Introducere curs BI COMPLET: Excel & Power BI Desktop

Scopul principal al cursului BI Complet – Curs Excel & Power BI de la A la Z (Pachet Complet)- PowerQuery si Power Pivot din Excel + Data Modeling cu Limbajul DAX, Data Visualization este acela de a oferi participantilor posibilitatea de a adauga capabilitati de analiza la foile de calcul Excel si de a le oferi o baza pentru a invata despre analizele de date mai avansate cu Excel sau Power BI.

Cursul BI Complet – Curs Excel & Power BI de la A la Z (Pachet Complet)- PowerQuery si Power Pivot din Excel + Data Modeling cu Limbajul DAX, Data Visualization este disponibil pentru versiunile de Office: 365, 2021, 2019
PRET DE LISTA
595 euro fara TVA
DURATA CURS
5 zile x 8 ore/zi
CERTIFICARE CURS
IT Learning
DISCOUNT-URI
8-9 participanti
-10% rezultand pretul de 535 euro fara TVA/participant
10-11 participanti
-20% rezultand pretul de 476 euro fara TVA/participant
12-13 participanti
-25% rezultand pretul de 446 euro fara TVA/participant
> 13 participanti
-30% rezultand pretul de 416 euro fara TVA/participant
DURATA CURS
5 zile x 8 ore/zi
CERTIFICARE CURS
IT Learning

Resurse unice post-instruire pentru cursurile Excel

Toti participantii la cursurile noastre Excel primesc acces GRATUIT la cea mai generoasa platforma de cursuri video online din Romania: Platforma Dr.Excel

La absolvirea cursului Excel vei sti cum sa:

  • creezi un raport in Excel
  • creezi un tabel Excel
  • creezi un tabel pivot si un grafic pivot
  • creezi un dashboard si sa analizezi datele
  • creezi ierarhii
  • creezi un model de date Excel si sa te conectezi la date externe

Agenda cursului Excel

Modulul 1: Introducere in conceptele si termenii Business Intelligence (BI)

Descriere modul

Pentru a putea utiliza elementele avansate de analiza a datelor, trebuie sa intelegi mai intai cateva concepte care stau la baza acestora.

Lectii

  • Ce este Business Intelligence (BI)?
  • Ce este un depozit de date (data warehouse)?
  • Date operationale vs date “istorice”
  • Modelul dimensional
  • Ce este o schema stea?
  • Ce este OLAP (online analytical processing)?
  • Ce este DAX (Data Analysis Expression language)?

Modulul 2: Introducere in POWERPIVOT-ul Excel

Descriere modul

Daca Tabelul Pivot nu va satisface toate cerintele, desi spuneam ca este cel mai puternic instrument de raportare, Excel va pune la dispozitie un instrument si mai puternic, cu si mai multe formule, pentru utilizatorii experimentati (power users). PowerPivot este un instrument care foloseste puterea legaturilor dintre tabele, similar bazelor de date relationale.

Lectii

  • Recapitularea conceptelor si facilitatilor Excel
  • Limitele aplicatiei Excel
  • Tabelele pivotante clasice Excel
  • PivotTables in PowerPivot
  • Folosirea PivotTable pentru producerea rapoartelor
  • Gestionarea colonelor irelevante
  • Calcularea coloanelor si a masurilor
  • Adaugarea de tabele aditionale
  • Updatarea datelor
  • Instrumentul Slicers

Modulul 3: Construirea modelelor POWERPIVOT din Excel

Descriere modul

Un model de date Excel, care include add-in-ul PowerPivot iti permite sa integrezi date din tabele multiple, in asa fel incat se poate crea o sursa de date relationala in interiorul fisierului Excel.

Lectii

  • Ce este un model de date?
  • Introducere in manipularea datelor externe si a celor relationale
  • Crearea si gestionarea conexiunilor catre date
  • Cum ne poate ajuta aplicatia Microsoft Access
  • Conectarea catre un sistem de baze de date de tip server (SQL Server)
  • Folosirea aplicatiei Microsoft Query
  • Folosirea serviciului de Analiza a datelor (Sql Server Analysis Services)
  • Folosirea serviciului de raportare (Sql Server Reporting Services)
  • Metode alternative de incarcare a datelor externe (link-uri Excel, Clipboard, etc.)
  • Designerul PowerPivot Query
  • Folosirea Power Query pentru importul de date

Modulul 4: Gestionarea Modelelor POWERPIVOT din Excel

Descriere modul

Legatura dintre tabele arata cum un tabel relationeaza cu altul. Daca, de exemplu, ai o tabela ce contine vanzarile si alta ce contine datele clientilor, este necesara o coloana de corespondenta (un camp) in fiecare tabela ce va face legatura dintre acestea.

