Sumar lectii
- Lectia 10.1: Tab-ul HOME (PORNIRE)
- Lectia 10.2: Tab-ul INSERT (INSERARE)
- Lectia 10.3: Tab-ul PAGE LAYOUT (ASPECT PAGINa)
- Lectia 10.4: Tab-ul FORMULAS (FORMULE)
- Lectia 10.5: Tab-ul DATA (DATE)
- Lectia 10.6: Tab-ul REVIEW (REVIZUIRE)
- Lectia 10.7: Tab-ul VIEW (VIZUALIZARE)
- Lectia 10.8: Tab-ul DEVELOPER (DEZVOLTATOR)
- Lectia 10.9: Prezentarea meniului FILE (Backstage View) – FISIER (Vedere din spatele scenei)
- Lectia 10.10: Prezentarea meniului Excel Options (Optiuni Excel)
- Lectia 10.11: Personalizarea panglicii (ribbon-ului)
- Lectia 10.12: Personalizarea Barei de instrumente acces rapid (Quick Access Toolbar)
Lectia 10.1: Tab-ul HOME (PORNIRE)
Preambul
Tab-ul Home (Pornire) contine optiuni de formatare si editare a celulelor dintr-o foaie de calcul.
De exemplu:
– stiluri: Bold (ingrosat), Italic (Cursiv), Underline (Subliniat), etc.;
– schimbarea culorii de umplere a unei celule;
– formatare conditionata;
– sortare si filtrare;
– etc.
Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.
Pasul 1
in tab-ul Home (Pornire), vom regasi optiunea Paste (Lipire).
Aceasta prezinta un meniu ce contine un set de optiuni de “lipire” a continutului copiat din diverse locatii.
Efectuati un click pe butonul Paste (Lipire). (1)
Aici putem gasi:
– optiunea Paste (Lipire);
– optiunea de lipire a valorilor;
– optiunea de lipire sub forma de Hyperlink (Hiperlegatura);
– optiunea Paste Special (Lipire speciala), optiune care la randul ei va deschise un meniu avansat.
O noutate este faptul ca fiecare dintre aceste optiuni de lipire include un Live Preview (Previzualizare imediata) a datelor copiate.
Astfel putem vedea ce impact ar avea datele copiate asupra foii de calcul.
Efectuati un click pe butonul indicat. (2)
Optiunea de schimbare a culorii de umplere a unei celule se regaseste in grupul Font (Font) si este reprezentata sub forma unei galetuse cu vopsea.
in lista aparuta exista un set predefinit de culori.
Exista, de asemenea, posibilitatea de a stabili o alta culoare ce nu apare in lista.
Efectuati un click pe butonul indicat. (3)
Tot in grupul Font (Font) putem gasi optiunea de schimbare a culorii fontului.
La fel ca si in cazul optiunii pentru umplerea celulei, putem observa ca avem de a face cu aceeasi lista de culori.
Tot in grupul Font (Font) gasim si optiunea de schimbare a dimensiunii fontului, iar in grupul Styles (Stiluri) putem regasi optiuni de formatare conditionata a celulelor.
Pasul 2
Efectuati un click pe butonul Conditional Formatting (Formatare conditionata). (1)
Aici putem gasi:
– optiunea de formatare conditionata;
– formatare ca tabel;
– optiuni de formatare a celulelor.
in anumite grupuri din ribbon, exista cate o ancora.
in spatele acestei ancore se ascund optiuni avansate specifice fiecarui grup de care apartine.
Efectuati un click pe meniul de tip ancora. (2)
in acest caz, in spatele ancorei din grupul Number (Numar), se ascunde fereastra de dialog Format Cells (Formatare celule), cu tab-ul Number (Numar) activ.
Lectia 10.2: Tab-ul INSERT (INSERARE)
Preambul
Tab-ul Insert (Inserare) ne permite sa introducem, in cadrul unei foi, anumite elemente cum ar fi:
– tabele pivot;
– diagrame (Chart);
– smartart-uri;
– simboluri;
– etc.
Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.
