Ti se pare greu sa parcurgi singur lectiile scrise gratuite?

Inscrie-te la cursul PowerPoint in clasa (cu instructor acreditat Microsoft)

Lectia 4.1: Cum putem sa cream o prezentare folosind un sablon?

Preambul

Microsoft PowerPoint furnizeaza sabloane* pe care aveti posibilitatea de a le aplica pentru a da prezentarii un aspect profesionist si complet.

——————————–

*sablon: Un fisier care contine stilurile unei prezentari, printre care tipul si marimea marcatorilor si fonturilor; pozitia si marimea placeholder-elor (casetelor cu text substituibil); aspectul fundalului si schemele de culori de umplere; precum si un coordonator de diapozitive si un coordonator optional de titluri.

Pasul 1
In acest meniu regasim o serie de sabloane pe baza carora putem crea prezentari.
In plus, tot in acest meniu gasim si o serie de categorii de sabloane.
Executa un click pe categoria Nature (Natura)
(1).
Executa un click pe sablonul indicat
(2).

Pasul 2
Executa un click pe butonul Create (Creare)
(1).
Mai departe, se poate personaliza prezentarea, astfel incat sa se potriveasca cu tema discutiei.

Tutoriale video interactive

Acest curs este disponibil si in format video interactiv, pe cel mai mare portal de e-learning Microsoft Office din Europa: peste 7000 lectii video interactive in limba romana.

Lectia 4.2: Cum putem sa inseram fisiere audio intr-o prezentare?

Preambul

PowerPoint are inclusa o galerie de sunete ce pot fi inserate intr-o prezentare.

In afara de sunetele incluse in PowerPoint, avem posibilitatea sa introducem un alt sunet din PC.

Pasul 1
Executa un click pe butonul indicat
(1).
Executa un click pe optiunea Other Sound (Alt sunet)
(2).

Pasul 2
Daca am ales optiunea de a insera un sunet sau o melodie din alta locatie, PowerPoint ne va cere sa inseram doar melodii/sunete in format .wav (waveform audio).
Executa dublu click pe fisierul indicat
(1).
Astfel se pot insera sunete in cadrul unei prezentari.

Reprezinti o companie si doresti acest curs pentru angajatii/colegii tai?

Citeste cu atentie procedura noastra de instruire Microsoft Excel pentru companii (ce se aplica oricarui alt curs).

Lectia 4.3: Cum putem sa cream un set de culori pentru o tema?

Preambul

Pentru a nu mai crea de fiecare data aceleasi culori intr-o prezentare, ne putem crea propriul set de culori pe care il aplicam ori de cate ori este nevoie.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe butonul Slide Master (Cadru Master)
(1).
Executa un click pe butonul Colors (Culori)
(2).
Executa un click pe optiunea Customize Colors (Personalizare culori)
(3).

Pasul 2
Executa un click pe butonul indicat
(1).
Executa un click pe culoarea indicata
(2).
Executa un click pe butonul indicat
(3).
Executa un click pe culoarea indicata
(4).
Executa un click pe butonul indicat
(5).
Executa un click pe culoarea indicata
(6).

Pasul 3
Executa dublu click in campul indicat
(1).
Dupa ce am creat un set de culori, tot ce mai trebuie facut este sa il denumim si apoi sa il salvam.
Putem previzualiza in panoul Sample (Exemplu) modificarile pe care tocmai le-am efectuat.
Executa un click pe butonul Save (Salvare)
(2).
In acest moment, setul de culori a fost salvat si poate fi aplicat oriunde in prezentare.

Ai intrebari tehnice legate de PowerPoint si vrei sa te ajutam?

Detinem cea mai mare comunitate Microsoft din Romania (peste 11.000 membri activi), unde primesti suport gratuit la problemele tale PowerPoint

Lectia 4.4: Cum putem sa cream un set de fonturi pentru o tema?

Preambul

PowerPoint ne permite sa ne cream propriul set de fonturi.

Acest set poate fi folosit oriunde in prezentare.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe butonul Slide Master (Cadru Master)
(1).
Executa un click pe butonul Fonts (Fonturi)
(2).
Executa un click pe optiunea Customize Fonts (Personalizare fonturi)
(3).

Pasul 2
Pentru a modifica tipul de font din sectiunea de titlu, executa un click pe butonul indicat (1).
Executa un click pe fontul indicat
(2).
Pentru a modifica tipul de font folosit in corpul textului, executa un click pe butonul indicat (3).
Executa un click pe fontul indicat
(4).

Pasul 3
Pentru a modifica numele noului set de fonturi, executa dublu click in campul indicat (1).
Executa un click pe butonul Save (Salvare)
(2).
In acest moment, noul set de fonturi a fost creat si aplicat.

