Ti se pare greu sa parcurgi singur lectiile scrise gratuite?

Inscrie-te la unul din cele doua cursuri AutoCAD in clasa (cu instructor acreditat Autodesk)

Utilizarea comenzii MESH – BOX

Preambul

Programul AutoCAD ne da posibilitatea obtinerii suprafetelor si corpurilor de tip Mesh cu ajutorul comenzii de creare a primitivelor.

Cu ajutorul comenzii MESH, plasata in ribbon-ul 3D Modeling, tab-ul Mesh, panel-ul Primitives, putem crea obiecte de tip Mesh Box, Mesh Cone, Mesh Cylinder, Mesh Pyramid, Mesh Sphere, Mesh Wedge si Mesh Torus.

Inainte de lansarea comenzii de creare a primitivelor, putem seta optiunile aferente acestora prin apasarea pe sageata oblica din dreapta etichetei Primitives, deschizand astfel caseta de dialog Mesh Primitive Options.

Pasul 1

Deschideti programul AutoCAD 2015 si incepeti un desen nou, alegand din lista Templates… fisierul acadiso.dwt.

Pasul 2

Deschideti caseta de dialog Mesh Primitive Options si verificati setarile de mai jos.

Aici puteti seta impartirea suprafetelor primitivelor intr-un numar de poligoane suplimentare (Tessellation divisions) pe directiile principale ale acestor obiecte.

Apasati apoi butonul OK pentru a iesi din caseta.

Pasul 3

Lansati comanda Mesh cu optiunea Box si selectati primul colt al bazei, pe prompt-ul Specify first corner. Selectati apoi cel de-al doilea colt, pe prompt-ul Specify other corner, fie dinamic, fie prin indicarea caracteristicilor Length si Width in campurile din zona grafica.

Specificati inaltimea pe prompt-ul Specify height, de asemenea, dinamic sau prin introducerea unei valori.

Box-ul creat are laturile paralele cu axele sistemului de coordonate curent, baza dreptunghiulara fiind plasata in planul XY.

Pasul 4

Lansati din nou comanda Mesh cu optiunea Box si alegeti primul colt. Pentru controlul orientarii muchiilor box-ului, se poate utiliza optiunea Length, din menu-ul shortcut. Aceasta permite specificarea lungimii box-ului si, de asemenea, introducerea valorii unghiului facut de laturi cu axa X.

Introduceti valoarea de 100 mm pentru lungime si 35 de grade pentru unghi. Specificati apoi dimanic latimea si inaltimea box-ului.

Pasul 5

O alta meoda de control a orientarii box-ului este optiunea Cube, plasata in menu-ul shortcut.

Lansati comanda Mesh cu optiunea Box si alegeti optiunea Cube, introducand lungimea de 50 mm si unghiul de 30 de grade. Valoarea lungimii va da, de asemenea si valorile latimii si inaltimii box-ului.

Pasul 6

Lansati comanda Mesh cu optiunea Box si alegeti optiunea Center. Prin aceasta metoda veti selecta un punct de centru al box-ului, plasat in planul XY si veti selecta apoi un colt, baza fiind construita simetric fata de punctul de centru ales. Puteti introduce lungimea si latimea in campurile din zona grafica sau puteti specifica acest colt dinamic.

Urmeaza indicarea inaltimii, aceasta fiind dispusa, de asemenea, simetric fata de planul median.

Pasul 7

Inchideti programul AutoCAD utilizand comanda Exit AutoCAD, aflata in menu-ul de aplicatie, sau continuati cu urmatoarea lectie.

Tutoriale video interactive

Acest curs este disponibil si in format video interactiv, pe cel mai mare portal de e-learning Microsoft Office din Europa: peste 7000 lectii video interactive in limba romana.

Lectia 15.1: Utilizarea comenzii MESH – CONE

Preambul

Programul AutoCAD ne da posibilitatea obtinerii suprafetelor si corpurilor de tip Mesh cu ajutorul comenzii de creare a primitivelor.