Lectii

  • Modificarea conexiunilor catre datele externe
  • Modificarea proprietatilor tabelelor cu date
  • Definirea tabelelor de date personalizate
  • Filtrarea datelor
  • Tipuri de date
  • Crearea relatiilor dintre tabele
  • Gestionarea relatiilor (one-to-many, many-to-many, chei multiple, etc.)
  • Diagram View vs. Data View
  • Definirea ierarhiilor

Modulul 5: Introducere în Power BI Desktop

Descriere modul

Atunci când Excel nu este suficient pentru analize complexe de date, în majoritatea cazurilor datorită faptului că obținerea informațiilor necesită prea multe exporturi, operațiuni de curățare și transformare a datelor, Power BI este extrem de util. Acest software oferă un set ușor de utilizat, dar totuși complex și capabil de instrumente pentru analize de date.

Lectii

  • Privire de ansamblu asupra funcționalităților Power BI Desktop
  • Elemente principale ale interfeței utilizatorului
  • Exemple de vizualizări și analize de date dezvoltate în Power BI Desktop
  • Conectori / surse de date disponibile pentru analiză
  • Introducere în schema de tip stea
  • Avantajele schemei de tip stea versus tabele unitare

Modulul 6: Construirea modelelor de date Power BI Desktop

Descriere modul

Power BI vă permite să integrați informații din tabele multiple și astfel să creați o schemă de date relațională în cadrul raportului.

Lectii

  • Ce este un model de date?
  • Introducere în manipularea datelor externe și relaționale
  • Crearea și gestionarea conexiunilor de date
  • Conectarea la baze de date (SQL Server)
  • Conectarea la fișiere Excel
  • Alți conectori disponibili, introducere manuală a datelor sau din clipboard
  • Introducere în Power Query Editor

Modulul 7: Operațiuni de curățare și pregătire a datelor în Power Query

Descriere modul

Power Query vă permite să curățați datele, să eliminați orice informații irelevante, precum și să aplicați alte transformări pentru a îmbunătății structura datelor brute din tabelele sursă. În acest mod, veți începe procesul de analiză cu informații complete, de calitate și veți îmbunătăți performanța.

Lectii

  • Previzualizarea datelor
  • Pașii în transformarea datelor și rolul acestora
  • Tipurile de date
  • Eliminarea datelor irelevante: eliminare coloane, eliminare duplicate, filtrare
  • Alte operațiuni la nivel de celule pentru curățarea datelor
  • Operațiuninea “Unpivot data”
  • Operațiunile “Merge” și “Append”
  • Coloane particularizate și coloane condiționale

Modulul 8: Managementul modelelor de date Power BI Desktop

Descriere modul

Legăturile dintre tabele arată modul în care tabelele se raportează unul la celălalt. Dacă, de exemplu, aveți un tabel care conține numere de vânzări și altul care conține date despre clienți, este necesară o coloană de corespondență (un câmp cheie) în fiecare dintre tabele, Câmp cheie care le va corela.

Lectii

  • Crearea relațiilor între tabele și rolul lor
  • Gestionarea relațiilor (unu-la-mai-mulți, mai multe-la-mai-multe etc.)
  • Tabelul de tip “Time Intelligence” și rolul său
  • Vizualizare diagramă (model) vs. vizualizare date
  • Definirea ierarhiilor
  • Ascunderea coloanelor

Modulul 9: Data Analysis Expression Language (DAX)

Descriere modul

Pentru a elibera puterea maximă a modelului de date Excel, trebuie să începeți să utilizați DAX pentru a manipula datele. Formulele DAX sunt similare cu formulele Excel, dar au fost dezvoltate pentru a manipula datele într-un mod mai flexibil. Principala diferență este că formulele Excel utilizează referințe la celule, în timp ce DAX funcționează la nivel de coloană/tabel.

