Ti se pare greu sa parcurgi singur lectiile scrise gratuite?

Inscrie-te la unul din cele 10 tipuri diferite de cursuri Excel in clasa (cu instructor acreditat Microsoft)

Lectia 1.1: Deschiderea si inchiderea aplicatiei de calcul tabelar

Preambul
Deschiderea aplicatiei Microsoft Excel 2016 se poate face in mai multe moduri:
– din meniul Start (Start), sectiunea All apps (Toate aplicatiile);
– folosind instrumentul Search Windows (Cautare Windows);
– din folderul unde este instalat programul;
– etc.

Programul de calcul tabelar poate fi inchis prin mai multe moduri:
– se foloseste butonul de inchidere din interfata;
– combinatia de taste Alt+F4;
– etc.

Pasul 1
Pentru a deschise aplicatia Microsoft Excel 2016, vom accesa meniul Start.
Efectuati un click pe butonul Start. (1)
Efectuati un click pe optiunea All apps (Toate aplicatiile). (2)
Efectuati un click pe bara de derulare. (3)
Efectuati un click pe aplicatia Excel 2016. (4)
Excel 2016 a mostenit comportamentul aplicatiei Microsoft Excel 2013; mai exact, imediat dupa deschisere, este afisat meniul Backstage View (Vedere din spatele scenei).
Pentru a accesa interfata aplicatiei, apasati tasta Esc (Escape).
Pentru a inchide registrul curent, efectuati un click pe butonul de inchidere. (5)

Pasul 2
Aplicatia Microsoft Excel 2016 mai poate fi deschisa si cu ajutorul instrumentului Search Windows (Cautare Windows).
Efectuati un click pe butonul Search Windows (Cautare Windows). (1)
in aceasta caseta am scris numele aplicatiei pe care dorim sa o rulam, in acest caz excel.
Efectuati un click in zona indicata (2) sau apasati tasta Enter.
in acest moment este deschisa aplicatia de calcul tabelar.
in continuare, putem alege sa accesam un registru de calcul nou, un sablon sau sa deschisem un registru creat anterior.
Efectuati un click in zona indicata pentru a deschise un registru de calcul nou. (3)
Pentru a inchide registrul curent, efectuati un click pe butonul de inchidere. (4)
in acest moment, aplicatia a fost inchisa si nu mai ruleaza pe calculatorul nostru.

Tutoriale video interactive

Acest curs este disponibil si in format video interactiv, pe cel mai mare portal de e-learning Microsoft Office din Europa: peste 7000 lectii video interactive in limba romana.

Lectia 1.2: Deschiderea unui registru de calcul

Preambul
Un registru de calcul poate fi deschis prin mai multe modalitati:
– se executa dublu click pe un registru de calcul existent;
– din cadrul programului Excel 2016, se acceseaza optiunea Open (Deschidere) si se selecteaza registrul de calcul dorit;
– din cadrul meniului de fisiere recente, se alege registrul de calcul dorit.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe optiunea Open Other Workbooks (Deschidere alte registre de calcul). (1)
Efectuati un click pe optiunea Browse (Rasfoire). (2)
Efectuati un click pe locatia Desktop (Spatiu de lucru). (3)
in aceasta locatie exista un registru de calcul cu care intentionam sa lucram in continuare.
Efectuati dublu click pe registrul de calcul indicat. (4)
in acest moment s-a deschis registrul de calcul pe care l-am selectat la pasul anterior.
Efectuati un click pe butonul File (Fisier). (5)
Efectuati un click pe optiunea Close (inchidere). (6)

Pasul 2
O alta metoda de deschisere a unui registru de calcul presupune accesarea meniului de fisiere deschise recent.
Efectuati un click pe butonul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe registrul de calcul indicat. (2)
Astfel am invatat doua modalitati prin care putem deschise un registru de calcul existent.
Efectuati un click pe butonul Close (inchidere). (3)
in acest moment, aplicatia a fost inchisa si nu mai ruleaza pe calculatorul nostru.

Reprezinti o companie si doresti acest curs pentru angajatii/colegii tai?