Cu ajutorul comenzii MESH, plasata in ribbon-ul 3D Modeling, tab-ul Mesh, panel-ul Primitives, putem crea obiecte de tip Mesh Box, Mesh Cone, Mesh Cylinder, Mesh Pyramid, Mesh Sphere, Mesh Wedge si Mesh Torus.

Inainte de lansarea comenzii de creare a primitivelor, putem seta optiunile aferente acestora prin apasarea pe sageata oblica din dreapta etichetei Primitives, deschizand astfel caseta de dialog Mesh Primitive Options.

Pasul 1

Deschideti programul AutoCAD 2015 si incepeti un desen nou, alegand din lista Templates… fisierul acadiso.dwt.

Pasul 2

Deschideti caseta de dialog Mesh Primitive Options si verificati setarile de mai jos.

Aici puteti seta impartirea suprafetelor primitivelor intr-un numar de poligoane suplimentare (Tessellation divisions) pe directiile principale ale acestor obiecte.

Apasati apoi butonul OK pentru a iesi din caseta.

Pasul 3

Lansati comanda Mesh cu optiunea Cone. Comanda cere specificarea punctului de centru al bazei, aceasta fiind implicit de forma circulara.

In locul specificarii punctului de centru, puteti folosi orice metoda pentru creare a cercului (3P, 2P, Ttr) sau puteti opta pentru o baza de forma unei elipse (Eliptical).

Alegeti punctul de centru in planul XY si indicati raza cercului bazei (observati optiunea alternativa Diameter, posibil a fi utilizata in locul optiunii Radius). Specificati apoi inaltimea conului. Conul astfel creat are baza plasata in planul XY si inaltimea paralela cu axa Z.

Pasul 4

Lansati comanda Mesh cu optiunea Cone, specificati punctul de centru si raza bazei si alegeti optiunea Axis endpoint, pentru a controla orientarea conului. Introduceti valoarea inaltimii si a unghiului facut de aceasta cu axa X in planul XY sau specificati dinamic Endpoint-ul axei.

Pasul 5

Lansati comanda Mesh cu optiunea Cone, specificati punctul de centru si raza bazei si alegeti optiunea Top Radius, pentru a crea un trunchi de con. Specificati raza bazei de sus, aceasta fiind de asemenea circulara si paralela cu baza din planul XY. Introduceti apoi inaltimea trunchiului de con.

Pasul 6

Inchideti programul AutoCAD utilizand comanda Exit AutoCAD, aflata in menu-ul de aplicatie, sau continuati cu urmatoarea lectie.

Reprezinti o companie si doresti acest curs pentru angajatii/colegii tai?

Citeste cu atentie procedura noastra de instruire Microsoft Excel pentru companii (ce se aplica oricarui alt curs).

Lectia 15.2: Utilizarea comenzii MESH – CYLINDER

Preambul

Programul AutoCAD ne da posibilitatea obtinerii suprafetelor si corpurilor de tip Mesh cu ajutorul comenzii de creare a primitivelor.

Cu ajutorul comenzii MESH, plasata in ribbon-ul 3D Modeling, tab-ul Mesh, panel-ul Primitives, putem crea obiecte de tip Mesh Box, Mesh Cone, Mesh Cylinder, Mesh Pyramid, Mesh Sphere, Mesh Wedge si Mesh Torus.

Inainte de lansarea comenzii de creare a primitivelor, putem seta optiunile aferente acestora prin apasarea pe sageata oblica din dreapta etichetei Primitives, deschizand astfel caseta de dialog Mesh Primitive Options.

Pasul 1

Deschideti programul AutoCAD 2015 si incepeti un desen nou, alegand din lista Templates… fisierul acadiso.dwt.

Pasul 2

Deschideti caseta de dialog Mesh Primitive Options si verificati setarile de mai jos.

