Sumar lectii

Ti se pare greu sa parcurgi singur lectiile scrise gratuite?

Inscrie-te la unul din cele 10 tipuri diferite de cursuri Excel in clasa (cu instructor acreditat Microsoft)

Lectia 20.1: Text to Columns (Text pe coloane) – Dimensiune fixa

Preambul
Excel ne permite sa spargem o coloana in mai multe coloane, tinand cont sau nu de un separator sau in functie de dimensiunea informatiei.

De exemplu, daca exista o coloana cu CNP-ul persoanelor si ne intereseaza elementele componente ale acestora, cu ajutorul optiunii Text to Columns (Text pe coloane), tinand cont de dimensiunea informatiei, putem realiza acest lucru.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click in celula A3. (1)
Efectuati combinatia de taste Ctrl + Shift + Sageata Jos.
Efectuati un click pe tab-ul Data (Date). (2)
Efectuati un click pe comanda Text to Columns (Text pe coloane). (3)

Pasul 2
Selectati optiunea Fixed width (Dimensiune fixa). (1)
Efectuati un click pe butonul Next (Urmatorul). (2)

Pentru a separa un anumit numar de elemente dintr-o coloana, trebuie doar sa executam un click in dreptul zonei unde vom desparti elementele.
Efectuati un click in zona indicata. (3)
Efectuati un click in zona indicata. (4)
Efectuati un click in zona indicata. (5)
Efectuati un click in zona indicata. (6)
Efectuati un click pe butonul Next (Urmatorul). (7)

Pasul 3
in aceasta etapa, avem posibilitatea sa formatam coloanele in functie de tipul datelor.
Apoi putem alege noua locatie a datelor.
Efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click in celula C3. (2)
Efectuati un click pe butonul indicat. (3)
Efectuati un click pe butonul Finish (Finalizare). (4)
Efectuati un click pe butonul OK. (5)

in acest moment, aplicatia Excel a spart coloana ce continea CNP-uri in elementele de baza.

Tutoriale video interactive

Acest curs este disponibil si in format video interactiv, pe cel mai mare portal de e-learning Microsoft Office din Europa: peste 7000 lectii video interactive in limba romana.

Lectia 20.2: Text to Columns (Text pe coloane) – Separator

Preambul
Excel ne permite sa spargem o coloana in mai multe coloane, tinand cont sau nu de un separator sau in functie de dimensiunea informatiei.

De exemplu, daca exista o coloana cu numele complet al persoanelor si ne intereseaza elementele componente ale numelui complet (nume, respectiv prenume), cu ajutorul optiunii Text to Columns (Text pe coloane), tinand cont de un separator, putem realiza acest lucru.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click in celula B3. (1)
Efectuati combinatia de taste Ctrl + Shift + Sageata Jos.
Efectuati un click pe tab-ul Data (Date). (2)
Efectuati un click pe comanda Text to Columns (Text pe coloane). (3)

Pasul 2
Pentru a realiza aceasta spargere de coloana, Excel ne pune la dispozitie un asistent ce ne va ghida pana vom indeplini sarcina propusa.
in mod implicit, vom regasi selectata optiunea Delimited (Delimitat), optiune pe care o vom utiliza in cazul in care datele sunt separate de un anumit delimitator.
Efectuati un click pe butonul Next (Urmatorul). (1)
Debifati caseta de validare Tab. (2)

intrucat datele pe care dorim sa le despartim in coloane sunt separate de catre un spatiu, vom utiliza acest delimitator.
Bifati caseta de validare Space (Spatiu). (3)
Efectuati un click pe butonul Next (Urmatorul). (4)

Pasul 3
in aceasta etapa, avem posibilitatea sa formatam coloanele in functie de tipul datelor.
Apoi putem alege noua locatie a datelor.
Efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click in celula C3. (2)
Efectuati un click pe butonul indicat. (3)
Efectuati un click pe butonul Finish (Finalizare). (4)
Efectuati un click pe butonul OK. (5)

in acest moment, aplicatia Excel a spart coloana ce continea numele complet al persoanelor in doua coloane, prenume, respectiv nume, exact asa cum am dorit.

Reprezinti o companie si doresti acest curs pentru angajatii/colegii tai?

Citeste cu atentie procedura noastra de instruire Excel pentru companii: Ultra all inclusive

Lectia 20.3: Cum putem sa evidentiem diferentele dintre doua randuri sau coloane?

Preambul
Excel ofera posibilitatea afisarii diferentelor dintre randuri sau coloane folosind unul dintre instrumentele sale.

Astfel, putem evidentia aceste diferente folosind optiunea Go To Special (Salt special), fara a realiza manual acest lucru.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Pentru a putea observa care sunt diferentele dintre datele de pe fiecare rand, va trebui sa selectam cele doua coloane.
Efectuati un click in celula C3. (1)
Efectuati combinatia de taste Ctrl + Shift + Sageata Jos.
Efectuati combinatia de taste Ctrl + Shift + Sageata Dreapta.
Efectuati un click pe comanda Find & Select (Gasire si selectare). (2)
Efectuati un click pe optiunea Go To Special (Salt special). (3)
Selectati optiunea Row Differences (Diferente pe randuri). (4)
Efectuati un click pe butonul OK. (5)
Efectuati un click pe comanda indicata. (6)

Diferentele dintre randuri sunt semnalate acum prin culoarea de umplere galben.

