Sumar lectii
- Lectia 9.1: Cum putem sa inseram un tabel?
- Lectia 9.2: Cum putem sa salvam un document pe OneDrive?
- Lectia 9.3: Cum putem sa inseram o captura de ecran (Screenshot)?
- Lectia 9.4: Cum putem sa eliminam elementele personale si alte metadate ale documentului?
- Lectia 9.5: Cum putem sa utilizam optiunea Present Online (Prezentare online)?
- Lectia 9.6: Cum putem sa modificam locatia implicita de salvare a fisierelor?
- Lectia 9.7: Cum putem sa modificam locatia implicita de salvare offline a fisierelor online?
- Lectia 9.8: Cum putem sa instalam aplicatii din Office Store (Magazinul Office)?
- Lectia 9.9: Cum putem sa conectam servicii in Microsoft Office Word 2016?
- Lectia 9.10: Cum putem sa utilizam optiunea Touch/Mouse Mode (Modul Atingere/Mouse)?
- Lectia 9.11: Cum putem sa deschisem un document salvat in SharePoint?
- Lectia 9.12: Cum putem sa deschisem un document salvat in OneDrive?
Lectia 9.1: Cum putem sa inseram un tabel?
Preambul
Aveti posibilitatea sa inserati un tabel daca alegeti dintr-o selectie de tabele preformatate – in care exista si date esantion – sau daca selectati numarul dorit de randuri si coloane.
De asemenea, puteti sa inserati un tabel intr-un document sau sa inserati un tabel in alt tabel pentru a crea un tabel mai complex.
Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.
Pasul 1
Executa un click pe butonul Table (Tabel) (1).
Pentru a introduce un tabel folosind prima parte a meniului, este suficient sa tragem cu mouse-ul peste acele patratele.
Cate randuri si coloane de patratele selectam, atatea randuri si coloane va avea tabelul.
Pasul 2
Inainte de a trece la partea de introducere a informatiilor, tabelul poate fi personalizat, aplicandu-i-se diferite stiluri.
Executa un click pe butonul indicat (1).
Executa un click pe stilul indicat (2).
De asemenea, putem desena anumite margini ale tabelului, sau putem aplica alte culori sau grosimi de linie.
Executa un click pe butonul Border Painter (Desenare margini) (3).
Dupa ce am trasat marginile dorite, apasa pe tasta Escape.
In continuare, utilizatorul poate:
– completa tabelul;
– adauga linii si coloane;
– redimensiona tabelul;
– etc.
Lectia 9.2: Cum putem sa salvam un document pe OneDrive?
Preambul
Una dintre imbunatatirile aduse noului Office este aceea privind posibilitatea de a salva fisiere Office pe SkyDrive, direct din aplicatia Office activa.
Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.
Pasul 1
Executa un click pe butonul FILE (FIŞIER) (1).
Executa un click pe optiunea Save As (Salvare ca) (2).
Pasul 2
Trebuie mai intai sa ne asiguram ca este selectata optiunea Office 365’s SkyDrive.
Daca locatia accesata recent (Documents) nu este buna, atunci vom folosi comanda Browse (Rasfoire) pentru a cauta un alt folder de pe SkyDrive.
Executa un click pe butonul indicat (1).
Executa un click pe butonul Save (Salvare) (2).
In acest moment, documentul a fost incarcat pe SkyDrive.
Lectia 9.3: Cum putem sa inseram o captura de ecran (Screenshot)?
Preambul
Noua suita Office are incorporata optiunea de realizare a unui screenshot (o poza a desktop-ului, a unei ferestre a altui program, etc.).
Instrumentul Screenshot (Captura de ecran) din Office 2013 poate sa faca o captura pentru o anumita portiune din ecran, pentru o fereastra a unui program deschis, etc.
Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.
Pasul 1
Executa un click pe butonul Screenshot (Captura de ecran) (1).
In meniul aparut se pot observa trei zone carora li s-a facut captura de ecran.
Executa un click pe captura indicata (2).
Inainte de inserarea capturii de ecran, Word ne intreaba daca dorim sa atasam o legatura imaginii, deoarece captura de ecran a fost facuta programului browser care afisa un site.
Executa un click pe butonul Yes (Da) (3).
In acest moment, in document a fost inserat un screenshot facut browser-ului care era activ in fundal.
Apasa pe tasta Delete.
Pasul 2
Executa un click pe butonul Screenshot (Captura de ecran) (1).
