Ti se pare greu sa parcurgi singur lectiile scrise gratuite?

Inscrie-te la unul din cele 10 tipuri diferite de cursuri Excel in clasa (cu instructor acreditat Microsoft)

Lectia 11.1: Sortare – Simpla si complexa

Preambul
Sortarea datelor dintr-un tabel se poate face in mai multe moduri.
Doua dintre acestea ar fi sortarea simpla, respectiv sortarea complexa:
– sortarea simpla – se alege o celula din antetul tabelului si in functie de coloana respectiva se face sortarea, ascendent sau descendent
– sortarea complexa – se poate realiza dupa 64 de coloane simultan in functie de mai multe caracteristici.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click in celula B1. (1)
Efectuati un click pe tab-ul Data (Date). (2)

Comanda AZ sorteaza datele in functie de coloana in care suntem pozitionati.
Aceasta comanda realizeaza o sortare in ordine alfabetica.
Efectuati un click pe comanda AZ. (3)
in acest moment, toate numele din coloana B sunt sortate in ordine alfabetica.

Pasul 2
Pentru a realiza o sortare complexa, vom accesa instrumentul care ne permite sa realizam acest lucru: Sort (Sortare).
Efectuati un click pe comanda Sort (Sortare). (1)
Dupa deschiserea meniului de sortare, acesta ne afiseaza sortarea pe care tocmai am efectuat-o la pasii anteriori.
Pentru urmatorul criteriu de sortare, vom adauga inca un nivel.
Efectuati un click pe butonul Add Level (Adaugare nivel). (2)
Efectuati un click pe butonul indicat. (3)
Efectuati un click pe campul Salariul. (4)

in acest moment, datele din tabel vor fi sortate in ordine alfabetica a numelui, iar urmatorul nivel se sortare specifica faptul ca valorile salariului vor fi aranjate de la cel mai mic la cel mai mare salariu (Smallest to Largest), acolo unde campul Nume are aceeasi valoare.
Efectuati un click pe butonul OK. (5)
in acest moment, am realizat o sortare complexa in cadrul tabelului de date.

Tutoriale video interactive

Acest curs este disponibil si in format video interactiv, pe cel mai mare portal de e-learning Microsoft Office din Europa: peste 7000 lectii video interactive in limba romana.

Lectia 11.2: Sortare – Dupa atribute de formatare

Preambul
Sortarea datelor dintr-un tabel se poate face in mai multe moduri.
Unul dintre acestea este sortarea dupa atribute de formatare, de exemplu, in functie de culoarea celulei, in functie de culoarea fontului, etc.
Pentru inceput, vom folosi instrumentul Conditional Formatting (Formatare conditionata) pentru a scoate in evidenta anumite celule.
Acest instrument prezinta o varietate foarte larga de optiuni de formatare conditionata.
in acest exemplu vom folosi optiunea Highlight Cells Rules (Reguli de evidentiere a celulelor), cu suboptiunile Greater Than (Mai mare decat) si Less Than (Mai mic decat).

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click in celula G2. (1)
Pentru a selecta toate datele de pe coloana curenta, de la celula activa pana la ultima celula a tabelului, efectuati combinatia de taste Ctrl + Shift + Sageata Jos.
Efectuati un click pe comanda Conditional Formatting (Formatare conditionata). (2)
Efectuati un click pe optiunea Highlight Cells Rules (Reguli de evidentiere a celulelor). (3)
Efectuati un click pe optiunea Greater Than (Mai mare decat). (4)

Dupa ce am introdus valoarea minima, efectuati un click pe butonul indicat. (5)
Efectuati un click pe optiunea Custom Format (Formatare particularizata). (6)
Efectuati un click pe stilul Bold (ingrosat). (7)
Efectuati un click pe butonul indicat. (8)
Efectuati un click pe culoarea indicata. (9)
Efectuati un click pe butonul OK. (10)
Efectuati un click pe butonul OK. (11)

in acest moment, toate salariile mai mari decat 4000 de lei sunt evidentiate cu font rosu si ingrosat.