Lectia 4.5: Cum putem sa schimbam fundalul unui slide?

Preambul

Atunci cand dorim sa ne cream propriul sablon in PowerPoint, in afara de crearea unor seturi de fonturi si culori, mai dorim sa cream slide-uri (cadre) cu imagini personalizate in fundal.

Putem sa inseram o imagine in fundal sau putem alege o culoare.

Pasul 1
Executa un click pe butonul Format Background (Formatare fundal)
(1).
Selecteaza optiunea Picture or texture fill (Imagine sau umplere cu o textura)
(2).

Pasul 2
Apasa butonul File
(1) pentru a insera un fisier imagine ca fundal al cadrului.
Executa dublu click pe imaginea indicata
(2).
In acest moment, imaginea selectata anterior a fost inserata ca fundal al cadrului.

Lectia 4.6: Cum putem sa inseram o hiperlegatura (Hyperlink)?

Preambul

O hiperlegatura (hyperlink) este o conexiune la un cadru din aceeasi prezentare sau la un diapozitiv din alta prezentare, la o adresa de posta electronica, la o pagina Web sau la un fisier.

Aveti posibilitatea sa creati o hiperlegatura pornind de la un text sau de la un obiect, cum ar fi o imagine, o reprezentare grafica, o forma sau un WordArt.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Pentru diapozitivul de cuprins, vom face cate o hiperlegatura la cadrul corespunzator.
Executa un click in zona indicata
(1).
Executa un click pe butonul Hyperlink (Hiperlegatura)
(2).
Executa un click pe cadrul indicat
(3).
Executa un click pe butonul OK
(4).

Pasul 2
Executa un click in zona indicata
(1).
Executa un click pe butonul Hyperlink (Hiperlegatura)
(2).
Executa un click pe cadrul indicat
(3).
Executa un click pe butonul OK
(4).

Pasul 3
Executa un click in zona indicata
(1).
Executa un click pe butonul Hyperlink (Hiperlegatura)
(2).
Executa un click pe cadrul indicat
(3).
Executa un click pe butonul OK
(4).
In acest moment, am realizat un cuprins cu hiperlegaturi catre cadrele aferente.

Lectia 4.7: Cum putem sa utilizam optiunea Rehearse Timings (Temporizare)?

Preambul

Pentru a va asigura ca prezentarea corespunde unui anumit interval de timp, aveti posibilitatea sa o repetati.

In timp ce o repetati, utilizati caracteristica Rehearsing (Temporizare) diapozitiv, pentru a inregistra timpul necesar pentru prezentarea fiecarui diapozitiv, apoi utilizati inregistrarile pentru avansarea automata a diapozitivelor in momentul in care prezentarea este oferita publicului.

Aceasta caracteristica este ideala pentru crearea unei prezentari cu executie automata.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe butonul Rehearse Timings (Temporizare)
(1).
In acest moment incepe rularea prezentarii.
Simultan apare si o caseta de instrumente ce va monitoriza procesul de repetitie.
Ea va inregistra timpul petrecut la un slide.
Aceasta este compusa din 5 elemente:
1 – Urmatorul (se avanseaza la urmatorul diapozitiv)

2 – Pauza
3 – Timp pentru diapozitiv

4 – Repetare
5 – Timpul total al prezentarii

Executa un click pe butonul Next (Urmatorul)
(2).
Executa un click pe butonul Next (Urmatorul)
(3).
Executa un click pe butonul Next (Urmatorul)
(4).
Executa un click pe butonul Next (Urmatorul)
(5).
Executa un click pe butonul Next (Urmatorul)
(6).

Pasul 2
Dupa terminarea slide show-ului apare o caseta de dialog ce ne va informa cat timp a durat prezentarea.
In plus suntem intrebati daca vrem sa pastram acesti timpi pentru a crea un slide show complet automatizat.
Executa un click pe butonul Yes (Da)
(1).
Dupa ce am confirmat operatia dorita, suntem adusi in modul Slide Sorter (Sortarea cadrelor).
Aici putem vedea ce timp a fost atribuit fiecarui slide in parte.

Lectia 4.8: Cum putem sa inseram notite intr-un slide?

Preambul

Aveti posibilitatea sa creati pagini de note pentru dumneavoastra in timp ce derulati prezentarea sau sa le oferiti publicului.

Fiecare pagina de note afiseaza imaginea unui diapozitiv, impreuna cu notele care sunt incluse in acel diapozitiv.

Atentie!!!

