- indepartezi o semnatura automata
- trimiti un email informativ (Cc)
- trimiti un email informativ confidential (Bcc)
- utilizezi fereastra Inbox
- regasesti email-uri
- deschizi un fisier de date Outlook
- ajustezi fereastra de mesaj
- previzualizezi mesajele
- aranjezi mesajele
- citesti mesajele
- deschizi mai multe mesaje
- utilizezi vederea de tip conversatie
- navighezi printre mesajele dintr-o conversatie
- raspunzi la un mesaj
- raspunzi la un mesaj dintr-o conversatie
- raspunzi fara includerea mesajului original
- redirectionezi mesaje
- gasesti mesaje relationate
- ignori o conversatie
- marchezi mesajele ca necitite
- adaugi un atasament
- atasezi alte elemente Outlook
- previzualizezi un atasament
- salvezi un atasament
- deschizi un fisier atasat
- marchezi cu stegulet un mesaj in lista de email-uri
- modifici o caseta de text
- trimiti un mesaj marcat cu stegulet
- adaugi un memento unui mesaj
- modifici steguletul implicit
- indepartezi marcajul cu stegulet
- optiunile pentru email-uri junk
- marchezi un mesaj ca email junk
- marchezi un mesaj ca fiind sigur
- gestionezi lista de expeditori
- importi o lista de expeditori blocati
- exporti o lista de expeditori blocati
- stergi email-urile junk
- accesezi calendarul (Calender)
- schimbi aranjamentul calendarului
- navighezi in calendar
- modifici vederea curenta a calendarului
- creezi un al doilea fus orar
- stergi un fus orar
- creezi un nou calendar
- lucrezi cu calendare multiple
- stergi un calendar
- partajezi un calendar
- lucrezi cu informatiile despre vreme (Weather Bar)
- accesezi vederea People
- utilizezi formularul de contacte
- vizualizezi contactele salvate
- creezi un nou contact
- introduci detaliile unui contact
- inserezi o poza pentru un contact
- printezi detaliile unui contact
- stergi un contact
- restabilesti un contact sters
- utilizezi lista To-Do
- creezi o sarcina
- accesezi vederea Task
- sortezi sarcinile
- lucrezi cu sarcinile
- stergi o sarcina
- printezi o lista de satcini
- un text dintr-un mesaj
- texte de la un mesaj la altul
- copiezi texte din alte surse
- stergi un text
- indepartezi un atasament
- creezi un folder de mesaje
- muti mesajele
- copiezi mesajele
- stergi mesajele
- restaurezi mesajele sterse
- stergi o conversatie
- lucrezi cu mesaje favorite
- stergi un folder de mesaje
- restaurezi un folder de mesaje sters
- golesti folderul de mesaje sterse
- automatizezi sarcinile de rutina cu Quick Steps
- creezi un pas rapid (Quick Step)
- utilizezi un pas rapid
- arhivezi mesajele
- restaurezi mesajele arhivate
- utilizezi finctia de cautare
- extinzi functia de cautare
- utilizezi sintaxa interogarii de cautare
- reutilizezi cautari recente
- utilizezi optiunile de cautare
- utilizezi un folder de cautare
- creezi un folder de cautare personalizat
- schimbi vederea curenta
- aranjezi mesajele intr-o vedere
- sortezi mesajele intr-o vedere
- lucrezi cu coloane intr-o vedere
- formatezi cu coloane intr-o vedere
- creezi o vedere personalizata
- adaugi un filtru unei vederi personalizate
- stergi o vedere personalizata
- creezi o noua categorie de culoare
- atribui o categorie de culoare
- gasesti mesajele cu ajutorul categoriilor
- indepartezi o categorie de culoare
- stergi o categorie de culoare
- creezi o noua regula utilizand un sablon
- selectezi conditiile unei reguli
- selectezi actiunile unei reguli
- selectezi exceptiile unei reguli
- denumesti si sa revizuiesti o regula
- testezi o regula
- gestionezi regulile existente
- gestionezi efectiv email-urile
- rechemi un mesaj trimis
- printezi un mesaj
- modifici formatul unui mesaj
- aplici o tema unui mesaj
- salvezi un mesaj ca schita
- utilizezi un mesaj salvat
- trimiti un mesaj de vot
- raspunzi la un mesaj de vot
- urmaresti voturile date unui mesaj de vot
- trimiti mesaje de raspuns automate
- programezi rapid o intalnire
- programezi o intalnire utilizand fereastra Appointment
- reprogramezi o intalnire pentru o alta zi
- reprogramezi o intalnire pentru o alta ora
- creezi intalniri recursive
- programezi un eveniment
- programezi timpul liber si ocupat
- aranjezi activitatile pe categorii
- printezi calendarul
- stergi o activitate
- programezi o sedinta
- setezi optiunile de raspuns
- raspunzi unei solicitari de a participa la o sedinta
- urmaresti raspunsurile date la programarea sedintei
- modifici o sedinta
- adaugi sau sa indepartezi un participant
- anulezi o sedinta
- utilizezi asistentul de programare
- programezi sedintele utilizand un grup de calendare
- adaugi un contact dimtr-un e-mail
- setezi un contact ca favorit
- iei legatura cu un contact
- redirectionezi un contact
- creezi un grup de contacte
- utilizezi un grup de contacte
- stergi un membru dintr-un grup de contacte
- realizezi legatura intre contacte
- creezi solicitare de activitate
- raspunzi unei solicitari de activitate
- finalizezi o solicitare de activitate
- vizualizezi solicitarile de activitate actualizate
Agenda cursului Microsoft Office
Partea I – Microsoft Excel (o zi)
Modulul 1: Interfata Excel
Descriere modul
Noua interfata Office numita Fluent (cu numele de cod RibbonX) este o revolutie in cea ce priveste felul cum utilizatorii pot crea/formata/gestiona documente Office. Acest modul isi propune prezentarea acestei noi interfete, dar ofera si alte informatii cum ar fi noul formatul de fisier Open XML.