Mai departe, vom dori sa inseram o imagine facuta intr-o anumita portiune a ecranului.
Executa un click pe optiunea Screen Clipping (Taietura de ecran) (2).
Dupa ce am selectat acea optiune, ecranul apare incetosat.
Tot ce trebuie sa facem este sa tragem cu mouse-ul, tinand apasat click stanga, peste zona pe care o vrem decupata.
Imediat ce am dat drumul la click, captura facuta acelei portiuni este inserata in document.
Astfel putem insera in cadrul unui document o captura a ecranului sau a unei alte aplicatii.
Lectia 9.4: Cum putem sa eliminam elementele personale si alte metadate ale documentului?
Preambul
Daca intentionati sa partajati o copie electronica a unui document sau sa publicati un document pe Web, o buna idee este sa examinati documentul astfel incat sa nu aiba date ascunse sau informatii personale ce pot fi stocate direct in document sau in proprietatile sale (metadate*)
Deoarece aceste informatii ascunse pot dezvalui detalii despre organizatia dumneavoastra sau despre document, pe care probabil nu ati dori sa le faceti publice, este o idee buna sa le eliminati inainte de a partaja documentul cu alte persoane.
———————-
*metadate:- Date care descriu alte date.
De exemplu, cuvintele dintr-un document sunt date; numarul de cuvinte din text este un exemplu de metadata.
Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.
Pasul 1
Executa un click pe butonul FILE (FIŞIER) (1).
Executa un click pe butonul Check for Issues (Verificare probleme) (2).
Executa un click pe optiunea Inspect Document (Inspectarea documentului) (3).
Pasul
In acest meniu ne sunt afisate toate elementele care vor fi cautate in document.
Executa un click pe butonul Inspect (Inspecteaza) (1).
In dreptul optiunii unde se gasesc informatii, apare un buton.
Acel buton are rolul de a elimina acele informatii.
Executa un click pe butonul indicat (2).
Executa un click pe butonul indicat (3).
In acest moment, toate elementele gasite anterior au fost eliminate.
Executa un click pe butonul Close (Inchidere) (4).
Lectia 9.5: Cum putem sa utilizam optiunea Present Online (Prezentare online)?
Preambul
PowerPoint 2010 a adus utilizatorilor sai optiunea de a transmite o prezentare PowerPoint online via SkyDrive (Broadcast SlideShow).
In Office 2013, Microsoft a modificat aceasta optiune, transformand-o in Present Online (Prezentare Online).
Acum putem alege sa prezentam online via SkyDrive sau Lync.
In Word 2013 putem prezenta doar via Lync.
Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.
Pasul 1
Executa un click pe butonul FILE (FIŞIER) (1).
Executa un click pe optiunea Share (Punere in comun) (2).
Executa un click pe optiunea Present Online (Prezentare Online) (3).
Executa un click pe butonul indicat (4).
Pasul 2
Dat fiind faptul ca nu avem nici o intalnire online activa, vom crea una noua.
Executa un click pe butonul OK (1).
In mod automat, documentul este partajat si expus.
Executa un click pe butonul Give Control (Cedeaza controlul) (2).
Acum putem da controlul intalnirii unei alte persoane sau putem continua intalnirea online.
Pentru a opri partajarea, executa un click pe butonul Stop Presenting (Opreste prezentarea) (3).
Lectia 9.6: Cum putem sa modificam locatia implicita de salvare a fisierelor?
Preambul
In mod implicit, Word salveaza documentele in folderul My Documents sau Documents (denumirea depinde in functie de sistemul de operare).
Desigur, aceasta locatie se poate modifica.
Pasul 1
Executa un click pe butonul FILE (FIŞIER) (1).
Executa un click pe optiunea Options (Optiuni) (2).
Executa un click pe optiunea Save (Salvare) (3).
Pasul 2
Locatia implicita de salvare a fisierelor apare in caseta Default local file location (Locatia implicita a fisierelor locale).
Pentru a o modifica, executa un click pe butonul Browse (Rasfoire) (1).
Executa un click pe locatia Desktop (2).
Executa un click pe butonul OK (3).
Executa un click pe butonul OK (4).
Pasul 3
Acum, vom testa noua modificare.
Executa un click pe butonul Save (Salvare) (1).
Dupa cate se poate observa, noua locatie de salvare este folder-ul Desktop.
Executa un click pe butonul Cancel (Anulare) (2).