Pasul 1
Tab-ul Insert (Inserare) contine grupuri de instrumente pentru:
– tabele;
– ilustratii;
– diagrame;
– legaturi;
– texte.
De asemenea, putem adauga si aplicatii din Office Store (Magazinul Office) direct in foaia de calcul.
Efectuati un click pe butonul indicat. (1)
in grupul de diagrame din cadrul tab-ului Insert (Inserare), regasim anumite tipuri de grafice.
in plus, daca diagrama dorita de noi nu se regaseste printre cele afisate, avem posibilitatea de a alege alte tipuri de diagrame dintr-un meniu avansat.
Fiecare tip de diagrama prezinta un meniu cu mai multe variante ale acelui tip de diagrama.
Pasul 2
Efectuati un click pe butonul Text (Text). (1)
Cu ajutorul optiunilor din acest meniu, putem insera Text Box-uri (Casete de text), antet si subsol, WordArt-uri, etc.
Efectuati un click pe butonul Symbols (Simboluri). (2)
Meniul Symbols (Simboluri) gazduieste instrumentele de ecuatii si simboluri.
Lectia 10.3: Tab-ul PAGE LAYOUT (ASPECT PAGINĂ)
Preambul
Tab-ul Page Layout (Aspect pagina) este folosit pentru a realiza configurari ale foii de calcul, dar si pentru stabilirea optiunilor de imprimare.
in acest tab se regasesc urmatoarele grupuri:
– Themes (Teme);
– Page Setup (Configurare pagina);
– Scale to Fit (Potrivire prin scalare);
– Sheet Options (Optiunile foii de calcul);
– Arrange (Aranjare).
Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.
Pasul 1
Grupul de teme contine un set de sabloane predefinite.
Aceste teme se reflecta in formatarea foii de calcul.
Ele modifica fontul, culorile si efectele foii de calcul.
Efectuati un click pe butonul Themes (Teme). (1)
in aceasta lista gasim un set de teme implicite.
in afara de faptul ca putem descarca alte teme direct de pe site-ul Microsoft, putem sa modificam o anumita tema si apoi o putem salva pentru a fi valabila si pentru alte registre de calcul.
Efectuati un click pe butonul Margins (Margini). (2)
Grupul Page Setup (Configurare pagina) contine instrumente ce permit schimbarea setarilor foii de calcul in vederea scoaterii la imprimanta.
Instrumentul Margins (Margini) ne permite sa selectam marginile foii.
Putem sa alegem una din optiunile predefinite sau ne putem crea propriile setari.
Pasul 2
Efectuati un click pe butonul Print Area (Zona de tiparire). (1)
Optiunea Print Area (Zona de tiparire) ne ofera posibilitatea sa stabilim sau sa eliminam zona stabilita pentru imprimare.
Aceasta zona de tiparire stabileste continutul scos la imprimanta.
in meniul aparut exista doua posibilitati:
– stabilirea zonei de tiparire;
– eliminarea zonei de tiparire.
Efectuati un click pe meniul de tip ancora. (2)
Aici putem stabili diferite optiuni de tiparire cum ar fi:
– tiparirea liniilor de grila;
– ordinea de tiparire a foilor;
– tiparire alb-negru;
– etc.
Lectia 10.4: Tab-ul FORMULAS (FORMULE)
Preambul
Tab-ul Formulas (Formule) ne ofera acces la diferite functii si formule de calcul.
in acest tab se regasesc:
– o biblioteca de functii;
– grupul pentru domenii definite;
– optiuni de audit al formulelor;
– optiuni de calcul automat sau manual.
Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.
Pasul 1
Biblioteca de functii contine diverse seturi de functii:
– financiare;
– logice;
– de tip text;
– data si timp;
– functii de regasire a datelor;
– matematice si trigonometrice;
– etc.
Efectuati un click pe butonul Financial (Financiar). (1)
in spatele butonului Financial (Financiar) se regasesc o serie de functii financiare.
Efectuati un click pe butonul Date & Time (Data si timp). (2)
Instrumentul Date & Time (Data si timp) contine diverse functii de tip data si timp.
