Ti se pare greu sa parcurgi singur lectiile scrise gratuite?

Inscrie-te la cursul Project in clasa (cu instructor acreditat Microsoft)

Lectia 4.1: Duration x Units=Work

Preambul
Ca urmare a atribuirii resurselor la activitati rezulta urmatoarea formula: Duration x Units = Work

Duration – intinderea in timp a unei activitati;
Units – numarul de ore lucrate de resursa atribuita

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe activitatea indicata (1).
Executa un click pe comanda indicata (2).
Dupa ce am selectat cele 3 resurse, executa un click pe butonul indicat (3).
Se poate observa ca fiecare muncitor este alocat cu un anumit procent la activitate, procent care a fost stabilit in momentul crearii resursei.
Executa un click pe butonul Close (4).

Pasul 2
In acest moment, durata proiectului a fost modificata.
In plus, vom dori sa vedem si ce costuri avem acum pentru activitatea curenta.
Executa un click pe comanda indicata (1).
Executa un click pe optiunea indicata (2).
Acum putem vedea cat timp lucreaza fiecare resursa, in functie de disponibilitatea acesteia in proiect.
Executa un click pe comanda indicata (3).
Executa un click pe optiunea indicata (4).
Acum putem vedea cat ne costa fiecare resursa, in functie de disponibilitatea acesteia in proiect.

Tutoriale video interactive

Acest curs este disponibil si in format video interactiv, pe cel mai mare portal de e-learning Microsoft Office din Europa: peste 7000 lectii video interactive in limba romana.

Lectia 4.2: Atribuirea unei resurse la o activitate

Preambul
Dupa ce am creat resursele necesare realizarii proiectului, Microsoft Project ne permite sa atribuim una sau mai multe resurse unei activitati.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe activitatea indicata (1).
Executa un click pe comanda indicata (2).
Executa un click pe resursa indicata (3).
Executa un click pe butonul indicat (4).
In acest moment, resursa selectata a fost alocata activitatii curente.

Pasul 2
Avem posibilitatea de a selecta o alta activitate, chiar daca suntem in meniul de atribuire a resurselor.
Executa un click pe activitatea indicata (1).
Executa un click pe resursa indicata (2).
Executa un click pe butonul indicat (3).
Executa un click pe butonul Close (4).
In acest moment, activitatilor selectate anteriori li s-au atribuit resursele dorite.

Reprezinti o companie si doresti acest curs pentru angajatii/colegii tai?

Citeste cu atentie procedura noastra de instruire Microsoft Excel pentru companii (ce se aplica oricarui alt curs).

Lectia 4.3: Atribuirea mai multor resurse la o activitate

Preambul
Dupa ce am creat resursele necesare realizarii proiectului, Microsoft Project ne permite sa atribuim una sau mai multe resurse unei activitati.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe activitatea indicata (1).
Executa un click pe comanda indicata (2).
Aceasta caseta de dialog ne afiseaza toate resursele existente in proiectul nostru.
Aici putem sa le atribui unei activitati, dar putem stabili si optiuni de cost cum ar fi: pret si unitate de masura.
Ţinand apasata tasta Ctrl, am executat click pe cele trei resurse pentru a le aloca la activitatea curenta.
Executa un click pe butonul indicat (3).
Executa un click pe butonul Close (4).
In acest moment, cele 3 resurse selectate anterior au fost atribuite activitatii curente.

Ai intrebari tehnice legate de Project si vrei sa te ajutam?

Detinem cea mai mare comunitate Microsoft din Romania (peste 11.000 membri activi), unde primesti suport gratuit la problemele tale Project

Lectia 4.4: Ce inseamna “effort-driven”?

Preambul
Effort-driven apare atunci cand modificam alocarile unui task.

De exemplu, la parter lucreaza un muncitor.
Daca modific alocarile (mai adaug un muncitor la acest task) se intampla un fenomen numit effort-driven.
Daca un muncitor termina task in doua luni, atunci, daca mai adaug un muncitor, task-ul se va termina intr-o luna.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click in campul indicat (1).
Executa un click pe comanda indicata (2).
Executa un click pe resursa indicata (3).
Executa un click pe butonul indicat (4).
Executa un click pe butonul Close (5).

Pasul 2
Putem observa ca durata de construire a parterului este de doua luni.
Vom modifica modul de vizualizare pentru a vedea mai bine ce resurse avem atribuite pentru construirea parterului.
Executa un click pe comanda indicata (1).
Executa un click pe vizualizarea indicata (2).
Aici putem observa ca pentru parter avem o durata de 320 de ore si o durata de doua luni.
Acum, vom mai introduce inca o resursa pentru a modifica durata activitatii.
Executa un click pe comanda indicata (3).
Executa un click pe vizualizarea indicata (4).
Executa un click pe comanda indicata (5).
Executa un click pe resursa indicata (6).
Executa un click pe butonul Assign (7).
Executa un click pe butonul Close (8).

Pasul 3
In acest moment, durata activitatii curente a fost modificata de la doua luni la o luna.
In momentul in care facem astfel de modificari, in dreptul activitatii modificate apare un buton.
Executa un click pe butonul indicat (1).
Prima optiune este de fapt effort-driven, care este implicita.
A 2-a optiune ne propune sa pastram durata neschimbata (doua luni), dar numarul total de ore lucrate sa fie dublu.
A 3-a optiune ne propune sa reducem orele lucrate de resurse pe zi, dar sa mentinem durata si numarul de ore lucrate constant.