Pasul 2
Efectuati un click pe comanda Conditional Formatting (Formatare conditionata). (1)
Efectuati un click pe optiunea Highlight Cells Rules (Reguli de evidentiere a celulelor). (2)
Efectuati un click pe optiunea Less Than (Mai mic decat). (3)

Dupa ce am introdus valoarea maxima, efectuati un click pe butonul indicat. (4)
Efectuati un click pe optiunea Custom Format (Formatare particularizata). (5)
Efectuati un click pe tab-ul Fill (Umplere). (6)
Efectuati un click pe culoarea indicata. (7)
Efectuati un click pe butonul OK. (8)
Efectuati un click pe butonul OK. (9)

in acest moment, toate celulele ce contin un salariu mai mic decat 2000 de lei sunt evidentiate cu fond galben.

Pasul 3
Acum, avand aplicate mai multe formatari personalizate, vom realiza si o sortare particularizata.
Efectuati un click pe comanda Sort & Filter (Sortare si filtrare). (1)
Efectuati un click pe optiunea Custom Sort (Sortare particularizata). (2)

Pentru a sorta toate datele din toate coloanele simultan cu cele pe care le vom configura, avand selectata optiunea Expand the selection (Extinde selectia), efectuati un click pe butonul Sort (Sortare). (3)
Efectuati un click pe butonul indicat. (4)
Efectuati un click pe campul Salariul. (5)
Efectuati un click pe butonul indicat. (6)
Efectuati un click pe optiunea Font Color (Culoare font). (7)
Efectuati un click pe butonul indicat. (8)
Efectuati un click pe culoarea indicata. (9)

Pasul 4
Efectuati un click pe butonul Add Level (Adaugare nivel). (1)
Efectuati un click pe butonul indicat. (2)
Efectuati un click pe campul Salariul. (3)
Efectuati un click pe butonul indicat. (4)
Efectuati un click pe optiunea Cell Color (Culoare celula). (5)
Efectuati un click pe butonul indicat. (6)
Efectuati un click pe culoarea indicata. (7)
Efectuati un click pe butonul indicat. (8)
Efectuati un click pe optiunea On Bottom (La sfarsit). (9)
Efectuati un click pe butonul OK. (10)

in acest moment am reusit sa realizam o sortare complexa, pe baza formatarilor aplicate coloanei curente.
Salariile mai mari decat 4000 de lei se afla la inceput, cele sub 2000 de lei se regasesc la sfarsit, iar intre ele se afla salariile care nu au primit nicio formatare speciala.

Reprezinti o companie si doresti acest curs pentru angajatii/colegii tai?

Citeste cu atentie procedura noastra de instruire Excel pentru companii: Ultra all inclusive

Lectia 11.3: Filtrare – Coloane de tip data calendaristica

Preambul
Excel 2016, ca si Excel 2013, 2010 si 2007, contine aceleasi optiuni avansate de filtrare a coloanelor de tip data calendaristica, optiuni care sunt mai puternice, spre deosebire de cele din Excel 2003.
Una dintre aceste optiuni o reprezinta Auto Filter (Filtrare automata) care, cu doar cateva click-uri, filtreaza un tabel, fara sa mai construim formule sau sa aplicam diferite conditii de formatare.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe comanda Sort & Filter (Sortare si filtrare). (1)
Efectuati un click pe optiunea Filter (Filtrare). (2)
Efectuati un click pe butonul indicat. (3)

Filtrul a scanat tabelul cu date si, in acest moment, ne afiseaza perioadele gasite.
Debifati caseta de validare Select All (Selectare totala). (4)
Efectuati un click pe semnul plus (+) aferent anului 1976. (5)
Efectuati un click pe semnul plus (+) aferent lunii Ianuarie. (6)
Bifati caseta de validare indicata. (7)
Efectuati un click pe butonul OK. (8)

in acest moment, in tabel este afisata numai ziua de 1 ianuarie 1976.

Pasul 2
Efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click pe optiunea Date Filters (Filtre ale datelor). (2)
Efectuati un click pe optiunea All Dates in the Period (Toate datele din perioada). (3)

Filtrul calendaristic din Excel 2016 ne ofera posibilitatea filtrarii in functie de mai multe perioade, de exemplu: saptamana viitoare (Next Week), ultima luna (Last Month), urmatorul trimestru (Next Quarter), anul curent (This Year), primul, al doilea, al treilea sau al patrulea trimestru, etc.
Efectuati un click pe al patrulea trimestru (Quarter 4). (4)
Dupa ce a fost selectata optiunea Quarter 4 (Trimestrul al patrulea), Excel a filtrat toate valorile, pastrand doar acele date care se incadreaza in trimestrul 4.