Pasul 2
Efectuati un click pe butonul Name Manager (Administratorul de nume). (1)
Grupul Defined Names (Nume definite) contine un manager de nume, o optiune de creare a unui domeniu definit, un buton de inserare a unui nume in formule si un buton de creare a unui nume direct din selectia curenta.
Efectuati un click pe butonul Close (inchidere). (2)
Grupul Calculation (Calcul) contine optiuni de calcul automat sau manual.
Lectia 10.5: Tab-ul DATA (DATE)
Preambul
Tab-ul Data (Date) contine comenzi ce pot accesa date externe, de sortare si filtrare a datelor, etc.
Acest tab este impartit in sase grupuri:
– Get & Transform (Obtine si transforma);
– Connections (Conexiuni);
– Sort & Filter (Sortare si filtrare);
– Data Tools (Instrumente pentru date);
– Forecast (Prognoza);
– Outline (Schita).
Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.
Pasul 1
Grupul de date externe poate prelua date din diverse surse:
– Access;
– Web;
– text;
– SQL;
– ODBC;
– etc.
Efectuati un click pe butonul Advanced (Avansat). (1)
in zona de filtrare vom regasi un instrument de filtrare automata dar si un instrument de filtrare avansata.
Aceasta optiune de filtrare avansata ne permite sa filtram lista in alta zona a foii sau sa extragem valorile distincte de pe o coloana.
Efectuati un click pe butonul Cancel (Anulare). (2)
Pasul 2
Efectuati un click pe butonul What-If Analysis (Analiza de tipul “ce se intampla daca”). (1)
in grupul Forecast (Prognoza) regasim si un instrument de analiza a datelor: What-If Analysis (Analiza de tipul “ce se intampla daca”).
Acesta este compus din:
– Scenario Manager (Manager de scenarii);
– Goal Seek (Calcul in sens invers);
– Data Table (Tabel de date).
Lectia 10.6: Tab-ul REVIEW (REVIZUIRE)
Preambul
Tab-ul Review (Revizuire) contine instrumente pentru traducere, pronuntie, urmarire a modificarilor, etc.
Acest tab este alcatuit din:
– grupul de comenzi Proofing (Verificare);
– grupul de comenzi Insights (Traducere);
– grupul de comenzi Language (Limba);
– grupul de comenzi Comments (Comentarii);
– grupul de comenzi Changes (Modificari).
Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.
Pasul 1
Efectuati un click pe butonul Thesaurus (Tezaur). (1)
Acest serviciu ne pune la dispozitie posibilitatea gasirii de sinonime pentru anumite cuvinte.
Efectuati un click pe butonul Close (inchidere). (2)
Pasul 2
Grupul de comenzi Comments (Comentarii) ne ofera un set de instrumente pentru editarea, afisarea si chiar gasirea comentariilor dintr-un registru de calcul Excel.
Efectuati un click pe butonul Protect Sheet (Protejare foaie). (1)
Prin intermediul acestei ferestre putem proteja continutul unei foi de calcul de stergeri neautorizate.
Efectuati un click pe butonul Cancel (Anulare). (2)
Pasul 3
Grupul de comenzi Changes (Modificari) contine instrumente pentru protejarea foilor/registrului, dar si instrumente de partajare a registrului de calcul.
Efectuati un click pe butonul Track Changes (Urmarire modificari). (1)
Grupul Changes (Modificari) contine de asemenea un instrument ce permite monitorizarea modificarilor efectuate in registrul de calcul.
Lectia 10.7: Tab-ul VIEW (VIZUALIZARE)
Preambul
Tab-ul View (Vizualizare) contine diverse optiuni de vizualizare, ne permite sa modificam panoramarea registrului si sa accesam codurile Macro.
Acest tab contine urmatoarele grupuri:
– Workbook Views (Vederi ale registrului);
– Show (Afisare);
– Zoom (Panoramare);
– Window (Fereastra);
– Macros (Macrocomenzi).
Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.
Pasul 1
Vederea implicita este vederea Normal (Normal).
Aceasta poate fi schimbata in vedere de tip Page Layout (Aspect pagina) sau Page Break Preview (Previzualizare intreruperi de pagina).