Citeste cu atentie procedura noastra de instruire Excel pentru companii: Ultra all inclusive

Lectia 1.3: Crearea unui nou registru de calcul

Preambul
Un registru de calcul Microsoft Excel este un fisier care contine una sau mai multe foi de lucru care pot fi utilizate pentru a organiza diverse tipuri de informatii asociate.
Aveti posibilitatea sa creati un registru de calcul nou pe baza unui registru de lucru existent, pe baza unui sablon de registru de calcul implicit sau pe baza oricarui alt sablon.

Pasul 1
Pentru a crea un registru de calcul nou, necompletat, din meniul File (Fisier), accesati sablonul Blank workbook (Registru de calcul necompletat). (1)
in acest moment s-a deschis un registru de calcul gol.
Pentru a-l putea folosi, va trebui sa-l salvam.
Efectuati un click pe butonul File (Fisier). (2)
Efectuati un click pe optiunea Save As (Salvare ca). (3)
Efectuati un click pe optiunea This PC (Acest PC). (4)
Efectuati un click pe optiunea Browse (Rasfoire). (5)
in continuare, vom introduce o denumire pentru noul nostru registru de calcul.
Dupa ce am atribuit un nume registrului de calcul, vom selecta locatia de salvare.
Efectuati un click pe locatia Desktop (Spatiu de lucru). (6)
Efectuati un click pe comanda Save (Salvare). (7)
Astfel am reusit sa cream un nou registru de calcul.
Efectuati un click pe butonul File (Fisier). (8)
Efectuati un click pe comanda Close (inchidere). (9)

Pasul 2
O alta metoda de a crea un registru de calcul nou este sa ne folosim de sabloanele existente.
Efectuati un click pe butonul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea New (Nou). (2)
Efectuati un click pe sablonul Buget lunar personal. (3)
in acest moment, avem un registru de calcul nou care a fost creat pe baza unui sablon.
Acum il putem popula cu informatiile dorite.

Ai intrebari tehnice legate de Excel si vrei sa te ajutam?

Detinem cea mai mare comunitate Excel din Romania (peste 11.000 membri activi), unde primesti suport gratuit la problemele tale Excel

Lectia 1.4: Salvarea unui registru de calcul intr-o anumita locatie

Preambul
Cand salvati un fisier, aveti posibilitatea sa il stocati intr-un folder de pe unitatea de hard disk, intr-o locatie de retea, pe un disc, pe spatiul de lucru (Desktop) sau in alta locatie de stocare permanenta.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe butonul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Save As (Salvare ca). (2)
Efectuati un click pe optiunea Browse (Rasfoire). (3)

Pasul 2
Dupa cum putem vedea, locatia curenta a fisierului nostru este spatiul de lucru (Desktop-ul).
Efectuati un click pe locatia Documents (Documente). (1)
Efectuati un click pe comanda New folder (Folder nou).  (2)
Apasati tasta Enter.
Efectuati un click pe comanda Open (Deschidere).  (3)
Efectuati un click pe comanda Save (Salvare).  (4)
in acest moment, o copie a registrului de calcul a fost salvata in noua locatie.

Lectia 1.5: Salvarea unui registru de calcul existent sub o alta denumire

Preambul
Uneori, poate doriti sa modificati un registru de calcul, pastrand insa o copie a versiunii originale, sau poate ca doriti sa creati un nou registru de calcul prin modificarea unuia existent.
Puteti face aceste lucruri salvand registrul de calcul sub o alta denumire sau in alt folder.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Pentru a accesa meniul Save As (Salvare ca), avem la dispozitie doua metode:
– fie deschisem meniul File (Fisier) si alegem optiunea Save As (Salvare ca);
– fie apasam tasta F12.
Efectuati un click pe butonul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Save As (Salvare ca). (2)
Efectuati un click pe optiunea Browse (Rasfoire). (3)

Pasul 2
Pentru a sterge denumirea curenta a fisierului si a salva o copie a acestuia sub un alt nume, apasati tasta Del (Delete).
Dupa ce am atribuit o noua denumire copiei fisierului, efectuati un click pe butonul Save (Salvare). (1)
Efectuati un click pe butonul Close (inchidere). (2)
in acest moment, pe spatiul de lucru regasim atat registrul original, cat si copia sa pe care am salvat-o sub o alta denumire.

