Sumar lectii
- Lectia 6.1: Operatii de lucru cu vederi: Sortarea
- Lectia 6.2: Operatii de lucru cu vederi: Filtrarea
- Lectia 6.3: Operatii de lucru cu vederi: Gruparea
- Lectia 6.4: Operatii de lucru cu vederi: Formatarea Conditionata
- Lectia 6.5: Crearea vederilor
- Lectia 6.6: Personalizarea tabelelor
- Lectia 6.7: Vizualizarea rapoartelor predefinite
- Lectia 6.8: Crearea unui raport personalizat
Lectia 6.1: Operatii de lucru cu vederi: Sortarea
Preambul
Microsoft Project ne ofera posibilitatea de a sorta task-urile dintr-un proiect in functie de mai multe optiuni: dupa data de start, de finish, dupa procentul de completare, etc.
Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.
Pasul 1
Executa un click pe comanda Sort (1).
Executa un click pe optiunea indicata (2).
In acest moment, task-urile au fost sortate in functie de costul fiecarei activitati.
Lectia 6.2: Operatii de lucru cu vederi: Filtrarea
Preambul
Microsoft Project ne ofera posibilitatea de a filtra datele din proiect in functie de diferite criterii.
Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.
Pasul 1
Executa un click pe comanda indicata (1).
Din acest meniu putem alege diverse optiuni de filtrare sau ne putem crea un alt filtru.
Noi vom folosi un filtru care ne va afisa task-urile in functie de anumite resurse.
Executa un click pe optiunea indicata (2).
Executa un click pe butonul indicat (3).
Executa un click pe resursa indicata (4).
Executa un click pe butonul OK (5).
In acest moment, au ramas afisata doar activitatile care au atribuita resursa Muncitorul nr. 1.
Lectia 6.3: Operatii de lucru cu vederi: Gruparea
Preambul
Avem posibilitatea de a grupa task-urile dupa durata, milestone-uri, costuri, etc. pentru a le compara.
De exemplu, dorim sa vedem grupate toate activitatile pe milestone-uri.
Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.
Pasul 1
Executa un click pe comanda indicata (1).
Executa un click pe optiunea indicata (2).
In acest moment, task-urile au fost asezate pe doua grupe: cu milestone si fara milestone.
Lectia 6.4: Operatii de lucru cu vederi: Formatarea Conditionata
Preambul
Microsoft Project ne permite sa evidentiem anumite elemente dintr-un proiect, folosind reguli de formatare conditionata.
Pentru exemplul nostru vom dori sa evidentiem acele resurse care nu depasesc un anumit cost.
Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.
Pasul 1
Executa un click pe butonul indicat (1).
Executa un click pe optiunea indicata (2).
Executa un click pe butonul New (3).
Primul lucru pe care-l vom face este sa punem un nume corespunzator.
Acum, vom trece la crearea regulii de filtrare.
Executa un click in campul indicat (4).
Executa un click pe butonul indicat (5).
Apasa pe tasta C.
Vom dori sa evidentiem costurile de pe coloana Cost Per Use.
Executa un click pe coloana indicata (6).
Pasul 2
Executa un click in campul indicat (1).
Executa un click pe butonul indicat (2).
Selecteaza conditia is less than (3).
Executa un click in campul indicat (4).
Executa un click pe butonul indicat (5).
Executa un click pe butonul Save (6).
Pasul 3
Pentru a evidentia acele resurse care se incadreaza in conditia specificata anterior, executa un click pe butonul indicat (1).
In acest moment, putem observa care sunt resursele care au costul mai mic de 5000.
Ele au fost evidentiate cu o alta culoare.
Lectia 6.5: Crearea vederilor
Preambul
Daca vederile existente nu afiseaza ce ne-am dori, avem posibilitatea de a ne crea propriul mod de vizualizare.
Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.
Pasul 1
Executa un click pe comanda indicata (1).
Executa un click pe optiunea indicata (2).
Vom copia o vedere existenta si o vom personaliza.
Executa un click pe butonul indicat (3).
Acum, vom alege optiunea care ne va afisa task-urile dintr-o anumita perioada.
Executa un click pe butonul indicat (4).
Executa un click pe optiunea indicata (5).
Executa un click pe butonul OK (6).
Pasul 2
In acest moment, vederea a fost creata.
Pentru a o aplica, executa un click pe butonul indicat (1).
Pentru a specifica datele dorite putem fie sa le scriem, fie sa le selectam din meniul de tip Date.
Executa un click pe butonul indicat (2).
Executa un click pe butonul indicat (3).
Executa un click pe data indicata (4).
Executa un click pe butonul OK (5).
Executa un click pe butonul indicat (6).
Executa un click pe butonul indicat (7).
Executa un click pe butonul indicat (8).
Executa un click pe data indicata (9).
Executa un click pe butonul OK (10).
In acest moment ne este afisat task-ul care corespunde criteriului ales.
Ori de cate ori vom dori sa lucram cu vederea pe care am creat-o, va trebui sa specificam intervalul de timp in care sa se faca afisarea task-urilor.
Pasul 3
Executa un click pe butonul Design View (Modul de proiectare) (1).
Modificand proprietatile interogarii, putem sa stabilim afisarea unui top 5 al oraselor.
Executa un click in zona gri (2).
Executa un click pe butonul Property Sheet (Foaia de proprietati) (3).
Printre proprietatile interogarii gasim si proprietatea Top Values.
Executa un click in zona indicata (4).
In aceasta lista gasim un set implicit de topuri ce pot fi alese.
Daca printre ele nu gasim tipul dorit, il putem scrie.
Executa un click pe valoarea 5 (5).