Pasul 2
Pentru a putea observa care sunt diferentele dintre datele de pe fiecare coloana, va trebui sa selectam cele doua randuri.
Efectuati un click in celula E16. (1)
Efectuati combinatia de taste Ctrl + Shift + Sageata Jos.
Efectuati combinatia de taste Ctrl + Shift + Sageata Dreapta.
Efectuati un click pe comanda Find & Select (Gasire si selectare). (2)
Efectuati un click pe optiunea Go To Special (Salt special). (3)
Selectati optiunea Column Differences (Diferente pe coloane). (4)
Efectuati un click pe butonul OK. (5)
Efectuati un click pe comanda indicata. (6)

in acest moment, diferentele dintre coloane sunt semnalate prin culoarea de umplere galben.

Ai intrebari tehnice legate de Excel si vrei sa te ajutam?

Detinem cea mai mare comunitate Excel din Romania (peste 11.000 membri activi), unde primesti suport gratuit la problemele tale Excel

Lectia 20.4: Cum putem sa gasim valorile duplicat?

Preambul
Daca in unele versiuni anterioare ale Excel urmaream sa identificam valorile duplicat in foaia de lucru, acest lucru era mai dificil de realizat deoarece trebuia sa apelam la formule de calcul.

incepand cu Excel 2007, Microsoft a implementat functia de cautare a dublurilor din foaia de calcul.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
in coloana CNP din foaia de calcul dorim sa ne asiguram ca valorile din fiecare celula sunt unice.
Instrumentul de formatare conditionata din Excel 2016 contine o optiune de gasire a dublurilor din foaia de calcul.
Primul pas consta in selectarea domeniului in care vom aplica formatarea conditionata.
Efectuati un click in celula C2. (1)
Efectuati combinatia de taste Ctrl + Shift + Sageata Jos.
Efectuati un click pe comanda Conditional Formatting (Formatare conditionata). (2)
Efectuati un click pe optiunea Highlight Cells Rules (Reguli de evidentiere a celulelor). (3)
Efectuati un click pe optiunea Duplicate Values (Valori duplicat). (4)

Pasul 2
Pentru celulele ce contin dubluri vom aplica o formatare particularizata.
Efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click pe optiunea Custom Format (Formatare personalizata). (2)
Efectuati un click pe butonul indicat. (3)
Efectuati un click pe culoarea indicata. (4)
Efectuati un click pe tab-ul Fill (Umplere). (5)
Efectuati un click pe culoarea indicata. (6)
Efectuati un click pe butonul OK. (7)
Efectuati un click pe butonul OK. (8)

in acest moment, conditia de formatare pentru dubluri a schimbat culoarea fontului si culoarea de umplere a celulelor ce contin valori duplicat.

Lectia 20.5: Cum putem sa utilizam optiunea Browser View Options (Optiuni de vizualizare in browser)?

Preambul
Spre deosebire de versiunea Excel 2010, instrumentul Browser View Options este “mai la vedere” si, in plus, utilitatea lui nu se mai opreste doar la SharePoint, ci continua si cu OneDrive.
Dar ce este de fapt instrumentul Browser View Options (Optiuni de vizualizare in browser)?
Este o optiune a Excel care, atunci cand registrul este salvat in cloud (SharePoint sau OneDrive), ii “spune” browserului ce informatii sa afiseze din acel registru: domenii definite, foi, diagrame, etc.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe comanda Browser View Options (Optiuni de vizualizare in browser). (2)
Efectuati un click pe butonul indicat. (3)

Din aceasta fereastra putem alege ce elemente sa fie vizibile atunci cand accesam registrul din browser:
– tot continutul registrului;
– numai anumite foi;
– numai anumite elemente ale registrului.
Efectuati un click pe optiunea Items in the Workbook (Elemente din registru). (4)
Bifati caseta de validare Chart 1 (Diagrama 1). (5)
Efectuati un click pe butonul OK. (6)

Pasul 2
in continuare, vom salva registrul intr-un site SharePoint.
Efectuati un click pe optiunea Save As (Salvare ca). (1)
Efectuati un click pe optiunea Sites – Pigmentonline. (2)
Efectuati un click pe optiunea Pigmentonline. (3)
Efectuati dublu click pe optiunea Active site. (4)
Efectuati un click pe butonul Save (Salvare). (5)

Pasul 3
in continuare ne vom conecta la site-ul SharePoint unde am salvat registrul Excel pentru a-l vizualiza din browser.
Dupa ce am introdus adresa site-ului, efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click pe contul indicat. (2)
Dupa ce am introdus parola contului, efectuati un click pe butonul Conectare. (3)
Efectuati un click pe optiunea Continut site. (4)
Efectuati un click pe optiunea Active site. (5)
Efectuati un click pe registrul indicat. (6)

Cand registrul este accesat din browser, vom vizualiza numai diagrama pe care am ales sa o afisam.

Lectia 20.6: Goal Seek – Calcul in sens invers

Preambul
in Excel suntem obisnuiti sa lucram in maniera urmatoare:
– exista celule de input (Produs, Pret, Discount) si celule de output (Pret final); acestea din urma contin de regula o formula pe baza celulelor de input.
insa in Excel avem posibilitatea de a realiza calcule si in sens invers; pentru acest lucru, este recomandat instrumentul Goal Seek (Calcul in sens invers).

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click in celula D3. (1)
Efectuati un click pe tab-ul Data (Date). (2)

in exemplul urmator dorim sa aflam ce discount trebuie sa acordam astfel incat pretul final sa fie 19990.
Efectuati un click pe comanda What-If Analysis (Analiza de tipul “ce se intampla daca”). (3)
Efectuati un click pe optiunea Goal Seek (Calcul in sens invers). (4)

Pasul 2
Dorim ca celula D3 sa ajunga la valoarea 19990.
Efectuati un click in campul indicat. (1)
Acum vom stabili celula a carei valoare trebuie schimbata pentru a ajunge la pretul final impus.
Efectuati un click pe butonul indicat. (2)
Efectuati un click in celula C3. (3)
Efectuati un click pe butonul indicat. (4)
Efectuati un click pe butonul OK. (5)

Instrumentul Goal Seek (Calcul in sens invers) a calculat care este discount-ul si ne anunta ca a gasit o solutie.
Efectuati un click pe butonul OK. (6)
Acest instrument poate fi aplicat pentru a cauta solutii pe baza oricarei celule.
De exemplu, s-ar putea sa dorim sa aflam pretul produsului, pentru un discount de 10% si un pret final de 19990.