Lectia 1.6: Salvarea unui registru de calcul sub un alt tip – text, HTML, sablon (template), alta versiune, extensii speciale

Preambul
Aveti posibilitatea sa salvati un registru de calcul Microsoft Excel in alt format de fisier.
Aveti posibilitatea sa salvati un registru de calcul intr-un format de fisier din versiuni anterioare, in format fisier text si in alte formate de fisier, cum ar fi PDF sau XPS.
Implicit, Excel 2016 salveaza fisierele in formatul de fisier .xlsx.
Daca salvati registrul de calcul intr-un alt format de fisier decat formatul Excel 2016, nu se vor pastra formatul si caracteristicile unice din Excel 2016.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click pe butonul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Save As (Salvare ca). (2)
Efectuati un click pe optiunea Browse (Rasfoire). (3)
Efectuati un click pe lista de optiuni Save as type (Salvare ca tip). (4)
Efectuati un click pe formatul de fisier indicat. (5)
Efectuati un click pe butonul Save (Salvare). (6)
Anumite formate de salvare vor afisa diverse mesaje de atentionare.
Ele ne specifica ce anume mai trebuie intreprins pentru ca registrul de calcul sa fie convetit in formatul selectat.
Pentru a salva fisierul in formatul selectat anterior, efectuati un click pe butonul Yes (Da). (7)
in fisierul de tip text regasim datele care existau in registrul de calcul, dar aranjate sub o alta forma.

Pasul 2
Efectuati un click pe butonul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Export (Export). (2)
Efectuati un click pe optiunea Change File Type (Schimbarea Tipului de Fisier). (3)
Din lista de formate din partea dreapta, putem alege fie extensii obisnuite, fie extensii speciale (.xlam, .pdf, etc.).
Efectuati dublu click pe formatul indicat. (4)
Efectuati un click pe butonul Save (Salvare). (5)
in bara de titlu se poate observa ca registrul de calcul apare cu o alta extensie, si anume .xls, ceea ce inseamna ca registrul a fost salvat.

Lectia 1.7: Comutarea intre doua registre de calcul

Preambul
Avand deschise mai multe registre de calcul, folosind instrumentele din tab-ul View (Vizualizare), putem naviga mai usor printre ele.
Putem aranja ferestrele in asa fel incat sa vizualizam continutul lor in acelasi timp sau putem comuta rand pe rand pentru a vizualiza consecutiv continutul fiecarui registru de calcul dintre cele deschise la un moment dat.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Instrumentele de manipulare a ferestrelor se regasesc in cadrul tab-ului View (Vizualizare).
Efectuati un click pe tab-ul View (Vizualizare). (1)
Pentru a schimba registrul de calcul curent, efectuati un click pe comanda Switch Windows (Comutare Ferestre). (2)
in aceasta lista putem vedea toate registrele de calcul deschise in acest moment, iar cel curent are o bifa in dreptul sau.
Pentru a activa un alt registru de calcul, efectuati un click pe registrul de calcul Registru1.xlsx. (3)
in acest moment, Registru1.xlsx a devenit registrul activ si putem lucra cu el.

Pasul 2
Folosind instrumentul Arrange All (Aranjare toate), putem aranja ferestrele de lucru in asa fel incat sa vizualizam datele din cele doua registre in paralel.
Efectuati un click pe comanda Arrange All (Aranjare toate). (1)
Putem alege dintre diferite moduri de dispunere a ferestrelor pe ecran.
in cadrul acestei lectii vom afisa ferestrele intr-o aranjare pe orizontala.
Efectuati un click pe optiunea Horizontal (Orizontal). (2)
Efectuati un click pe butonul OK. (3)
in acest moment, cele doua registre de calcul apar in paralel si sunt aliniate orizontal.
Astfel putem vizualiza datele din ambele registre de calcul.

