Ti se pare greu sa parcurgi singur lectiile scrise gratuite?

Inscrie-te la unul din cele 10 tipuri diferite de cursuri Excel in clasa (cu instructor acreditat Microsoft)

Lectia 9.1: Modificarea marginilor foii de calcul: sus, jos, stanga, dreapta

Preambul
Ajustati marginile sau coloanele foii de calcul atunci cand datele sunt prea late pentru a fi potrivite in pagina si nu doriti restrangerea lor in acest scop.
Prin examinarea inaintea imprimarii, aveti posibilitatea sa modificati dimensiunile marginilor si coloanelor din foaia de lucru glisand ghidajele de dimensionare.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul Page Layout (Aspect pagina). (1)
Efectuati un click pe butonul Margins (Margini). (2)
Efectuati un click pe optiunea Custom Margins (Margini personalizate). (3)
in aceasta fereastra putem modifica atat marginile foii de lucru, cat si pe cele aferente antetului si subsolului.
Efectuati un click pe butonul indicat. (4)
Efectuati un click pe butonul indicat. (5)
Efectuati un click pe butonul indicat. (6)
Efectuati un click pe butonul indicat. (7)

Pasul 2
Putem realiza si centrarea in pagina, atat pe orizontala, cat si pe verticala.
Bifati optiunea Horizontally (Orizontal). (1)
Bifati optiunea Vertically (Vertical). (2)
Dupa ce am realizat aceste modificari, vom intra in modul de previzualizare.
Efectuati un click pe butonul Print Preview (Previzualizare inaintea imprimarii). (3)
Mai putem modifica marginile si daca activam optiunea Margins (Margini) si tragem liniile in pozitia dorita.
Efectuati un click pe butonul Margins (Margini). (4)
Astfel putem modifica marginile unei foi de calcul tabelar Microsoft Excel 2016.

Tutoriale video interactive

Acest curs este disponibil si in format video interactiv, pe cel mai mare portal de e-learning Microsoft Office din Europa: peste 7000 lectii video interactive in limba romana.

Lectia 9.2: Modificarea orientarii foii de calcul: tip Portrait (Portret) sau Landscape (Peisaj); schimbarea dimensiunii foii

Preambul
Avem posibilitatea modificarii orientarii foii de calcul: de tip Portrait (Portret) sau Landscape (Peisaj):
– vom selecta Portrait (Portret) pentru a tipari pe foaia avand inaltimea mai mare decat latimea;
– vom selecta Lanscape (Peisaj) pentru a tipari pe foaia avand latimea mai mare decat inaltimea.
Dimensiunea unei foi imprimate este data de dimensiunea foii alese.
Se poate alege formatul A4, A6, Letter, etc. in functie de nevoile utilizatorului.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul Page Layout (Aspect pagina). (1)
Efectuati un click pe butonul Orientation (Orientare). (2)
Selectati optiunea Landscape (Peisaj). (3)

Pasul 2
Efectuati un click pe butonul Size (Dimensiune). (1)
Selectati optiunea Tabloid (Tabloid). (2)
Pentru vizualizarea configurarilor alese, vom naviga la fereastra de tiparire.
Efectuati un click pe butonul File (Fisier). (3)
Efectuati un click pe optiunea Print (Tiparire). (4)

Pasul 3
in fereastra de previzualizare putem observa orientarea si dimensiunile foii.
Tot din aceasta fereastra putem modifica aceste optiuni.
Efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Selectati optiunea Portrait Orientation (Orientare tip portret). (2)
Astfel se poate modifica orientarea unei foi de calcul, dar si tipul de foaie pe care vom tipari datele.

Reprezinti o companie si doresti acest curs pentru angajatii/colegii tai?