Efectuati un click pe butonul Page Layout (Aspect pagina). (1)
Meniul Show (Afisare) ne permite afisarea sau ascunderea barei de formule, a riglei, etc.
Pasul 2
Panoramarea foii poate fi schimbata fie prin folosirea combinatiei Mouse Scroll + tasta Alt, fie prin apasarea butonului Zoom (Panoramare) din ribbon.
Efectuati un click pe butonul Zoom (Panoramare). (1)
Aici putem alege una din valorile predefinite de panoramare sau putem introduce o noua valoare de panoramare.
Efectuati un click pe butonul Cancel (Anulare). (2)
Pasul 3
Folosind instrumentele din celula Window (Fereastra), putem crea o noua fereastra a registrului de lucru, putem ingheta o coloana sau un rand, putem imparti fereastra curenta, etc.
Efectuati un click pe butonul Macros (Macrocomenzi). (1)
Din acest meniu putem alege sa vizualizam codurile Macro sau sa inregistram un cod macro.
A treia optiune este pentru a pastra o referinta relativa atunci cand inregistram un cod macro.
Lectia 10.8: Tab-ul DEVELOPER (DEZVOLTATOR)
Preambul
Instrumentele din tab-ul Developer (Dezvoltator) sunt folosite pentru realizarea aplicatiilor de automatizare a lucrului cu Excel.
Acest tab nu este vizibil in mod implicit, fiind necesara activarea lui pentru a fi afisat.
Acest tab contine urmatoarele grupuri:
– Code (Cod);
– Add-Ins (Programe de completare);
– Controls (Controale);
– XML (XML).
Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.
Pasul 1
Efectuati un click pe butonul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Options (Optiuni). (2)
Efectuati un click pe optiunea Customize Ribbon (Personalizare ribbon). (3)
Bifati tab-ul Developer (Dezvoltator). (4)
Efectuati un click pe butonul OK. (5)
Pasul 2
Efectuati un click pe tab-ul Developer (Dezvoltator). (1)
Grupul de comenzi Code (Cod) contine butoane ce lanseaza editorul Visual Basic si fereastra de coduri macro.
Aici mai putem gasi diverse optiuni cum ar fi:
– inregistratorul de comenzi macro;
– setari de securitate pentru coduri macro;
– etc.
Efectuati un click pe butonul Add-Ins (Programe de completare). (2)
De aici putem aduce programe de completare pentru Excel.
Efectuati un click pe butonul Close (inchidere). (3)
Efectuati un click pe butonul Insert (Inserare). (4)
Grupul de comenzi Control (Controale) contine elemente ce pot fi inserate in cadrul foii de lucru.
Acestea pot fi: butoane, list box-uri, etc.
Aici regasim un buton ce poate trece orice control inserat in foaie in modul Design (Design).
Lectia 10.9: Prezentarea meniului FILE (Backstage View) – FISIER (Vedere din spatele scenei)
Preambul
in versiunile mai vechi ale Microsoft Excel, in cadrul meniului File (Fisier) se regaseau optiuni de tiparire, previzualizare inaintea imprimarii, salvare, salvare ca, etc.
in versiunea Excel 2007, meniul File (Fisier) a fost inlocuit cu butonul Office.
in versiunea Excel 2010, meniul File (Fisier) a revenit, cu un aspect mult schimbat, dar si cu o functionalitate avansata.
in versiunea 2013, meniul FILE (FIȘIER) ne ofera foarte multe optiuni, spre deosebire de cel din versiunea anterioara.
Acum este momentul sa facem cunostinta cu meniul File (Fisier) din Excel 2016.
Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.
Pasul 1
Efectuati un click pe butonul File (Fisier). (1)
in cadrul meniului Info (Informatii), regasim mai multe instrumente.
Optiunea Protect Workbook (Protejare registru) ne permite sa stabilim o parola pentru registru, sa restrictionam accesul la acesta, sa ii adaugam o semnatura digitala, etc.
Optiunea Check for Issues (Verificarea problemelor) ne permite sa inspectam documentul pentru a elimina informatii cu caracter personal, sa ii verificam compatibilitatea cu versiunile anterioare ale aplicatiei Excel, etc.
