Sumar lectii
- Lectia 6.1: Cum putem sa schimbam modul de vizualizare a unei foi de calcul?
- Lectia 6.2: Cum putem sa adaugam un antet si un subsol folosind Page Layout (Aspect pagina)?
- Lectia 6.3: Cum putem sa adaugam intreruperi de pagina?
- Lectia 6.4: Imprimarea foilor de calcul
- Lectia 6.5: Imprimarea anteturilor de randuri si coloane pe fiecare pagina
- Lectia 6.6: Tiparirea anumitor zone dintr-un registru de calcul, tiparirea unei diagrame selectate
Lectia 6.1: Cum putem sa schimbam modul de vizualizare a unei foi de calcul?
Preambul
Schimbarea modului de vizualizare a unei foi de calcul Excel se poate realiza prin doua metode:
– fie prin accesarea optiunilor de vizualizare din cadrul tab-ului View (Vizualizare);
– fie prin apasarea butoanelor din status bar (bara de status).
Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.
Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul View (Vizualizare). (1)
Modul de vizualizare Normal (Normal) afiseaza foaia de calcul in sine, fara alte elemente suplimentare, cum ar fi anteturile si subsolurile.
Efectuati un click pe modul de vizualizare Page Break Preview (Previzualizare intreruperi de pagina). (2)
Acest mod de vizualizare afiseaza foaia cu intreruperile de pagina, exact asa cum vor aparea dupa ce vom efectua operatia de tiparire.
Efectuati un click pe modul de vizualizare Page Layout (Aspect pagina). (3)
Modul de vizualizare Page Layout (Aspect pagina) afiseaza foaia curenta intr-un mod asemanator paginilor din MS Word.
Pasul 2
Aceste moduri de vizualizare pot fi accesate si prin intermediul butoanelor din bara de status.
Efectuati un click pe modul de vizualizare Normal (Normal). (1)
Astfel am revenit la modul de vizualizare implicit.
Efectuati un click pe butonul indicat. (2)
in acest moment, foaia de calcul este afisata in modul de vizualizare Page Layout (Aspect pagina).
Efectuati un click pe butonul indicat. (3)
Dupa cum putem observa, ultimul buton din bara de status corespunde modului de vizualizare Page Break Preview (Previzualizare intreruperi de pagina).
Efectuati un click pe modul de vizualizare Normal (Normal). (4)
in acest moment, foaia este afisata in modul de vizualizare implicit, Normal (Normal).
Prin aceste metode putem schimba modul de vizualizare a unei foi de calcul Excel.
Lectia 6.2: Cum putem sa adaugam un antet si un subsol folosind Page Layout (Aspect pagina)?
Preambul
Anteturile si subsolurile reprezinta marginile de sus si de jos ale paginii unui document.
De asemenea, exista posibilitatea de a introduce informatii pe laturile fiecarei foi de calcul.
in anteturi si subsoluri putem insera texte si reprezentari grafice.
De exemplu, aveti posibilitatea sa adaugati numere de pagina, data si ora curenta, logo-ul unei companii, titlul documentului sau numele fisierului sau al autorului.
Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.
Pasul 1
Pentru a accede la zonele de antet si subsol, trebuie sa comutam in vederea Page Layout (Aspect pagina).
Efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click in zona indicata. (2)
Dupa inserarea textului dorit in cadrul antetului, cea mai rapida metoda de a comuta la zona de subsol este sa executam click pe butonul Go to Footer (Navigare la subsol).
Efectuati un click pe butonul indicat. (3)
Dupa inserarea textului dorit in cadrul subsolului, vom comuta din nou la zona de antet.
Efectuati un click pe butonul Go to Header (Navigare la antet). (4)
Pasul 2
Dupa inserarea informatiilor dorite in antet si subsol, putem continua editarea foii de calcul.
Efectuati un click in celula indicata. (1)
Daca pe parcurs realizam faptul ca informatiile din antet sau subsol nu reprezinta ceea ce doream de fapt, le putem edita.
Efectuati un click in zona indicata. (2)
Efectuati un click in zona indicata. (3)
Dupa editarea informatiilor din antet si subsol, putem continua lucrul cu foaia de calcul.
Efectuati un click in celula indicata. (4)
in acest mod putem adauga si edita informatiile din antetul si subsolul foii de calcul.
Lectia 6.3: Cum putem sa adaugam intreruperi de pagina?
Preambul
Tiparirea in Excel nu este la fel de facil de realizat ca in alte aplicatii ale suitei Microsoft Office.
in MS Word este relativ usor de tiparit pentru ca stim deja ordinea in care paginile vor iesi la imprimanta si exista creat deja un format de tiparire.
in Microsoft Excel, acest format nu este creat in mod implicit si daca exista foarte multe coloane si randuri, trebuie sa specificam exact ce continut din foaia de calcul trebuie inclus pe fiecare pagina care urmeaza sa fie imprimata.
Vom stabili ca regula pentru exemplul din aceasta lectie sa tiparim continutul foii de calcul pe patru pagini.
Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.
Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul View (Vizualizare). (1)
Efectuati un click pe comanda Page Break Preview (Previzualizare interuperi de pagina). (2)
intr-o prima etapa, vom stabili zona de imprimare.