Lectia 9.7: Cum putem sa modificam locatia implicita de salvare offline a fisierelor online?
Preambul
Atunci cand lucram cu fisiere offline*, acestea se salveaza (temporar) local.
Abia dupa ce salvam modificarile si inchidem fisierul Office, se realizeaza sincronizarea si documentul este sters.
* Cu fisiere offline se poate lucra atunci cand folosim Microsoft SharePoint WorkSpace sau atunci cand conectam o biblioteca de documente la Microsoft Outlook.
Pasul 1
Executa un click pe butonul FILE (FIŞIER) (1).
Executa un click pe optiunea Options (Optiuni) (2).
Executa un click pe optiunea Save (Salvare) (3).
Pasul 2
Pentru a schimba locatia de salvare a ciornelor offline, executa un click pe butonul Browse (Rasfoire) (1).
Executa un click pe locatia Desktop (2).
Executa un click pe folderul indicat (3).
Executa un click pe butonul OK (4)
Observam ca noua locatie apare in caseta Server drafts location (Locatia ciornelor de pe server).
Executa un click pe butonul OK (5).
Lectia 9.8: Cum putem sa instalam aplicatii din Office Store (Magazinul Office)?
Preambul
Microsoft Word 2013 permite utilizatorilor sa instaleze diverse aplicatii din Office Store (Magazinul Office).
De exemplu, un utilizator isi poate instala in aplicatia Office dorita o harta, un calendar, etc.
Pasul 1
Executa un click pe butonul Apps for Office (Aplicatii pentru Office) (1).
Executa un click pe optiunea See All (Vizualizare toate) (2).
Pasul 2
Din fereastra Insert App (Inserare aplicatie) putem vizualiza aplicatiile disponibile in magazin.
In momentul in care ne decidem asupra unei aplicatii, aceasta se va deschide in browser si putem alege sa o adaugam in contul nostru.
Nota: aplicatiile sunt stocate in contul Microsoft.
Executa un click pe aplicatia indicata (1).
Executa un click pe butonul Add (Adaugare) (2).
Executa un click pe butonul Continue (Continuare) (3).
Executa un click pe butonul Close (Inchidere) (4).
Pasul 3
Revenind la aplicatia Office, in sectiunea Office Store regasim aplicatiile pe care le-am adaugat in cont.
Executa un click pe legatura indicata (1).
Executa un click pe aplicatia indicata (2).
Executa un click pe butonul Insert (Inserare) (3).
In acest moment, aplicatia a fost instalata si activata.
Lectia 9.9: Cum putem sa conectam servicii in Microsoft Office Word?
Preambul
Microsoft Word 2013 ne ofera o foarte buna integrare cu diverse servicii de socializare, de cloud, de sharing, etc.:
– SkyDrive;
– SharePoint;
– Facebook;
– Youtube;
– etc.
Tot ce trebuie sa facem este sa ne conectam la aceste servicii, direct din Microsoft Word.
Pasul 1
Executa un click pe butonul FILE (FIŞIER) (1).
Executa un click pe optiunea Account (Cont) (2).
Pasul 2
In aceasta pagina putem vedea ce servicii sunt conectate la contul nostru si, desigur, putem adauga alte servicii.
Executa un click pe butonul Add a service (Adauga un serviciu) (1).
Executa un click pe optiunea Sharing (Punere in comun) (2).
Pentru partea de servicii de sharing, Microsoft ne ofera: Facebook, LinkedIn si Twitter.
Executa un click pe serviciul Twitter (3).
Pasul 3
Serviciile de socializare se vor conecta la contul Microsoft si, de aceea, va trebui sa stabilim cateva permisiuni de acces.
Executa un click pe butonul Connect (Conectare) (1).
Dupa ce am specificat credentialele, va trebui sa autorizam aplicatia cu contul nostru.
Executa un click pe butonul Authorize app (Autorizeaza aplicatia) (2).
In acest moment, serviciul selectat a fost conectat la contul nostru.
Executa un click pe butonul Done (Terminat) (3).
Astfel se pot conecta diverse servicii (de stocare, de socializare, de imagini) in Microsoft Office Word.
Lectia 9.10: Cum putem sa utilizam optiunea Touch/Mouse Mode (Modul Atingere/Mouse)?
Preambul
Pentru utilizatorii dispozitivelor cu ecrane sensibile la atingere, Microsoft Office vine cu o setare ce permite modificarea dimensiunii/pozitiei comenzilor din ribbon.
