Sumar lectii
- Lectia 10.1: Tab-ul HOME (PORNIRE)
- Lectia 10.2: Tab-ul INSERT (INSERARE)
- Lectia 10.3: Tab-ul DESIGN (PROIECTARE)
- Lectia 10.4: Tab-ul LAYOUT (ASPECT)
- Lectia 10.5: Tab-ul REFERENCES (REFERINtE)
- Lectia 10.6: Tab-ul MAILINGS (CORESPONDENta)
- Lectia 10.7: Tab-ul REVIEW (REVIZUIRE)
- Lectia 10.8: Tab-ul VIEW (VIZUALIZARE)
- Lectia 10.9: Prezentarea meniului FILE (Backstage View) – FIsIER (Vedere din spatele scenei)
- Lectia 10.10: Prezentarea meniului Word Options (Optiuni Word)
- Lectia 10.11: Personalizarea ribbon-ului (panglicii)
- Lectia 10.12: Personalizarea Barei de instrumente acces rapid (Quick Access Toolbar)
Lectia 10.1: Tab-ul HOME (PORNIRE)
Preambul
Tab-ul HOME (PORNIRE) contine cinci grupuri de comenzi:
- Clipboard (Memorie temporara);
- Font (Font);
- Paragraph (Paragraf);
- Styles (Stiluri);
- Editing (Editare).
Pasul 1
Grupul de comenzi Clipboard (Memorie temporara) contine comenzi ce ne permit sa:
– copiem continut;
– lipim continutul copiat;
– copiem formatarea;
– etc.
Pasul 2
Grupul de comenzi Font (Font) contine comenzi ce ne permit sa:
– aplicam stiluri de formatare;
– modificam culorile fontului;
– modificam tipul de font, dar si dimensiunea acestuia;
– etc.
Pasul 3
Grupul de comenzi Paragraph (Paragraf) contine comenzi ce ne permit sa:
– aliniem textul;
– modificam spatierea dintre linii;
– aplicam margini;
– sortam;
– etc.
Pasul 4
Grupul de comenzi Styles (Stiluri) contine comenzi ce ne permit sa:
– aplicam un anumit stil;
– personalizam un stil;
– etc.
Pasul 5
– Grupul de comenzi Editing (Editare) contine comenzi ce ne permit sa:
– cautam un anumit text;
– inlocuim un anumit text;
– selectam diverse obiecte din document;
– etc.
Lectia 10.2: Tab-ul INSERT (INSERARE)
Preambul
Tab-ul INSERT (INSERARE) contine zece grupuri de comenzi:
- Pages (Pagini);
- Tables (Tabele);
- Illustrations (Ilustratii);
- Apps (Aplicatii)
- Media (Materiale multimedia);
- Links (Legaturi);
- Comments (Comentarii);
- Header & Footer (Antet si subsol);
- Text (Text);
- Symbols (Simboluri).
Pasul 1
– Grupul de comenzi Pages (Pagini) contine comenzi ce ne permit sa:
– inseram pagini de tip coperta;
– inseram pagini necompletate;
– inseram intreruperi de pagina.
Pasul 2
Grupul de comenzi Tables (Tabele) contine comenzi ce ne permit sa:
– inseram tabele.
Pasul 3
Grupul de comenzi Illustrations (Ilustratii) contine comenzi ce ne permit sa:
– inseram imagini locale;
– inseram imagini de pe net;
– inseram forme;
– inseram capturi de ecran;
– etc.
Pasul 4
Grupul de comenzi Apps (Aplicatii) contine comenzi ce ne permit sa:
– instalam aplicatii din Office Store;
– inseram aplicatii instalate.
Pasul 5
Grupul de comenzi Media (Materiale multimedia) contine comenzi ce ne permit sa:
– inseram materiale video de pe web.
Pasul 6
Grupul de comenzi Links (Legaturi) contine comenzi ce ne permit sa:
– inseram hiperlegaturi (hyperlink-uri);
– inseram semne de carte;
– etc.
Pasul 7
Grupul de comenzi Comments (Comentarii) contine comenzi ce ne permit sa:
– inseram comentarii.
Pasul 8
Grupul de comenzi Header & Footer (Antet si subsol) contine comenzi ce ne permit sa:
– inseram un antet si un subsol;
– inseram numere de pagina.
Pasul 9
Grupul de comenzi Text (Text) contine comenzi ce ne permit sa:
– inseram casete de text (Text Box-uri);
– inseram WordArt-uri;
– inseram obiecte;
– inseram data si ora;
– etc.
