Ti se pare greu sa parcurgi singur lectiile scrise gratuite?

Inscrie-te la unul din cele 5 tipuri diferite de cursuri Access in clasa (cu instructor acreditat Microsoft)

Lectia 15.1: Inserare campuri predefinite intr-un tabel

Preambul

Access ne permite sa inseram campuri predefinite in cadrul unui tabel.

Aceste campuri pot fi de mai multe feluri:

– text;

– monetare;

– hyperlink;

– etc.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
In tab-ul FieldS (Campuri) gasim un grup ce contine un set de campuri predefinite.
In plus, daca tipul de camp dorit nu se regaseste acolo, exista un meniu ce contine mai multe tipuri.
Executa un click pe butonul Currency (Monetar)
(1).
Dupa ce am stabilit denumirea campului, apasa pe tasta Enter.
In acest moment, in tabel a fost inserat un camp nou.

Pasul 2
Acum vom introduce o valoare intr-una dintre celule, pentru a vedea si ce formatare se aplica.
Executa un click in celula indicata
(1).
Executa un click in celula indicata
(2).
Se poate observa ca valorii introduse i-a fost aplicata o formatare de tip monetar.

Pasul 3
Executa un click pe butonul More Fields (Mai multe campuri)
(1).
In acest meniu gasim mai multe tipuri de campuri:
– campuri Basic Types (Standard);
– campuri de tip Number (Numar);
– campuri de tip Date and Time (Data si Timp);
– campuri de tip Yes/No (Da/Nu);
– campuri calculate.

Tutoriale video interactive

Acest curs este disponibil si in format video interactiv, pe cel mai mare portal de e-learning Microsoft Office din Europa: peste 7000 lectii video interactive in limba romana.

Lectia 15.2: Utilizarea instrumentului Application Parts (Parti de aplicatie)

Preambul

Aceste Parti de aplicatie (Application Parts) nu sunt altceva decat sabloane pe care le putem adauga la o baza de date existenta pentru a-i extinde functionalitatea. Un astfel de model poate fi un simplu tabel sau poate include mai multe elemente ale unei baze de date (rapoarte, formulare, relatii, etc.).

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe butonul Application Parts (Parti de aplicatie)
(1).
Executa un click pe formularul indicat
(2).
Acest model include mai multe campuri goale, un control de tip Tab si un buton de salvare a datelor.
In spatele acestui model sta un tabel in care se pot introduce datele dorite pentru a popula modelul curent.
Executa un click pe butonul Close (Inchidere)
(3).

Pasul 2
Executa un click pe butonul Application Parts (Parti de aplicatie)
(1).
Executa un click pe formularul indicat
(2).
Modelul ales activeaza un wizard (asistent).
Acest asistent ne cere anumite informatii si anume sa specificam tipul de relatie dintre doua tabele: unul deja existent in baza de date, care poate fi selectat folosind lista derulanta, si unul care va fi creat pentru stocarea datelor care vor sta la baza formularului.
Prima relatie este de tip 1 la N intre un tabel existent in baza de date si tabelul Contacts care va fi creat, a doua relatie este de tip 1 la N intre tabelul Contacts care va fi creat si un tabel existent in baza de date.
In cazul nostru nu avem nicio relatie stabilita, prin urmare vom selecta ultima optiune.
Selecteaza optiunea indicata
(3).
Executa un click pe butonul Create (Creare)
(4).
Acesta este modelul pe care l-am ales la pasii anteriori.
Acum, tot ce ramane de facut este sa populam tabelul cu informatii, pentru a le putea vizualiza in acest sablon.

Pasul 3
Executa un click pe butonul More Fields (Mai multe campuri)
(1).
In acest meniu gasim mai multe tipuri de campuri:
– campuri Basic Types (Standard);
– campuri de tip Number (Numar);
– campuri de tip Date and Time (Data si Timp);
– campuri de tip Yes/No (Da/Nu);
– campuri calculate.

Reprezinti o companie si doresti acest curs pentru angajatii/colegii tai?

