Sumar lectii
- Lectia 5.1: Salvarea unui Project BaseLine si a unui InterimPlan
- Lectia 5.2: Compararea statusului curent de proiect cu un Baseline
- Lectia 5.3: Urmarirea unui proiect asa cum a fost programat
- Lectia 5.4: Urmarirea unui proiect pe baza procentelor de realizare a activitatilor
- Lectia 5.5: Urmarirea unui proiect pe baza timpului efectiv de lucru
- Lectia 5.6: Urmarirea costurilor
- Lectia 5.7: Afisarea unui Critical Path
Lectia 5.1: Salvarea unui Project BaseLine si a unui InterimPlan
Preambul
Putem salva un snapshot (o imagine, etc.) al proiectului la un moment dat pentru a compara apoi diferitele variante ale proiectului cu acest baseline.
Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.
Pasul 1
Executa un click pe comanda indicata (1).
Executa un click pe optiunea indicata (2).
Acest baseline este practic o imagine a proiectului.
El stocheaza costurile, resursele, datele de inceput, de sfarsit, alocarile, etc.
Avem posibilitatea de a salva pana la 10 baseline-uri diferite si apoi putem compara starea curenta a proiectului cu unul dintre baseline-urile create.
Executa un click pe butonul OK (3).
In acest moment a fost salvata o imagine a proiectului.
Acum, vom opera anumite modificari si la urma vom compara starea curenta cu baseline-ului creat.
Pasul 2
Executa un click pe tab-ul View (1).
Executa un click pe comanda indicata (2).
Executa un click pe optiunea indicata (3).
Nefacand nicio modificare proiectului, se poate observa ca starea actuala este identica cu baseline-ul creat.
Lectia 5.2: Compararea statusului curent de proiect cu un Baseline
Preambul
Dupa ce am creat un baseline, vom modifica proiectul curent si apoi il vom compara cu baseline-ul creat.
Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.
Pasul 1
Executa un click in campul indicat (1).
Apasa pe tasta Enter.
Executa un click pe task-ul indicat (2).
Executa un click pe tab-ul Resource (3).
Executa un click pe comanda indicata (4).
Dupa ce am selectat resursele, executa un click pe butonul indicat (5).
Executa un click pe butonul indicat (6).
Pasul 2
Acum, vom compara starea curenta cu baseline-ul existent.
Executa un click pe tab-ul View (1).
Executa un click pe optiunea indicata (2).
Executa un click pe optiunea indicata (3).
In acest moment, putem observa diferentele dintre proiectul actual si baseline-ul creat anterior.
Se poate observa ca diferenta este data de numarul total de ore furnizare de task-ul Etaj.
Executa un click pe comanda indicata (4).
Executa un click pe optiunea indicata (5).
Putem observa si diferenta pentru partea de costuri a task-urilor.
Diferenta dintre starea curenta si starea salvata este evidentiata cu o alta culoare (6).
Lectia 5.3: Urmarirea unui proiect asa cum a fost programat
Preambul
Putem urmari un proiect in doua moduri:
1. Putem merge pe un anumit task si sa specificam cat la suta este indeplinit;
2. Putem aduce proiectul la zi.
Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.
Pasul 1
Executa un click pe task-ul indicat (1).
Executa un click pe comanda indicata (2).
Executa un click pe optiunea indicata (3).
Dupa ce am introdus procentul de 50%, apasa pe tasta Enter.
In acest moment, task-ul nostru a primit un procent de completare de 50%.
Vom mari graficul pentru a vedea mai bine procentul de completare.
Pasul 2
Executa un click pe tab-ul View (1).
Executa un click pe comanda indicata (2).
Executa un click pe optiunea indicata (3).
Bifeaza optiunea indicata (4).
Executa un click pe butonul OK (5).
Pe bara corespunzatoare activitatii curente se poate observa procentul de completare de 50%.
Executa un click pe comanda indicata (6).
Executa un click pe optiunea indicata (7).
Aici putem vizualiza mai bine, cat la suta dintr-un task a fost incheiat.
Task-ul curent are un procent de finalizare de 50%.
Lectia 5.4: Urmarirea unui proiect pe baza procentelor de realizare a activitatilor
Preambul
Putem urmari un proiect in doua moduri:
1. Putem merge pe un anumit task si sa spcificam cat la suta este indeplinit;
2. Putem aduce proiectul la zi.
Putem stabili data pana la care sa se faca finalizarea.