Pasul 10
Grupul de comenzi Symbols (Simboluri) contine comenzi ce ne permit sa:
– inseram simboluri;
– inseram ecuatii.
Lectia 10.3: Tab-ul DESIGN (PROIECTARE)
Preambul
Tab-ul DESIGN (PROIECTARE) contine doua grupuri de comezi:
- Document Formatting (Formatare document);
- Page Background (Fundalul paginii).
Pasul 1
Grupul de comenzi Document Formatting (Formatare document) contine comenzi ce ne permit sa:
– aplicam o tema;
– aplicam un set de culori;
– modificam spatierea dintre paragrafe;
– inseram efecte;
– etc.
Pasul 2
Grupul de comenzi Page Background (Fundalul paginii) contine comenzi ce ne permit sa:
– aplicam un filigran (Watermark);
– aplicam o culoare paginii;
– modificam marginile.
Lectia 10.4: Tab-ul LAYOUT (ASPECT)
Preambul
Tab-ul PAGE LAYOUT (ASPECT PAGINĂ) contine trei grupuri de comenzi:
- Page Setup (Configurare pagina);
- Paragraph (Paragraf);
- Arrange (Aranjare).
Pasul 1
Grupul de comenzi Page Setup (Configurare pagina) contine comenzi ce ne permit sa:
– modificam marginile documentului;
– modificam orientarea paginilor;
– modificam dimensiunea paginii;
– inseram intreruperi de pagina;
– etc.
Pasul 2
Grupul de comenzi Paragraph (Paragraf) contine comenzi ce ne permit sa:
– indentam paragrafele;
– modificam spatierea dintre paragrafe.
Pasul 3
Grupul de comenzi Arrange (Aranjare) contine comenzi ce ne permit sa:
– modificam pozitia unei imagini in functie de text;
– modificam pozitia textului in functie de o imagine;
– afisam panoul de selectie;
– etc.
Lectia 10.5: Tab-ul REFERENCES (REFERINTE)
Preambul
Tab-ul REFERENCES (REFERINŢE) cuprinde sase grupuri de comenzi:
- Table of Contents (Cuprins);
- Footnotes (Note de subsol);
- Citations and Bibliography (Citate si bibliografie);
- Captions (Legende);
- Index (Index);
- Table of Authorities (Tabel de trimiteri).
Pasul 1
Grupul de comenzi Table of Contents (Cuprins) contine comenzi ce ne permit sa:
– specificam textul ce va fi afisat in cuprins;
– inseram un cuprins;
– actualizam cuprinsul.
Pasul 2
Grupul de comenzi Footnotes (Note de subsol) contine comenzi ce ne permit sa:
– inseram note de subsol si de final;
– navigam printre notele de subsol si de final.
Pasul 3
Grupul de comenzi Citations and Bibliography (Citate si bibliografie) contine comenzi ce ne permit sa:
– inseram citate;
– inseram bibliografii;
– gestionam sursele;
– etc.
Pasul 4
Grupul de comenzi Captions (Legende) contine comenzi ce ne permit sa:
– inseram descrieri pentru imaginile inserate;
– inseram o lista ce contine toate ecuatiile, descrierile, tabelele, etc.;
– inseram referinte incrucisate;
– etc.
Pasul 5
Grupul de comenzi Index (Index) contine comenzi ce ne permit sa:
– marcam elementele pe care dorim sa le indexam;
– inseram o lista cu toate elementele indexate;
– actualizam lista.
Pasul 6
Grupul de comenzi Table of Authorities (Tabel de trimiteri) contine comenzi ce ne permit sa:
– marcam citatele;
– inseram o lista ce contine elementele citate in document.
Lectia 10.6: Tab-ul MAILINGS (CORESPONDENTA)
Preambul
Tab-ul MAILINGS (CORESPONDENŢĂ) contine cinci grupuri de comenzi:
- Create (Creare);
- Start Mail Merge (Pornire Imbinare corespondenta);
- Write & Insert Fields (Scrie si introdu campuri);
- Preview Results (Previzualizare rezultate);
- Finish (Finalizare).
Pasul 1
Grupul de comenzi Create (Creare) contine comenzi ce ne permit sa:
– cream plicuri si etichete.