Astfel ca, dupa activarea modului Touch (Atingere), interfata devine mai “aerisita”; mai exact, creste distanta dintre butoane, butoanele isi modifica dimensiunea, etc.
Pasul 1
Din Bara de instrumente acces rapid (Quick Access Toolbar), vom adagua butonul care permite comutarea intre modurile Atingere si Mouse.
Executa un click pe butonul indicat (1).
Executa un click pe optiunea Touch Mode (Modul Atingere) (2).
Pasul 2
Pentru a comuta intre modul Touch (Atingere) si modul Mouse (Mouse), este suficient sa executati un click pe comanda adaugata in Bara de instrumente acces rapid (Quick Access Toolbar).
Executa un click pe butonul indicat (1).
Dupa cum se poate observa, interfata, mai exact ribbon-ul, si-a modificat dimensiunea.
Acum butoanele sunt mai mari, mai distantate, etc.
Pentru a reveni la modul initial, executa un click pe butonul Touch Mode (Modul Atingere) (2).
Astfel se poate lucra cu optiunea Touch (Atingere) in Microsoft Office.
Lectia 9.11: Cum putem sa deschisem un document salvat in SharePoint?
Preambul
Documentele salvate in SharePoint pot fi deschise atat din SharePoint, cat si din clientul Office instalat local.
Pasul 1
Executa un click pe butonul FILE (FIŞIER) (1).
Executa un click pe locatia indicata (2).
Executa un click pe butonul Browse (Rasfoire) (3).
Pasul 2
Executa dublu click pe biblioteca indicata (1).
Executa dublu click pe documentul indicat (2).
In acest moment, documentul din SharePoint a fost deschis folosind clientul local Microsoft Word.
Lectia 9.12: Cum putem sa deschisem un document salvat in OneDrive?
Preambul
Documentele salvate in SkyDrive pot fi deschise atat din SkyDrive, cat si din clientul Office instalat local.
Pasul 1
Executa un click pe butonul FILE (FIŞIER) (1).
Executa un click pe locatia indicata (2).
Executa un click pe butonul Browse (Rasfoire) (3).
Pasul 2
Executa dublu click pe folderul indicat (1).
Executa dublu click pe documentul indicat (2).
In acest moment, documentul din SkyDrive a fost deschis folosind clientul local Microsoft Word.
Pasul 3
Dupa ce s-a efectuat click cu butonul drept al mouse-ului in campul Field (Camp) din cea de-a patra coloana a interogarii, executa un click pe optiunea Zoom (Panoramare) (1).
Cu ajutorul acestei sintaxe vom afisa numele lunii din coloana DataN.
Executa un click pe butonul OK (2).
In plus, vom dori sa evitam si aparitia valorilor NULL.
De aceea, vom impune un criteriu pentru coloana ce contine data nasterii.
Executa un click in campul Criteria (Criterii) (3).
In campul Criteria (Criterii) am introdus sintaxa IS NOT NULL.
Pasul 4
Dupa ce s-a efectuat click cu butonul drept al mouse-ului in campul Field (Camp) din cea de-a cincea coloana a interogarii, executa un click pe optiunea Zoom (Panoramare) (1).
Sintaxa folosita este: ZS: WEEKDAY(DataN)
Detalii:
– ZS – numele noii coloane (Ziua din Saptamana);
– WEEKDAY(DataN) – functia WEEKDAY extrage ziua din saptamana din coloana DataN, in cifre.
Executa un click pe butonul OK (2).
Pasul 5
Dupa ce s-a efectuat click cu butonul drept al mouse-ului in campul Field (Camp) din cea de-a sasea coloana a interogarii, executa un click pe optiunea Zoom (Panoramare) (1).
Sintaxa folosita este: ZSL: WEEKDAYNAME(WEEKDAY(DataN))
Detalii:
– ZSL – numele noii coloane (Ziua din Saptamana in Litere).
– Weekdayname – este functia care extrage ziua din saptamana si o afiseaza in litere.
Aceasta functie va avea ca argument functia Weekday care extrage ziua din saptamana in cifre.
Executa un click pe butonul OK (2).
Pasul 6
Executa un click pe butonul Run (Rulare) (1).
In acest moment, pe langa cele doua coloane standard, interogarea ne-a afisat si celelalte coloane suplimentare, rezultate din scrierea unor functii.