Lectia 20.7: Cum putem sa stabilim o parola pentru un registru?

Preambul
Atunci cand doriti sa oferiti acces preferential la un registru, este indicat sa folositi o parola.
in plus, puteti stabili si daca acel registru va putea fi deschis doar in modul de citire.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Save As (Salvare ca). (2)
Efectuati un click pe optiunea Browse (Rasfoire). (3)
Efectuati un click pe locatia Desktop (Spatiu de lucru). (4)
Efectuati un click pe butonul Tools (Instrumente). (5)
Efectuati un click pe optiunea General Options (Optiuni generale). (6)

Pasul 2
in aceasta fereastra vom stabili parolele pentru deschiserea registrului, respectiv pentru modificarea acestuia.
Efectuati un click in campul indicat. (1)
in primul camp am introdus parola pentru deschiserea registrului.
Efectuati un click in campul indicat. (2)
in cel de-al doilea camp am introdus parola pentru modificarea registrului.
Efectuati un click pe butonul OK. (3)
in acest moment, va trebui sa confirmam cele doua parole introduse pentru a fi siguri ca nu am facut nicio eroare.
Efectuati un click pe butonul OK. (4)
Efectuati un click pe butonul OK. (5)

Efectuati un click pe butonul Save (Salvare). (6)
in acest moment suntem intrebati daca dorim sa inlocuim versiunea veche a fisierului cu cea noua, care contine parole.
Efectuati un click pe butonul Yes (Da). (7)

Pasul 3
Efectuati un click pe tab-ul File (Fisier). (1)
Vom inchide fisierul si il vom redeschise, pentru a testa modificarile efectuate.
Efectuati un click pe optiunea Close (inchidere). (2)
Efectuati un click pe tab-ul File (Fisier). (3)
Efectuati un click pe fisierul indicat. (4)

La redeschiserea fisierului, va trebui sa introducem parola pentru deschisere in scopul de a putea vizualiza registrul si cea pentru modificare, in cazul in care dorim sa aducem completari registrului.
Efectuati un click pe butonul OK. (5)
Desi cunoastem si parola pentru editare, vom deschise fisierul doar in modul citire.
Efectuati un click pe optiunea Read Only (Doar in modul citire). (6)
in acest moment, registrul a fost deschis doar in modul citire: il putem vizualiza, dar nu ii putem aduce modificari.

Lectia 20.8: Cum putem sa inseram o ecuatie?

Preambul
in unele versiuni anterioare de Microsoft Office, editorul de ecuatii era disponibil doar in cadrul aplicatiei Microsoft Word.

Acum insa, putem insera si edita ecuatii si in aplicatia Excel.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul Insert (Inserare). (1)
Efectuati un click pe butonul Symbols (Simboluri). (2)
Efectuati un click pe butonul Equation (Ecuatie). (3)
Efectuati un click pe ecuatia indicata. (4)

Pasul 2
in acest moment, in cadrul registrului de calcul, a fost inserata ecuatia selectata la pasul anterior.
Efectuati un click in zona indicata. (1)
Dupa ce am mutat diagrama in foaia de calcul, efectuati un click in zona indicata. (2)
in acest moment, in cadrul ribbon-ului (panglicii) regasim inca doua tab-uri: Format (Formatare) si Design (Proiectare).
Cu ajutorul elementelor din tab-ul Design (Proiectare), putem insera alte simboluri sau chiar structuri in cadrul ecuatiei.
Efectuati un click pe tab-ul Design (Proiectare). (3)
Efectuati un click pe comanda Script (Script). (4)
Efectuati un click pe modelul indicat. (5)

Dupa ce am inserat simbolul operatiei de inmultire (*), efectuati un click in celula B4. (6)
Astfel putem insera si edita ecuatii in cadrul aplicatiei Microsoft Excel 2016.

Lectia 20.9: Cum putem sa cream liste personalizate (Custom Lists)?

Preambul
Listele personalizate reprezinta informatii cu care lucram in mod frecvent.
Acestea pot fi:
– lunile anului;
– zilele saptamanii;
– anumite anteturi de tabel.

Ele pot fi create o singura data si apoi pot fi folosite ori de cate ori este necesar.

Aceste liste pot fi folosite si in alte registre de calcul.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Options (Optiuni). (2)
Efectuati un click pe optiunea Advanced (Avansat). (3)
Efectuati un click pe bara de derulare. (4)
Efectuati un click pe bara de derulare. (5)
Efectuati un click pe bara de derulare. (6)
Efectuati un click pe butonul Edit Custom Lists (Editare liste personalizate). (7)

Pasul 2
in caseta List entries (Intrarile listei), putem insera valorile dorite.
Dupa fiecare intrare, vom apasa tasta Enter pentru a trece pe randul urmator.
O alta modalitate de a crea lista este sa importam valorile din celulele existente.
Pentru acest exemplu, vom folosi a doua varianta.
Efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click in celula B2. (2)
Efectuati combinatia de taste Ctrl + Shift + Sageata Jos.
Efectuati un click pe butonul indicat. (3)
Efectuati un click pe butonul Import (Import). (4)
Efectuati un click pe butonul OK. (5)
Efectuati un click pe butonul OK. (6)

Pasul 3
Efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Pentru a insera lista personalizata, vom introduce de la tastatura o intrare din cadrul listei si apoi vom trage manerul de umplere peste celelalte celule. (2)
in acest moment, in cadrul celulelor au fost inserate in mod automat elementele listei personalizate.