Aici puteti seta impartirea suprafetelor primitivelor intr-un numar de poligoane suplimentare (Tessellation divisions) pe directiile principale ale acestor obiecte.

Apasati apoi butonul OK pentru a iesi din caseta.

Pasul 3

Lansati comanda Mesh cu optiunea Cylinder. Comanda cere specificarea punctului de centru al bazei, aceasta fiind implicit de forma circulara.

In locul specificarii punctului de centru, puteti folosi orice metoda pentru creare a cercului (3P, 2P, Ttr) sau puteti opta pentru o baza de forma unei elipse (Eliptical).

Alegeti punctul de centru in planul XY si indicati raza cercului bazei (observati optiunea alternativa Diameter, posibil a fi utilizata in locul optiunii Radius). Specificati apoi inaltimea cilindrului. Cilindrul astfel creat are baza plasata in planul XY si inaltimea paralela cu axa Z.

Pasul 4

Lansati comanda Mesh cu optiunea Cylinder, specificati punctul de centru si raza bazei si alegeti optiunea Axis endpoint, pentru a controla orientarea conului. Introduceti valoarea inaltimii de100 mm si a unghiului de 45 de grade, facut de aceasta cu axa X in planul XY.

Pasul 5

Lansati comanda Mesh cu optiunea Cylinder si alegeti din menu-ul shortcut optiunea Eliptical. Specificati cele doua capete ale primei axe a elipsei de baza si apoi capatul celeilalte axe, urmand sa indicati valoarea inaltimii.

Pasul 6

Inchideti programul AutoCAD utilizand comanda Exit AutoCAD, aflata in menu-ul de aplicatie, sau continuati cu urmatoarea lectie.

Ai intrebari tehnice legate de AutoCad si vrei sa te ajutam?

Detinem cea mai mare comunitate Autodesk din Romania (peste 11.000 membri activi), unde primesti suport gratuit la problemele tale AutoCAD

Lectia 15.3: Utilizarea comenzii MESH – PYRAMID

Preambul

Programul AutoCAD ne da posibilitatea obtinerii suprafetelor si corpurilor de tip Mesh cu ajutorul comenzii de creare a primitivelor.

Cu ajutorul comenzii MESH, plasata in ribbon-ul 3D Modeling, tab-ul Mesh, panel-ul Primitives, putem crea obiecte de tip Mesh Box, Mesh Cone, Mesh Cylinder, Mesh Pyramid, Mesh Sphere, Mesh Wedge si Mesh Torus.

Inainte de lansarea comenzii de creare a primitivelor, putem seta optiunile aferente acestora prin apasarea pe sageata oblica din dreapta etichetei Primitives, deschizand astfel caseta de dialog Mesh Primitive Options.

Pasul 1

Deschideti programul AutoCAD 2015 si incepeti un desen nou, alegand din lista Templates… fisierul acadiso.dwt.

Pasul 2

Deschideti caseta de dialog Mesh Primitive Options si verificati setarile de mai jos.

Aici puteti seta impartirea suprafetelor primitivelor intr-un numar de poligoane suplimentare (Tessellation divisions) pe directiile principale ale acestor obiecte.

Apasati apoi butonul OK pentru a iesi din caseta.

Pasul 3

Lansati comanda Mesh cu optiunea Pyramid. Baza piramidei este un poligon regulat, pentru construirea caruia aveti exact aceleasi optiuni ca si la comanda Polygon.

Alegeti din menu-ul shortcut optiunea Sides care permite selectarea numarului de laturi. Introduceti valoarea 6 pentru a construi o baza xexagonala.

Stabiliti pozitia punctului de centru al poligonului si valoarea razei cercului inscris, urmata de specificarea inaltimii.

Piramida astfel creata are baza in planul XY si inaltimea paralela cu axa Z.