Pasul 2
Grupul de comenzi Start Mail Merge (Pornire Imbinare corespondenta) contine comenzi ce ne permit sa:
– selectam sursa de date;
– editam lista ce contine informatiile preluate din sursa de date;
– sa pornim wizard-ul Mail Merge (asistentul pentru imbinarea corespondentei);
– etc.
Pasul 3
Grupul de comenzi Write & Insert Fields (Scrie si introdu campuri) contine comenzi ce ne permit sa:
– inseram diverse campuri;
– utilizam reguli;
– potrivim campurile din sursa de date cu cele din sablon;
– etc.
Pasul 4
Grupul de comenzi Preview Results (Previzualizare rezultate) contine comenzi ce ne permit sa:
– previzualizam rezultatele;
– navigam printre inregistrari;
– verificam pentru erori;
– etc.
Pasul 5
Grupul de comenzi Finish (Finalizare) contine comenzi ce ne permit sa:
– cream documente;
– expediem documentele create;
– imprimam documentele create.
Lectia 10.7: Tab-ul REVIEW (REVIZUIRE)
Preambul
Tab-ul REVIEW (REVIZUIRE) contine opt grupuri de comenzi:
- Proofing (Verificare);
- Language (Limba);
- Comments (Comentarii);
- Tracking (Urmarire);
- Changes (Modificari);
- Compare (Comparare);
- Protect (Protectie);
- OneNote
Pasul 1
Grupul de comenzi Proofing (Verificare) contine comenzi ce ne permit sa:
– rulam corectorul gramatical;
– numaram cuvintele din document;
– cautam sinonime;
– etc.
Pasul 2
Grupul de comenzi Language (Limba) contine comenzi ce ne permit sa:
– traducem continutul documentului;
– stabilim limba corectorului gramatical;
– etc.
Pasul 3
Grupul de comenzi Comments (Comentarii) contine comenzi ce ne permit sa:
– inseram comentarii;
– stergem comentariile;
– afisam comentarii;
– navigam printre comentarii.
Pasul 4
Grupul de comenzi Tracking (Urmarire) contine comenzi ce ne permit sa:
– urmarim modificarile;
– afisam panoul de revizuire;
– etc.
Pasul 5
Grupul de comenzi Changes (Modificari) contine comenzi ce ne permit sa:
– acceptam modificarile;
– respingem modificarile;
– navigam printre modificari.
Pasul 6
Grupul de comenzi Compare (Comparare) contine comenzi ce ne permit sa:
– comparam doua documente;
– unim doua documente.
Pasul 7
Grupul de comenzi Protect (Protectie) contine comenzi ce ne permit sa:
– blocam autorii;
– restrictionam accesul la anumite optiuni de editare.
Pasul 8
Grupul de comenzi OneNote contine comenzi ce ne permit sa:
– cream notite pe baza acestui document.
Lectia 10.8: Tab-ul VIEW (VIZUALIZARE)
Preambul
Tab-ul VIEW (VIZUALIZARE) contine cinci grupuri de comenzi:
- Views (Moduri de vizualizare);
- Show (Afisare);
- Zoom (Panoramare);
- Window (Fereastra);
- Macros (Macrocomenzi).
Pasul 1
Grupul de comenzi Views (Moduri de vizualizare) contine comenzi ce ne permit sa:
– modificam modul de vizualizare a unui document.
Pasul 2
Grupul de comenzi Show (Afisare) contine comenzi ce ne permit sa:
– afisam rigla;
– afisam liniile de grila;
– afisam panoul de navigare.
Pasul 3
Grupul de comenzi Zoom (Panoramare) contine comenzi ce ne permit sa:
– modificam nivelul de panoramare;
– afisam doar o pagina in vederea curenta;
– afisam mai multe pagini in vederea curenta;
– etc.
Pasul 4
Grupul de comenzi Window (Fereastra) contine comenzi ce ne permit sa:
– deschidem documentul intr-o alta fereastra;
– vizualizam doua documente alaturat;
– schimbam ferestrele deschise.
– etc.
Pasul 5
Grupul de comenzi Macros (Macrocomenzi) contine comenzi ce ne permit sa:
– inregistram actiuni;
– rulam coduri macro;
– etc.
Lectia 10.9: Prezentarea meniului FILE (Backstage View) – FIsIER (Vedere din spatele scenei)
Preambul
In versiunile ’97-2003 ale programului Word, in cadrul meniului File se regaseau optiuni de tiparire, previzualizare inaintea imprimarii, salvare, salvare ca, etc.
In versiunea Office 2007, meniul File a fost inlocuit cu butonul Office.