Lectia 20.10: Cum putem sa consolidam datele dintr-un registru?

Preambul
Consolidarea datelor inseamna intr-o anumita masura centralizarea centralizatoarelor.

in acest exemplu, exista trei tabele cu vanzarile anilor 2007, 2008 si 2009.
Acestea sunt identice din punct de vedere fizic, adica au acelasi numar de randuri, acelasi numar de coloane, iar intersectia dintre un rand si o coloana se refera la aceeasi entitate din viata reala.
in cazul de fata, ne propunem sa consolidam datele din aceste centralizatoare.
Consolidarea reprezinta de fapt crearea unui alt tabel in care fiecare valoare reprezinta o valoare agregata corespunzatoare tuturor celulelor inrudite.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul foii Consolidari. (1)
Efectuati un click in celula B3. (2)
Efectuati un click pe tab-ul Data (Date). (3)
Efectuati un click pe comanda Consolidate (Consolidare). (4)

Pasul 2
Primul pas este sa stabilim functia care va fi aplicata in tabelul in care vom regasi datele consolidate.
Efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click pe functia Average (Media aritmetica). (2)

in continuare vom selecta datele de consolidat.
Efectuati un click pe butonul indicat. (3)
Efectuati un click pe tab-ul foii Centralizatoare. (4)
Efectuati un click in celula C6. (5)

Dupa ce am selectat intregul tabel, efectuati un click pe butonul indicat. (6)
Efectuati un click pe butonul Add (Adaugare). (7)
Efectuati un click pe butonul indicat. (8)
Efectuati un click in celula C14. (9)

Dupa ce am selectat intregul tabel, efectuati un click pe butonul indicat. (10)
Efectuati un click pe butonul Add (Adaugare). (11)
Efectuati un click pe butonul indicat. (12)
Efectuati un click pe bara de derulare. (13)
Efectuati un click in celula C22. (14)

Dupa ce am selectat intregul tabel, efectuati un click pe butonul indicat. (15)
Efectuati un click pe butonul Add (Adaugare). (16)

Pasul 3
Atunci cand actualizam tabelele de referinta, tabelul consolidat nu se va actualiza automat decat daca realizam o improspatare a datelor.
Dar exista o varianta mult mai rapida de a actualiza datele consolidate.
Putem crea o legatura activa intre tabelul consolidat si celelalte tabele.
Bifati caseta de validare Create links to source data (Creare legaturi catre datele sursa). (1)
Efectuati un click pe butonul OK. (2)

Pasul 4
in aceasta clipa, toate valorile afisate au in spate formule de calcul care se actualizeaza in mod automat atunci cand se vor opera modificari asupra tabelelor de referinta.
Pentru a vizualiza datele din tabelele de referinta aferente unei filiale, efectuati un click pe semnul plus (+) indicat. (1)
Pentru a vizualiza toate datele din tabelele de referinta, efectuati un click pe butonul indicat. (2)
Pentru a vizualiza doar tabelul consolidat, efectuati un click pe butonul indicat. (3)
Astfel am reusit sa consolidam date cu ajutorul aplicatiei Microsoft Excel 2016.

Lectia 20.11: Cum putem sa instalam aplicatii din Office Store (Magazinul Office)?

Preambul
Microsoft Excel 2016 permite utilizatorilor sa instaleze diverse aplicatii din Magazinul Office (Office Store).
De exemplu, un utilizator poate instala o harta, un calendar, etc.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul Insert (Inserare). (1)
Efectuati un click pe comanda Add-Ins (Programe de completare). (2)
Efectuati un click pe optiunea Store (Magazin). (3)

Pasul 2
Putem realiza o cautare in magazin pentru a gasi o anumita aplicatie sau putem efectua click pe o categorie din partea stanga, pentru a vizualiza aplicatiile aferente.
Efectuati un click pe bara de derulare. (1)
Efectuati un click pe bara de derulare. (2)
Efectuati un click pe aplicatia indicata. (3)
Efectuati un click pe butonul Trust It (Am incredere). (4)

in acest moment, aplicatia a fost instalata si activata.

Lectia 20.12: Instrumentele Clear (Golire) si Paste Special (Lipire speciala)

Preambul
Instrumentul Clear (Golire) permite stergerea continutului unei celule, a formatarii acesteia sau stergerea comentariilor.
Functia Clear (Golire) se regaseste in cadrul tab-ului Home (Pornire), grupul Editing (Editare).
Acest instrument prezinta patru optiuni:
– Clear All (Golire totala) – sterge atat continutul, cat si formatarea celulelor;
– Clear Formats (Golire formate) – sterge orice formatare a celulei, lasand continutul nemodificat;
– Clear Contents (Golire continut) – echivalentul tastei Delete (Del);
– Clear Comments (Golire comentarii) – sterge comentariile din celula selectata, fara sa afecteze formatarea sau continutul celulei respective.

