Intro
Cursul Excel Avansat-Expert cu instructor va introduce in lumea “Tips &Tricks” cu noi capitole de mare interes cum ar fi: sortarea pe orizontala si filtrarea avansata a datelor, formatarea conditionala avansata cu formule, validarea datelor cu ajutorul formulelor, utilizarea avansata a functiilor si formulelor , dezvoltarea formulelor de tip “Array Formulas”, precum si introducere in conceptul Power BI, prin crearea si gestionarea unui model de date (Data Model) si utilizarea Add-In-ului Power Pivot pentru prelucrarea unui volum mare de date si informatii normalizate.
Calendar Curs Excel Expert + Introducere in Analiza datelor + Tips & Tricks (III) deschise (cu date fixate in avans)
Pentru perioada 06 Decembrie 2024 – 06 Martie 2025
Resurse unice post-instruire pentru cursurile Excel
Toti participantii la cursurile noastre Excel primesc acces GRATUIT la cea mai generoasa platforma de cursuri video online din Romania: Platforma Dr.Excel
Cursul Excel Expert (functii avansate) se adreseaza utilizatorilor care isi propun sa:
-
dobandeasca cunostinte si abilitati de lucru cu Microsoft Excel la nivel expert.
-
consolideze cunostintele in utilizarea comenzilor si metodelor avansate din Excel.
-
scrie formule de complexitate mare
-
utilizeze functii si formule matriceale (Array Formulas)
-
realizeze validari de date complexe, utilizand criterii multiple si formule
-
realizeze formatari conditionate complexe cu ajutorul formulelor
-
sorteze date dupa criterii multiple pe directie verticala si orizontala
-
realizeze filtrari avansate utilizand criterii multiple si panouri de control
-
realizeze modele de date si tabele pivot cu ajutorul conceptului BI Power Pivot.
-
realizeze scenarii avansate utilizand programul de completare Solver.
La absolvirea cursului Excel vei sti cum sa:
- filtrezi dupa intervale de date predefinite
- filtrezi dupa culori si pictograme
- folosesti instrumentul Filtrare Avansata (Advanced Filter)
- folosesti filtrarea avansata in scenarii complexe
- validezi date folosind conditii complexe
- validezi date folosind formule
- validezi date folosind tabele cu criterii aflate in alte foi
- creezi liste de validare in cascada/relationate
- formatezi dupa criterii complexe
- formatezi utilizand formule
- faci o grupare a datelor pe mai multe coloane
- inserezi o intrerupere de pagina in mod automat dupa fiecare valoare agregata
- selectezi doar celulele vizibile
- folosesti instrumentul de consolidare a datelor
- poti sa consolidezi datele si sa pastrezi legatura cu sursa de date
- folosesti referinte si formule 3D
- folosesti functii avansate de cautare (MATCH, INDEX, SUMPRODUCT, OFFSET)
- folosesti functii logice (IFERROR, AND, OR)
- evaluezi o portiune dintr-o formula (F9)
- utilizezi functii optimizate pentru volume mari de date (DCOUNT, DSUM, DAVERAGE)
- reprezinti grafic datele de previziune calculate
- interpretezi datele calculate
- generezi un tabel cu informatii agregate – Tabel Pivot (Pivot Table)
- folosesti diverse functii de agregare
- creezi un camp calculat direct in tabelul pivot (Calculated Field)
- creezi un element nou de agregare (Calculated Item)
- modifici modul in care sunt afisate informatiile in tabelul pivot
- filtrezi tabelul pivot utilizand campurile din raport
- filtrezi tabelul pivot folosind elemente grafice (Slicers)
- creezi grafice de tip pivot
- definesti un model de date in Excel
- creezi legaturi intre tabele
- creezi o coloana calculata
- creezi un camp calculat (o masura)
- depasesti limitele Excel, ca numar de randuri sau formule utilizate
Agenda cursului Excel
Modulul 1: Tabele inteligente
Descriere modul
Pentru a debloca intreaga putere de lucru a tabelelor inteligente, e timpul sa facem uz de “arsenalul greu” din dotarea acestora. Mai exact, este vorba de un nou tip de referentiere a coloanelor din tabel in functie (pe baza) de numele tabelului (De ex. NumeTabel[ColoanaVanzari]).
Lectii
- Avantajele tabelelor vs. range-uri
- Folosirea referintelor structurate in functii
Modulul 2: Validarea avansata a datelor
Descriere modul
In acest modul vom explora metode mai avansate de validare a datelor, discutand cu precadere despre listele derulante (drop-down lists) si a modalitatii de a le face dinamice.