Lectii

  • Calcule utilizând DAX
  • Coloane și măsuri calculate
  • Funcții DAX utile
  • Raporturi și procente
  • Generarea unui tabel de tip “Time Intelligence” prin DAX
  • Aplicarea funcțiilor pentru “Time Intelligence” prin DAX (Year to Date, perioada precedentă, aceeași perioadă a anului trecut etc.)

Modulul 10: Vizualizarea datelor în Power BI Desktop

Descriere modul

Power BI conține o serie de vizualizări și funcționalități care pot fi ușor folosite de către orice utilizator final al rapoartelor. Însă, pentru a obține un raport de calitate înaltă este necesar ca aceste funcționalități să fie implementate de către dezvoltatorul / designerul raportului, urmând o serie de bune practici.

Lectii

  • Tipuri de vizualizări Power BI
  • Tabele vs Matrici ca vizualizări în Power BI
  • Importul vizualizărilor suplimentare în Power BI
  • Agregarea datelor în interiorul vizualizărilor
  • Formatarea condiționată pentru vizualizări
  • Slicere Power BI
  • Secțiunea cu filtre (“Filter pane”)
  • Indicatori cheie de performanță (KPIs)
  • Managementul interacțiunilor dintre vizualizări
  • Exportul datelor dintr-o vizualizare (CSV)
  • Exportul paginilor raportului in format PDF

Modulul 11: Power BI Service (online)

Descriere modul

Power BI Service vă permite să încărcați rapoartele Power BI online, să programați actualizări automate ale datelor și să le împărtășiți cu colegii dumneavoastră.

Lectii

  • Ce este Power BI Service?
  • Power BI Server – alternativă pentru Power BI Service
  • Publicarea rapoartelor în Power BI Service
  • Actualizarea manuală a datelor în Power BI Service
  • Programarea actualizărilor automate ale datelor în Power BI Service
  • Partajarea rapoartelor prin Power BI Service

Modulul 12: Cele mai bune practici

Descriere modul

Există multe elemente “Cele mai bune practici” atunci când vine vorba de analiza datelor. Multe dintre ele nu înseamnă doar “corect” versus “greșit”, dar uneori înseamnă doar “mai bine”.

Lectii

  • Cum să alegeți cele mai bune vizualizări pentru datele dumneavoastră
  • Gestionarea și optimizarea utilizării memoriei
  • Coloane calculate vs. măsuri
  • Subiecte legate de reîncărcarea / actualizarea datelor
  • Note privind securizarea rapoartelor Power BI

Primesti suport gratuit pentru rezolvarea problemelor tale Excel

Detinem cea mai mare comunitate Excel din Romania (peste 11.000 membri activi), unde primesti dupa terminarea cursului suport gratuit Excel (perioada nelimitata)

Certificarile oferite in urma absolvirii cursurilor Excel

  • Interna, tiparita, care atesta absolvirea cu succes a cursului (emitent IT Learning)
  • Online, download, care atesta sustinerea cu succes a examenelor online (emitent IT Learning)
  • Nationala (calificare “Operator introducere, validare si prelucrare date – cod COR 411301”), in urma examenului sustinut in fata comisiei ANC (emitent Agentia Nationala pentru Calificari, Min. Educatiei si Min. Muncii)
  • Europeana, in urma sustinerii examenelor aferente (emitent ECDL)
  • Internationala, in urma sustinerii examenului Microsoft Office Specialist – Excel – Core/Expert/Master (emitent Certiport – USA)

Alte cursuri Excel de care ai putea fi interesat

Detinem in portofoliu mai mult de 10 tipuri diferite de cursuri Excel adresate companiilor (organizate la orice data si in orice locatie din tara)

Ce inseamna webinar live cu instructor?

Cursurile live cu instructor se pot tine in sala de clasa (la sediul nostru sau al clientului) sau online (webinar live)

Cursurile “IT (Distance) Learning” online (in clasa virtuala, cu trainer) combina resurse de instruire video, text, Laboratororatoare hands-on, furnizate de trainer, pentru a vă ajuta să vă dezvoltați abilitățile IT, în ritmul propriu, fara a fi necesar să va deplasati din locatia unde va aflati.

Cursurile “IT (Distance) Learning” sunt livrate online de trainerii IT Learning, certificati Microsoft Certified Trainer (MCT), sunt bazate pe aceeasi agenda bine structurata si pe instruirea practica, garantand dobandirea de catre absolventi a competențelor si abilităților esentiale, ca si cursurile „live”, sustinute in sala de clasa.