Pasul 4

Lansati comanda Mesh cu optiunea Pyramid, specificati punctul de centru si raza cercului inscris in poligon si alegeti optiunea Axis endpoint, pentru a controla orientarea conului. Introduceti valoarea inaltimii de100 mm si a unghiului de 45 de grade, facut de aceasta cu axa X in planul XY.

Observati faptul ca numarul de laturi revine la valoarea implicita de 4.

Pasul 5

Lansati comanda Mesh cu optiunea Pyramid, specificati punctul de centru si alegeti optiunea Inscribed, pentru a specifica, de aceasta data, raza cercului circumscris bazei. Alegeti optiunea Top Radius, pentru a crea un trunchi de piramida. Specificati raza bazei de sus, aceasta fiind de asemenea poligon regulat si paralela cu baza din planul XY. Introduceti apoi inaltimea trunchiului de piramida.

Pasul 6

Inchideti programul AutoCAD utilizand comanda Exit AutoCAD, aflata in menu-ul de aplicatie, sau continuati cu urmatoarea lectie.

Lectia 15.4: Utilizarea comenzii MESH – SPHERE

Preambul

Programul AutoCAD ne da posibilitatea obtinerii suprafetelor si corpurilor de tip Mesh cu ajutorul comenzii de creare a primitivelor.

Cu ajutorul comenzii MESH, plasata in ribbon-ul 3D Modeling, tab-ul Mesh, panel-ul Primitives, putem crea obiecte de tip Mesh Box, Mesh Cone, Mesh Cylinder, Mesh Pyramid, Mesh Sphere, Mesh Wedge si Mesh Torus.

Inainte de lansarea comenzii de creare a primitivelor, putem seta optiunile aferente acestora prin apasarea pe sageata oblica din dreapta etichetei Primitives, deschizand astfel caseta de dialog Mesh Primitive Options.

Pasul 1

Deschideti programul AutoCAD 2015 si incepeti un desen nou, alegand din lista Templates… fisierul acadiso.dwt.

Pasul 2

Deschideti caseta de dialog Mesh Primitive Options si verificati setarile de mai jos.

Aici puteti seta impartirea suprafetelor primitivelor intr-un numar de poligoane suplimentare (Tessellation divisions) pe directiile principale ale acestor obiecte.

Apasati apoi butonul OK pentru a iesi din caseta.

Pasul 3

Lansati comanda Mesh cu optiunea Sphere. Comanda cere specificarea punctului de centru al sferei.

In locul specificarii punctului de centru, puteti folosi orice metoda pentru creare a cercului (3P, 2P, Ttr).

Alegeti punctul de centru in planul XY si indicati raza cercului bazei (observati optiunea alternativa Diameter, posibil a fi utilizata in locul optiunii Radius).

Pasul 4

Lansati comanda Mesh cu optiunea Sphere. Din menu-ul shortcut, alegeti optiunea 3P si selectati trei puncte in planul XY. Acestea determina complet atat cercul din planul XY cat si raza sferei.

Pasul 5

Inchideti programul AutoCAD utilizand comanda Exit AutoCAD, aflata in menu-ul de aplicatie, sau continuati cu urmatoarea lectie.

Lectia 15.5: Utilizarea comenzii MESH – WEDGE

Preambul

Programul AutoCAD ne da posibilitatea obtinerii suprafetelor si corpurilor de tip Mesh cu ajutorul comenzii de creare a primitivelor.

Cu ajutorul comenzii MESH, plasata in ribbon-ul 3D Modeling, tab-ul Mesh, panel-ul Primitives, putem crea obiecte de tip Mesh Box, Mesh Cone, Mesh Cylinder, Mesh Pyramid, Mesh Sphere, Mesh Wedge si Mesh Torus.

Inainte de lansarea comenzii de creare a primitivelor, putem seta optiunile aferente acestora prin apasarea pe sageata oblica din dreapta etichetei Primitives, deschizand astfel caseta de dialog Mesh Primitive Options.