Aveti posibilitatea sa tastati si sa formatati note in timp ce lucrati in modul de vizualizare Normal, insa pentru a vedea cum se vor imprima paginile si efectul intreg al unei formatari de text, cum ar fi culorile fonturilor, treceti in modul de vizualizare Notes Page (Pagina de note).

Aveti si posibilitatea sa verificati si sa modificati anteturile/subsolurile notelor in modul de vizualizare Notes Page (Pagina de note).

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe butonul Notes Page (Pagina de note)
(1).
Acum putem vizualiza si edita notitele din cadrul fiecarui slide.
Executa un click in zona indicata
(2).
Dupa ce am inserat elementele dorite, vom reveni la modul normal de vizualizare, pentru a observa notitele.
Executa un click pe butonul Normal (Modul de vizualizare Normal)
(3).

Pasul 2
Executa un click pe butonul Notes (Notite)
(1).
Acum, in modul de vizualizare Normal, putem vedea si notitele inserate anterior.

Lectia 4.9: Cum putem sa cream un nou model de cadru (Slide Layout)?

Preambul

In afara de cadrele implicite, PowerPoint ne ofera posibilitatea crearii propriului model de cadru.

Pentru a crea un astfel de model de cadru, care sa fie valabil si in alte prezentari, vom accesa Slide Master (Cadru Master) si vom insera diferite elemente in cadrul nostru.

Pasul 1
Executa un click pe butonul Slide Master (Cadru Master)
(1).
Primul lucru pe care il vom face va fi sa inseram un slide nou.
Executa un click pe Insert Layout (Inserare model)
(2).
Executa un click pe butonul Insert Placeholder (Inserare caseta cu text substituibil)
(3).
Executa un click pe optiunea Content (Continut)
(4).
Dupa ce am inserat caseta cu text substituibil selectata, vom aplica si o serie de stiluri.
Executa un click pe butonul Background Styles (Stiluri de fundal)
(5).
Executa un click pe stilul indicat
(6).
Executa un click pe butonul Close Master View (Inchidere vizualizare Master)
(7).

Pasul 2
Acum, vom insera slide-ul creat.
Executa un click pe butonul New Slide (Cadru nou)
(1).
Executa un click pe modelul indicat
(2).
In acest moment, modelul de cadru creat anterior a fost inserat in prezentare.

Lectia 4.10: Cum putem sa inseram un antet si un subsol (Header and Footer)?

Preambul

Antetul si subsolul se utilizeaza pentru a adauga informatii precum numere de diapozitive, data si ora, sigla unei firme, titlul prezentarii, etc. Aceste elemente se pot adauga in partea de sus sau in partea de jos a fiecarui diapozitiv, diapozitiv imprimat sau pagina de note.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe butonul Header & Footer (Antet si Subsol)
(1).
Pentru a include data si timpul, bifeaza optiunea indicata (2).

Pasul 2
Pentru a insera un text personalizat in subsol, bifeaza optiunea indicata (1).
Executa un click in campul indicat
(2).
Dupa ce am ales ce elemente sa introducem, va trebui sa ne asiguram ca ele nu apar in cadrul de tip titlu.
Bifeaza optiunea indicata
(3).
Executa un click pe butonul Apply to All (Aplica tuturor)
(4).
In acest moment, in cadre ne apare un text personalizat, dar si data curenta.

Lectia 4.11: Cum putem sa inregistram o naratie?

Click edit button to change this text.

Preambul

Naratiunea poate imbunatati prezentarile bazate pe Web sau cu executie automata.

De asemenea, naratiunile se pot utiliza pentru a arhiva o intalnire, pentru ca cei prezenti si cei absenti sa examineze prezentarea ulterior si sa auda comentariile facute in timpul prezentarii.

Aveti posibilitatea sa inregistrati o naratiune inainte de a executa prezentarea sau sa inregistrati o naratiune in timpul prezentarii si sa includeti comentariile publicului in inregistrare.

Daca nu doriti naratiune in prezentare, aveti posibilitatea sa inregistrati doar comentariile pentru diapozitivele selectate sau sa dezactivati naratiunea, pentru ca aceasta sa fie redata doar atunci cand doriti.

Pentru a inregistra si a auzi o naratiune, computerul trebuie sa aiba placa de sunet, microfon si boxe.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe butonul Record Slide Show (Inregistrare prezentare)
(1).
Executa un click pe optiunea Start Recording from Beginning (Pornire inregistrare de la inceput)
(2).
Incepand cu PowerPoint 2010, fisierele audio nu mai pot fi salvate separat, ci sunt incorporate in prezentare.
Din acest meniu putem alege sa inregistram timpi de animatie sau naratiunea si pointer-ul ce imita un dispozitiv cu laser pentru a indica diverse zone din prezentare.
Debifeaza optiunea Slide and animation timings (Temporizari ale cadrului si animatiilor)
(3).
Executa un click pe butonul Start Recording (Pornire inregistrare)
(4).