Citeste cu atentie procedura noastra de instruire Microsoft Excel pentru companii (ce se aplica oricarui alt curs).

Lectia 15.3: Utilizarea formularelor de navigare (Navigation Forms)

Preambul

Microsoft Access contine un control de navigare care face sa fie mai usoara comutarea intre diferite obiecte ale bazei de date. In exemplul nostru, vom crea un panou de navigare si vom insera un raport si un formular.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe butonul Navigation (Navigare)
(1).
In aceasta lista gasim mai multe modele de formulare de navigare.
In functie de preferintele noastre, putem alege modelul dorit.
Trebuie retinut un lucru: daca vrem sa publicam pe web aceasta baza de date care contine un formular de navigare, acesta nu va fi vizibil pe web.
Executa un click pe al doilea model
(2).
Acest model va afisa in partea stanga tab-urile de navigare, iar in partea centrala va fi afisat continutul elementului selectat.

Pasul 2
In acest moment, cu ajutorul operatiei Drag & Drop (Trage si plaseaza) am reusit sa inseram un formular in cadrul acestui panou de navigare.
Mai departe vom insera si un raport.
Dupa ce se insereaza elementele dorite, se poate personaliza formularul de navigare dupa bunul plac.
Executa un click pe butonul Form View (Modul de vizualizare formular)
(1).
In acest moment, putem vedea datele din formularul cu angajati.
Executa un click pe raportul indicat
(2).
In acest moment, putem vedea datele din raportul ce contine angajatii si profesiile acestora.

Ai intrebari tehnice legate de Access si vrei sa te ajutam?

Detinem cea mai mare comunitate Microsoft din Romania (peste 11.000 membri activi), unde primesti suport gratuit la problemele tale Access

Lectia 15.4: Cum salvam o baza de date ca sablon?

Preambul

Access ne permite sa salvam o baza de date ca sablon, pastrand toata structura si, optional, toate datele din tabele.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe butonul FILE (FIŞIER)
(1).
Executa un click pe optiunea Save As (Salvare ca)
(2).
Executa dublu click pe optiunea Template (Şablon)
(3).

Pasul 2
In acest meniu putem stabili un nume, o descriere, un icon, dar putem stabili daca sablonul de baza de date va contine si informatiile din tabele (bifand optiunea Include Data in Template (Include Datele in Şablon).
Executa un click in campul Name (Nume)
(1).
Dupa ce am atribuit un nume sablonului, executa un click pe butonul OK (2).
In acest moment, sablonul a fost creat si ne este afisata si locatia in care poate fi gasit.
Executa un click pe butonul OK (3).

Lectia 15.5: Cum stabilim formatul implicit de salvare?

Preambul

Microsoft Access contine un control de navigare care face sa fie mai usoara comutarea intre diferite obiecte ale bazei de date. In exemplul nostru, vom crea un panou de navigare si vom insera un raport si un formular.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe butonul Navigation (Navigare)
(1).
In aceasta lista gasim mai multe modele de formulare de navigare.
In functie de preferintele noastre, putem alege modelul dorit.
Trebuie retinut un lucru: daca vrem sa publicam pe web aceasta baza de date care contine un formular de navigare, acesta nu va fi vizibil pe web.
Executa un click pe al doilea model
(2).
Acest model va afisa in partea stanga tab-urile de navigare, iar in partea centrala va fi afisat continutul elementului selectat.

Pasul 2
In acest moment, cu ajutorul operatiei Drag & Drop (Trage si plaseaza) am reusit sa inseram un formular in cadrul acestui panou de navigare.
Mai departe vom insera si un raport.
Dupa ce se insereaza elementele dorite, se poate personaliza formularul de navigare dupa bunul plac.
Executa un click pe butonul Form View (Modul de vizualizare formular)
(1).
In acest moment, putem vedea datele din formularul cu angajati.
Executa un click pe raportul indicat
(2).
In acest moment, putem vedea datele din raportul ce contine angajatii si profesiile acestora.