Lectii
- Explorarea interfetei Microsoft Excel
- Lucru cu panglici de butoane (Ribbons)
- Lucrul cu taburile contextuale
- Personalizarea mediului de lucru Excel
- Super Tooltip
- Quick Excel Toolbar
- Floatie
Modulul 2: Creare si modificarea graficelor Excel (Charts)
Descriere modul
Una dintre cele mai de efect operatii din Excel este aceea de realizare de grafice pe baza datelor disponibile dintr-o foaie. Graficele sunt foarte utile deoarece ele pot prezenta datele intr-un mod mult mai usor de urmarit, de asemenea ele odata realizate pot fi usor de exportatat in PowerPoint.
Lectii
- Crearea unui grafic
- Formatarea unui grafic
- Schimbarea tipului de grafic
- Crearea unei diagrame Excel
- Exportul graficului catre PowerPoint
Modulul 3: Sortari simple si complexe (pe mai multe coloane)
Descriere modul
Aproape toti utilizatorii stiu sa sorteze datele dintr-un tabel Excel. Foarte putini stiu sa sorteze datele dupa mai mult de 3 coloane sau sa realizeze sortari pe orizontala.
Lectii
- Sortari simple (dupa o coloana)
- Sortari complexe (dupa mai mult de 3 coloane)
- Sortari dupa atribute de formatare (culoarea fontului sau a celulei)
- Sortari pe orizontala
Modulul 4: Filtre simple, personalizate, avansate
Descriere modul
Excel este foarte puternic atunci cand prelucreaza multe coloane respectiv linii. De multe ori dorim sa regasim numai acele linii ce respecta diferite conditii logice (de ex. pt. a printa numai rezultatul gasit). Tipurile consacrate de filtrare din Excel (AutoFilter si CustomFilter) de multe ori nu se pot folosi atunci cand avem conditii logice de regasire mai complicate. De exemplu niciunul din tipurile de filtre amintite mai sus nu pot cauta in tabele daca predicatul logic are mai mult de 2 conditii logice (De. Ex. “Toti Clientii din Iasi, Bucuresti, Cluj”). Exista un tip de filtru (din pacate aproape necunoscut de utilizatori) ce permite regasirea datelor indiferent cat de multe si complicate sunt conditiile logice. Se numeste Advanced Filter …
Lectii
- AutoFilter
- CustomFilter
- Caractere de inlocuire (WildCards)
- AdvancedFilter
- Copierea rezultatului filtrarii
- Extragera valorilor unicat de pe o coloana
- Scenarii de folosire a celor 3 filtre mai sus amintite
Modulul 5: Validarea datelor (Data Validation)
Descriere modul
Excel ne permite initial sa scriem orice fel de date in orice celula. De multe ori, in mod neintentionat exista riscul sa alteram celulele cu date considerate NEINTEGRE (date neconforme cu realitatea sau cu regulile de afacere din companie). De ex. pe o coloana numita SALARIU scriem (in mod neintentionat) un salariu mai mic decat cel stabilit ca minim pe economie, sau pe o coloana numita Data Tranzactiei introducem o valoare ce nu reprezinta o data calendaristica valida. Aceste greseli neintentionate sunt mari generatoare de erori (o serie de formule/chart-uri/tabele pivot vor genera erori).
Lectii
- Validare de date simpla (o singura conditie logica)
- Validare de date complexa (mai multe conditii logice)
- Liste de valori (validarea unui camp de tip text)
- Setarea unui mesaj de intampinare (Input Message)
- Setarea unui mesaj de alerta (Error Alert)
Modulul 6: Formatarea conditionata (Conditional Formatting)
Descriere modul
Formatarea conditionata reprezinta un instrument de analiza a datelor. Ne permite sa scoatem in evidenta (in mod automat) diferite celule in functie de o conditie logica. De ex. “Toate salariile mai mari de 1000 sa apara automat scrise cu rosu”. Exista si o varianta mai complexa a acestui instrument bazata pe formule.
Lectii
- Formatarea Conditionata simpla (o singura conditie logica)
- Formatarea Conditionata complexa (mai multe conditii logice)
- Formatare Conditionata de tip Data Bars
- Formatare Conditionata de tip Color Scale
- Formatare Conditionata de tip Icon Set
- Exemplu ce permite combinarea notiunii de Formatarea Conditionata cu Advanced Filter si Data Validation
Modulul 7: Formule
Descriere modul
In acest modul se explica notiunile specifice formulelor cum ar fi: adrese relative, adrese absolute, etc. Se prezinta si cateva functii de baza si felul cum acestea pot fi folosite in cadrul unor formule.
Lectii
- Cum se introduc formulele in Excel
- Functii de baza
- Copierea formulelor intr-o foaie Excel
- Adrese relative si absolute
Modulul 8: Functii
Descriere modul
Utilizarea functiilor pentru a crea formule de calcul pe baza datelor din celule ramane functionalitatea de baza din Excel. Se explica notiunile specifice formulelor cum ar fi: adrese relative, adrese absolute, apoi se prezinta prin exemple reale aproximativ 30 de functii. Exemplele de la clasa insista pe scenarii “real-life” si nu se rezuma doar la explicarea sintaxei. Pentru o mai buna intelegere a diferitelor functii folosite, acestea au fost impartite in mai multe categorii.
Lectii
- Functii Data si timp -Today(), Now(), Year(), Month(), Day(),WeekDay()
- Functii Conditionale – IF(), Choose()
- Functii BOOLEANE (Logice) -AND(), OR()
- Functii Text – Left, Right, Len, Trim, Instr, Lower, Upper
- Alte functii de tip TEXT – SUBSTITUTE(), VALUE(), CONCATENATE()
- Functii Standard Agregate – SUM(), Count(), Average(), Min(), Max()
- Functii Agregate Conditionale – SumIf(), CountIf()
- Functii de regasire a datelor – LookUp (Hlookup, Vlookup), Match, Index
Modulul 9: Printarea (Page Break Preview)
Descriere modul
Printarea in Excel este o operatie complexa care necesita multa atentie la detalii din partea utilizatorului. Excel contine un instrument dedicat printarii (Page Break Preview), precum si un set de caracteristici de aranjare a datelor in pagina (Page Payout).