Pasul 2
In acest moment, prezentarea a inceput sa ruleze in modul Slide Show (Expunere diapozitive).
In plus, se observa o bara cu un timer si cu butoane de derulare.
Astfel putem vedea cat timp stam la un cadru in momentul in care incepem sa discutam pe marginea lui.
Executa un click pe butonul Next (Urmatorul)
(1).
Apasa pe tasta Escape
pentru a parasi prezentarea.
Pe fiecare cadru exista cate un obiect sub forma de difuzor.
Executa un click in zona indicata
(2).
In acest moment apare o bara ce permite rularea partii audio.
Aceasta are un buton de rulare, butoane de derulare, un timer si un buton de volum.

Pasul 3
In acest exemplu, vom realiza o interogare (query) care ne va afisa angajatii ce au un salariu mai mare sau egal cu 1500.
Executa un click in campul Criteria (Criterii)
(1).
Dupa ce am stabilit criteriul de afisare doar a salariilor mai mari sau egale cu 1500, executa un click pe butonul Run (Rulare) (2).
Se poate observa ca interogarea ne afiseaza datele cerute de noi.
Acum urmeaza sa transformam interogarea: dintr-o interogare de tip Select (Selectare) intr-una de tip Make Table (Creare Tabel).

Pasul 4
Executa un click pe butonul Desing View (Modul de proiectare)
(1).
Pentru a schimba tipul de interogare implicit, dintr-unul de selectare (Select) intr-unul de tip creare tabel (Make Table), executa un click pe butonul Make Table (Creare Tabel) (2).
In acest moment, se deschise caseta de dialog care ne permite sa cream un tabel, sa alegem un tabel dintr-o lista sau dintr-o alta baza de date.
Pentru exemplul nostru, pur si simplu am scris numele noului tabel pe care il vom crea.
Executa un click pe butonul OK
(3).

Pasul 5
Executa un click pe butonul Run (Rulare)
(1).
In acest moment suntem atentionati ca urmeaza sa inseram sase randuri in tabelul nou creat.
Aceasta actiune, daca o vom valida, este ireversibila.
Executa un click pe butonul Yes (Da)
(2).
Executa dublu click pe tabelul Salarii peste 1500
(3) pentru a-l deschise in modul Datasheet View (Vizualizare foaie de date).
Se poate observa ca acum avem creat un tabel nou (Salarii peste 1500) in care au fost inserate date aduse de o interogare (query).

Lectia 4.12: Cum putem sa lucram cu noile optiuni aferente temelor?

Preambul

In PowerPoint 2013, temele implicite au primit o imbunatatire: Variants (Variante). Mai exact, pentru fiecare tema exista patru variante in plus.

Pentru temele personalizate (create de utilizator), nu vor exista variante.

Pasul 1
Executa un click pe tema indicata
(1).
Selectand una dintre temele implicite, in grupul Variants (Variante) vor aparea patru sub-teme noi.
Fiecare sub-tema contine un anumit set de culori.
Executa un click pe varianta indicata
(2).
In acest moment, temei curente i-a fost modificata culoarea, dar si setul de culori aferente textelor, legaturilor, etc.

Lectia 4.13: Cum putem sa utilizam instrumentul Eyedropper?

Preambul

In PowerPoint 2013 a fost introdus un nou instrument pentru lucrul ce implica culorile: Eyedropper.

Acest instrument permite preluarea culorilor din diverse surse din cadrul unei prezentari, dar si dintr-o pagina web.

Pasul 1
Vom dori sa copiem anumite culori din pagina web si sa le aplicam pe forma afisata in prezentare.
Executa un click pe butonul Shape Fill (Umplere forma)
(1).
Executa un click pe optiunea Eyedropper
(2).
Pentru a prelua o anumita culoare dintr-o pagina web, va trebui sa tineti apasat click stanga tot timpul si apoi sa treceti cursorul (3) in fereastra browser-ului.
Dupa ce ati gasit culoarea de interes, este suficient sa eliberati butonul stang al mouse-ului si culoarea din pagina web va fi aplicata prezentarii.
In acest moment, primei sectiuni a piramidei i-a fost aplicata culoarea de umplere preluata de pe pagina web.

Pasul 2
Executa un click in zona indicata
(1).
Executa un click pe butonul Shape Fill (Umplere forma)
(2).
Executa un click pe optiunea Eyedropper
(3).
In acest moment, celei de-a doua sectiuni i-a fost aplicata o alta culoare, preluata de pe pagina web.