Pasul 1

Deschideti programul AutoCAD 2015 si incepeti un desen nou, alegand din lista Templates… fisierul acadiso.dwt.

Pasul 2

Deschideti caseta de dialog Mesh Primitive Options si verificati setarile de mai jos.

Aici puteti seta impartirea suprafetelor primitivelor intr-un numar de poligoane suplimentare (Tessellation divisions) pe directiile principale ale acestor obiecte.

Apasati apoi butonul OK pentru a iesi din caseta.

Pasul 3

Lansati comanda Mesh cu optiunea Wedge si selectati primul colt al bazei, pe prompt-ul Specify first corner. Selectati apoi cel de-al doilea colt, pe prompt-ul Specify other corner, fie dinamic, fie prin indicarea caracteristicilor Length si Width in campurile din zona grafica.

Specificati inaltimea pe prompt-ul Specify height, de asemenea, dinamic sau prin introducerea unei valori.

Pana creata are laturile paralele cu axele sistemului de coordonate curent, baza dreptunghiulara fiind plasata in planul XY.

Pasul 4

Lansati din nou comanda Mesh cu optiunea Wedge si alegeti primul colt. Pentru controlul orientarii muchiilor penei, se poate utiliza optiunea Length, din menu-ul shortcut. Aceasta permite specificarea lungimii box-ului si, de asemenea, introducerea valorii unghiului facut de laturi cu axa X.

Introduceti valoarea de 100 mm pentru lungime si 45 de grade pentru unghi. Specificati apoi dimanic latimea si inaltimea box-ului.

Pasul 5

O alta meoda de control a orientarii penei este optiunea Cube, plasata in menu-ul shortcut.

Lansati comanda Mesh cu optiunea Wedge si alegeti optiunea Cube, introducand lungimea si unghiul dinamic. Valoarea lungimii va da, de asemenea si valorile latimii si inaltimii penei.

Pasul 6

Lansaticomanda Mesh cu optiunea Wedge si alegeti optiunea Center. Prin aceasta metoda veti selecta un punct de centru al penei, plasat in planul XY si veti selecta apoi un colt, baza fiind construita simetric fata de punctul de centru ales. Puteti introduce lungimea si latimea in campurile din zona grafica sau puteti specifica acest colt dinamic.

Urmeaza indicarea inaltimii, aceasta fiind dispusa, de asemenea, simetric fata de planul median.

Pasul 7

Inchideti programul AutoCAD utilizand comanda Exit AutoCAD, aflata in menu-ul de aplicatie, sau continuati cu urmatoarea lectie.

Lectia 15.6: Utilizarea comenzii MESH – TORUS

Preambul

Programul AutoCAD ne da posibilitatea obtinerii suprafetelor si corpurilor de tip Mesh cu ajutorul comenzii de creare a primitivelor.

Cu ajutorul comenzii MESH, plasata in ribbon-ul 3D Modeling, tab-ul Mesh, panel-ul Primitives, putem crea obiecte de tip Mesh Box, Mesh Cone, Mesh Cylinder, Mesh Pyramid, Mesh Sphere, Mesh Wedge si Mesh Torus.

Inainte de lansarea comenzii de creare a primitivelor, putem seta optiunile aferente acestora prin apasarea pe sageata oblica din dreapta etichetei Primitives, deschizand astfel caseta de dialog Mesh Primitive Options.

Pasul 1

Deschideti programul AutoCAD 2015 si incepeti un desen nou, alegand din lista Templates… fisierul acadiso.dwt.

Pasul 2

Deschideti caseta de dialog Mesh Primitive Options si verificati setarile de mai jos.

Aici puteti seta impartirea suprafetelor primitivelor intr-un numar de poligoane suplimentare (Tessellation divisions) pe directiile principale ale acestor obiecte.

Apasati apoi butonul OK pentru a iesi din caseta.

Pasul 3

Lansati comanda Mesh cu optiunea Torus. Comanda cere specificarea punctului de centru al sferei.