In versiunea Office 2010, meniul File a revenit, cu un aspect mult mai interesant, dar si cu o functionalitate avansata.
In versiunea Office 2013, meniul FILE ne ofera foarte multe optiuni, spre deosebire de cel din primele versiuni.
Pasul 1
Executa un click pe butonul FILE (FIŞIER) (1).
In cadrul meniului Info (Informatii) gasim mai multe instrumente.
Optiunea Protect Document (Protejare document) ne permite sa parolam documentul, sa restrictionam accesul la acesta, sa ii adaugam o semnatura digitala, etc.
Optiunea Check for Issues (Verificarea problemelor) ne permite sa inspectam documentul pentru a elimina informatii cu caracter personal, sa ii verificam compatibilitatea cu versiuni anterioare ale programului Word, etc.
Optiunea Manage Versions (Gestionarea versiunilor) ne permite sa stergem ciorne nesalvate ale documentului curent sau sa alegem una dintre ele pentru a o recupera.
Executa un click pe optiunea New (Nou) (2).
Pasul 2
Meniul New (Nou) ne permite alegerea unui document gol sau a unui sablon, atat din cele stocate in calculator, cat si din cele online de pe site-ul Microsoft.
Executa un click pe optiunea Open (Deschidere) (1).
Pasul 3
Optiunea Open (Deschidere) ne permite sa deschidem un document existent si care este salvat fie in PC, fie in cloud.
Executa un click pe optiunea Save As (Salvare ca) (1).
Pasul 4
Optiunile Save (Salvare) si Save As (Salvare ca) ne permit sa salvam un document.
Executa un click pe optiunea Print (Tiparire) (1).
Pasul 5
Meniul Print (Tiparire) vine cu o modificare majora.
Acum, in cadrul acestui meniu, gasim o fereastra Print Preview (Previzualizare inaintea tiparirii), dar si diverse optiuni de imprimare.
Executa un click pe optiunea Share (Punere in comun) (1).
Pasul 6
Meniul Share (Punere in comun) contine optiuni de partajare a documentelor.
In acest meniu avem posibilitatea de a alege sa expediem o copie a documentului curent, sa o salvam pe SkyDrive (serviciu oferit gratuit de Microsoft), sa o salvam pe un server de tip SharePoint, etc.
In plus, putem utiliza optiunea Present Online (Prezentare Online) pentru a crea o intalnire online pe baza acestui document.
Executa un click pe optiunea Export (Export) (1).
Pasul 7
Meniul Export (Export) contine o optiune ce ne permite sa exportam documentul in format PDF sau in alte formate.
Executa un click pe optiunea Account (Cont) (1).
Pasul 8
Meniul Account (Cont) ne afiseaza toate conturile conectate la contul Microsoft sau Office 365.
Executa un click pe optiunea Close (Inchidere) (1).
Lectia 10.10: Prezentarea meniului Word Options (Optiuni Word)
Preambul
In versiunile ’97-2003 ale programului Word, pentru a realiza diferite setari pentru Word, se accesa meniul Tools (Instrumente) si se alegea optiunea Options (Optiuni).
Fiindca nu mai exista astfel de meniuri in Word 2013, butonul care acceseaza meniul de setari este localizat in cadrul meniului FILE.
Pasul 1
Executa un click pe butonul FILE (FIŞIER) (1).
Executa un click pe optiunea Options (Optiuni) (2).
Aceasta fereastra contine setarile necesare aplicatiei Word.
In meniul General (Generalitati) gasim setari generale cum ar fi personalizarea interfetei cu utilizatorul si personalizarea copiei dumneavoastra de Microsoft Office.
Executa un click pe optiunea Display (Afisare) (3).
Pasul 2
In meniul Display (Afisare) gasim optiuni ce ne permit sa modificam optiuni de afisare a elementelor din document, sa ascundem sau sa afisam anumite elemente, etc.
Executa un click pe optiunea Proofing (Verificare) (1).
Pasul 3
In meniul Proofing (Verificare) gasim optiuni pentru partea de verificare gramaticala.
Executa un click pe optiunea Save (Salvare) (1).
Pasul 4
In meniul Save (Salvare) gasim setari pentru optiunea de salvare.
Aici putem seta locatia implicita de salvare a documentelor, timpul dupa care se realizeaza o salvare automata, etc.
Executa un click pe optiunea Language (Limba) (1).