Paste Special (Lipire speciala) permite stabilirea diverselor optiuni atunci cand realizam copieri sau mutari de date.
De exemplu, daca in urma aplicarii unor formule dorim sa copiem rezultatele in alt registru, cu functia Paste Special (Lipire speciala) le putem atasa altui registru, prin simpla selectare a optiunii de a lipi doar valorile.
Aceasta functie se regaseste in cadrul tab-ului Home (Pornire), grupul Clipboard (Memorie temporara).
in functie de datele pe care dorim sa le copiem sau sa le mutam, Paste Special (Lipire speciala) poate afisa doua meniuri.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Vom formata o celula cu diferite caracteristici, pentru a putea apoi aplica optiunile Clear (Golire).
Efectuati un click in celula E2. (1)
Efectuati un click pe butonul indicat. (2)
Efectuati un click pe butonul indicat. (3)
Efectuati un click pe optiunea Thick Outside Borders (Chenare exterioare groase). (4)
Efectuati combinatia de taste Ctrl + C.
Efectuati un click in celula I3. (5)
Efectuati combinatia de taste Ctrl + V.
Efectuati un click in celula I4. (6)
Efectuati combinatia de taste Ctrl + V.

Pasul 2
Efectuati un click in celula I3. (1)
Efectuati un click pe butonul indicat. (2)

Pentru a elimina doar formatarea celulei selectate, efectuati un click pe optiunea Clear Formats (Golire formatare). (3)

Pasul 3
Efectuati un click in celula I4. (1)
Efectuati un click pe butonul indicat. (2)

Pentru a elimina continutul celulei selectate, efectuati un click pe optiunea Clear Contents (Golire continut). (3)
Dupa cum se observa, in urma utilizarii instrumentului Clear (Golire), una dintre celule nu mai este formatata, iar a doua celula nu mai contine date.

Pasul 4
Efectuati un click in celula E2. (1)
Efectuati combinatia de taste Ctrl + A.
Efectuati combinatia de taste Ctrl + C.
Efectuati un click pe butonul indicat. (2)

Dupa ce am efectuat click cu butonul drept al mouse-ului in celula A1, efectuati un click pe optiunea indicata. (3)
Dupa ce am selectat coloanele cu date, efectuati dublu click pe linia despartitoare dintre anteturile coloanelor H si I. (4)
in acest moment, din tabelul pe care l-am copiat, coloanele s-au transformat in randuri, iar randurile in coloane.
Acesta este efectul optiunii Transpose (Transpunere) din cadrul Paste Special (Lipire speciala).

Lectia 20.13: Cum putem sa salvam un registru de calcul in format PDF sau XPS?

Preambul
Toata suita de programe Microsoft Office 2007 putea exporta documente in format PDF sau XPS din momentul in care instalam Add-in-ul Save as PDF sau Service Pack 2.

incepand cu Microsoft Office 2010, aceasta optiune face parte integranta din suita si nu mai este nevoie sa instalam software-uri suplimentare.

Prin urmare, Microsoft Office 2016 are suport nativ pentru salvarea fisierelor in format PDF.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Export (Export). (2)
Efectuati un click pe butonul Create PDF/XPS (Creare PDF/XPS). (3)

Pasul 2
Efectuati un click pe locatia Desktop (Spatiu de lucru). (1)
in lista Save as type (Salveaza ca tip), ne vom asigura ca este selectata optiunea PDF (*.pdf).
Efectuati un click pe butonul Publish (Publica). (2)
in acest moment, fisierul a fost salvat in formatul Portable Document Format (PDF).

Lectia 20.14: Despre instrumentul Paste Preview (Previzualizarea lipirii)

Preambul
O functionalitate care este continuata din Microsoft Office 2010 este optiunea Paste Preview (Previzualizarea lipirii).
Aceasta optiune afiseaza apriori ce impact ar avea lipirea datelor pe care dorim sa le copiem sau sa le mutam asupra foii de calcul.
Putem realiza previzualizarea lipirii la urmatoarele date: formule, text, imagini, hiperlegaturi (hyperlink-uri), etc.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click in celula E2. (1)
Efectuati combinatia de taste Ctrl + A.
Efectuati combinatia de taste Ctrl + C.
Efectuati un click pe butonul indicat. (2)

Pasul 2
Efectuati un click pe butonul Paste (Lipire). (1)

Pentru a vizualiza cum ar fi lipite in foaie datele copiate, treceti cursorul mouse-ului peste butonul indicat. (2)
Aceasta previzualizare este valabila si atunci cand executam click cu butonul drept al mouse-ului si alegem optiunea Paste.
Treceti cursorul mouse-ului peste butoanele indicate. (3, 4)

Lectia 20.15: Cum putem sa editam imaginile inserate intr-o foaie de calcul?

Preambul
Instrumentele de editare foto din Excel 2016 au devenit mai sofisticate decat erau in celelalte versiuni.

Acum putem aplica efecte artistice, putem elimina zone nedorite dintr-o imagine sau putem vizualiza dinainte ce impact ar avea un stil sau o modificare.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul Insert (Inserare). (1)
Efectuati un click pe comanda Illustrations (Ilustratii). (2)
Efectuati un click pe optiunea Pictures (Imagini). (3)
Efectuati un click pe locatia Desktop (Spatiu de lucru). (4)
Efectuati dublu click pe imaginea indicata. (5)

Pasul 2
Imediat ce am introdus o imagine, in ribbon (panglica) se activeaza tab-ul Format (Formatare).
Prima optiune este cea de eliminare a fundalului unei imagini.
Efectuati un click pe comanda Remove Background (Eliminare fundal). (1)

Peste imagine apare un chenar care permite decuparea acesteia.
Efectuati un click pe comanda Keep Changes (Pastreaza modificarile). (2)

Putem, de asemenea, sa aplicam anumite corectii, efecte, etc. pentru imaginile inserate.
Efectuati un click pe comanda Artistic Effects (Efecte artistice). (3)
Executati un click pe efectul indicat. (4)

Astfel, prin intermediul instrumentelor de editare foto, putem modifica imaginile inserate dupa bunul plac.

Lectia 20.16: Cum putem sa realizam o captura de ecran (Screenshot)?