Lectii
- Instrumentul Page Break Preview
- Adaugarea de intreruperi de pagina
- Stabilirea zonei de printat
- Setari privind printarea:
-Orientarea
-Alinierea
-Crearea unui antet si subsol
-Scalarea continutului inainte de printare
Modulul 10: Subtotaluri
Descriere modul
“Subtotal” este un instrument de analiza a datelor. Permite realizarea in mod automat a centralizatoarelor. Usor de folosit, el ramane totusi in umbra unui instrument extrem de flexibil si complex numit Pivot Table.
Lectii
- Ce inseamna centralizator?
- Ce inseamna valoare agregata?
- Ce inseamna grupare?
- Folosirea instrumentului Subtotals
- Aplicarea instrumentului Subtotals pe tabele grupate dupa mai multe coloane
- Afisarea intreruperilor de pagina in mod automat dupa fiecare valoare agregata
Modulul 11: Pivot Tables
Descriere modul
Indiscutabil cel mai puternic si mai flexibil instrument de analiza a datelor din Excel. Exista in randul utilizatorilor obisnuiti o oarecare “teama” in ceea ce priveste folosirea acestui instrument, tocmai datorita puterii si complexitatii sale. Totusi PivotTable ESTE USOR DE FOLOSIT, atata timp cat se inteleg conceptele ce stau la baza sa. Modulul isi propune sa explice in primul rand aceste concepte, apoi pe baza exemplelor inspirate din lucrul de zi cu zi, participantii la curs vor scapa de “angoasa” Pivot Table.
Lectii
- PivotTable=Matrix=CrossTable
- Ce este PivotTable?
- Ce insemna agregare multi nivel (pe coloana/linie)
- Ce inseamna sa grupezi dupa valorile distincte de pe o anumita coloana/linie
- Folosirea instrumentului PivotTable in diferite scenarii
Modulul 12: Noutati aduse de Excel 2016 & 2019
Descriere modul
Universul Software evolueaza in permanenta pentru a indrepta din erorile aparute in versiunile anterioare si pentru a introduce noi facilitati (comenzi si functii) solicitate de catre utilizatori. Veti primi informatii valoroase despre noutatile pe care le aduc versiunile 2016 si 2019 ale programului Microsoft Excel.
Lectii
- Cum sa fac… (Tell me…) in Excel 2016
- Noi teme Office 2016
- Smart Lookup in Excel 2016
- Power Query in Excel 2016
- Forecast Sheet in Excel 2016
- Noutati in Backstage View in Excel 2016
- Noi tipuri de diagrame in Excel 2016
- Grupare bazata pe timp in Tabelele Pivot din Excel 2016
- Read-only mode pentru Excel 2016
- Cautare in lista de campurile Pivot Table din Excel 2016
- Utilizarea functiilor conditionale MINIFS si MAXIFS in Excel 2019
- Utilizarea functiei IFS in Excel 2019
- Utilizarea functiilor TEXTJOIN si CONCAT in Excel 2019
- Noile metode de sortare si filtrare cu ajutorul formulelor in Excel 2019
Partea a II-a – Microsoft Access (o zi)
Modulul 1: Introducere in teoria bazelor de date
Descriere modul
Cateva notiuni introductive in teoria bazelor de date, pentru a intelege mai bine ce este o baza de date, de cate tipuri sunt acestea si care sunt obiectele ce pot fi stocate intr-o baza de date.
Lectii
- Ce este o baza de date?
- De cate feluri sunt bazele de date?
- Obiectele dintr-o baza de date
Modulul 2: Tabele Access
Descriere modul
Pornind de la obiectul cel mai important dintr-o baza de date, tabelul, veti putea vedea cum pot fi organizate datele si ce tipuri de date pot fi stocate intr-un astfel de obiect.
Lectii
- Ce este un tabel?
- Structura unui tabel
- Tipuri de date Access
- Insert, Update, Delete (Operatii DML)
- Filtre
- Sortari
- Modificarea structurii unui tabel
- Constrangerea Not Null
- Constrangerea UNIQUE
- Constrangerea CHECK
- Constrangerea Primary Key
- Constrangera Foreign Key
Modulul 3: Introducere in teoria relationala
Descriere modul
Puterea unei baze de date consta in legaturile ce se pot crea intre tabele. Aceste relatii permit stocarea de informatii structurate in tabele si apoi regasirea acestora foarte usor.
Lectii
- Ce este o relatie intre tabele?
- Relatia n la m (one to many)
- Relatia n la m (many to many)
Modulul 4: Interogarea bazelor de date Access
Descriere modul
Pentru a obtine informatii din baza de date, trebuie sa stiti cum sa puneti intrebari in Access (Queries). Aceste interogari pot fi simple sau complexe si pot utiliza diversi operatori pentru a obtine informatiile dorite.
Lectii
- Ce este un query?
- De cate feluri sunt query-urile?
- Operatori de interogare (Between, In, Is, Like)
- Coloane calculate
- Operatori de interogare (Between, In, Is, Like)
- Functii Access
- Interogari din mai multe tabele (Join)
- Interogari parametrizate
- Interogari incrucisate (Cross Join)
- Subinterogari (Subqueries)
- Make Table Query
- Interogari de tip modificare dedate (Update Query)
- Interogari de tip stergere de date (Delete Query)
- Interogari de tip inserare de date (Append Query)
Modulul 5: Introducere in limbajul SQL
Descriere modul
Pentru a beneficia de toata puterea oferita de Access, ar trebui sa faceti cunostinta cu un limbaj de interogare standardizat si utilizat de orice SGBD: Limbajul SQL (Structured Query Language).