Pasul 5
In meniul Language (Limba) gasim setari pentru alegerea limbilor de editare.
Aceste limbi contin optiuni precum verificari gramaticale, dictionare, etc.
Executa un click pe optiunea Advanced (Avansat) (1).
Pasul 6
In meniul Advanced gasim optiuni avansate pentru lucrul cu Word, cum ar fi:
– optiuni de editare a documentului;
– optiuni de copy-paste (copiere si lipire);
– etc.
Executa un click pe optiunea Customize Ribbon (Personalizare panglica) (1).
Pasul 7
In meniul Customize Ribbon (Personalizare panglica) gasim optiunile de modificare a ribbon-ului (panglicii).
Din cadrul acestui meniu putem alege ce comenzi sa ne apara in ribbon, putem crea tab-uri noi si le putem personaliza mult mai usor.
Executa un click pe optiunea Quick Acces Toolbar (Bara de instrumente acces rapid) (1).
Pasul 8
In meniul Quick Access Toolbar (Bara de instrumente acces rapid) gasim optiuni ce ne permit sa modificam comenzile de pe bara de instrumente acces rapid.
Executa un click pe optiunea Add-Ins (Programe de completare) (1).
Pasul 9
In meniul Add-Ins (Programe de completare) gasim optiuni ce ne permit inserarea, activarea sau dezactivarea programelor de completare ce ofera posibilitatea aducerii unor comenzi noi.
Executa un click pe optiunea Trust Center (Centru de incredere) (1).
Pasul 10
Meniul Trust Center (Centru de incredere) ne ofera posibilitatea alegerii optiunilor de protejare a datelor personale si diverse optiuni de securitate.
Lectia 10.11: Personalizarea ribbon-ului (panglicii)
Preambul
In cadrul versiunii Microsoft Office 2013, modificarea ribbon-ului (panglicii) a devenit mult mai usoara.
Acum ne putem crea tab-uri noi si le putem personaliza cu orice comanda existenta sau cod macro.
In plus, avem posibilitatea de a modifica (adauga sau elimina) si comenzile din celelalte tab-uri din cadrul ribbon-ului (panglicii).
In acest exemplu, vom crea un nou grup si vom insera o comanda ce se regaseste in alte tab-uri.
Pasul 1
Executa un click pe butonul indicat (1).
Executa un click pe optiunea More Commands (Mai multe comenzi) (2).
In acest mod am accesat meniul de optiuni al programului Word.
Pentru a putea personaliza ribbon-ul (panglica), executa un click pe optiunea Customize Ribbon (Personalizare panglica) (3).
Pasul 2
Avand selectat in panoul din partea dreapta tab-ul in cadrul caruia dorim sa cream un grup nou, executa un click pe butonul New Group (Grup nou) (1).
Pentru a redenumi noul grup, acesta fiind selectat in mod implicit dupa creare, executa un click pe butonul Rename (Redenumire) (2).
Dupa ce am introdus o alta denumire pentru noul grup, executa un click pe butonul OK (3).
Pasul 3
Acum urmeaza sa adaugam comenzile dorite. Noul grup fiind in continuare selectat in panoul din partea dreapta, executa un click pe comanda indicata (1).
Executa un click pe butonul Add (Adaugare) (2) pentru a include comanda selectata in panoul din partea stanga in cadrul grupului selectat in panoul din partea dreapta.
Executa un click pe butonul OK (3).
Se poate observa ca in tab-ul Home (PORNIRE) se regaseste grupul si comanda inserata la pasii anteriori.
Lectia 10.12: Personalizarea Barei de instrumente acces rapid (Quick Access Toolbar)
Preambul
Word 2013 ne ofera bara de instrumente acces rapid – Quick Access Toolbar (QAT).
Aceasta bara poate fi modificata cu diverse comenzi. Implicit ea contine trei comenzi:
-Save (Salvare);
-Undo (Anulare);
-Redo (Refacere).
Alaturi de acestea mai pot fi introduse si altele.
Pasul 1
Executa un click pe butonul indicat (1).
Executa un click pe optiunea More Commands (Mai multe comenzi) (2).
Pasul 2
Executa un click pe butonul indicat (1).
Executa un click pe optiunea All Commands (2) pentru a afisa o lista cu toate comenzile disponibile in programul Word.
Executa dublu click pe comanda indicata (3) pentru a o adauga in cadrul Barei de instrumente acces rapid.
Executa un click pe butonul OK (4).
Acum bara de acces rapid contine noua comanda.