Optiunea Manage Workbook (Administrare registru) ne permite sa stergem ciorne nesalvate ale documentului curent sau sa alegem una dintre ele pentru a o recupera.
Optiunea Browser View Options (Optiuni de vizualizare in browser) ne permite ce anume putem arata altor persoane cand registrul este vazut pe Web.
Efectuati un click pe optiunea New (Nou). (2)
Pasul 2
Meniul New (Nou) ne permite sa cream un registru gol sau sa ne alegem un sablon, atat din cele stocate in calculator, cat si din cele online de pe site-ul Microsoft.
Efectuati un click pe optiunea Open (Deschidere). (1)
Pasul 3
Optiunea Open (Deschidere) ne permite sa deschisem un registru existent si care este salvat fie in PC, fie in cloud.
Efectuati un click pe optiunea Save As (Salvare ca). (1)
Pasul 4
Optiunile Save (Salvare) si Save As (Salvare ca) ne permit sa salvam registrul de calcul.
Efectuati un click pe optiunea Print (Tiparire). (1)
Pasul 5
in cadrul meniului Print (Tiparire), regasim o fereastra Print Preview (Previzualizare inainte de tiparire), dar si diverse optiuni de imprimare.
Efectuati un click pe optiunea Share (Partajare). (1)
Pasul 6
Meniul Share (Partajare) contine optiuni de partajare a registrelor Excel.
Avem posibilitatea sa expediem o copie a registrului curent, sa o salvam in OneDrive sau pe un server de tip SharePoint etc.
Efectuati un click pe optiunea Export (Export). (1)
Pasul 7
Meniul Export (Export) contine o optiune ce ne permite sa exportam registrul in format PDF sau in alte formate.
Efectuati un click pe optiunea Account (Cont). (1)
Pasul 8
Meniul Account (Cont) ne afiseaza toate conturile conectate la contul Microsoft sau Office 365.
Efectuati un click pe optiunea Close (inchidere). (1)
Lectia 10.10: Prezentarea meniului Excel Options (Optiuni Excel)
Preambul
in versiunile mai vechi ale Microsoft Excel, pentru a realiza diferitele setari ale aplicatiei, se accesa meniul Tools (Instrumente) si se alegea optiunea Options (Optiuni).
Fiindca nu mai exista astfel de meniuri in Excel 2016, butonul care acceseaza meniul de setari este localizat in cadrul meniului File (Fisier).
Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.
Pasul 1
Efectuati un click pe meniul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Options (Optiuni). (2)
Aceasta fereastra contine configurarile necesare aplicatiei Excel 2016.
in meniul General (Generalitati), gasim setari generale, cum ar fi:
– schimbarea temei;
– schimbarea fontului;
– etc.
Efectuati un click pe optiunea Formulas (Formule). (3)
Pasul 2
in meniul Formulas (Formule), regasim optiuni de configurare a modului de calcul, setari pentru reguli de eroare, etc.
Efectuati un click pe optiunea Proofing (Verificare). (1)
Pasul 3
in meniul Proofing (Verificare), regasim optiuni pentru partea de verificare gramaticala.
Efectuati un click pe optiunea Save (Salvare). (1)
Pasul 4
in meniul Save (Salvare), putem configura locatia implicita de salvare a documentelor, timpul dupa care se realizeaza o salvare automata, etc.
Efectuati un click pe optiunea Language (Limba). (1)
Pasul 5
in meniul Language (Limba), regasim setari pentru selectarea limbilor de editare.
Aceste limbi contin optiuni precum verificari gramaticale, dictionare, etc.
Efectuati un click pe optiunea Advanced (Avansat). (1)
Pasul 6
in meniul Advanced (Avansat), regasim optiuni avansate pentru lucrul cu Excel, cum ar fi:
– directia de mutare a cursorului dupa apasarea tastei Enter;
– optiuni de copy-paste (copiere-lipire);
– etc.
Efectuati un click pe optiunea Customize Ribbon (Personalizare panglica). (1)
Pasul 7
in meniul Customize Ribbon (Personalizare panglica), regasim optiunile de modificare a panglicii.