Lectii
- Ce este SQL
- Avantajele limbajului SQL
- Operatori SQL
- Instructiuni SQL (Select, Insert, Update, Delete)
- Comanda SQL Select in detaliu (Clauzele Group By, Having, Where, Order By…)
Modulul 6: Formulare Access
Descriere modul
Formularele Access (User Forms) reprezinta interfata grafica intre utilizatorul care va prelucra datele si tabelele in care acestea vor fi stocate, astfel ca datele vor fi prelucrate mai usor dar si structura tabelelor va fi protejata.
Lectii
- Ce este un formular Access?
- Creare de formulare Access folosind AutoForm
- Modificarea formularelor Access folosind designer-ul
- Designer-ul Access de formulare
- Obiecte, Proprietati
- Subformulare
- Scenariul Master Details
Modulul 7: Rapoarte Access
Descriere modul
Rapoartele Access permit aranjarea datelor din baza de date intr-o forma mult mai usor de urmarit atat in format electronic ca si in situatia in care se doreste imprimarea acestor informatii.
Lectii
- Ce este un raport?
- Realizarea unui raport folosind AutoReport
- Modificarea unui raport folosind designer-ul de rapoarte
- Crearea unui raport de la zero
- Operatii specifice rapoartelor
- Designer-ul Access de rapoarte
- Obiecte, Proprietati
- Subrapoarte
- Gruparea in interiorul raportului
- Functii Agregate
- Rapoarte de tip Mailing Labels
- Rapoarte de tip Matrix
- Rapoarte cu chart-uri (grafice)
Modulul 8: Import/Export de date
Descriere modul
Datele pot fi importate in Access pentru o prelucrare mult mai usoara din diverse surse externe cum ar fi: fisiere CSV/XML/TXT, fisiere Excel dar si din alte baze de date Access. Dupa prelucrare acestea pot fi exportate in diverse alte surse.
Lectii
- Import/Export Microsoft Excel
- Export catre Microsoft Word
- Tabele de tip scurtatura (Linked Table)
- Lucrul cu date XML
Modulul 9: Noutati aduse in Access 2013/2016/2019
Descriere modul
Cateva dintre noutatile aduse de-a lungul timpul de catre Microsoft in aplicatia Access.
Lectii
- Cum utilizam instrumentul Database Compare (incepand cu Access 2013)
- Cum conectam servicii in Microsoft Office in Access 2016
- Cum utilizam optiunea Touch/Mouse Mode in Access 2016
- Cum utilizam sablonul Custom web app in Access 2016
- Cum utilizam tipul de date Large Number (bigint) (incepand cu Access 2016)
- Cum importam date din fisiere dBASE (*.DBF)
- Cum utilizam optiunea de sortare a foii de proprietati (Access 2019)
- Cum utilizam proprietatea Label Name pentru controale in Access 2019
Partea a III-a – Microsoft Word (o zi)
Modulul 1: Modificarea textului
Descriere modul
Acest modul prezinta conceptele de baza pentru lucrul in Word, cum ar fi: introducerea textului, formatarea si asezarea sa in pagina, selectarea, mutarea si copierea unor portiuni de text.
Lectii
- Navigarea in cadrul unui document
- Inserari de text
- Selectarea textului
- Mutarea/Copierea textului
- Stergerea unui bloc de text
- Optiunile undo/redo
- Gasirea si inlocuirea textului
Modulul 2: Formatarea unui document
Descriere modul
In acest modul se insista asupra instrumentelor ce sunt folosite pentru formatarea textului din cadrul unui document (in special Format Painter).
Lectii
- Schimbarea aspectului unui text
- Aplicarea de Stiluri si efecte de text
- Lucrul cu culori
- Copierea formatului unui text
- Stergerea atributelor de formatare
- Cautarea si inlocuirea atributelor de formatare
Modulul 3: Formatarea paragrafelor
Descriere modul
In acest modul se prezinta operatiile ce se pot aplica paragrafelor de text. Se vor studia operatiile de aliniere, introducere de tabulatori, aplicarea de chenare, umbre si stiluri, precum si setarea distantelor intre paragrafe.
Lectii
- Tabulatori
- Alinierea unui paragraf
- Indentarea unui paragraf
- Chenare si umbre pentru paragrafe
- Stiluri
- Liste
- Stabilirea dimensiunilor intre paragrafe
Modulul 4: Tabele
Descriere modul
Tabelele au dublu rol in Word: sa prezinte informatie structurata si de asemenea sa permita adaugarea de continut oriunde in cadrul paginii.
Lectii
- Crearea unui tabel
- Introducerea datelor in tabele
- Instrumentul de formatare automata a unui tabel (AutoFormat Table)
- Convertirea textului intr-un tabel
- Inserarea randurilor in tabel
- Stergerea randurilor unui tabel
- Inserarea coloanelor in tabel
- Stergerea coloanelor din tabel
- Unirea si separarea celulelor din tabel
Modulul 5: Personalizarea tabelelor si graficelor
Descriere modul
Putini stiu ca se pot realiza calcule (pe baza unor formule) in tabelele Word. Exista doua tipuri de tabele ce se pot insera intr-un document: tabele Word (ce suporta operatii simple) si tabele Excel (in care se pot face operatii complexe)
Lectii
- Sortarea unui tabel
- Modificarea structurii unui tabel
- Lipirea/Spargerea celulelor
- Pozitionarea continutului unei celule
- Aplicarea de chenare si umbre celulelor unui tabel
- Calcule simple in cadrul unui tabel Word
- Realizarea unui chart pe baza datelor din tabel
- Modificarea chart-ului
Modulul 6: Setari la nivel de pagina
Descriere modul
Aceste setari (optiuni) sunt folosite in special cand se doreste imprimarea documentului. Veti putea seta marimea formatului paginii (depinde si de imprimanta setata), orientarea paginii (Portrait sau Landscape), marimea marginilor precum si antetul si subsolul paginilor.
