Ti se pare greu sa parcurgi singur lectiile scrise gratuite?

Inscrie-te la unul din cele 10 tipuri diferite de cursuri Access in clasa (cu instructor acreditat Microsoft)

Lectia 11.1: Lookup values (Valori de cautare) – Liste Statice

Preambul

Atunci cand avem de lucru in tabele ce contin foarte multe inregistrari si vrem sa evitam scrierea manuala a unor elemente de mai multe ori, putem crea o lista cu valori posibile si doar alegem din ea ceea ce dorim.

Aceasta optiune este similara cu optiunea Data Validation – List din MS Excel.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe butonul Design View (Modul de proiectare)
(1).
Executa un click in campul indicat
(2) pentru a-i putea modifica proprietatile.
Executa un click pe tab-ul Lookup (Cautare)
(3).
Executa un click in zona indicata din campul Display Control (Control de afisat)
(4).
Executa un click pe optiunea Combo Box (Caseta combinata)
(5).

Pasul 2
Primul pas este sa specificam ce tip de sursa dorim.
Implicit, cautarea s-ar efectua in cadrul unui tabel sau al unei interogari.
Deoarece noi dorim sa cream o lista cu valori, executa un click in zona indicata din cadrul campului Row Source Type (Tipul de sursa pentru randuri) (1).
Executa un click pe optiunea Value List (Lista de valori)
(2).
Dupa ce am ales optiunea lista de valori, vom specifica ce valori trebuie sa contina aceasta lista.
Executa un click in campul Row Source (Sursa pentru randuri)
(3).
Dupa ce am introdus valorile dorite, executa un click pe butonul Save (Salvare) (4).

Pasul 3
Executa un click pe butonul Datasheet View (Vizualizare foaie de date)
(1).
Executa un click in zona indicata
(2).
In acest moment, ne-a aparut o lista cu valorile specificate de noi, din care o putem alege pe cea pe care o dorim.
Executa un click pe optiunea indicata
(3).
Astfel am reusit sa cream o lista de valori posibile, folosind instrumentul Lookup (Cautare).

Tutoriale video interactive

Acest curs este disponibil si in format video interactiv, pe cel mai mare portal de e-learning Microsoft Office din Europa: peste 7000 lectii video interactive in limba romana.

Lectia 11.2: Lookup values (Valori de cautare) – Liste Dinamice

Preambul

Avand multe inregistrari in tabelul nostru, la un moment dat acesta devine mai greu de gestionat.

Spre exemplu, pentru fiecare angajat vom specifica un oras. Pentru a nu scrie numele orasului de fiecare data, putem crea un tabel cu orase si, cu ajutorul optiunii Lookup (Cautare), putem afisa o lista cu toate orasele (sortata), din care sa-l selectam pe cel dorit.

Am creat intr-un tabel o lista cu mai multe orase, care vor fi afisate in meniul Lookup (Cautare).

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus si dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Executa un click pe butonul Design View (Modul de proiectare)
(1).
Executa un click in campul indicat
(2) pentru a-i putea modifica proprietatile.
Executa un click pe tab-ul Lookup (Cautare)
(3).
Executa un click in zona indicata din campul Display Control (Control de afisat)
(4).
Executa un click pe optiunea List Box (Caseta cu lista)
(5).

Pasul 2
Dupa alegerea optiunii de tip lista, apar noi proprietati.
Implicit, cautarea se va efectua in cadrul unui tabel (Table) sau al unei interogari (Query) – dupa cum se poate vedea in caseta Row Source Type (Tipul de sursa pentru randuri), situatie care se potriveste scopurilor noastre.
Pentru a specifica sursa listei, executa un click pe proprietatea Row Source (Sursa pentru randuri) (1).
Sintaxa scrisa este: Select Distinct Orase from Romania.
Ce inseamna?

– selecteaza valorile unice ale campului Orase din tabelul Romania.
Executa un click pe butonul Save (Salvare)
(2).

Pasul 3
Executa un click pe butonul Datasheet View (Vizualizare foaie de date)
(1).
Executa un click in zona indicata
(2).
In acest moment, a aparut o lista cu mai multe orase, din care il putem selecta pe cel dorit.
Executa un click pe orasul Cluj
(3).
Astfel am reusit sa afisam un meniu de tip lista care sa cuprinda mai multe orase, aflate intr-un tabel separat.
Executa un click pe butonul Close (Inchidere)
(4).

Pasul 4
Executa dublu click pe tabelul Copii
(1) pentru a-l deschise in modul Datasheet View (Vizualizare foaie de date).
Putem, de asemenea, sa afisam mai multe coloane in cadrul meniului de tip lista.
Am dori ca, atunci cand in tabelul Copii alegem un parinte, sa ne apara, in afara de ID, si numele parintelui.
Executa un click pe butonul Design View (Modul de proiectare)
(2).
Executa un click in campul indicat
(3) pentru a-i putea modifica proprietatile.
Executa un click pe tab-ul Lookup (Cautare)
(4).
Executa un click in zona indicata din campul Display Control (Control de afisat)
(5).
Executa un click pe optiunea List Box (Caseta cu lista)
(6).

Pasul 5
Dupa alegerea optiunii de tip lista, apar noi proprietati.
Implicit, cautarea se va efectua in cadrul unui tabel (Table) sau al unei interogari (Query) – dupa cum se poate vedea in caseta Row Source Type (Tipul de sursa pentru randuri), situatie care se potriveste scopurilor noastre.
Pentru a specifica sursa listei, executa un click in zona indicata din campul Row Source (Sursa pentru randuri) (1).
Executa dublu click pe tabelul Parinti
(2) pentru a-l adauga in cadrul interogarii.
Executa un click pe butonul Close (Inchidere) (3) pentru a inchide caseta de dialog Show Table (Afisare tabel).
Executa dublu click pe campul indicat din tabel
(4) pentru a-l adauga intr-o coloana a interogarii.
Executa dublu click pe campul indicat din tabel
(5) pentru a-l adauga intr-o coloana a interogarii.
Executa un click pe butonul Save (Salvare)
(6).
Executa un click pe butonul Close (Inchidere)
(7).
Pentru a fi afisate cele doua coloane atunci cand vom selecta in cadrul tabelului Copii valoarea dorita, trebuie sa introducem acest numar de coloane pe care le dorim afisate.
Executa dublu click in campul Column Count (Total coloane)
(8).
Dupa ce am introdus in campul respectiv valoarea 2, executa un click pe butonul Save (Salvare) (9).

Pasul 6
Executa un click pe butonul Datasheet View (Vizualizare foaie de date)
(1).
Executa un click in zona indicata
(2).
In acest moment, in cadrul listei apar valorile pe doua coloane: ID si Nume.
Dupa ce vom selecta un rand din cele afisate, in coloana ID_P din tabelul Copii va fi stocat ID-ul parintelui afisat.
Executa un click pe optiunea indicata
(3).
Astfel am reusit sa cream o lista dinamica, folosind optiunile Lookup (Cautare).

Reprezinti o companie si doresti acest curs pentru angajatii/colegii tai?

Citeste cu atentie procedura noastra de instruire Microsoft Excel pentru companii (ce se aplica oricarui alt curs).