Preambul
Microsoft Office 2016 are incorporata optiunea de realizare a unei capturi de ecran (Screenshot) – o imagine a desktop-ului (spatiului de lucru), a unei ferestre a altui program, etc.

Instrumentul Screenshot (Captura de ecran) din cadrul Microsoft Office 2016 poate sa realizeze o captura pentru o anumita portiune din ecran, pentru o fereastra a unui program care ruleaza, etc.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul Insert (Inserare). (1)
Efectuati un click pe comanda Illustrations (Ilustratii). (2)
Efectuati un click pe optiunea Screenshot (Captura de ecran). (3)

in acest meniu putem observa cateva zone carora li s-a realizat un instantaneu.
Efectuati un click pe captura de ecran indicata. (4)
in acest moment, in cadrul foii de calcul a fost inserata captura de ecran a browserului care rula in fundal.
Apasati tasta Delete (Del).

Pasul 2
Efectuati un click pe tab-ul Insert (Inserare). (1)
Efectuati un click pe comanda Illustrations (Ilustratii). (2)
Efectuati un click pe optiunea Screenshot (Captura de ecran). (3)

Mai departe, vom dori sa inseram in cadrul registrului o imagine a unei anumite portiuni de ecran.
Efectuati un click pe optiunea Screen Clipping (Taietura de ecran). (4)
Dupa selectarea optiunii respective, ecranul apare invaluit in ceata.
Tot ce trebuie sa facem este sa deplasam indicatorul mouse-ului, tinand apasat butonul stang al acestuia, peste zona pe care dorim sa o includem in registru.
Imediat ce am eliberat butonul mouse-ului, captura realizata in acea portiune de ecran este inserata in foaia de calcul.
Astfel putem insera in cadrul unui registru o captura a unei aplicatii sau a ecranului.

Lectia 20.17: Cum putem sa editam online sau offline un registru de calcul?

Preambul
Excel 2016 ofera posibilitatea salvarii unui registru pe OneDrive (portal Microsoft ce permite stocarea si editarea documentelor de tip Microsoft Office).
in plus, putem edita registrul atat online, cat si offline.
Serviciul OneDrive este oferit gratuit de Microsoft si pentru a-l putea utiliza este nevoie sa va creati un cont Microsoft.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Save As (Salvare ca). (2)
Efectuati un click pe optiunea OneDrive – Personal. (3)
Efectuati un click pe optiunea OneDrive – Personal. (4)
Efectuati dublu click pe folderul ITLearning. (5)
Efectuati un click pe butonul Save (Salvare). (6)

Pasul 2
Presupunem ca se intrerupe conexiunea la internet, insa noi lucram in continuare cu registrul respectiv.
Efectuati un click pe comanda Format as Table (Formatare ca tabel). (1)
Efectuati un click pe modelul indicat. (2)
Efectuati un click pe butonul OK. (3)

Dupa ce am operat noile modificari, vom incerca sa le salvam.
Efectuati un click pe butonul Save (Salvare). (4)
Dupa ce actualizarea nu a reusit, Excel afiseaza un mesaj in bara de stare, prin care suntem anuntati ca actualizarea a ramas in asteptare pana cand revine conexiunea la internet.

Pasul 3
De indata ce Excel a detectat prezenta conexiunii la internet, a si inceput actualizarea fisierului, lucru pe care il putem observa tot in bara de stare.
De indata ce a revenit conexiunea la internet, modificarile efectuate au fost aduse pe serverul OneDrive.

Lectia 20.18: Cum putem sa utilizam Microsoft Excel online?

Preambul
Office Online este o suita Office online pusa la dispozitie de Microsoft.
Aplicatiile care compun aceasta suita vor putea fi accesate din browserul web, iar documentele Microsoft Office salvate in OneDrive vor putea fi editate prin intermediul acestor aplicatii.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
in browserul Microsoft Edge, dupa ce am introdus in campul motorului de cautare Bing denumirea serviciului OneDrive, efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click pe hiperlegatura indicata. (2)
Efectuati un click pe butonul Sign In (Autentificare). (3)

Dupa ce am introdus adresa de email cu care ne-am inregistrat in cadrul serviciului, efectuati un click pe butonul Next (Urmatorul). (4)
Dupa ce am introdus parola contului, efectuati un click pe butonul Sign in (Autentificare). (5)
Efectuati un click pe folderul ITLearning. (6)
Efectuati un click pe fisierul Excel indicat. (7)

Pasul 2
in acest moment, registrul de calcul este deschis in aplicatia Excel Online, direct in modul de editare.
De asemenea, daca dorim, il putem deschise in aplicatia locala Microsoft Excel.
Efectuati un click pe butonul OPEN IN EXCEL (DESCHIDERE iN EXCEL). (1)
Efectuati un click pe butonul Yes (Da). (2)

in acest fel putem lucra cu Excel Online.

Lectia 20.19: Cum putem sa expediem un registru de calcul prin email?

Preambul
in Microsoft Excel 2016 aveti posibilitatea de a expedia registrul prin email, ca atasament
De indata ce ati terminat editarea registrului, aveti posibilitatea expedierii via email, cu conditia sa aveti instalata aplicatia Microsoft Outlook.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Share (Partajare). (2)
Efectuati un click pe optiunea Email (Mesaj de posta electronica). (3)

Exista posibilitatea de a expedia registrul ca atasament, sau o copie a acestuia in format PDF (ori XPS).
Efectuati un click pe butonul Send as Attachment (Trimitere ca atasament). (4)

Pasul 2
in acest moment, o copie a registrului curent a fost atasata unui mesaj de email.
Acum, tot ce mai avem de facut este sa completam mesajul si sa il trimitem destinatarilor.