Citeste cu atentie procedura noastra de instruire Excel pentru companii: Ultra all inclusive

Lectia 9.3: Modificarea continutului unei foi de calcul astfel incat sa incapa pe o singura pagina

Preambul
Avem posibilitatea sa modificam textul dintr-o foaie de calcul astfel incat sa incapa pe o singura pagina.
Acest lucru poate fi bun sau nu, intrucat, atunci cand exista multe date, Excel le micsoreaza pe toate pentru a incapea pe o pagina si pot devini ilizibile.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe meniul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Print (Tiparire). (2)
in partea de jos a ferestrei putem observa ca in acest moment exista trei pagini care vor fi scoase la imprimanta daca alegem sa tiparim in acest moment.
Efectuati un click pe optiunea Page Setup (Configurare pagina). (3)

Pasul 2
Putem ajusta informatiile la un anumit procent din dimensiunea reala sau putem ajusta automat dimensiunea ca sa incapa pe o pagina.
Efectuati un click pe optiunea Fit to (Potriveste pentru). (1)
Efectuati un click pe butonul OK. (2)
in acest moment, toate datele de pe cele trei pagini au fost comasate intr-o singura pagina.

Ai intrebari tehnice legate de Excel si vrei sa te ajutam?

Detinem cea mai mare comunitate Excel din Romania (peste 11.000 membri activi), unde primesti suport gratuit la problemele tale Excel

Lectia 9.4: Adaugarea si modificarea textului din antet si subsol

Preambul
Anteturile si subsolurile reprezinta marginile de sus si de jos ale paginii unui document.
De asemenea, exista posibilitatea de a introduce informatii pe laturile fiecarei foi de calcul.
in anteturi si subsoluri putem insera texte si reprezentari grafice.
De exemplu, aveti posibilitatea sa adaugati numere de pagina, data si ora curenta, logo-ul unei companii, titlul documentului sau numele fisierului sau al autorului.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Pentru a accede la zonele de antet si subsol, trebuie sa comutam in vederea Page Layout (Aspect pagina).
Efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click in zona indicata. (2)
Dupa inserarea textului dorit in cadrul antetului, cea mai rapida metoda de a comuta la zona de subsol este sa executam click pe butonul Go to Footer (Navigare la subsol).
Efectuati un click pe butonul indicat. (3)
Dupa inserarea textului dorit in cadrul subsolului, vom comuta din nou la zona de antet.
Efectuati un click pe butonul Go to Header (Navigare la antet). (4)

Pasul 2
Dupa inserarea informatiilor dorite in antet si subsol, putem continua editarea foii de calcul.
Efectuati un click in celula indicata. (1)
Daca pe parcurs realizam faptul ca informatiile din antet sau subsol nu reprezinta ceea ce doream de fapt, le putem edita.
Efectuati un click in zona indicata. (2)
Efectuati un click in zona indicata. (3)
Dupa editarea informatiilor din antet si subsol, putem continua lucrul cu foaia de calcul.
Efectuati un click in celula indicata. (4)
in acest mod putem adauga si edita informatiile din antetul si subsolul foii de calcul.

Lectia 9.5: Introducerea in antet sau subsol a campurilor: numar de pagini, data, ora, numele foii de calcul, numele registrului de calcul

Preambul
Excel ne ofera posibilitatea introducerii mai multor elemente in antetul si subsolul foii de calcul. Aceste elemente sunt:
– data si ora curenta;
– denumirea foii de calcul;
– denumirea registrului de calcul;
– calea de acces catre document;
– etc.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click in zona indicata. (2)
Efectuati un click pe tab-ul Design (Design). (3)
Efectuati un click pe butonul Current Date (Data Curenta). (4)
Efectuati un click in zona indicata. (5)
Efectuati un click pe butonul Current Time (Ora Curenta). (6)
Efectuati un click in zona indicata. (7)
Efectuati un click pe butonul File Name (Numele fisierului). (8)
Efectuati un click in celula indicata. (9)
in acest moment, putem vizualiza clar elementele pe care le-am introdus in cadrul antetului foii de calcul.