Efectuati combinatia de taste Ctrl + A.
Efectuati un click pe tab-ul Page Layout (Aspect pagina). (3)
Efectuati un click pe comanda Print Area (Zona de tiparire). (4)
Efectuati un click pe optiunea Set Print Area (Stabilire zona de tiparire). (5)
Pasul 2
Urmatorul pas consta in stabilirea paginilor.
Vom imparti zona de tiparire in patru pagini.
Efectuati un click pe antetul coloanei D. (1)
Efectuati un click pe comanda Breaks (intreruperi). (2)
Efectuati un click pe optiunea Insert Page Break (Inserare intrerupere de pagina). (3)
Efectuati un click pe antetul randului 11. (4)
Efectuati un click pe comanda Breaks (intreruperi). (5)
Efectuati un click pe optiunea Insert Page Break (Inserare intrerupere de pagina). (6)
Efectuati un click in celula A1. (7)
in acest moment, zona de tiparire a fost impartita in patru pagini care pot fi imprimate fara nicio problema.
Dupa cum se poate observa, in fiecare pagina exista un watermark (filigran), care indica numarul paginii.
Acesta nu va fi vizibil pe pagina imprimata.
Lectia 6.4: Imprimarea foilor de calcul
Preambul
Dupa ce am finalizat o foaie de calcul, introducand datele necesare si formulele pentru calculul rezultatelor, vom dori sa o tiparim pentru a o adauga la un raport sau pentru a o inainta unui sef.
Imprimarea unei foi de calcul este usor de realizat in Excel 2016, deoarece toate configurarile necesare sunt realizate in aceeasi fereastra.
Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.
Pasul 1
Efectuati un click pe meniul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Print (Tiparire). (2)
in aceasta fereastra putem configura toate optiunile referitoare la imprimare.
Pentru a incepe tiparirea efectiva a documentului, efectuati un click pe butonul Print (Tiparire). (3)
Fiind vorba despre o imprimanta virtuala, aceasta va crea un fisier .pdf ce va cuprinde informatiile din zona stabilita pentru tiparire.
Dupa ce am stabilit o denumire pentru fisier, efectuati un click pe butonul Save (Salvare). (4)
Dupa ce am navigat pana in locatia de salvare a fisierului, l-am deschis pentru a putea fi vizualizat.
Lectia 6.5: Imprimarea anteturilor de randuri si coloane pe fiecare pagina
Preambul
Excel 2016 ne ofera posibilitatea tiparirii anumitor elemente pe fiecare foaie, in afara datelor existente.
Problema care se ridica este: cum anume putem face ca, pe fiecare pagina tiparita, sa apara prima coloana, dar si antetul tabelului?
Solutia este oferita de meniul avansat din fereastra de dialog Page Setup (Configurarea paginii).
Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.
Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul Page Layout (Aspect pagina). (1)
Efectuati un click pe meniul de tip ancora. (2)
Primul lucru pe care il vom face este sa stabilim zona de tiparire.
Efectuati un click pe butonul indicat. (3)
Efectuati combinatia de taste Ctrl + A.
Efectuati un click pe butonul indicat. (4)
Pasul 2
in continuare vom stabili randul care va aparea pe fiecare pagina tiparita.
Efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click pe antetul randului 1. (2)
Efectuati un click pe butonul indicat. (3)
Pasul 3
in sfarsit, vom stabili coloanele care vor aparea pe fiecare pagina tiparita.
Efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click pe butonul indicat. (2)
Dupa ce am stabilit aceste elemente, vom intra in modul de previzualizare inaintea imprimarii, pentru a urmari rezultatele operatiilor realizate.
Efectuati un click pe butonul Print Preview (Previzualizare inaintea imprimarii). (3)
Pentru a vizualiza pagina urmatoare, efectuati un click pe butonul indicat. (4)
Putem observa ca antetul tabelului se repeta pe fiecare pagina care va fi imprimata.
Lectia 6.6: Tiparirea anumitor zone dintr-un registru de calcul, tiparirea unei diagrame selectate
Preambul
Avem posibilitatea de a imprima doar anumite zone si/sau elemente dintr-o foaie de calcul.
De exemplu, putem tipari doar o anumita zona selectata in prealabil, o diagrama, etc.
Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.
Pasul 1
Efectuati un click in celula A6. (1)
Efectuati combinatia de taste Ctrl + Shift + Sageata sus.
Efectuati combinatia de taste Ctrl + Shift + Sageata dreapta.
Efectuati un click pe meniul File (Fisier). (2)
Efectuati un click pe optiunea Print (Tiparire). (3)
Pentru a schimba ce anume dorim sa tiparim, efectuati un click pe butonul indicat. (4)
Efectuati un click pe optiunea Print Selection (Tiparire selectie). (5)
in acest moment, in fereastra de previzualizare inaintea tiparirii, apare doar zona selectata anterior.
in continuare putem realiza tiparirea propriu-zisa.
Pasul 2
Efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click in zona indicata. (2)
Efectuati un click pe meniul File (Fisier). (3)
Efectuati un click pe optiunea Print (Tiparire). (4)
Excel 2016 a identificat obiectul selectat si a modificat automat optiunea de tiparire.