Ti se pare greu sa parcurgi singur lectiile scrise gratuite?

Inscrie-te la unul din cele 5 tipuri diferite de cursuri Access in clasa (cu instructor acreditat Microsoft)

Lectia 7.1: Creare de formulare MS Access folosind Wizard-ul (Asistentul pentru crearea formularelor)

Preambul
Cea mai rapida cale de a crea un formular este sa utilizam wizard-ul (asistentul pentru crearea formularelor).

Prin parcurgerea pasilor acestuia, putem realiza un formular pe care il putem modifica apoi dupa bunul plac, folosind modul de proiectare.

Pasul 0
Descarcați arhiva care conține fisierul ajutator si dezarhivați-l.

Pasul 1
Efectuați un click pe tab-ul Create (Creare). (1)
Efectuați un click pe comanda Form Wizard (Asistentul pentru crearea formularelor). (2)

Pasul 2
Avand selectat in lista Tables/Queries (Tabele/Interogari) tabelul pe baza caruia dorim sa cream formularul, pentru a adauga toate campurile tabelului in cadrul formularului, efectuați un click pe butonul de adaugare totala. (1)
Efectuați un click pe butonul Next (Urmatorul). (2)
La acest pas putem sa alegem aspectul formularului: de tip coloana, tabular, etc.
Efectuați un click pe butonul Next (Urmatorul). (3)
La acest ultim pas putem sa atribuim un alt nume formularului, il putem deschise in modul de proiectare sau in modul de inserare a datelor.
Efectuați un click pe butonul Finish (Finalizare). (4)
In acest moment am reusit sa realizam un formular utilizand wizard-ul (asistentul pentru crearea formularelor).
Acum putem adauga inregistrari sau putem naviga prin formular.

Tutoriale video interactive

Acest curs este disponibil si in format video interactiv, pe cel mai mare portal de e-learning Microsoft Office din Europa: peste 7000 lectii video interactive in limba romana.

Lectia 7.2: Filtrarea datelor via formulare

Preambul
Putem vizualiza numai anumite date din cadrul formularului folosind un filtru.

Pasul 0
Descarcați arhiva care conține fisierul ajutator si dezarhivați-l.

Pasul 1
Efectuați dublu click pe formularul Angajati. (1)

Dorim sa filtram datele din formular in funcție de oras. Pentru aceasta, trebuie sa fim poziționați in cadrul acelui camp.
Efectuați un click in campul Oras. (2)
Dupa ce am efectuat click cu butonul drept al mouse-ului in cadrul campului Oras, in meniul contextual aparut, exista o zona ce conține opțiuni de filtrare, care va prelua valoarea curenta a campului si o va afisa impreuna cu opțiunile corespunzatoare.
Efectuați un click pe opțiunea Equals “Brasov” (Egal “Brasov”). (3)
In acest moment, in bara de navigare observam ca doar trei inregistrari corespund filtrului aplicat.

Pasul 2
Mai departe, dorim sa aplicam o a doua filtrare, in funcție de campul Profesia.
Efectuați un click in campul Profesia. (1)
Efectuați un click pe butonul Selection (Selecție). (2)
Efectuați un click pe opțiunea Does Not Equal “inginer” (Nu este egal cu “inginer”). (3)

In acest moment, filtrul a pastrat doar persoanele care nu au profesia de inginer. Pentru a elimina filtrul aplicat, efectuați un click pe comanda Toggle Filter (Eliminare filtru). (4)
In acest moment, formularul a revenit la forma sa inițiala.

Reprezinti o companie si doresti acest curs pentru angajatii/colegii tai?

Citeste cu atentie procedura noastra de instruire Microsoft Excel pentru companii (ce se aplica oricarui alt curs).

Lectia 7.3: stergerea datelor via formulare

Preambul
Pentru a putea sterge o inregistrare, trebuie mai intai sa o afisam in cadrul formularului.

Pasul 0
Descarcați arhiva care conține fisierul ajutator si dezarhivați-l.

Pasul 1
Efectuați dublu click pe formularul Angajati. (1)

Pentru a naviga la cea de a doua inregistrare, efectuați un click pe butonul indicat. (2)

Pasul 2
Pentru a selecta inregistrarea afisata in mod curent in cadrul formularului, efectuați un click pe butonul indicat. (1)
Dupa selectarea inregistrarii pe care dorim sa o eliminam din formular si, implicit, din tabel, efectuați un click pe butonul Delete (Ștergere). (2)
Microsoft Access ne intreaba daca suntem siguri ca vrem sa eliminam aceasta inregistrare.
Efectuați un click pe butonul Yes (Da). (3)
In acest moment, inregistrarea selectata anterior a fost eliminata.

Ai intrebari tehnice legate de Access si vrei sa te ajutam?

Detinem cea mai mare comunitate Microsoft din Romania (peste 11.000 membri activi), unde primesti suport gratuit la problemele tale Access

Lectia 7.4: Cum se realizeaza un formular de tip Master Details?

