Ti se pare greu sa parcurgi singur lectiile scrise gratuite?

Inscrie-te la unul din cele 10 tipuri diferite de cursuri Access in clasa (cu instructor acreditat Microsoft)

Lectia 17.1: Analizarea performantei unei baze de date Access

Preambul

Analizatorul de performanta poate verifica intreaga baza de date si efectua recomandari si sugestii pentru imbunatatirea acesteia. Expertul poate implementa, de asemenea, aceste recomandari si sugestii.

Analizatorul de performanta listeaza trei tipuri de rezultate de analiza:

– Recomandare, Sugestie si Idee.

Cand efectuati click pe un element din lista cu rezultatele analizei, sunt afisate informatii despre optimizarea propusa in caseta de note analiza aflata sub lista.

Optimizarile de tip sugestie contin posibile schimbari de care trebuie tinut cont inainte de a fi efectuate. Optimizarea Idee trebuie efectuata doar de utilizator.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe butonul Analyze Performance (Analizeaza Performanta)
(1).
In cadrul acestei ferestre, efectuand un click pe tab-ul corespunzator din partea superioara, putem alege ce obiecte vrem sa fie analizate:
– tabele;
– interogari;
– formulare;
– rapoarte;
– etc.
Executa un click pe butonul Select All (Selecteaza tot)
(2).
In acest moment, toate tabelele bazei de date au fost selectate pentru a fi supuse analizei.
Executa un click pe tab-ul Macros (Macrocomenzi)
(3).
Bifeaza macrocomanda indicata
(4) pentru a o include in cadrul analizei.
Executa un click pe tab-ul Modules (Module)
(5).
Bifeaza modulul indicat
(6) pentru a fi inclus in cadrul analizei.
Executa un click pe butonul OK
(7).

Pasul 2
In clipa in care se gasesc motive care ar putea sa scada din performanta bazei de date, Access le afiseaza intr-o fereastra.
Aceste optimizari sunt reprezentate cu 4 simboluri:
– recomandate;
– sugerate;
– idee de imbunatatire;
– optimizate.
Pentru baza noastra de date, Access ne ofera cateva idei de imbunatatire.
Executa un click pe butonul Close (Inchidere)
(1).

Tutoriale video interactive

Acest curs este disponibil si in format video interactiv, pe cel mai mare portal de e-learning Microsoft Office din Europa: peste 7000 lectii video interactive in limba romana.

Lectia 17.2: Compactarea si repararea unei baze de date Access

Preambul

Daca stergeti date sau obiecte dintr-o baza de date Access sau daca stergeti obiecte intr-un proiect Access, fisierul poate deveni defragmentat si poate utiliza ineficient spatiul pe disc.

Prin compactarea fisierului tip Access, se creeaza o copie a fisierului si se rearanjeaza modul de memorare a fisierului pe disc. Compactarea optimizeaza atat performanta bazei de date Access, cat si a proiectelor Access.

In majoritatea cazurilor, Microsoft Access detecteaza la deschisere daca aceasta este deteriorata si ofera optiunea de remediere imediata. Daca fisierul tip Access curent contine o referinta catre alt fisier tip Access care este corupt, Access nu va incerca sa remedieze celalalt fisier. In unele situatii, Access poate sa nu detecteze ca un fisier este deteriorat.

Daca un fisier tip Access se comporta anormal, compactati si remediati fisierul.

Access poate remedia:

* Coruperea intr-un tabel al unei baze de date Access;

* Lipsa informatiilor despre structura unui proiect din Visual Basic for Applications sau a unui fisier tip Access;

* Coruperea intr-un formular, raport sau modul;

* Lipsa informatiilor necesare Access pentru deschiserea unui anumit formular, raport sau modul.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe butonul Compact and Repair Database (Compacteaza si Repara Baza de Date)
(1).
In acest moment, instrumentul de compactare si reparare incepe sa verifice baza de date.
Rularea acestui utilitar dureaza cateva secunde.
In acest timp, instrumentul de compactare si reparare ruleaza in fundal si compacteaza si repara baza de date.
In cazul in care se gasesc nereguli, acesta ne va informa; in caz contrar, dupa cateva secunde ne putem relua lucrul cu baza de date.