Pasul 2
Efectuati un click in zona indicata. (1)
Efectuati un click pe tab-ul Design (Design). (2)
Efectuati un click pe butonul Go to Footer (Navigare la subsol). (3)
Efectuati un click pe butonul File Name (Numele fisierului). (4)
Efectuati un click in zona indicata. (5)
Efectuati un click pe butonul Page Number (Numarul paginii). (6)
Efectuati un click in celula indicata. (7)
Astfel putem sa introducem diverse campuri in cadrul antetului sau subsolului unei foi de lucru.

Lectia 9.6: Importanta reverificarii calculelor si formulelor inainte de distributie

Preambul
Atunci cand am conceput un registru de calcul cu diverse functionalitati sau un raport, si dorim sa il trimitem mai departe, va trebui sa ne asiguram ca in cadrul sau:
– nu se gasesc erori in formule;
– nu exista date confidentiale.
in plus, este bine sa verificam faptul ca este compatibil cu versiunea de Microsoft Office folosita de destinatari.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Primul lucru pe care il vom face este sa verificam daca apar erori in formule.
Efectuati un click pe tab-ul Formulas (Formule). (1)
Efectuati un click pe butonul indicat. (2)
Excel a gasit o eroare intr-una din formulele construite.
Efectuati un click pe butonul Edit in Formula Bar (Editare in bara de formule). (3)
Dupa corectarea formulei, vom relua verificarea.
Efectuati un click pe butonul Resume (Reluare). (4)
in acest moment nu mai exista erori in cadrul formulelor.
Efectuati un click pe butonul OK. (5)

Pasul 2
Efectuati un click pe meniul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe butonul Check for Issues (Verificare probleme). (2)
Efectuati un click pe optiunea Inspect Document (Inspectarea documentului). (3)
Va trebui in prealabil sa salvam documentul.
Efectuati un click pe butonul Yes (Da). (4)
Efectuati un click pe butonul Inspect (Inspectare). (5)
Pentru a elimina elementele sensibile, efectuati un click pe butonul Remove All (Eliminare totala). (6)
Pentru a elimina elementele sensibile, efectuati un click pe butonul Remove All (Eliminare totala). (7)
Efectuati un click pe bara de derulare. (8)
Efectuati un click pe bara de derulare. (9)
Nemaifiind alte elemente de inlaturat, efectuati un click pe butonul Close (inchidere). (10)

Pasul 3
Efectuati un click pe meniul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe butonul Check for Issues (Verificare probleme). (2)
Efectuati un click pe optiunea Check Compatibility (Verificarea compatibilitatii). (3)
Efectuati un click pe butonul Select versions to show (Selectare versiuni de afisat). (4)
Avem posibilitatea de a alege versiunea (versiunile) de Microsoft Office pentru care sa se efectueze verificarea compatibilitatii.
Efectuati un click pe butonul OK. (5)
Astfel se poate verifica un registru de calcul inainte de a-l distribui unei persoane.

Lectia 9.7: Examinarea unei foi de calcul inaintea imprimarii

Preambul
Examinarea inaintea imprimarii ne arata cum se va prezenta un fisier atunci cand il veti imprima.
Aceasta optiune poate fi accesata atat din meniul File (Fisier), cat si din caseta de dialog Page Setup (Configurarea paginii).

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe meniul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Print (Tiparire). (2)
Excel 2016 detine imbunatatiri superioare in ceea ce priveste modul de examinare inaintea imprimarii.
Foaia de imprimat nu mai apare intr-o fereastra noua, ci in cadrul meniului File (Fisier), impreuna cu optiuni de tiparire si configurare a paginii.
Efectuati un click pe butonul Back (inapoi). (3)

Pasul 2
Efectuati un click pe tab-ul Page Layout (Aspect pagina). (1)
Efectuati un click pe meniul de tip ancora. (2)
Din aceasta fereastra de dialog putem intra direct in modul de previzualizare inaintea imprimarii, fara sa mai accesam meniul File (Fisier).
Efectuati un click pe butonul Print Preview (Examinare inaintea imprimarii). (3)
Astfel se poate examina o foaie de calcul inaintea imprimarii.