Lectia 20.20: Cum pot sa lucreze mai multe persoane pe un singur registru de calcul?

Preambul
Datorita aplicatiei Excel Online, mai multi utilizatori pot deschise acelasi registru simultan si pot lucra cu el.
Toate modificarile aduse registrului de un utilizator apar in mod real si in sesiunea deschisa de alt utilizator.
Singura problema este aceea ca functia de colaborare nu este functionala intre un registru deschis in browser de un utilizator si acelasi registru, deschis in aplicatia locala Excel.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
in browserul Microsoft Edge, dupa ce am introdus in campul motorului de cautare Bing denumirea serviciului OneDrive, efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click pe hiperlegatura indicata. (2)
Efectuati un click pe butonul Sign In (Autentificare). (3)

Dupa ce am introdus adresa de email cu care ne-am inregistrat in cadrul serviciului, efectuati un click pe butonul Next (Urmatorul). (4)
Dupa ce am introdus parola contului, efectuati un click pe butonul Sign in (Autentificare). (5)
Efectuati un click pe folderul ITLearning. (6)
Efectuati un click pe fisierul Excel indicat. (7)

Pasul 2
in acest moment, fisierul este deschis si editat de o singura persoana. (1)
in acest moment, suntem informati ca o persoana cu care am partajat registrul, il editeaza de asemenea (Guest is also editing – Oaspetele editeaza si el). (2)
Putem observa ca oaspetele a adus modificari antetului registrului de calcul.

Lectia 20.21: Cum putem sa utilizam noile optiuni de inserare a imaginilor?

Preambul
in mod implicit, Microsoft Excel permite utilizatorilor sa insereze imagini din calculatorul personal.
in Excel 2016 regasim o imbunatatire a optiunii de inserare a imaginilor.
Mai exact, acum putem insera imagini ce sunt stocate in mediul online:
– Facebook;
– Bing Image;
– OneDrive;
– etc.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul Insert (Inserare). (1)
Efectuati un click pe comanda Illustrations (Ilustratii). (2)
Efectuati un click pe optiunea Online Pictures (Imagini din mediul online). (3)

Pasul 2
in aceasta fereastra, putem opta pentru oricare dintre optiunile puse la dispozitie.
Ca o remarca, cautarea pe OneDrive este de fapt o cautare printre imaginile stocate in contul Microsoft, adica in contul personal.
Dupa introducerea termenului de cautare a imaginilor, efectuati un click pe butonul Search (Cautare). (1)
Efectuati un click pe imaginea indicata. (2)
Efectuati un click pe butonul Insert (Inserare). (3)

in acest moment, in cadrul registrului a fost inserata imaginea pe care am selectat-o anterior.

Lectia 20.22: Cum putem sa conectam servicii in Microsoft Office Excel 2016?

Preambul
Microsoft Excel 2016 ofera o foarte buna integrare cu diverse servicii de socializare, cloud, partajare, etc. De exemplu:
– OneDrive;
– SharePoint;
– Facebook;
– YouTube;
– Twitter;
– etc.

Tot ce trebuie sa facem este sa ne conectam la aceste servicii, direct din Microsoft Excel.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Account (Cont). (2)

in aceasta pagina putem vizualiza ce servicii sunt conectate la contul nostru si, desigur, putem adauga alte servicii.
Efectuati un click pe comanda Add a service (Adaugare serviciu). (3)
Efectuati un click pe optiunea Sharing (Partajare). (4)
Efectuati un click pe serviciul Twitter. (5)

Pasul 2
Serviciile de socializare se vor conecta la contul Microsoft si, de aceea, va trebui sa stabilim cateva permisiuni de acces.
Efectuati un click pe butonul Connect (Conectare). (1)
Dupa ce am specificat credentialele, va trebui sa autorizam aplicatia cu contul nostru.
Efectuati un click pe butonul Autorizeaza aplicatia. (2)
in acest moment, serviciul selectat a fost conectat la contul nostru.
Efectuati un click pe butonul Done (Finalizat). (3)
Astfel se pot conecta diverse servicii (de stocare, de socializare, de imagini) in Microsoft Excel 2016.

Lectia 20.23: Cum putem sa salvam un registru de calcul in SharePoint?

Preambul
in cazul in care doriti sa puneti la dispozitia colegilor diverse registre, aveti posibilitatea de a folosi bibliotecile SharePoint, cum ar fi Documents.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Save As (Salvare ca). (2)
Efectuati un click pe optiunea Add a Place (Adauga o locatie). (3)
Efectuati un click pe optiunea Office 365 SharePoint. (4)

Pasul 2
Efectuati un click in campul indicat. (1)
in acest moment am introdus adresa de email cu care dorim sa ne conectam la serviciul SharePoint.
Efectuati un click pe butonul Next (Urmatorul). (2)
Dupa ce am introdus toate credentialele, efectuati un click pe butonul Conectare. (3)
Efectuati un click pe optiunea Sites – Pigmentonline. (4)
Efectuati un click pe locatia indicata. (5)

Pasul 3
Efectuati dublu click pe biblioteca Documente. (1)
Efectuati un click pe butonul Save (Salvare). (2)

Astfel am reusit sa salvam registrul de calcul intr-o biblioteca SharePoint.

Lectia 20.24: Cum putem sa salvam un registru de calcul in calculator?

Preambul
Pe langa noile optiuni de salvare in cloud, Excel dispune si de optiunea de salvare a registrelor de calcul in PC (salvare locala).