Lectii
- Crearea listelor dependente (in cascada)
- Tips & Tricks
Modulul 3: Formatarea conditionata avansata
Descriere modul
Cand apare nevoia de a evidentia anumite valori intr-un tabel in functie de criterii “puternic personalizabile”, putem crea o regula de formatare care are la baza o formula logica. Aceasta confera utilizatorului o putere de lucru sporita, menita sa efectueze formatari cu mult peste cele standard. Un exemplu relevant este formatarea anumitor date calendaristice (de ex. Deadlines) cu un anumit numar de zile inainte ca acestea sa se produca.
Lectii
- Formatari conditionate pe baza de formule
- Alertare “real time” pe date calendaristice
- Tips & Tricks
Modulul 4: Filtrarea avansata + Tips & Tricks
Descriere modul
Exista un tip de filtru (din pacate aproape necunoscut de utilizatori) ce permite regasirea datelor, indiferent de numarul si de complexitatea criteriilor de cautare. Se numeste Advanced Filter.
Acest modul isi propune sa demonstreze utilizatorilor “puterea de calcul” a acestui instrument, pusa in aplicare in diverse situatii in care metodele de filtrare standard (AutoFilter si CustomFilter) sunt total depasite.
Lectii
- Filtrare pe criterii multiple si/sau complexe
- Returnarea rezultatelor “custom”
Modulul 5: Functii avansate
Descriere modul
In acest capitol vom aborda cateva categorii de functii utile dar mai putin cunoscute.
Lectii
- Baze de date (DSUM, DCOUNT, DAVERAGE, DMIN, DMAX)
- Logice (IF, AND, OR, IFS)
- Functii de cautare clasice (VLOOKUP, INDEX, MATCH, INDIRECT)
- Data si Timp (NETWORKDAYS, WORKDAY, EOMONTH, EDATE)
Modulul 6: Functii noi specifice Microsoft 365
Descriere modul
Utilizatorii care detin o subscriptie activa Microsoft 365, se pot bucura de cele mai noi functii adaugate, majoritatea fiind de-a dreptul “revolutionare” prin modul lor de lucru, cat si utilitate.
Dintre acestea enumeram doua (XLOOKUP si FILTER) care si-au consolidat rolul de functii de viitor in cautarea si regasirea dinamica a datelor.
Vom discuta si despre o tehnologie inovativa – “Dynamic Array” – prin care functiile genereaza rezultate multiple simultan.
“Regina” functiilor noi este LAMBDA, o functie care ofera utilizatorului posibilitatea de a-si crea propriile functii personalizate in Excel.
Lectii
- XLOOKUP
- FILTER
- SORT
- UNIQUE
- LAMBDA
Modulul 7: Tabele Pivot (recapitulare, Tips & Tricks)
Descriere modul
Utilizatorii Excel vor deveni experti in analiza datelor, prin intermediul celor mai “cool” tips & tricks privind tabelele Pivot.
Lectii
- Filtrarea tabelelor Pivot
- Gruparea datelor calendaristice
- Afisarea valorilor ca…
- Crearea campurilor / elementelor calculate
- Generarea de detalii cu privire la o valoare din tabel
- Generarea automata de tabele pivot pe baza filtrelor
Modulul 8: Rapoarte Dashboard
Descriere modul
Tabloul de bord reprezinta produsul finit in care datele din tabelul pivot sunt vizualizate grafic si controlate / filtrate prin intermediul a doua instrumente interactive numite: Slicer si Timeline.
Lectii
- Crearea si editarea graficelor pivot pentru fiecare tabel pivot
- Crearea si utilizarea filtrelor vizuale interactive (Slicers si Timeline)
- Crearea unui raport Dashboard.
Modulul 9: Initiere in POWERPIVOT-ul Excel
Descriere modul
Mai nou, Excel ne pune la dispozitie un instrument si mai puternic, cu si mai multe formule de generat Tabele Pivotante, pentru utilizatorii experimentati (Power Users). Se numeste PowerPivot si este un instrument care foloseste puterea legaturilor dintre tabele, similar bazelor de date relationale.
Lectii
- Limitele aplicatiei Excel
- Mini introducere in PowerPivot
- Folosirea PivotTable pentru producerea rapoartelor
- Adaugarea de tabele aditionale
- Updatarea datelor
Modulul 10: Ce mai urmeaza ?