Pasul 3
Efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click pe optiunea Clear Filter From “DataN”   (Șterge filtrul din campul “DataN”). (2)

in acest moment, in tabel sunt afisate din nou toate randurile de date, dupa ce am sters filtrul aplicat anterior.

Ai intrebari tehnice legate de Excel si vrei sa te ajutam?

Detinem cea mai mare comunitate Excel din Romania (peste 11.000 membri activi), unde primesti suport gratuit la problemele tale Excel

Lectia 11.4: Filtrare – In funcaie de atribute de formatare

Preambul
in Excel 2016 putem realiza filtrarea informatiilor dintr-un tabel in functie de anumite atribute de formatare, de exemplu in functie de culoarea de umplere a celulelor sau in functie de culoarea fontului.
in exemplul care urmeaza, vom realiza intr-un tabel, ce are aplicate reguli de formatare conditionata, o filtrare in functie de anumite culori.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Pentru a aplica un filtru, nu este nevoie neaparat sa accesam tab-ul Data (Date), comanda Filter (Filtrare); putem executa click cu butonul drept al mouse-ului si din meniul contextual putem alege optiunea Filter (Filtrare).
Dupa ce am executat click cu butonul drept al mouse-ului pe o celula cu fundal galben din coloana Salariul, efectuati un click pe optiunea Filter (Filtrare). (1)
Efectuati un click pe optiunea Filter by Selected Cell’s Color (Filtrare dupa culoarea celulei selectate). (2)
in acest moment, am realizat o filtrare in functie de culoarea de umplere a celulelor.

Pasul 2
Efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click pe optiunea Filter by Color (Filtrare in functie de culoare). (2)

Din sectiunea Filter by Font Color (Filtrare in functie de culoarea fontului), efectuati un click pe culoarea indicata. (3)
in acest moment, am realizat o filtrare in functie de culoarea fontului.

Pasul 3
Optiunea de eliminare a filtrului o regasim tot in meniul de filtrare.
Efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click pe optiunea Clear Filter From “Salariul” (Elimina filtrul din campul “Salariul”). (2)

in acest moment, criteriile de filtrare au fost eliminate si sunt afisate toate valorile.

Lectia 11.5: Filtrare – Extragerea valorilor distincte

Preambul
Daca dorim sa extragem un set de informatii dintr-o coloana si ca cream un set unic de inregistrari, nimic mai simplu: cu ajutorul instrumentului Advanced Filter (Filtru avansat), putem indeplini aceasta sarcina.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click in celula E1. (1)
Se da urmatoarea problema: de pe coloana E (definita de antetul Orasul), dorim sa extragem toate orasele unice, fara valori duplicat.
Cum rezolvam acest lucru?
Cu ajutorul optiunii Advanced (Avansat), din tab-ul Data (Date), avem posibilitatea sa extragem o lista cu toate orasele (fiecare oras o singura data) de pe coloana respectiva.
Efectuati combinatia de taste Ctrl + Shift + Sageata Jos.
Efectuati un click pe tab-ul Data (Date). (2)
Efectuati un click pe comanda Advanced (Avansat). (3)

Pasul 2
Selectati optiunea Copy to another location (Copiere in alta locatie). (1)
Efectuati un click pe butonul indicat. (2)
Efectuati un click in celula I1. (3)
Efectuati un click pe butonul indicat. (4)

Pentru a extrage doar inregistrari unice, trebuie sa bifam optiunea Unique Records Only (Doar inregistrari unice).
Bifati optiunea Unique records only (Doar inregistrari unice). (5)
Efectuati un click pe butonul OK. (6)

Pasul 3
in acest moment, pe coloana I regasim o lista cu valori unice, extrasa din tabel.
Efectuati un click in celula I1. (1)
Efectuati un click pe comanda AZ. (2)

in acest moment, informatiile de pe coloana I sunt sortate in ordine alfabetica.