Lectia 1.8: Folosirea functiei Help (Asistenta)

Preambul
Aveti posibilitatea sa gasiti ajutor pentru programele Microsoft Office in mai multe locuri.
Aveti posibilitatea sa obtineti continut de ajutor suplimentar de la Microsoft Office Online.
Aveti posibilitatea sa specificati unde sa cautati ajutor si sa restrictionati zona de cautare la mediul online sau la o anumita categorie dintr-o aplicatie.
Accesarea asistentei (Help) se poate face in mai multe moduri:
– prin apasarea tastei F1;
– prin accesarea campului Tell Me (Spune-mi);
– etc.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Cea mai uzuala metoda de a apela asistenta unui program Microsoft Office este apasarea tastei F1.
in afara de apelarea cu ajutorul acestei taste, mai putem accede la asistenta si cu ajutorul campului Tell me (Spune-mi).
Efectuati un click in caseta Tell me (Spune-mi). (1)
in aceasta caseta am scris ca dorim ajutor in ceea ce priveste formatarea celulelor.
Efectuati un click pe optiunea Get Help on formatting cells. (2)
in aceasta fereastra ne sunt prezentate subiecte ce ne-ar putea interesa in legatura cu sintagma pe care am introdus-o in campul de cautare.
Efectuati un click pe legatura indicata. (3)
Acum este prezentat pe larg subiectul particular pe care am dorit sa-l analizam.
Efectuati un click pe butonul Close (inchidere). (4)

Pasul 2
O alta metoda prin care putem accesa meniul de ajutor este sa executam click pe numele unei functii din tooltip-ul (indiciu) afisat.
Efectuati un click in celula I2. (1)
Efectuati un click pe denumirea functiei SUM (SUMĂ) din bara de formule. (2)
Tooltip-ul este un mic indicator care afiseaza fie detalii despre functia selectata, fie argumentele de care avem nevoie pentru a scrie functia.
Efectuati un click pe functia SUM (SUMĂ). (3)
in acest moment, in fereastra de ajutor sunt prezentate informatii despre functia SUM  (SUMĂ).
Efectuati un click pe butonul Close (inchidere). (4)
Apasati tasta Escape (Esc).

Lectia 1.9: Folosirea instrumentelor de panoramare (zoom)

Preambul
Un registru de calcul poate fi marit, pentru a-l vedea mai in detaliu, sau poate fi micsorat, pentru a face posibila vizualizarea unei parti mai mari din foaia de lucru la o dimensiune redusa.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Pentru a modifica panoramarea unei foi, ne sunt puse la dispozitie mai multe metode:
– mouse scroll + tasta Control (Ctrl);
– accesarea instrumentului Zoom (Panoramare) din ribbon (panglica);
– apasarea unuia din butoanele – (micsorare panoramare)  sau + (marire panoramare) din bara de stare.
Efectuati un click pe butonul – (micsorare panoramare). (1)
in acest moment, panoramarea foii de calcul a fost micsorata.
Pentru a micsora/mari panoramarea foii de calcul, putem trage si de glisorul din bara de stare pana la dimensiunea dorita a foii de calcul.
Efectuati un click pe butonul + (marire panoramare). (2)

Pasul 2
O alta metoda consta in apasarea butonului Zoom (Panoramare) din bara de stare.
Efectuati un click pe butonul Zoom (Panoramare). (1)
in aceasta fereastra putem alege o valoare de panoramare prestabilita sau putem scrie propria valoare personalizata.
Efectuati un click pe optiunea 100%. (2)
Efectuati un click pe butonul OK. (3)
in acest moment, panoramarea foii de calcul a fost stabilita la 100%.

Pasul 3
O alta metoda de a accesa instrumentul Zoom (Panoramare) este prin intermediul tab-ului View (Vizualizare).
Efectuati un click pe tab-ul View (Vizualizare). (1)
in tab-ul View (Vizualizare) se regaseste grupul Zoom (Panoramare).
in acest grup se afla mai multe instrumente cu care putem schimba panoramarea foii de calcul.
Efectuati un click pe butonul Zoom (Panoramare). (2)
Selectati optiunea 75%. (3)
Efectuati un click pe butonul OK. (4)

Pasul 4
Tot in grupul Zoom (Panoramare) regasim butonul Zoom to Selection (Panoramare asupra selectiei).
Acesta mareste panoramarea celulei active pentru a vizualiza mai bine continutul acesteia.
Efectuati un click pe butonul Zoom to Selection (Panoramare asupra selectiei). (1)
in acest moment, panoramarea a fost marita la 400% pentru a putea vizualiza mai bine continutul celulei active.