Descriere modul
Scurta prezentare Power BI in Excel
Lectii
- Initiere in Power Query & Data Model
- Scurta prezentare VBA pentru automatizari de task-uri repetitive
Certificarile oferite in urma absolvirii cursurilor Excel
- Interna, tiparita, care atesta absolvirea cu succes a cursului (emitent IT Learning)
- Online, download, care atesta sustinerea cu succes a examenelor online (emitent IT Learning)
- Nationala (calificare “Operator introducere, validare si prelucrare date – cod COR 411301”), in urma examenului sustinut in fata comisiei ANC (emitent Agentia Nationala pentru Calificari, Min. Educatiei si Min. Muncii)
- Europeana, in urma sustinerii examenelor aferente (emitent ECDL)
- Internationala, in urma sustinerii examenului Microsoft Office Specialist – Excel – Core/Expert/Master (emitent Certiport – USA)
Ce include taxa de participare la curs
Taxa de participare include serviciile de instruire in clasa, cu instructori certificati Microsoft, precum si urmatoarele beneficii, unice in Romania, oferite exclusiv de IT Learning:
- Evaluarea initiala a nivelului dvs. de cunostinte si abilitati, prin completarea online a unui chestionar;
- Suportul de curs in format electronic (manualul “Step by step”, in limba romana, in format text, plus capturile de ecran aferente si prezentarile din timpul cursului in format PowerPoint, precum si workshop-urile de la curs);
- Access pe cel mai mare portal e-learning www.office-learning.ro, dezvoltat de trainerii si consultantii IT Learning, pentru o perioada de 12 luni;
- Evaluarea finala a cunostintelor si abilitatilor practice dobandite in urma absolvirii cursului, prin rezolvarea unui exercitiu complex, in cadrul unui workshop;
- Certificatul de participare, care atesta absolvirea cu succes a cursului;
- Raportul de evaluare, redactat de trainer, in care va fi consemnat progresul dvs., comparand nivelul initial de abilitati, cu cel final;
- Consultanta post-instruire, prin intermediul forumului Comunitatii utilizatorilor MS Office din Romania, in calitatea dvs. de membru.
Inscriere / Facturare / Plata / “Money back guarantee”
- Daca sunteti persoana fizica, sau grup de maxim 5 participanti din partea unei companii, va puteti inscrie doar in clasele noastre deschise, anuntate pe site la pagina “Calendar Cursuri Open“
- Rezervarea locului / locurilor in sala de curs Open se face telefonic (0787.692.238) sau prin e-mail la adresa , in reply urmand sa primiti fisa de inscriere care trebuie completata de dvs. si retrimisa noua impreuna cu datele de facturare
- Urmeaza emiterea facturii, pe care o veti primi tot pe e-mail, in baza careia urmeaza sa efectuati plata (transfer bancar sau depunere numerar in contul IT Learning) si sa ne trimiteti confirmarea aferenta
- Veti primi la randul dvs. confirmarea noastra ferma ca sunteti inscris(a) la cursul respectiv, impreuna cu detaliile organizatorice (orarul cursului, coffee-break, pauza de pranz etc.)
- Urmeaza livrarea cursului, iar la finalul acestuia completarea feedback-ului, conform formularului de evaluare , in baza caruia se poate invoca clauza “Money back guarantee”: “In cazul obtinerii unui nivel de satisfactie mai mic de 75 % , reflectat de formularul de feedback, garantam returnarea taxei de participare sau reluarea cursului fara nici un cost”.
- Daca sunteti persoana juridica si doriti inscrierea unui grup de peste 5 participanti, vom formula o oferta personalizata cu discount de volum, exclusiv pentru compania dvs., conform specificatiilor primite telefonic, prin fax (0371.602.780) sau pe e-mail la adresa
- Dupa acceptarea ofertei (livrabile, costuri, agenda, perioada si locatia organizarii cursului) urmeaza etapa contractuala
- Odata agreata forma finala a contractului de legal-ul partilor, urmeaza semnarea si livrarea efectiva a serviciilor convenite, a caror facturare si plata se va face numai dupa primirea feadback-urilor completate de absolventi la finalul instruirii si numai in virtutea clauzei “Money back guarantee”:”In cazul obtinerii unui nivel de satisfactie mai mic de 75 % , reflectat de formularului atasat , garantam renuntarea la contravaloarea instruirii sau reluarea cursului cu alt trainer, fara nici un cost aditional”)
Completați formularul și începem imediat să ne ocupăm de rezolvarea nevoii dvs. de instruire Excel.
În numele cui ne contactați?
doresc training pentru colegii/angajații mei
vreau training pentru mine sau pentru apropiați