In locul specificarii punctului de centru, puteti folosi orice metoda pentru creare a cercului (3P, 2P, Ttr).

Alegeti punctul de centru in planul XY si indicati raza cercului bazei (observati optiunea alternativa Diameter, posibil a fi utilizata in locul optiunii Radius).

Specificati apoi raza tubului pentru definirea completa a torului.

Pasul 4

Lansati comanda Mesh cu optiunea Torus. Specificati de aceasta data o valoare a razei tubului mai mare decat raza torului si observati aparitia unui tor de forma unei sfere cu polii in depresiune.

Pasul 5

Inchideti programul AutoCAD utilizand comanda Exit AutoCAD, aflata in menu-ul de aplicatie, sau continuati cu urmatoarea lectie.

Lectia 15.7: Utilizarea comenzii EDGESURF

Preambul

Programul AutoCAD ne pune la dispozitie cateva comenzi pentru crearea suprafetelor de tip Mesh derivate, bazate pe obiecte plane sau spatiale de tip polilinie, spline, arc sau cerc.

Comanda EDGESURF creaza o suprafata de tip mesh pe baza a 4 curbe care se intalnesc Endpoint in Endpoint. Aceasta comanda este plasata in ribbon-ul 3D Modeling, tab-ul Mesh, panel-ul Primitives.

Pasul 1

Dezarhivati si deschideti desenul cu numele “64.Utilizarea comenzii EDGESURF.dwg”.

Pasul 2

Suprafata de tip Edgesurf este controlata de variabilele de sistem Surftab1 si Surftab2 care dau desimea curbelor intermediare ale mesh-ului pe cele doua directii principale.

Valorile pentru aceste variabile se seteaza inainte de lansarea comenzii de creare a suprafetei.

Setati Surftab1 si Surftab2 pe valoarea 20.

Pasul 3

Lansati comanda Edgesurf si selectati pe rand cele 4 curbe. Directia data de selectarea primei curbe va primi numarul de curbe intermediare dat de variabila de sistem Surftab1.

Pasul 4

Inchideti programul AutoCAD utilizand comanda Exit AutoCAD, aflata in menu-ul de aplicatie, sau continuati cu urmatoarea lectie.

Lectia 15.8: Utilizarea comenzii RULESURF

Preambul

Programul AutoCAD ne pune la dispozitie cateva comenzi pentru crearea suprafetelor de tip Mesh derivate, bazate pe obiecte plane sau spatiale de tip polilinie, spline, arc sau cerc. Comanda RULESURF creaza o suprafata de tip mesh rulata, pe baza a 2 curbe, ambele inchise sau ambele deschise, plasate in spatiu. Aceasta comanda este plasata in ribbon-ul 3D Modeling, tab-ul Mesh, panel-ul Primitives.

Pasul 1

Dezarhivati si deschideti desenul cu numele “65.Utilizarea comenzii RULESURF.dwg”.

Pasul 2

Suprafata de tip Rulesurf este controlata de variabila de sistem Surftab1 care da desimea curbelor intermediare ale mesh-ului pe directia principala. Valorile pentru aceasta variabila se seteaza inainte de lansarea comenzii de creare a suprafetei. Setati Surftab1 pe valoarea 20.

Pasul 3

Lansati comanda Rulesurf si selectati prima curba de definitie si apoi cea de a doua. Selectia celor doua curbe se face de aceeasi parte (ambele in partea stanga sau dreapta).

Pasul 4

Lansati comanda Rulesurf si selectati prima curba de definitie in partea stanga si apoi cea de a doua curba in partea dreapta. Observati aparitia unei suprafete deformate, rezultate prin interpolarea inversa a directiilor curbelor selectate.

Pasul 5

Construiti cu ajutorul comenzii Rulesurf o suprafata rulata intre linia si arcul de cerc din partea dreapta-jos.