Lectia 1.10: Afisarea/ascunderea ribbon-ului (panglicii)

Preambul
incepand cu Microsoft Office 2007, ribbon-ul (panglica) a inlocuit meniurile si toolbar-urile (barele de instrumente) din versiunile precedente.
Acest ribbon (panglica) poate fi ascuns pentru a mari spatiul de lucru.
Pentru afisarea/ascunderea ribbon-ului (panglicii) ne sunt puse la dispozitie mai multe metode:
– dublu click pe oricare dintre tab-uri;
– utilizarea combinatiei de taste Ctrl+F1;
– utilizarea optiunilor Ribbon Display Options (Optiuni de afisare a ribbon-ului);
– utilizarea optiunii Unpin the ribbon (inlaturarea panglicii);
– etc.

Pasul 1
Pentru a minimiza panglica direct din interfata, vom utiliza comanda Unpin the ribbon (inlaturarea panglicii).
Aceasta permite minimizarea ribbon-ului (panglicii) cu doar un singur click.
Efectuati un click pe butonul Unpin the ribbon (inlaturarea panglicii). (1)
in acest moment, panglica a fost minimizata.
Dupa minimizare, se poate observa ca spatiul de lucru a fost marit.
Pentru a afisa din nou panglica, efectuati dublu click pe tab-ul Home (Pornire). (2)
Pentru a afisa din nou interfata originala a aplicatiei, dupa ce am executat click cu butonul drept al mouse-ului pe tab-ul Home (Pornire), debifati optiunea Collapse the Ribbon (Ascunderea panglicii). (3)
O alta modalitate prin care putem minimiza panglica este sa executam click cu butonul drept al mouse-ului pe aceasta si sa alegem optiunea de minimizare din meniul contextual.
Dupa ce am efectuat click cu butonul drept al mouse-ului pe panglica, bifati optiunea Collapse the Ribbon (Ascunderea panglicii). (4)

Pasul 2
Putem afisa din nou interfata originala a aplicatiei utilizand o optiune din cadrul meniului care apare dupa ce executam click pe butonul Ribbon Display Options (Optiuni de afisare a panglicii).
Efectuati click pe butonul Ribbon Display Options (Optiuni de afisare a panglicii). (1)
Efectuati un click pe optiunea Show Tabs and Commands (Afisare tab-uri si comenzi). (2)
Cu ajutorul acestor optiuni putem ascunde sau afisa panglica aplicatiei Microsoft Excel 2016.

Lectia 1.11: inghetarea coloanelor si/sau randurilor

Preambul
Atunci cand lucram cu o foaie de calcul in care exista, de exemplu, un tabel, si derulam foaia de calcul, dorim sa ramana vizibil atat capul de tabel cat si prima coloana; astfel vom sti in permanenta in ce zona a tabelului ne aflam.
Pentru a realiza acest lucru, vom utiliza instrumentul Freeze Panes (inghetare panouri).

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Efectuati un click in celula A2. (1)
Efectuati un click pe tab-ul View. (2)
Fiind pozitionati sub randul pe care dorim sa-l vizualizam permanent in timpul derularii, in acest caz randul 1, efectuati un click pe comanda Freeze Panes (inghetare panouri). (3)
Efectuati un click pe optiunea Freeze Top Row (inghetare randul de sus). (4)
Pentru a ne asigura ca setarea aleasa este intr-adevar cea corecta, efectuati un click pe butonul de derulare in jos. (5)
Pentru a ne asigura ca setarea aleasa este intr-adevar cea corecta, efectuati un click pe butonul de derulare in jos. (6)
Dupa o scurta derulare, se poate observa ca primul rand (capul de tabel) este vizibil intotdeauna, in timp ce afisam partea care ne intereseaza din corpul tabelului.
Pentru “dezghetarea” randului, vom accesa acelasi meniu si vom alege optiunea corespunzatoare acestei operatii.
Efectuati un click pe comanda Freeze Panes (inghetare panouri). (7)
Efectuati un click pe optiunea Unfreeze Panes (Anulare inghetare panouri). (8)