Specificatii tehnice pentru sustinerea cursurilor Online (Distance Learning):

Se va lucra pe grup de Microsoft Teams, Zoom, Webex sau orice alta aplicatie de tipul web conference/desktop sharing
Resursele de instruire (fisierele cu aplicatii, exemple etc.) se vor pune pe OneDrive si se vor trimite participantilor link-urile aferente, pe adresele de e-mail.
Fiecare participant trebuie sa aiba calculator, cu programul predat, instalat si legatura stabila la internet.
Inainte cu o zi de data inceperii cursului, trainerul va face proba de conectare pe grupul Teams, Zoom,  etc.

Ce include taxa de participare la curs

Taxa de participare include serviciile de instruire in clasa, cu instructori certificati Microsoft, precum si urmatoarele beneficii, unice in Romania, oferite exclusiv de IT Learning:

  • Evaluarea initiala a nivelului dvs. de cunostinte si abilitati, prin completarea online a unui chestionar;
  • Suportul de curs in format electronic (manualul “Step by step”, in limba romana, in format text, plus capturile de ecran aferente si prezentarile din timpul cursului in format PowerPoint, precum si workshop-urile de la curs);
  • Access pe cel mai mare portal e-learning www.office-learning.ro, dezvoltat de trainerii si consultantii IT Learning, pentru o perioada de 12 luni;
  • Evaluarea finala a cunostintelor si abilitatilor practice dobandite in urma absolvirii cursului, prin rezolvarea unui exercitiu complex, in cadrul unui workshop;
  • Certificatul de participare, care atesta absolvirea cu succes a cursului;
  • Raportul de evaluare, redactat de trainer, in care va fi consemnat progresul dvs., comparand nivelul initial de abilitati, cu cel final;
  • Consultanta post-instruire, prin intermediul forumului Comunitatii utilizatorilor MS Office din Romania, in calitatea dvs. de membru.

Inscriere / Facturare / Plata / “Money back guarantee”

  • Daca sunteti persoana fizica, sau grup de maxim 5 participanti din partea unei companii, va puteti inscrie doar in clasele noastre deschise, anuntate pe site la pagina “Calendar Cursuri Open
  • Rezervarea locului / locurilor in sala de curs Open se face telefonic (0787.692.238) sau prin e-mail la adresa , in reply urmand sa primiti fisa de inscriere care trebuie completata de dvs. si retrimisa noua impreuna cu datele de facturare
  • Urmeaza emiterea facturii, pe care o veti primi tot pe e-mail, in baza careia urmeaza sa efectuati plata (transfer bancar sau depunere numerar in contul IT Learning) si sa ne trimiteti confirmarea aferenta
  • Veti primi la randul dvs. confirmarea noastra ferma ca sunteti inscris(a) la cursul respectiv, impreuna cu detaliile organizatorice (orarul cursului, coffee-break, pauza de pranz etc.)
  • Urmeaza livrarea cursului, iar la finalul acestuia completarea feedback-ului, conform formularului de evaluare , in baza caruia se poate invoca clauza “Money back guarantee”: “In cazul obtinerii unui nivel de satisfactie mai mic de 75 % , reflectat de formularul de feedback, garantam returnarea taxei de participare sau reluarea cursului fara nici un cost”.
  • Daca sunteti persoana juridica si doriti inscrierea unui grup de peste 5 participanti, vom formula o oferta personalizata cu discount de volum, exclusiv pentru compania dvs., conform specificatiilor primite telefonic, prin fax (0371.602.780) sau pe e-mail la adresa
  • Dupa acceptarea ofertei (livrabile, costuri, agenda, perioada si locatia organizarii cursului) urmeaza etapa contractuala
  • Odata agreata forma finala a contractului de legal-ul partilor, urmeaza semnarea si livrarea efectiva a serviciilor convenite, a caror facturare si plata se va face numai dupa primirea feadback-urilor completate de absolventi la finalul instruirii si numai in virtutea clauzei “Money back guarantee”:”In cazul obtinerii unui nivel de satisfactie mai mic de 75 % , reflectat de formularului atasat , garantam renuntarea la contravaloarea instruirii sau reluarea cursului cu alt trainer, fara nici un cost aditional”)

Inscrie-te la curs

Nume

Email

Despre mine

Tip mesaj

Mesaj