Pasul 6

Aplicati o suprafata de tip rulat pe cele doua polilinii inchisedin partea dreapta-sus.

Pasul 7

Inchideti programul AutoCAD utilizand comanda Exit AutoCAD, aflata in menu-ul de aplicatie, sau continuati cu urmatoarea lectie.

»

Lectia 15.9: Utilizarea comenzii TABSURF

Preambul

Programul AutoCAD ne pune la dispozitie cateva comenzi pentru crearea suprafetelor de tip Mesh derivate, bazate pe obiecte plane sau spatiale de tip polilinie, spline, arc sau cerc.

Comanda TABSURF creaza o suprafata de tip mesh tabulata, pe baza unei curbe si a unei directii vectoriale data de o linie, suprafata rezultand prin “rostogolirea” liniei pe curba de baza. Aceasta comanda este plasata in ribbon-ul 3D Modeling, tab-ul Mesh, panel-ul Primitives.

Pasul 1

Dezarhivati si deschideti desenul cu numele “66.Utilizarea comenzii TABSURF.dwg”.

Pasul 2

Suprafata de tip Tabsurf este controlata de variabila de sistem Surftab1 care da desimea curbelor intermediare ale mesh-ului pe directia principala.

Valorile pentru aceasta variabila se seteaza inainte de lansarea comenzii de creare a suprafetei.

Setati Surftab1 pe valoarea 40.

Pasul 3

Lansati comanda Tabsurf si selectati calea data de curba din imagine. Selectati apoi linia ca directie vectoriala. Observati aparitia suprafetei ale carei muchii sunt paralele cu directia vectoriala data si de aceeasi lungime.

Pasul 4

Inchideti programul AutoCAD utilizand comanda Exit AutoCAD, aflata in menu-ul de aplicatie, sau continuati cu urmatoarea lectie.

Lectia 15.10: Utilizarea comenzii REVSURF

Click edit button to change this text.

Preambul

Programul AutoCAD ne pune la dispozitie cateva comenzi pentru crearea suprafetelor de tip Mesh derivate, bazate pe obiecte plane sau spatiale de tip polilinie, spline, arc sau cerc.

Comanda REVSURF creaza o suprafata de tip mesh pe baza unei curbe care se roteste in jurul unei axe, determunand aparitia unei suprafete de revolutie. Aceasta comanda este plasata in ribbon-ul 3D Modeling, tab-ul Mesh, panel-ul Primitives.

Pasul 1

Dezarhivati si deschideti desenul cu numele “67.Utilizarea comenzii REVSURF.dwg”.

Pasul 2

Suprafata de tip Revsurf este controlata de variabilele de sistem Surftab1 si Surftab2 care dau desimea curbelor intermediare ale mesh-ului pe cele doua directii principale.

Valorile pentru aceste variabile se seteaza inainte de lansarea comenzii de creare a suprafetei.

Setati Surftab1 pe valoarea 20 si Surftab2 pe valoarea 25.

Pasul 3

Lansati comanda Revsurf si selectati obiectul care va fi rotit (profilul de culoare verde). Selectati apoi linia de ax si stabiliti unghiul de start (0 grade) si cel de final (360 de grade) pentru suprafata de revolutie.

Pasul 4

Inchideti programul AutoCAD utilizand comanda Exit AutoCAD, aflata in menu-ul de aplicatie, sau continuati cu urmatoarea lectie.

Lectia 15.11: Utilizarea comenzii MESHSMOOTH

Preambul

Pentru suprafetele de tip mesh se poate efectua operatia de rotunjire a muchiilor exterioare (Smooth).

In cazul unui solid, utilizarea comenzii MESHSMOOTH duce la conversia acestui solid intr-un obiect de tip mesh.

Pe un obiect de tip mesh existent se poate utiliza comanda MESHSMOOTHMORE pentru a rotunji muchiile sale pana la un numar de 5 nivele de smooth, numerotate de la 0 la 5. Pe nivelul 0, obiectul nu este racordat.