Lectii
- Marimea formatului de pagina
- Orientarea paginii
- Marginile foii
- Chenarul de pagina
- Adaugarea unui antet si a unui subsol
- Adaugarea unei intreruperi de pagina
Modulul 7: Liste
Descriere modul
O modalitate foarte eleganta si usor de aplica in Word privind afisarea continutului structurat, o reprezinta folosirea Listelor.
Lectii
- Liste numerotate si nenumerorate
- Restartarea unei liste
- Crearea unei liste multinivel
- Personalizarea unei liste
Modulul 8: Stiluri de text personalizate (Custom Styles)
Descriere modul
Stilul reprezinta unul dintre cele mai puternice instrumente de formatare a textului din Word. Stilul de scriere reprezinta un sablon ce poate fi aplicat de oricate ori textelor din documentele Word.
Lectii
- Crearea unui stil personalizat pentru text/paragraf
- Modificarea stilurilor deja existente
- Crearea unui stil ce se aplica la o lista
- Crearea unui stil ce se aplica la un tabel
Modulul 9: Schimbarea modului in care apare textul dintr-un document
Descriere modul
Exista diferite modalitati prin care putem modifica felul in care “curge” un document (Text Flow).
Lectii
- Inserarea intreruperilor de sectiune
- Scrierea textului pe mai multe coloane
- Inserarea unei intreruperi de coloana
- Modificarea latimii coloanelor
- Casete de text (TextBox)
Modulul 10: Automatizarea trimiterii de scrisori/documente/email-uri folosind instrumentul Mail Merge
Descriere modul
Microsoft Word se poate conecta la o sursa externa de date (Excel, Baze de date) si poate genera continut in functie de datele din sursa respectiva.
Lectii
- Ce inseamna Mail Merge?
- Crearea unei surse de date (Excel si Word)
- Realizarea unui Mail Merge
Modulul 11: Ce este nou in Word 2016 & 2019?
Descriere modul
In acest modul se va pune accent pe noutatile aduse de ultimele versiuni ale programului Microsoft Word. Acestea sunt menite sa eficientizeze munca utilizatorului pentru realizarea documentelor Word.
Lectii
- Cum sa fac…in Office 2016 (Tell me…)
- Noi teme Office 2016
- Noutati in Backstage View in Office 2016
- Smart Lookup in Office 2016
- Colaborare in timp real in Office 2016
- Vizualizarea modificarilor in timp real in Word 2019
- Utilizarea instrumentului Microsoft Translator in Word 2019
- Ajustarea spatierii textului, a latimii coloanei si a culorii paginii in Word 2019
- Utilizarea instrumentului Read Aloud in Word 2019
- Utilizarea instrumentului Digital Pen pentru adnotari si schte in Word 2019
- Utilizarea sintaxei LaTeX pentru scrierea si editarea ecuatiilor in Word 2019
- Adaugarea si utilizarea elementelor grafice vectorizate in Word 2019
- Inserarea modelelor tri-dimensionale in documentele Word 2019
Partea a IV-a – Microsoft PowerPoint (o zi)
Modulul 1: Introducere in PowerPoint
Descriere modul
Acest modul prezinta conceptele de baza pentru lucrul in PowerPoint, cum ar fi: ce este o prezentare, ce este un diapozitiv. operatii cu diapozitive.
Lectii
-
Crearea unei noi prezentari
-
Schimbarea culorii de fundal
-
Adaugarea unui nou diapozitiv
-
Introducerea textului
-
Adaugarea continutului folosind intrumentul “Outline”
Modulul 2: Lucrul cu tabele in PowerPoint
Descriere modul
Tabelele din PowerPoint au dublu rol: sa afiseze informatii in mod structurat sisa stabileasca pozitiile unde apar diferitele obiecte in cadrul diapozitivelor.
Lectii
-
Crearea de tabele
-
Formatarea tabelelor
- Adaugarea unui rand in tabel
- Stergerea unui rand al tabelului
- Adaugarea unei coloane in tabel
- Stergerea unei coloane a tabelului
- Unirea si separarea celulelor tabelului
-
Inserarea unui tabel din Microsoft Word
- Inserarea unui tabel din Microsoft Excel
Modulul 3: Formatarea obiectelor PowerPoint
Descriere modul
In acest modul se prezinta operatiile standard de lucru cu obiectele PowerPoint. Aceste obiecte, fie poze, forme, ecuatii, casete de text, fie SmartArt-uri (colectii de forme), pot fi mutate, copiate sau formatate cu comenzi specifice fiecaruia.
Lectii
-
Redimensionarea, Mutarea, Copierea obiectelor
-
Schimbarea orientarii unui obiect
-
Formatarea obiectelor
-
Gruparea obiectelor
-
Ordinea obiectelor
Modulul 4: Grafice
Descriere modul
PowerPoint contine multe tipuri diferite de reprezentãri grafice ce se pot utiliza pentru a informa publicul despre nivelul stocurilor, despre modificãrile organizaaionale, despre cifrele de vanzãri ai multe altele.