Lectia 4.5: Vizualizarea gradului de incarcare a unei resurse

Preambul
Pentru a vedea gradul de incarcare a unei resurse se poate vizualiza in mai multe feluri, folosind optiunile din tab-ul View.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe comanda indicata (1).
Fiecare resursa ne afiseaza numarul de ore lucrate, procentul de completare, orele lucrate peste program, etc.
Executa un click pe comanda indicata (2).
Executa un click pe optiunea indicata (3).
In acest grafic, pentru fiecare resursa putem observa procentul de incarcare, in ce zile lucreaza si daca este supra-alocat.

Lectia 4.6: Gestionarea resurselor implicate in mai multe proiecte (Pool)

Preambul
Microsoft Project ne ofera posibilitatea de a gestiona resursele care sunt utilizate in mai multe proiecte simultan.
De exemplu, avem doi manageri cu doua proiecte si la amandoi este alocata o resursa o resursa.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe comanda indicata (1).
Vom modifica data de inceput a primului proiect si apoi il vom popula cu task-uri.
Executa un click pe butonul indicat (2).
Executa un click pe data indicata (3).
Executa un click pe butonul OK (4).

Pasul 2
Executa un click in campul indicat (1).
Apasa pe tasta Enter.
Apasa pe tasta Enter.
Acum, vom modifica si durata fiecarei activitati.
Executa un click in zona indicata (2).
Apasa pe tasta Enter.
Apasa pe tasta Enter.
Intre ele exista o legatura de tip Finish to Start.
Drept urmare vom introduce un predecesor.
Executa un click in campul indicat (3).
Apasa pe tasta Enter.
Executa un click pe comanda Save (4).
Apasa pe tasta Enter.

Pasul 3
Acum, vom crea si al 2-lea proiect.
Executa un click pe meniul File (1).
Executa un click pe indicatia New (2).
Executa dublu click pe sablonul indicat (3).
Şi acestui proiect ii vom modifica data de start.
Executa un click pe comanda indicata (4).
Executa un click pe butonul indicat (5).
Executa un click pe data indicata (6).
Executa un click pe butonul OK (7).

Pasul 4
Executa un click in campul indicat (1).
Apasa pe tasta Enter.
Executa un click in campul indicat (2).
Apasa pe tasta Enter.
Executa un click pe comanda Save (3).
Apasa pe tasta Enter.

Pasul 5
Acum, vom crea inca un proiect de la 0, dar nu ii vom aloca niciun task, ci doar resurse.
Executa un click pe meniul File (1).
Executa un click pe indicatia New (2).
Executa dublu click pe sablonul indicat (3).
Executa un click pe comanda indicata (4).
Executa un click in campul indicat (5).
Apasa pe tasta Enter.
Executa un click pe comanda Save (6).
Apasa pe tasta Enter.

Pasul 6
In acest moment, vom realiza legatura dintre cele doua proiecte si resursa comuna.
Executa un click pe comanda indicata (1).
Executa un click pe optiunea indicata (2).
Din acest meniu ne putem alege fie o resursa care este partajata, fie o resursa proprie, a proiectului.
Selecteaza optiunea indicata (3).
Executa un click pe butonul OK (4).

Pasul 7
In acest moment, resursa comuna, a fost adaugata in proiectul nostru.
Acum, vom atribui acea resursa unei activitati din proiectul nostru.
Executa un click pe activitatea indicata (1).
Executa un click pe comanda indicata (2).
Executa un click pe butonul Assign (3).
Executa un click pe butonul Close (4).

Pasul 8
Acum, vom atribui aceasta resursa si in al 2-lea proiect.
Executa un click pe butonul de minimizare (1).
Executa un click pe comanda indicata (2).
Executa un click pe optiunea indicata (3).
Din acest meniu ne putem alege fie o resursa care este partajata, fie o resursa proprie, a proiectului.
Selecteaza optiunea indicata (4).
Executa un click pe butonul OK (5).

Pasul 9
Executa un click pe comanda indicata (1).
Executa un click pe butonul Assign (2).
Executa un click pe butonul Close (3).
Se poate observa ca resursa comuna este supra-alocata.
Ea este atribuita celor doua activitati din cele doua proiecte.

Lectia 4.7: Alte vederi

Preambul
Microsoft Project ne ofera mai multe moduri cu ajutorul carora putem vizualiza un proiect.
In mod implicit, vederea activa este Gantt Chart.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe comanda indicata (1).
Acest mod de vizualizare ne ofera informatii despre modul in care sunt atribuite resursele.
Executa un click pe comanda indicata (2).
Executa un click pe optiunea indicata (3).
Acest mod de vizualizare ne ofera o diagrama asemanatoare cu diagrama Gantt, doar ca aici se urmareste gradul de indeplinire a activitatilor.
Executa un click pe comanda indicata (4).
Executa un click pe optiunea indicata (5).
Acest mod de vizualizare ne arata modul de alocare al fiecarei resurse in parte.
Executa un click pe comanda indicata (6).
Acest mod de vizualizare ne arata intinderea activitatilor, exact ca in Outlook.
Putem afisa calendarul pe luni, pe saptamani, dar si pe anumite perioade.

Lectia 4.8: Alte tabele

Preambul
Tabelele sunt de fapt coloanele in care introducem datele necesare realizarii unui proiect.
Pentru exemplul nostru vom modifica modul de vizualizare al tabelelor de resurse.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe comanda indicata (1).
Aici putem observa dispunerea resurselor, tipul acestora, dar si alte date referitoare la acestea.
Executa un click pe comanda indicata (2).
Pentru vederea curenta putem modifica tipul tabelului.
In mod implicit, tabelul este de tip Entry.
Executa un click pe optiunea indicata (3).
In acest moment, aspectul tabelului a fost modificat.
Suntem tot in modul de vizualizare Resource Sheet, dar avem un alt tip de tabel pentru resurse.