Pasul 2
Pentru a ingheta prima coloana a tabelului, trebuie sa fim pozitionati intr-una din celulele din urmatoarea coloana.
Efectuati un click in celula B2. (1)
Efectuati un click pe comanda Freeze Panes (inghetare panouri). (2)
Efectuati un click pe optiunea Freeze First Column (inghetare prima coloana). (3)
Pentru a ne asigura ca setarea aleasa este intr-adevar cea corecta, efectuati un click pe butonul de derulare catre dreapta. (4)
Pentru a ne asigura ca setarea aleasa este intr-adevar cea corecta, efectuati un click pe butonul de derulare catre dreapta. (5)
Dupa ce am derulat foaia de calcul pe orizontala catre dreapta, vom observa ca prima coloana ramane mereu vizibila.
Efectuati un click pe comanda Freeze Panes (inghetare panouri). (6)
Efectuati un click pe optiunea Unfreeze Panes (Anulare inghetare panouri).  (7)

Pasul 3
Totusi, observam ca exista o mica problema.
Cand am derulat foaia pe orizontala, numele persoanelor au fost ascunse.
Deoarece dorim ca, in timpul derularii, si acestea sa fie vizibile, vom recurge la un mic artificiu.
Astfel, daca dorim inghetarea mai multor randuri si coloane simultan, trebuie sa fim pozitionati in celula de sub randurile si de la dreapta coloanelor pe care dorim sa le “inghetam”.
in cazul nostru, dorim “inghetarea” primelor doua coloane si a primului rand.
Prin urmare, trebuie ca celula activa sa fie C2.
Efectuati un click in celula C2. (1)
Efectuati un click pe comanda Freeze Panes (inghetare panouri). (2)
Efectuati un click pe optiunea Freeze Panes (inghetare panouri). (3)
Pentru a ne asigura ca setarea aleasa este intr-adevar cea corecta, efectuati un click pe butonul de derulare catre dreapta. (4)
Pentru a ne asigura ca setarea aleasa este intr-adevar cea corecta, efectuati un click pe butonul de derulare catre dreapta. (5)
Pentru a ne asigura ca setarea aleasa este intr-adevar cea corecta, efectuati un click pe bara de derulare verticala. (6)
Dupa derularea foii in ambele sensuri, observam ca primele doua coloane si primul rand sunt vizibile intotdeauna.

Lectia 1.12: Modificarea optiunilor predefinite ale aplicatiei: numele utilizatorului, directorul implicit care se va deschise sau in care se vor salva registrele de calcul

Preambul
Microsoft Excel 2016 ne permite sa modificam o serie de setari personale, cum ar fi:
– numele de utilizator;
– locatiile de salvare;
– extensii implicite;
– setari la nivel de suita;
– etc.

Pasul 0
Descarcati arhiva care contine fisierul ajutator si dezarhivati-l.

Pasul 1
Pentru a realiza modificarile amintite anterior, va trebui sa accesam meniul de optiuni.
Efectuati un click pe meniul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Options (Optiuni). (2)
Efectuati dublu click pe numele de utilizator (User name) indicat. (3)

Pasul 2
Dupa modificarea numelui de utilizator, vom schimba locatia implicita de salvare.
Efectuati un click pe optiunea Save (Salvare). (1)
Efectuati dublu click pe locatia Documents (Documente). (2)
Efectuati un click pe butonul OK. (3)

Pasul 3
Pentru a testa noile modificari, vom inchide registrul de calcul curent, vom crea altul nou si il vom salva.
Efectuati un click pe meniul File (Fisier). (1)
Efectuati un click pe optiunea Close (inchidere). (2)
Efectuati un click pe meniul File (Fisier). (3)
Efectuati un click pe optiunea New (Nou). (4)
Efectuati un click pe sablonul Blank workbook (Registru de lucru necompletat). (5)
Efectuati un click pe comanda Save (Salvare). (6)
Efectuati un click pe locatia This PC (Acest PC). (7)
Efectuati un click pe comanda Browse (Rasfoire). (8)
Dupa deschiserea casetei Save As (Salvare ca), vom observa ca locatia de salvare care ni se propune este spatiul de lucru al utilizatorului curent, locatie pe care am stabilit-o la pasii anteriori.
Efectuati un click pe butonul Save (Salvare). (9)
in acest moment, vom regasi noul registru de lucru salvat pe Desktop (spatiul de lucru).