Din cadrul acestui meniu putem alege ce comenzi sa apara in panglica, putem crea tab-uri noi si le putem personaliza mult mai usor.
Efectuati un click pe optiunea Quick Access Toolbar (Bara de instrumente acces rapid). (1)
Pasul 8
in meniul Quick Access Toolbar (Bara de instrumente acces rapid), regasim optiuni ce permit modificarea comenzilor de pe bara de instrumente acces rapid.
Efectuati un click pe optiunea Add-Ins (Programe de completare). (1)
Pasul 9
in meniul Add-Ins (Programe de completare), regasim optiuni ce permit inserarea, activarea sau dezactivarea programelor de completare ce ofera posiblitatea adaugarii de comenzi noi.
Efectuati un click pe optiunea Trust Center (Centru de incredere). (1)
Pasul 10
Meniul Trust Center (Centru de incredere) ofera posibilitatea alegerii optiunilor de protejare a datelor personale si diverse optiuni de securitate.
Lectia 10.11: Personalizarea panglicii (ribbon-ului)
Preambul
in cadrul versiunii Microsoft Office Excel 2016, modificarea panglicii este foarte usoara.
Putem crea tab-uri noi si le putem personaliza cu orice comanda existenta sau cod macro.
in plus, avem posibilitatea de a modifica (adauga sau elimina) si comenzile din celelalte tab-uri din cadrul ribbon-ului (panglicii).
in acest exemplu, vom insera un nou tab si vom adauga doua comenzi ce se regasesc in alte tab-uri.
Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.
Pasul 1
Efectuati un click pe butonul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Options (Optiuni). (2)
Efectuati un click pe optiunea Customize Ribbon (Personalizare panglica). (3)
Efectuati un click pe butonul New Tab (Tab nou). (4)
Efectuati un click pe New Tab (Custom) – Tab nou (Personalizat). (5)
Efectuati un click pe butonul Rename (Redenumire). (6)
Efectuati un click pe butonul OK. (7)
Pasul 2
Efectuati un click pe New Group (Custom) – Grup nou (Personalizat). (1)
Efectuati un click pe butonul Rename (Redenumire). (2)
Efectuati un click pe butonul OK. (3)
Pasul 3
Efectuati un click pe comanda indicata. (1)
Efectuati un click pe butonul Add (Adaugare). (2)
Efectuati un click pe comanda indicata. (3)
Efectuati un click pe butonul Add (Adaugare). (4)
Efectuati un click pe butonul OK. (5)
Efectuati un click pe tab-ul My commands (Comenzile mele). (6)
Se poate observa ca in noul tab se regasesc cele doua comenzi selectate la pasii anteriori.
Lectia 10.12: Personalizarea Barei de instrumente acces rapid (Quick Access Toolbar)
Preambul
Excel 2016 ne ofera bara de instrumente acces rapid – Quick Access Toolbar (QAT). Acestei bare ii pot fi adaugate comenzi noi.
Implicit, aceasta contine trei comenzi:
– Save (Salvare);
– Undo (Anulare);
– Redo (Refacere).
in acest exemplu vom adauga doua comenzi noi alaturi de cele deja existente.
Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.
Pasul 1
Efectuati un click pe butonul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Options (Optiuni). (2)
Efectuati un click pe optiunea Quick Access Toolbar (Bara de instrumente acces rapid). (3)
Efectuati un click pe comanda indicata. (4)
Efectuati un click pe butonul Add (Adaugare). (5)
Efectuati un click pe butonul OK. (6)
Pasul 2
in acest moment, putem observa ca noua comanda se regaseste in bara de instrumente acces rapid.
O alta posibilitate de a adauga comenzi o reprezinta chiar meniul existent in aceasta bara.
Efectuati un click pe butonul indicat. (1)
Efectuati un click pe optiunea More Commands (Mai multe comenzi). (2)
Efectuati un click pe comanda indicata. (3)
Efectuati un click pe butonul Add (Adaugare). (4)
Efectuati un click pe butonul OK. (5)
in acest moment, si aceasta a doua comanda apare in bara de instrumente acces rapid.