Lectii
-
Crearea graficelor
-
Modificarea graficelor
-
Schimbarea tipului unui grafic
- Schimbarea setului de date
-
Inserarea graficelor din Microsoft Excel
- Adaugarea unei legende
- Adaugarea tabelului de date
- Adaugarea etichetelor de date
- Adaugarea unei linii de tendinta
- Reprezentarea unei serii pe o axa secundara
Modulul 5: Organigrame, Diagrame
Descriere modul
Diagramele sunt un tip special de grafice PowerPoint ce nu-si propun sa afiseze variatii de date (cum fac chart-urile), ci modul in care diferite obiecte relationeaza (organigrame), sau felul in care se deruleaza diferite procese (workflow), structuri, etc
Lectii
-
Inserarea unei diagrame
-
Formatarea unei diagrame
-
Inserarea unei diagrame de proces (Flowchart)
- Inserarea unei organigrame
- Formatarea unei organigrame
Modulul 6: Lucrul cu poze intr-o prezentare
Descriere modul
Se prezinta mai multe modalitati prin care se pot aduce intr-un document PowerPoint diferite resurse multimedia (poze, clip art, wordart, figuri geometrice, filme, etc)
Lectii
- Adaugarea unui Clip Art
- Adaugarea unei poze de pe disc
- Adaugarea unei poze online
- Inserarea unei decupari de ecran (Screen Clipping)
- Formatarea unei poze
- Adaugarea efectelor speciale unei poze
- Schimbarea marimii unei poze
- Desenarea de linii si figuri geometrice
- Inserarea unui WordArt
Modulul 7: Sabloane PowerPoint
Descriere modul
Unul dintre cele mai importante/interesante capitole din cadrul cursului. Sabloanele si diapozitivele Master permit utilizatorilor PowerPoint sa lucreze mult mai productiv. Un diapozitiv Master reprezinta un sablon ce se aplica tuturor celorlalte diapozitive si permite gestionarea centralizata a continutului redundant (antet, subsol, butoane de navigare, culori/imagini de fundal, etc).
Lectii
- Definirea caracteristicilor unui sablon
- Crearea unei scheme de culori
- Lucrul cu diapozitive Master
- Crearea unor liste marcate personalizat (Custom Bullets)
- Formatarea Antetului si a Subsolului unei prezentari
- Casuta de notite
- Salvarea/Reutilizarea unui sablon PowerPoint
Modulul 8: Efecte animate
Descriere modul
Efectele animate permit o mai buna vizualizare/urmarire a continutului. Totusi este recomandat a nu se face abuz de astfel de efecte animate deoarece obosesc asistenta.
Lectii
- Inserarea de filme si sunete
- Stabilirea efectelor animate
- Reordonarea secventelor de animatie
- Animatii de intrare si iesire a obiectelor
- Temporizarea unei animatii
- Adaugarea animatiilor suplimentare
- Stabilirea unui itinerariu pentru un obiect animat
Modulul 9: Distribuirea unei prezentari
Descriere modul
Modulul isi propune sa prezinte modalitatile pe care le avem la indemana pentru a rula o prezentare pe un alt calculator decat cel pe care a fost realizata. De asemenea se arata si felul in care aceeasi prezentare poate fi expusa in moduri diferite (custom shows). Odata finalizata, prezentarea poate fi expusa pe Internet (sau pe Intranet-ul companiei). Exista cateva moduri prin care putem realiza acest lucru.
Lectii
- Butoane de navigare
- Prezentari personalizate (Custom Shows)
- Narrations si Slide Timings
- Mutarea unei prezentari pe un alt calculator (2 modalitati: fisiere pps si kit-uri de instalare)
-
Publicarea folosind asistentul PowerPoint
-
Link-uri catre alte pagini Web
Modulul 10: Crearea prezentarilor de impact
Descriere modul
Pentru a crea prezentari competitive si atractive, va trebui sa tineti cont de o serie de principii legate de tehnicile de realizare a slide-urilor, alegere a formatarilor si a temelor potrivite, precum si a utilizarii moderate a efectelor de animatie si tranzitie a slide-urilor.
Lectii
- Regula nr. 1: mai putin=mai bine
- Regula nr. 2: 6X6=36
- Sfaturi pentru folosirea paletelor de culori
- faturi pentru folosirea fonturilor/stilurilor/formatarilor
- Sfaturi pentrufolosirea pozelor/diagramelor
- Sfaturi pentru folosirea animatiilor
Modulul 11: Presentation Skills
Descriere modul
O prezentare bine facuta trebuie neaparat sa aiba si un prezentator bun. Utilizarea tehnicilor de expunere a prezentarii va sta la baza captivarii auditoriului si va asigura incheierea cu succes a activitatii in PowerPoint.
Lectii
- Tipuri de prezentari: online/offline
- Pregatirea speach-ului
- Speach-ul propriu-zis
- Gestionarea auditoriului ostil
- Tehnici de captare a atentiei
Modulul 12: Noutati aduse de Powerpoint 2016 & 2019
Descriere modul
Acest modul pune accentul pe noutatil aduse de ultimele versiuni PowerPoint in scopul imbunatatirii activitatii de realizare a prezentarilor.
Lectii
- Cum sã fac… (Tell me…) in PowerPoint 2016
- Noi teme Office in PowerPoint 2016
- Smart Lookup in PowerPoint 2016
- Noutaai Backstage View in PowerPoint 2016
- Noul efect de tranzitie Morph in PowerPoint 2019
- Utilizarea optiunii Zoom for PowerPoint in PowerPoint 2019
- Utilizarea optiunii Texh Highlighter in PowerPoint 2019
- Utilizarea elementelor grafice Scalable Vector Graphics (SVG) in PowerPoint 2019
- Inserarea modelelor 3D in PowerPoint 2019
- Imbunatatiri aduse optiunii Background Removal in PowerPoint 2019
- Noua optiune de export video 4K in PowerPoint 2019
- Noile optiuni de inregistrare video si audio in PowerPoint 2019
- Noul Tab Draw in PowerPoint 2019
Partea a V-a – Microsoft Outlook (o zi)
Modulul 1: Introducere in Microsoft Outlook
Descriere modul
Modulul isi propune sa explice conceptele unui program de tip “Personal Information Manager” (PIM).
Lectii
- Crearea si trimiterea de email-uri simple
- Retrimiterea unui email
- Printarea unui email
- Stergerea unui email
- Recuperarea unui email sters
- Gestionarea folder-ului Deleted Items
Modulul 2: Crearea email-urilor
Descriere modul
Microsoft Outlook permite, pentru un mesaj din Inbox, trimiterea unui raspuns catre expeditor (Reply), trimiterea unui raspuns catre expeditor si destinatari (Reply All), respectiv redirectionarea catre alt destinatar (Forward).