Cele doua comenzi se afla in ribbon-ul 3D Modeling, tab-ul Mesh, panel-ul Mesh.

Pasul 1

Dezarhivati si deschideti desenul cu numele “68.Utilizarea comenzii MESHSMOOTH.dwg”.

Pasul 2

Lansati comanda Meshsmooth si selectati box-ul solid din stanga. Apasati Enter pentru a incheia selectia si observati conversia box-ului intr-un mesh box cu muchiile rotunjite.

Deplasati mesh box-ul obtinut in afara solidului initial.

Pasul 3

Lansati comanda Meshsmoothmore si selectati mesh box-ul din dreapta. Observati rotunjirea muchiilor pe nivelul 1 de smooth. Comanda se mai poate aplica de maxim 3 ori, pentru nivelele 2,3 si 4.

O previzualizare a celor 5 nivele de smooth poate fi facuta si in fereastra Mesh Primitive Options.

Pasul 4

Inchideti programul AutoCAD utilizand comanda Exit AutoCAD, aflata in menu-ul de aplicatie, sau continuati cu urmatoarea lectie.

Lectia 15.12: Editarea suprafetelor de tip MESH

Preambul

Suprafetele de tip Mesh au proprietatea ca pot fi deformate utilizand sub-obiectele (Subobject) componente: Vertex, Edge, Face.

Filtrarea selectiei pe sub-obiecte se poate face din butonul derulant plasat in ribbon-ul 3D Modeling, tab-ul Home, panel-ul Selection sau in tab-ul Mesh, panel-ul Selection.

Pasul 1

Dezarhivati si deschideti desenul cu numele “69.Editarea suprafetelor de tip MESH.dwg”.

In acest fisier am construit un box cu comanda Mesh, selectand un numar de 3 diviziuni pe fiecare din cele trei directii. Am selectat, de asemenea, modul de vizualizare Shaded with edges pentru a pune in evidenta muchiile acestui obiect.

In cele ce urmeaza, vom deforma obiectul pentru a-i da o forma complexa.

Pasul 2

Setati filtrul de selectie pe optiunea Face si selectati fata superioara centrala. Selectati axa Z a instrumentului de mutare (Move Gizmo), deplasati cursorul pe directia Z+ si introduceti o deplasare de 15 mm. Apasati tasta ESC pentru a deselecta fata.

Realizati aceeasi transformare pentru fata centrala de jos, pe directia axei Z-. Apasati tasta ESC pentru a deselecta fata.

Pasul 3

Setati filtrul de selectie pe optiunea Edge si selectati muchiile superioare din dreapta.

Selectati axa Z a instrumentului de mutare (Move Gizmo) si deplasati muchiile pe directia Z- cu 10 mm. Apasati tasta ESC pentru a deselecta muchiile.

Modificati in acelasi mod muchiile de jos, deplasandu-le pe directia Z+ cu 10 mm. Apasati tasta ESC pentru a deselecta muchiile.

Selectati muchiile centrale si deplasati-le pedirectia X- cu 15 mm. Apasati tasta ESC pentru a deselecta muchiie.

Pasul 4

Realizati aceleasi modificari ca in pasul precedent pentru partea opusa a box-ului

Pasul 5

Lansati comanda Meshsmoothmore pentru a da rotunjime suplimentara obiectului modificat. Aplicati cele 4 nivele posibile de smooth.

Ati obtinut astfel un obiect de forma unei perne.

Pasul 6

Daca se doreste continuarea editarii obiectului, acesta se poate converti in solid cu ajutorul comenzii CONVTOSOLID.

Vom obtine solidul pentru care sunt acum valabile comenzile specifice de taiere (Slice), realizare a pieselor cu pereti subtiri (Shell), etc.

Pasul 7

Inchideti programul AutoCAD utilizand comanda Exit AutoCAD, aflata in menu-ul de aplicatie.