Ti se pare greu sa parcurgi singur lectiile scrise gratuite?

Inscrie-te la cursul Project in clasa (cu instructor acreditat Microsoft)

Lectia 1.1: Ce este un proiect?

Preambul

Activitatile desfasurate intr-o companie sunt de doua feluri: operatii si proiecte.

O operatie reprezinta o serie de activitati de rutina, repetitive, si care au loc pe toata durata de viata a companiei.

Pe de alta parte, proiectele nu reprezinta activitati de rutina, ele fiind unice si temporare, fiind adesea implementate pentru a indeplini un scop strategic al companiei.

Pasul 1
Un proiect reprezinta o serie de task-uri (activitati) care vor culmina cu crearea sau indeplinirea unei noi initiative, unui nou produs s.a.m.d., avand un termen limita de finalizare.
Activitatile sunt duse la bun sfarsit prin intermediul resurselor.
Microsoft Project 2010 este un program care ne permite sa gestionam mai usor notiunea de activitate, de resursa, de activitati curente si de costuri.
O data introduse aceste informatii, Microsoft Project 2010 ne permite sa generam diferite rapoarte pe baza acestor entitati.
Microsoft Project 2010 ne ajuta sa gestionam proiectele din punct de vedere informatic.
Avantajele fata de gestionarea proiectelor cu ajutorul hartiei si al creionului ar fi faptul ca putem sa generam foarte rapid orice fel de informatie; de asemenea, putem filtra, grupa si sorta informatiile respective.

Pasul 2
Foarte important este ca, avand proiectele in format electronic, le putem arhiva si consulta ulterior, un lucru care este destul de complicat in cazul in care folosim hartia si creionul pentru gestionarea acestor proiecte.
De obicei, vom incepe lucrul cu Microsoft Project 2010 in vederea Gantt Chart, care este destinata activitatilor.
Aceasta este vederea implicita atunci cand deschidem programul.
Executa un click pe butonul indicat (1).
Dupa introducerea activitatilor, se poate comuta in vederea care ne permite sa introducem resursele necesare: Resource Sheet.
Cu exceptia celor doua vederi (Gantt Chart si Resource Sheet), toate celelalte vederi sunt destinate generarii rapoartelor, adica extragerii din program a informatiilor relevante referitoare la un anumit context in care ne aflam.

Tutoriale video interactive

Acest curs este disponibil si in format video interactiv, pe cel mai mare portal de e-learning Microsoft Office din Europa: peste 7000 lectii video interactive in limba romana.

Lectia 1.2: Interfata Microsoft Project

Preambul
Interfata Microsoft Project 2010 poate parea complicata la inceput, insa este simplu de inteles si de utilizat.
Versiunea 2010 ne ofera ribbon, chiar si in Microsoft Project.

Mai departe, vom prezenta cateva din functiile Project.

Pasul 1
Toate meniurile clasice au fost inlocuite cu un ribbon (panglica).
Acesta cuprinde tab-uri, care la randul lor cuprind grupuri de comenzi, iar aceste grupuri cuprind diverse comenzi.
In plus, anumite comenzi (File, Open, Print, etc.) au fost mutate in cadrul meniului File (Backstage View).
Executa un click pe meniul File (1).
Acest meniu cuprinde in partea stanga categorii de comenzi, in partea centrala cuprinde, de regula, sub-categorii ale optiunii curente, iar in partea dreapta, de regula, gasim un preview sau alte sub-optiuni ale comenzii active.
Executa un click pe optiunea New (2).
In aceasta sectiune gasim o serie de modele (sabloane) pe care le putem selecta ca fiind baza proiectului nostru.
Executa un click pe butonul Create (3).

Pasul 2
In acest moment, ne-a fost deschis un proiect nou, necompletat.
Acesta a fost deschis in modul de vizualizare Gantt Chart.
In modul de vizualizare Gantt Chart putem crea activitati pentru proiectul nostru.
Acest lucru se poate face prin doua moduri.
Primul este dand click pe o casuta de sub coloana Task Name, apoi completand numele activitatii.
Executa un click in campul indicat (1).
Apasa pe tasta Enter.
Project 2010 ofera doua optiuni pentru crearea programarii activitatilor: manual si automat.
Implicit, acesta afiseaza optiunea manual, dar noi vom dori ca el sa le programeze automat, in functie de calendarul implicit.
Executa un click in campul indicat (2).
Executa un click pe butonul indicat (3).
Executa un click pe optiunea indicata (4).

Pasul 3
Cea de a doua modalitate de introducere a activitatilor este metoda avansata.
Dand dublu-click pe orice casuta din coloana Task Name, vom deschide fereastra Task Information, unde putem crea o activitate noua, sau putem modifica parametrii unei activitati existente.
Executa dublu click in campul indicat (1).
In aceasta fereastra putem crea o noua activitate, sau modifica optiunile unei activitati existente.
Executa un click pe butonul OK (2).
Astfel se pot crea task-uri in Microsoft Project.