Lectii
- Clauzele To, CC, BCC
- Formatarea unui email
- Fisiere atasate unui email
- Redirectionarea unui email
Modulul 3: Gestionarea email-urilor
Descriere modul
In acest modul se prezinta operatiile operatiile standard de lucru cu email-uri: afisarea mesajelor, vizualizarea sau descarcarea fisierelor atasate, mutarea email-urilor in alte directoare, sortarea si filtrarea mesajelor dupa diverse criterii.
Lectii
- Deschiderea vizualizarea unui email
- Salvarea fisierelor atasate
- Marcarea unui mesaj
- Crearea si gestionarea directoarelor
- Mutarea/Copierea email-urilor
Modulul 4: Gestionarea programarilor (Appointments)
Descriere modul
Programarea (Appointment) este acel eveniment ce ne priveste personal, ce are loc o singura data pe zi la o ora fixata. De ex.: o programare la dentist, o intalnire de afaceri, etc.
Reminder-ul este un semnal pe care Outlook poate sa-l declanseze astfel incat sa ne atentioneze cu privire la apropierea unei programari. De ex.: sa ma anunte Outlook cu o ora inainte de a incepe o sedinta.
Lectii
- Calendarul Outlook
- Stabilirea unei programari
- Stabilirea unei categorii pentru o programare
Modulul 5: Gestionarea intalnirilor (Meetings)
Descriere modul
O intalnire (meeting) este o programare la care urmeaza sa participe mai multe persoane din firma. O persoana care doreste sa fixeze o sedinta, va dori sa-si atentioneze colegii cu privire la organizarea respectivei sedinte, astfel persoanele respective vor primi o invitatie la sedinta sub forma unui email numit meeting request.
Lectii
- Stabilirea unei intalniri
- Raspuns la o cerere de intalnire
- Propunerea unei alte ore/date de desfasurare a unei intalniri
- Urmarirea cererilor de intalnire
- Anularea unei cereri de intalnire
- Imprimarea informatiilor din Calendar
Modulul 6: Gestionarea sarcinilor de lucru (Tasks)
Descriere modul
Spre deosebire de o programare, sarcina poate fi urmarita din punct de vedere al activitatii realizate pana la un moment dat (tracking).
Lectii
- Crearea unei sarcini de lucru
- Modificarea unei sarcini de lucru
- Raportarea executarii unei sarcini
- Urmarirea evolutiei unei sarcini
- Stergerea unei sarcini de lucru
Modulul 7: Gestionarea folder-ului Inbox utilizand vederi personalizate
Descriere modul
Unul dintre cele mai importante capitole abordate in cadrul acestui curs.
O vedere a unui folder (View) reprezinta o suma de atribute cu impact asupra felului cum arata informatia din folder-ul respectiv: Coloane, Tip sortare, Tip filtrare, Tip grupare, Automatic Formatting, etc
Lectii
- Creare coloanelor personalizate (Custom Fields)
- Sortarea informatiilor
- Grouparea informatiilor
- Filtrarea informatiilor
- Aplicarea formatarii conditionale
Modulul 8: Gestionarea email-urilor utilizand reguli
Descriere modul
Regulile sunt diferite actiuni pe care Outlook le poate realizeaza automat atunci cand ajunge un email in Inbox sau atunci cand pleaca un email din Outbox. De exemplu: cand soseste un email de la Sefu, Outlook sa-l mute fizic intr-un folder special facut pentru mail-urile sefului. Aceste actiuni se pot realiza si cand pleaca diferite mesaje din Outbox. Outlook accepta o multitudine de actiuni (triggers) atat pentru mesajele ce pleaca cat si pentru cele ce vin.
Lectii
- Crearea unei reguli privind email-urile ce vin
- Crearea unei reguli privind email-urile ce pleaca
- Gestionarea mesajelor de tip alerta
Modulul 9: Arhivarea mesajelor
Descriere modul
Inbox-ul in timp se va umple cu sute sau chiar mii de email-uri. Exista doua motive pentru care dorim la un moment dat sa arhivam aceste mesaje:
-pentru o mai buna (rapida) functionare a programului Microsoft Outlook
-pentru a avea copii de siguranta disponibile in cazul in care (din diferite motive) email-urile curente se pierd.
Lectii
- Salvarea mesajelor in alte formate
- Arhivarea mesajelor
- Protejarea foderelor personale
Modulul 10: Noutati aduse de versiunile Microsoft Outlook 2016 & 2019
Descriere modul
Acest modul va evidentia noutatile aduse de ultimele versiuni ale programului Microsoft Outlook pentru a facilita activitatile pe care utilizatorii le desfasoara in legatura cu mesajele de email, sarcini sau calendare.
Lectii
- Cum sa fac… (Tell me…) in Office 2016
- Noi teme in Office 2016
- Smart Lookup in Office 2016
- Clutter – pentru sortarea mesajelor mai putin importante in Outlook 2016
- Sugerarea de persoane in cautarea Outlook 2016
- Atasari din lista de documente recente in Outlook 2016
- Atasari din cloud in Office 2016
- Utilizarea noii optiuni Accessibility Checker in Outlook 2019
- Utilizarea noii optiuni Focused Inbox in Outlook 2019
- Inserarea elementelor grafice Scalable Vector Graphics (SVG) in Outlook 2019
- Utilizarea fusurilor orare multiple in calendarul Outlook 2019
- Utilizarea optiunii de citire Read Aloud in Outlook 2019
- Utilizarea optiunii “Mark as read” pentru e-mail-urile sterse in Outlook 2019
- Utilizarea optiunii Meeting Reminder in Outlook 2019
- Noi facilitati de sortare a e-mail-urilor in Outlook 2019
- Vizualizarea raspunsurilor persoanelor invitate la meeting in Outlook 2019
Suportul de curs Excel, unic in Romania
Materialele de curs Excel constau intr-o serie de resurse multimedia, de o calitate ireprosabila:
Materialul # 1: Acces GRATUIT la cele 800 de lectii video marca Dr.Excel.