Executa un click pe butonul Run (Rulare) (6).
In acest moment, rezultatele interogarii ne sunt afisate sub forma unui top 5 al oraselor, sortate descendent.
Lectia 6.6: Personalizarea tabelelor
Preambul
Avem posibilitatea de a schimba aspectul tabelului dintr-un proiect pentru avea un alt impact asupra utilizatorului.
Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.
Pasul 1
Executa un click pe comanda indicata (1).
Executa un click pe butonul indicat (2).
Executa un click pe optiunea indicata (3).
Vom dori sa modificam doar aspectul etichetelor de linie si coloana.
Mai exact, vom modifica doar dimensiunea textelor din etichetele de linie si coloana.
Executa un click pe dimensiunea indicata (4).
Executa un click pe butonul indicat (5).
In acest moment, etichetele de linie si coloana au o alta formatare.
Este bine sa nu abuzati de aceste optiuni de formatare, fiindca ar distrage atentia de la alte elemente ale proiectului.
Lectia 6.7: Vizualizarea rapoartelor predefinite
Preambul
Microsoft Project contine o serie de rapoarte predefinite pe baza carora ne putem crea alte rapoarte.
Aceste rapoarte contin un tabel cu informatiile dorite, dar si un grafic pe baza datelor specificate.
Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.
Pasul 1
Executa un click pe comanda indicata (1).
Aici gasim mai multe categorii de rapoarte, iar fiecare categorie contine un set de rapoarte.
Tot aici putem edita un sablon de raport, putem crea altul sau le putem administra.
Pentu a vizualiza un astfel de sablon, executa un click pe butonul View (2).
In acest sheet gasim un grafic realizat pe baza datelor din sheet-ul urmator.
Acest grafic este unul de tip PivotChart si este bazat pe un tabel de tip Pivot.
Executa un click pe sheet-ul indicat (3).
In foaia cu date gasim un tabel de tip Pivot gata realizat.
El a stabilit anumite date, dar le putem modifica dupa nevoi.
Pasul 2
Primul lucru pe care trebuie sa il facem este sa ii spunem Access-ului ca nu mai vrem rezultatul in detaliu, ci ca vrem o imagine de ansamblu a datelor.
Pentru a face acest lucru, se va apasa butonul Totals (Totaluri).
Acest instrument ne permite sa alegem o coloana pentru gruparea datelor si o coloana pentru valorile sintetice.
Executa un click pe butonul Totals (Totaluri) (1).
Dupa ce am apasat butonul Totals (Totaluri), in panoul inferior apare o noua linie, Total (Total).
Executa dublu click pe campul indicat din tabel (2) pentru a-l adauga intr-o coloana a interogarii.
Executa un click pe butonul indicat (3) pentru a afisa campurile din tabel care sunt ascunse.
Executa dublu click pe campul indicat din tabel (4) pentru a-l adauga intr-o coloana a interogarii.
Pasul 3
Coloana Orasul va servi pentru gruparea datelor; astfel, in linia Total (Total) din panoul inferior se va pastra optiunea Group By (Grupare dupa).
Pentru coloana Salariul vom alege o functie agregata.
Executa un click in zona indicata din campul Total (Total) (1).
Executa un click pe functia Avg (Media) (2).
Executa un click pe butonul Run (Rulare) (3).
In acest moment, interogarea ne-a afisat o coloana cu orasele din tabelul cu angajati, dar si o coloana pe care a calculat media salariilor pentru fiecare oras.
Pasul 4
Executa un click pe butonul Design View (Modul proiectare) (1).
Putem insera mai multe functii agregate pentru acelasi tabel.
Executa dublu click pe campul indicat din tabel (2) pentru a-l adauga intr-o coloana a interogarii.
Executa un click in zona indicata din campul Total (Total) (3).
Executa un click pe functia Sum (Suma) (4).
Executa dublu click pe campul indicat din tabel (5) pentru a-l adauga intr-o coloana a interogarii.
Executa un click in zona indicata din campul Total (Total) (6).
Executa un click pe functia Count (Numarare) (7).
Executa un click pe butonul Run (Rulare) (8).
In acest moment, interogarea afiseaza toate valorile cerute: Average (Medie), Sum (Suma), Count (Numarare inregistrari).
Lectia 6.8: Crearea unui raport personalizat
Preambul
Microsoft Project ne permite sa generam rapoarte legate de costuri, resurse, etc.
In plus, ne permite sa cream si rapoarte personalizate.
Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.
Pasul 1
Executa un click pe comanda indicata (1).
Executa un click pe modelul indicat (2).
Executa un click pe butonul indicat (3).
Pentru a personaliza acest raport, executa un click pe butonul indicat (4).
Pasul 2
Primul lucru pe care il vom face este sa modificam formatarea textelor din raport.
Executa un click pe butonul indicat (1).
Executa un click pe butonul indicat (2).
Executa un click pe optiunea indicata (3).
Pentru task-urile critice vom dori sa modificam culoarea si stilul font-ului.
Executa un click pe butonul indicat (4).
Executa un click pe culoarea indicata (5).
Executa un click pe dimensiunea indicata (6).
Executa un click pe butonul OK (7).
Pasul 3
Executa un click pe tab-ul indicat (1).
Bifeaza optiunea Cost (2).
Bifeaza optiunea indicata (3).
Executa un click pe butonul OK (4).
Executa un click pe butonul Select (5).
In acest moment, raportul nostru a fost generat.
Acum il vom imprima.
Executa un click pe butonul indicat (6).
Acesta este raportul pe care l-am personalizat la pasii anteriori.
Aici putem vedea task-urile cu resursele aferente, costurile acestora si datele de inceput – sfarsit.