Preambul
Microsoft Access furnizeaza cateva instrumente de creare rapida a formularelor din tab-ul Create (Creare), fiecare dintre acestea permițand crearea unui formular cu un singur click.

Daca doriți sa realizați o selecție a campurilor care apar in formular, puteți utiliza, in schimb, wizard-ul (asistentul pentru crearea formularelor). Acesta va permite sa definiți modul in care se grupeaza si se sorteaza datele si aveți posibilitatea sa utilizați campuri din mai multe tabele sau interogari, daca specificați inainte relațiile dintre tabele.

Pasul 0
Descarcați arhiva care conține fisierul ajutator si dezarhivați-l.

Pasul 1
Efectuați un click pe tab-ul Create (Creare). (1)
Efectuați un click pe comanda Form Wizard (Asistentul pentru crearea formularelor). (2)

Pasul 2
Efectuați un click pe butonul indicat. (1)
Efectuați un click pe opțiunea Table: Parinti (Tabel: Parinti). (2)
Efectuați dublu click pe campul Nume din tabelul Parinti pentru a-l adauga in cadrul formularului. (3)
Efectuați un click pe butonul indicat. (4)
Efectuați un click pe opțiunea Table: Copii (Tabel: Copii). (5)
Efectuați dublu click pe campul Prenume din tabelul Copii pentru a-l adauga in cadrul formularului. (6)
Efectuați dublu click pe campul Este_Baiat din tabelul Copii pentru a-l adauga in cadrul formularului. (7)

Astfel am selectat campuri din mai multe tabele care vor fi incluse in cadrul formularului.
Efectuați un click pe butonul Next (Urmatorul). (8)

Pasul 3
La acest pas, pe baza relației stabilite intre cele doua tabele, Access propune vizualizarea datelor in funcție de parinți (by Parinti) sau in funcție de copii (by Copii).
Vom lasa selectata opțiunea implicita, aceea de a vizualiza datele in funcție de parinți.
Conform alegerii noastre, Access va stabili care este formularul principal si care este subformularul.
Efectuați un click pe butonul Next (Urmatorul). (1)
La acest pas putem stabili un anumit aspect pentru formular.
Efectuați un click pe butonul Next (Urmatorul). (2)
La acest ultim pas vom putea denumi formularele create.
Trebuie sa atribuim un nume pentru a sti care este formularul principal si care este subformularul.
Efectuați un click pe butonul Finish (Finalizare). (3)
Acum putem vizualiza primul parinte, impreuna cu copiii acestuia.
Efectuați un click pe butonul indicat pentru a trece la urmatoarea inregistrare. (4)

Acum putem vizualiza al doilea parinte, impreuna cu copiii acestuia.
Efectuați un click pe butonul indicat pentru a trece la urmatoarea inregistrare. (5)
Inaintand printre inregistrari, se observa ca toate sunt preluate de acest formular.
Formularul ne ofera si un alt avantaj prin prisma faptului ca tabelul Parinti si Copii sunt relaționate: daca vom adauga un copil unui parinte (sau daca vom sterge un copil) prin intermediul acestui formular, economisim timpul pe care l-am pierde realizand aceste modificari pentru fiecare tabel in parte.
Formularul creat le va realiza pentru noi, inserand datele in tabele sau eliminandu-le, dupa caz.

Lectia 7.5: Cum stabilim formularul de pornire?

Preambul
In cazul multor baze de date, este util ca, la deschiserea acesteia, sa fie afisat formularul cu care exista probabilitatea sa incepeți lucrul, pentru a economisi astfel timp.

Pasul 0
Descarcați arhiva care conține fisierul ajutator si dezarhivați-l.

Pasul 1
Pentru a stabili un astfel de formular, va trebui sa accesam meniul de opțiuni.
Efectuați un click pe tab-ul File (Fisier). (1)
Efectuați un click pe opțiunea Options (Opțiuni). (2)
Efectuați un click pe opțiunea Current Database (Baza de date curenta). (3)

Vom accesa lista Display Form (Afisare formular) pentru a stabili formularul de pornire.
Efectuați un click pe butonul indicat. (4)
Efectuați un click pe formularul Parinti. (5)
Efectuați un click pe butonul OK. (6)

Pentru ca noile modificari sa se aplice, suntem atenționați ca trebuie sa inchidem si sa redeschisem baza de date.
Efectuați un click pe butonul OK. (7)

Pasul 2
Efectuați un click pe tab-ul File (Fisier). (1)
Efectuați un click pe opțiunea Close (Inchidere). (2)
Efectuați un click pe tab-ul File (Fisier). (3)
Efectuați un click pe opțiunea Open (Deschidere). (4)
Efectuați un click pe baza de date indicata. (5)

La redeschiserea bazei de date, formularul stabilit anterior este afisat in mod automat.