In cazul nostru, va fi data curenta.
Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.
Pasul 1
Executa un click pe comanda indicata (1).
Acest meniu ne permite sa aducem la zi proiectul nostru.
Executa un click pe butonul OK (2).
In a 4-a coloana putem observa care sunt task-urile care au fost completate total si partial.
Primul task a fost finalizat 100%, dar al 2-lea a primit un procent de 49% datorita faptului ca am specificat sa se faca finalizarea pana la data curenta, iar acest task depaseste acea data.
Lectia 5.5: Urmarirea unui proiect pe baza timpului efectiv de lucru
Preambul
In momentul in care stabilim un procent de finalizare, Project ne arata cat a mai ramas de finalizat din task.
Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.
Pasul 1
Executa un click pe comanda indicata (1).
Executa un click pe optiunea indicata (2).
Dupa ce am completat procentul de 10%, apasa pe tasta Enter.
In acest moment, task-ul nostru a primit un procent de finalizare de 10%.
Pentru a vedea durata ramasa, vom accesa acelasi meniu.
Pasul 2
Executa un click pe comanda indicata (1).
Executa un click pe optiunea indicata (2).
Aici, in afara de procentul de completare, Project ne afiseaza care este durata actuala, dar si cat timp a mai ramas din task.
Lectia 5.6: Urmarirea costurilor
Preambul
Pentru a urmari costul unei activitati este de ajuns sa accesam vizualizarea Costs si sa urmarim datele afisate.
Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.
Pasul 1
Executa un click pe comanda indicata (1).
Executa un click pe optiunea indicata (2).
Cu ajutorul acestor coloane putem vizualiza costurile totale, actuale, ramase, modalitatea de plata a task-urilor, etc.
In plus, tot aici putem realiza o comparare intre costul total si baseline-ul realizat la un moment dat, pentru a vedea cum a evoluat costul proiectului nostru.
Lectia 5.7: Afisarea unui Critical Path
Preambul
Dorim sa ni se arate inlantuirea de task-uri la care daca intarzie un task, se intarzie tot proiectul.
Daca nu avem lag-uri si doar relatii Finish-to-Start, este clar ca intarzierea oricarui task va duce la intarzierea intregului proiect.
Pentru a vedea acea inlantuire de task-uri, vom utiliza optiunea Critical Path.
Incepand cu Project 2010, anumite comenzi au fost eliminate din meniurile vizibile.
Printre acestea se numara si Gantt Chart Wizard.
Pentru a-l afisa, il putem insera fie in Quick Access Toolbar, fie in ribbon.
Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.
Pasul 1
Executa un click pe butonul indicat (1).
Executa un click pe optiunea indicata (2).
Executa un click pe butonul indicat (3).
Executa un click pe optiunea indicata (4).
Apasa pe litera G de pe tastatura.
Executa dublu click pe comanda indicata (5).
Executa un click pe butonul OK (6).
Pasul 2
In acest moment, comanda Gantt Chart Wizard a aparut in QAT.
Executa un click pe comanda indicata (1).
Executa un click pe butonul indicat (2).
Bifeaza optiunea indicata (3).
Executa un click pe butonul Next (4).
La acest pas vom pastra setarile propuse.
Executa un click pe butonul Next (5).
La acest pas vom pastra setarile propuse.
Executa un click pe butonul Next (6).
In acest moment putem aplica setarile propuse.
Executa un click pe butonul Format It (7).
Executa un click pe butonul indicat (8).
Pasul 3
Se poate observa ca avem un Critical Path care incepe de la fundatie.
Asta inseamna ca daca activitatile care se desfasoara pana la activitatea Fundatie intarzie, nu este obligatoriu sa se intarzie tot proiectul.
Executa dublu click pe activitatea indicata (1).
Acest Critical Path incepe de la aceasta activitate, din cauza faptului ca aici gasim un lag de 3 zile.
Asta inseamna aici avem un spatiu pe care putem sa il manevram astfel incat sa nu intarziem proiectul.
Daca activitatile ce au loc inaintea activitatii Fundatie intarzie, se vor duce in buffer-ul de 3 zile creat de lag.