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
in celula A1 vom introduce o informatie si apoi vom salva efectiv registrul de calcul.
Apasati tasta Enter.
Efectuati un click pe butonul Save (Salvare). (1)
Efectuati un click pe optiunea This PC (Acest PC). (2)

Pasul 2
La acest pas putem alege sa salvam fisierul intr-un folder accesat recent sau sa navigam intr-o noua locatie.
Efectuati un click pe optiunea Browse (Rasfoire). (1)
Efectuati un click pe locatia Desktop (Spatiu de lucru). (2)
Efectuati dublu click in campul File name (Denumirea fisierului). (3)

Dupa ce am introdus o denumire pentru fisierul pe care dorim sa-l salvam, efectuati un click pe butonul Save (Salvare). (4)
in acest moment, fisierul a fost salvat local in cadrul PC-ului.

Lectia 20.25: Cum putem sa modificam locatia implicita de salvare a fisierelor?

Preambul
in mod implicit, Excel 2016 salveaza documentele in folderul Documents.
Desigur, aceasta locatie se poate modifica.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Options (Optiuni). (2)
Efectuati un click pe optiunea Save (Salvare). (3)

Pasul 2
Locatia implicita de salvare a fisierelor apare in caseta Default local file location (Locatia implicita a fisierelor locale).
Pentru a o modifica, efectuati dublu click in zona indicata. (1)
Efectuati un click pe butonul OK. (2)

Pasul 3
in cele ce urmeaza, vom testa noile modificari.
Efectuati un click pe tab-ul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea New (Nou). (2)
Efectuati un click pe sablonul Blank workbook (Șablon necompletat). (3)
Efectuati un click pe butonul Save (Salvare). (4)
Efectuati un click pe optiunea This PC (Acest PC). (5)
Efectuati un click pe optiunea Browse (Rasfoire). (6)

Observam in bara de adrese locatia pe care am stabilit-o la pasii anteriori.
Efectuati un click pe butonul Save (Salvare). (7)
in acest moment, fisierul a fost salvat in noua locatie prestabilita.

Lectia 20.26: Cum putem sa modificam locatia implicita de salvare offline a fisierelor online?

Preambul
Atunci cand lucram cu fisiere offline*, acestea se salveaza (temporar) local. Abia dupa ce salvam modificarile si inchidem fisierul Microsoft Excel, se realizeaza sincronizarea si documentul este sters.

*Cu fisiere offline se poate lucra atunci cand folosim Microsoft SharePoint WorkSpace sau atunci cand conectam o bibilioteca de documente la Microsoft Outlook.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Options (Optiuni). (2)
Efectuati un click pe optiunea Save (Salvare). (3)

Pasul 2
Pentru a schimba locatia de salvare a ciornelor offline, efectuati un click pe butonul Browse (Rasfoire). (1)
Efectuati un click pe locatia Desktop (Spatiu de lucru). (2)
Efectuati un click pe folderul indicat. (3)
Efectuati un click pe butonul OK. (4)
Efectuati un click pe butonul OK. (5)

in acest moment suntem informati ca modificarile in ceea ce priveste editarile offline nu vor fi aplicate pana cand nu vom edita iarasi un fisier offline.
Efectuati un click pe butonul OK. (6)
in acest moment am reusit sa stabilim o noua locatie pentru operatia de editare offline.

Lectia 20.27: Cum putem sa utilizam optiunea Touch/Mouse Mode (Modul Atingere/Mouse)?

Preambul
Pentru utilizatorii dispozitivelor cu ecrane sensibile la atingere, Microsoft Excel dispune de o configurare ce permite modificarea dimensiunii/pozitiei comenzilor din ribbon.
Astfel, dupa activarea modului Touch (Atingere), interfata devine mai “aerisita”; concret, creste distanta dintre butoane, acestea isi modifica dimensiunea, etc.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Din Bara de instrumente acces rapid (Quick Access Toolbar), vom adauga butonul care permite comutarea intre modurile atingere (Touch) si mouse (Mouse).
Efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click pe optiunea Touch/Mouse Mode (Modul Atingere/Mouse). (2)

in continuare, vom optimiza interfata aplicatiei pentru modul de lucru prin atingere.
Efectuati un click pe butonul indicat. (3)
Efectuati un click pe optiunea Touch (Atingere). (4)

Dupa cum putem observa, interfata, mai exact ribbon-ul, si-a modificat dimensiunea.
Acum butoanele sunt mai mari, mai distantate etc.

Pasul 2
Pentru a reveni la modul initial, efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click pe optiunea Mouse (Mouse). (2)
Astfel putem activa cele doua moduri de lucru in cadrul aplicatiei Microsoft Excel 2016.

Lectia 20.28: Cum putem sa deschisem un registru de calcul salvat in SharePoint?

Preambul
Registrele de calcul salvate in SharePoint pot fi deschise atat prin intermediul acestui serviciu, cat si din clientul Office instalat local (in cazul nostru, Microsoft Excel 2016).

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe locatia indicata. (2)
Efectuati un click pe locatia indicata. (3)

Pasul 2
Efectuati dublu click pe biblioteca Documente. (1)
Efectuati dublu click pe fisierul indicat. (2)

in acest moment, registrul din SharePoint a fost deschis folosind clientul local Microsoft Excel 2016 si ii putem aduce modificari.

Lectia 20.29: Cum putem sa deschisem un registru de calcul salvat in OneDrive?

Preambul
Registrele salvate in OneDrive pot fi deschise atat prin intermediul acestui serviciu, cat si din clientul Office instalat local (in cazul nostru, Microsoft Excel 2016).

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe tab-ul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe locatia indicata. (2)
Efectuati un click pe folderul indicat. (3)

Pasul 2
Efectuati un click pe fisierul indicat. (1)
in acest moment, registrul din OneDrive a fost deschis folosind clientul local Microsoft Excel 2016.