Resurse unice post-instruire pentru cursurile Excel
Toti participantii la cursurile noastre Excel primesc acces GRATUIT la cea mai generoasa platforma de cursuri video online din Romania: Platforma Dr.Excel
Materialul # 2: Peste 100 de fisiere Excel cu rezolvarile si explicatiile de la curs
BONUS: Suport post-instruire perioada nelimitata via Comunitatea IT Learning
Informatii traineri
Toate cursurile Excel sunt susținute exclusiv de către Echipa Dr.Excel – condusă de Bogdan Tarla, MVP Excel.
Metoda de lucru
Solutia de instruire “Ultra all inclusive” , bazata pe o metodologie unica de tip “all in one“, mai exact un pachet complet, cuprinzand urmatoarele beneficii, fara insa a se limita la acestea:
- Intalnirea online cu trainerii IT Learning, in scopul identificarii nevoilor reale de instruire ale acesteia.
- Testarea si evaluarea cursantilor pre-instruire, pentru stabilirea nivelului lor de cunostinte si abilitati.
- Personalizarea agendei cursului, conform nevoilor de instruire convenite, pornind de la background-ul real al participantilor.
- Livrarea efectiva a cursului de catre trainerul certificat Microsoft, responsabil de proiectul de instruire customizat, bazata 100% pe aplicatii practice.
- Lucrul direct pe fisiere Excel propuse de cursanti (imbinarea instruirii cu consultanta).
- Feedback la cald, completat conform formularului atasat , in baza caruia se poate invoca clauza “Money back guarantee”: In cazul obtinerii unui nivel de satisfactie mai mic de 75 % , reflectat de formularul de feedback, garantam returnarea taxei de participare sau reluarea cursului fara nici un cost”.
- Elaborarea raportului trainerului privitor la progresul absolventilor ai recomandarie acestuia pentru continuarea perfectionarii.
- Emiterea certificatelor, care atesta absolvirea cu succes a cursului Excel.
- Crearea conturilor de access pe platforma noastra de e-learning interactiv, www.office-learning.ro , pentru cel putin 12 luni.
- Generarea de rapoarte cu statisticile de folosire a portalului e-learning de catre fiecare cursant in parte.
- Activarea examenelor online si, in urma sustinerii cu success a acestora, emiterea certificatului aferent.
- Feedback la rece, dupa parcurgerea lectiilor online si a sustinerii examenelor aferente.
- Sedinte de follow-up sau consultanta pentru aplicarea in viata reala a cunostintelor si abilitatilor dobandite in urma instruirii Excel si rezolvarea unor probleme punctuale de job.
- Suport acordat online de catre trainer sau prin forumul comunitatii MS Office din Romania, unde se ofera raspuns la orice intrebare in materie de Excel.
Standard de calitate
Conform insusi principiului de baza al Sistemului de management al calitatii, implementat de IT Learning, obiectivul nostru este satisfactia clientului. Pentru atingerea acestui obiectiv, evaluarea calitatii serviciilor livrate este esentiala.
In acest sens va incurajam sa folositi orice cale si metoda de comunicare (feedback la cald si la rece, testimonial scris, telefon, e-mail, blog, forum, retele sociale etc.), pentru a va exprima, nu atat satisfactia pentru calitatea serviciilor noastre, care reprezinta in fapt angajamentul nostru ferm, asumat prin contract, cat mai ales, daca este cazul, insatisfactia de orice fel privind prestatia noastra, care ne va ajuta sa imbunatatim standardul acestor servicii, in beneficiul dvs.
Inscriere / Facturare / Plata / “Money back guarantee”
- Daca sunteti persoana fizica, sau grup de maxim 5 participanti din partea unei companii, va puteti inscrie doar in clasele noastre deschise, anuntate pe site la pagina “Calendar Cursuri Open“
- Rezervarea locului / locurilor in sala de curs Open se face telefonic (0787.692.238) sau prin e-mail la adresa office@itlearning.ro , in reply urmand sa primiti fisa de inscriere care trebuie completata de dvs. si retrimisa noua impreuna cu datele de facturare
- Urmeaza emiterea facturii, pe care o veti primi tot pe e-mail, in baza careia urmeaza sa efectuati plata (transfer bancar sau depunere numerar in contul IT Learning) si sa ne trimiteti confirmarea aferenta
- Veti primi la randul dvs. confirmarea noastra ferma ca sunteti inscris(a) la cursul respectiv, impreuna cu detaliile organizatorice (orarul cursului, coffee-break, pauza de pranz etc.)
- Urmeaza livrarea cursului, iar la finalul acestuia completarea feedback-ului, conform formularului de evaluare , in baza caruia se poate invoca clauza “Money back guarantee”: “In cazul obtinerii unui nivel de satisfactie mai mic de 75 % , reflectat de formularul de feedback, garantam returnarea taxei de participare sau reluarea cursului fara nici un cost”.
- Daca sunteti persoana juridica si doriti inscrierea unui grup de peste 5 participanti, vom formula o oferta personalizata cu discount de volum, exclusiv pentru compania dvs., conform specificatiilor primite telefonic, prin fax (0371.602.780) sau pe e-mail la adresa office@itlearning.ro
- Dupa acceptarea ofertei (livrabile, costuri, agenda, perioada si locatia organizarii cursului) urmeaza etapa contractuala
- Odata agreata forma finala a contractului de legal-ul partilor, urmeaza semnarea si livrarea efectiva a serviciilor convenite, a caror facturare si plata se va face numai dupa primirea feadback-urilor completate de absolventi la finalul instruirii si numai in virtutea clauzei “Money back guarantee”:”In cazul obtinerii unui nivel de satisfactie mai mic de 75 % , reflectat de formularului atasat , garantam renuntarea la contravaloarea instruirii sau reluarea cursului cu alt trainer, fara nici un cost aditional”)