Reprezinti o companie si doresti acest curs pentru angajatii/colegii tai?

Citeste cu atentie procedura noastra de instruire Microsoft Excel pentru companii (ce se aplica oricarui alt curs).

Lectia 17.3: Copii de siguranta

Preambul

Aplicatia Microsoft Access va permite sa salvati copii de siguranta ale bazei de date, oricat de des considerati de cuviinta. Fiecare copie este datata, pentru a fi regasita mai usor.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe butonul File (FIŞIER)
(1).
Executa un click pe optiunea Save As (Salvare ca)
(2).
Executa dublu click pe optiunea Back Up Database (Realizeaza o copie de siguranta a bazei de date)
(3).

Pasul 2
Dupa ce s-a deschis meniul de alegere a unei locatii de salvare, Access ne propune un nume pentru copia de siguranta a bazei de date in formatul Nume Baza de Date_Data curenta.
Executa un click pe butonul Save (Salvare)
(1).
Operatia de back-up dureaza doar cateva secunde.
Pentru a vizualiza copia de siguranta, putem merge in locatia unde am ales sa fie salvata.
Se recomanda ca o copie de siguranta (backup) sa nu fie salvat in calculator, ci pe un alt mediu de stocare: CD, DVD, memory stick, etc.

Ai intrebari tehnice legate de Access si vrei sa te ajutam?

Detinem cea mai mare comunitate Microsoft din Romania (peste 11.000 membri activi), unde primesti suport gratuit la problemele tale Access

Lectia 17.4: Determinarea dependentelor dintre obiectele Access

Preambul

Vizualizarea unei liste de obiecte care utilizeaza un anumit obiect ajuta la mentinerea in timp a unei baze de date si la evitarea erorilor legate de pierderea surselor de inregistrari.

Pe langa vizualizarea listei de obiecte care utilizeaza obiectul selectat, se pot vizualiza obiectele utilizate de obiectul selectat. Daca vreun obiect este deschis, el trebuie salvat si inchis pentru ca Access sa poata genera informatii corecte.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe butonul Object Dependencies (Dependente intre obiecte)
(1).
In partea dreapta se va deschise un panou in care vom putea observa detaliile legate de dependentele unui obiect.
Executa un click tabelul Clienti
(2).
Pentru a afisa dependentele din cadrul obiectului ales, va trebui sa executam o reimprospatare a informatiilor.
Executa un click pe optiunea Refresh (Reimprospateaza)
(3).

Pasul 2
Fiind selectata optiunea Objects that depend on me (Obiectele care depind de mine), putem observa ca de tabelul Clienti depinde tabelul Tranzactii.
Selecteaza optiunea Objects that I depend on (Obiecte de care depind eu)
(1).
Executa un click pe tabelul indicat
(2).
Executa un click pe optiunea Refresh (Reimprospatare)
(3).
Se poate observa ca tabelul Parinti nu depinde de niciun element din baza de date.
Astfel vom sti ce obiecte depind de altele, inainte de a sterge un obiect din baza de date.
Acest lucru este recomandat pentru a evita aparitia anumitor erori in baza de date.

Lectia 17.5: Documentarea unei baze de date Access

Preambul

Access ne ofera posibilitatea generarii unui raport pentru un tabel, o interogare, etc. in care putem observa in detaliu mai multe informatii referitoare la obiectul respectiv:

– numele campurilor;

– tipul campurilor;

– permisiuni de utilizator sau grupuri de utilizatori;

– sintaxa;

– etc.

 Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe butonul Database Documenter (Instrumentul de documentare a bazei de date)
(1).
In cadrul acestei ferestre, efectuand un click pe tab-ul corespunzator din partea superioara, putem alege ce obiecte vrem sa fie documentate:
– tabele;
– interogari;
– formulare;
– rapoarte;
– etc.
Bifeaza tabelul indicat
(2).
Executa un click pe butonul OK
(3).
In acest moment, a fost generat raportul care contine toate informatiile referitoare la tabelul cu angajati.
Acesta poate fi aranjat si apoi tiparit pentru a fi analizat mai usor.
Executa un click pe butonul Close Print Preview (Inchidere previzualizare inaintea tiparirii)
(4).

Lectia 17.6: Cum utilizam instrumentul Database Compare?

Preambul

Microsoft Office ne aduce, pe langa alte instrumente si imbunatatiri, un nou instrument de lucru pentru bazele de date Microsoft Access: Database Compare (Compararea bazelor de date).

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe butonul Start
(1).
Executa un click in zona indicata
(2).
Executa un click pe folder-ul indicat
(3).
Executa un click pe optiunea Database Compare 2013 (Compararea bazelor de date 2013)
(4).

Pasul 2
Dupa lansarea in executie a aplicatiei, va trebui sa specificam bazele de date pe care dorim sa le comparam: cea originala si cea modificata.
Executa un click pe butonul Browse (Rasfoire)
(1) pentru a selecta prima baza de date care va face obiectul comparatiei.
Executa dublu click pe baza de date indicata
(2).
Executa un click pe butonul Browse (Rasfoire)
(3) pentru a selecta a doua baza de date care va face obiectul comparatiei.
Executa dublu click pe baza de date indicata
(4).
Executa un click pe butonul Compare (Compara)
(5).

Pasul 3
La final va fi generat un raport in care gasim toate elementele de interes:
– data generarii raportului;
– numele PC-ului si al utilizatorului conectat;
– fisierele de comparat;
– diferentele dintre elementele celor doua baze de date.
Acest raport poate fi salvat in format Excel si Adobe sau chiar imprimat.

Lectia 17.7: Protejarea la deschisere a unei baze de date Access cu ajutorul unei parole

Preambul

Criptati o baza de date Microsoft Office Access 2013 atunci cand doriti sa protejati datele si sa impiedicati deschiserea bazei de date de catre utilizatori nedoriti. Pentru a putea parola/deparola o baza de date, trebuie ca aceasta sa fie deschisa in modul exclusiv.

 Pasul 0

Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe optiunea Open Other Files (Deschide alte fisiere)
(1).
Executa un click pe butonul Browse (Rasfoire)
(2).
Executa un click pe baza de date indicata
(3).
Executa un click pe butonul indicat
(4).
Executa un click pe optiunea Open Exclusive (Deschidere in mod exclusiv)
(5).

Pasul 2
Dupa ce am deschis baza de date in mod exclusiv, vom stabili o parola de acces.
Executa un click pe butonul FILE (FIŞIER)
(1).
Executa un click pe butonul Encrypt with Password (Cripteaza cu o parola)
(2).
In aceasta caseta de dialog se tasteaza parola dorita, in campul Password (Parola).
In plus, parola trebuie introdusa din nou in campul Verify (Verificare), pentru a fi siguri ca nu am scris-o gresit.
Executa un click pe butonul OK
(3).

Pasul 3
Mai departe, vom inchide baza de date si apoi o vom redeschise.
Executa un click pe butonul FILE (FIŞIER)
(1).
Executa un click pe butonul Close (Inchidere)
(2).
Executa un click pe butonul FILE (FIŞIER)
(3).
Executa un click pe baza de date indicata
(4).
Dupa cate se poate observa, ne este ceruta parola pe care am stabilit-o la pasii anteriori.
Dupa introducerea acesteia, pentru a deschise baza de date, executa un click pe butonul OK (5).
In acest moment, baza de date a fost deschisa si putem lucra cu ea fara nicio restrictie.
Pentru a elimina parola, va trebui sa urmam aceeasi pasi efectuati cand am stabilit-o, si anume sa deschisem baza de date in modul exclusiv si apoi sa alegem optiunea de eliminare a parolei.