Pasul 4
Executa un click pe butonul Run (Rulare)
(1) pentru a rula interogarea.
Imediat dupa ce am ales sa rulam interogarea, suntem rugati sa introducem procentul cu care se va majora pretul produsului.
Executa un click pe butonul OK
(2).
Dupa ce am introdus procentul, se va face o verificare a criteriului.
Adica vom introduce denumirea unui produs si interogarea va cauta in tabelul de produse existenta acelui produs; in caz afirmativ, ii va aplica majorarea.
Executa un click pe butonul OK
(3).
Dat fiind faptul ca produsul ales de noi exista in tabelul de produse, Access ne afiseaza un mesaj de atentionare in care ne spune ca urmeaza sa actualizeze valorile care corespund criteriului specificat in interogare.
Aceasta actiune, daca o vom valida, este ireversibila.
Executa un click pe butonul Yes (Da)
(4).
Executa dublu click pe tabelul Produse
(5).
Dupa cate se poate observa, in tabel au fost inserate valorile obtinute dupa rularea interogarii.
Interogarile de tip Update (Actualizare) ne permit automatizarea actualizarilor in baza de date.
Putem stabili o conditie, iar rezultatul acelei conditii se va observa in modificarea anumitor inregistrari.

Reprezinti o companie si doresti acest curs pentru angajatii/colegii tai?

Citeste cu atentie procedura noastra de instruire Microsoft Excel pentru companii (ce se aplica oricarui alt curs).

Lectia 1.3: Stabilirea optiunilor unui proiect nou

Preambul
Primul lucru care trebuie facut intr-un proiect este stabilirea datei de la care incepe.
Putem incepe un proiect cu data implicita sau putem specifica o alta data de inceput.

Tineti minte ca este indicat sa stabiliti activitatile inainte de a incepe proiectul in viata reala.

Pasul 1
Odata pornit, Microsoft Project 2010 se va deschide in modul de vizualizare Gantt Chart.
Dupa cum vedeti, nu este trecuta nicio activitate in proiectul nostru.
Vom selecta prima celula de dedesubtul coloanei Task Name, pentru a crea prima activitate a proiectului.
Executa un click in campul indicat (1).
Dupa ce am introdus denumirea activitatii, apasa pe tasta Enter.
Microsoft Project 2010 este preconfigurat sa utilizeze ca data de inceput data la care a fost creat acel proiect.
Insa, noi dorim ca proiectul sa inceapa la o alta data.
Deoarece avem nevoie ca proiectul nostru sa inceapa la o alta data, vom elimina activitatea indicata.
Executa un click pe eticheta indicata (2).
Apasa pe tasta Delete.

Pasul 2
Avem nevoie ca proiectul nostru sa inceapa de la o anumita data.
Executa un click pe tab-ul Project (1).
Executa un click pe comanda Project Information (2).
Toate optiunile referitoare la proiectul nostru se gasesc in fereastra Project Information.
Selectarea datei de la care sa inceapa un proiect se face deschizand calendarul din dreapta optiunii Start Date.
Executa un click pe butonul indicat (3).
Data de la care dorim sa inceapa proiectul nostru este 28 februarie 2011.
Executa un click pe data indicata (4).
Observam ca nu putem selecta data la care proiectul sa se finalizeze.
Asta deoarece data de finalizare va fi stabilita automat in functie de activitatile pe care le vom insera in proiect.
Executa un click pe butonul OK (5).

Pasul 3
Acum vom introduce din nou activitatea anterioara, care acum va avea ca data de inceput, data selectata in fereastra Project Information.
Executa un click in campul indicat (1).
Dupa ce am introdus denumirea activitatii, apasa pe tasta Enter.
Observam ca data de inceput a activitatii este 28 februarie 2011 (2).

Ai intrebari tehnice legate de Project si vrei sa te ajutam?

Detinem cea mai mare comunitate Microsoft din Romania (peste 11.000 membri activi), unde primesti suport gratuit la problemele tale Project

Lectia 1.4: Personalizarea unui calendar de lucru

Preambul
Unui proiect i se poate aloca un anumit calendar de lucru.

Calendarul stabileste orele de lucru pentru fiecare zi si zilele libere (exceptiile). Toate resursele din proiect vor mosteni in mod automat respectivul calendar.

Pasul 0
Apasa butonul Descarca documentele ajutatoare din partea dreapta-sus și dezarhiveaza documentul ajutator.

Pasul 1
Pentru a crea un calendar de lucru, se va alege optiunea Change Working Time din tab-ul Project.
Executa un click pe comanda indicata (1).
Pentru crearea noului calendar de lucru, din fereastra de dialog Change Working Time vom crea un calendar nou, bazat pe cel existent.
Executa un click pe butonul indicat (2).
In caseta de dialog Create New Base Calendar, vom denumi noul nostru calendar personalizat.
Acesta este creat pe baza calendarului Standard, care este optiunea implicita, asa ca o vom lasa neschimbata.
Apasa pe tasta Delete.
Introdu numele ITLearning si apoi apasa pe tasta Enter.

Pasul 2
Calendarul fiind creat, vom stabili in continuare caracteristicile acestuia.
Executa un click pe tab-ul Work Weeks (1).
In acest moment s-a activat butonul Details, unde putem stabili orele de lucru pentru calendarul nou creat.
Executa un click pe butonul Details (2).
In lista din partea stanga, selectam Monday (luni) si tinand apasata tasta Shift, selectam ultima zi lucratoare, Friday (vineri).
In continuare, din grupul de 3 optiuni din partea dreapta, o selectam pe ultima – pentru a stabili orarul pentru zilele lucratoare.
Bifeaza optiunea indicata (3).
Vom stabili ca orarul sa fie de la 9:00 la 13:00.
A 2-a parte a programului o vom elimina.
Executa un click pe eticheta liniei a 2-a (4).
Apasa pe tasta Delete.
Executa un click pe butonul OK (5).

Pasul 3
In continuare vom stabili zilele nelucratoare (exceptiile).
Executa un click pe tab-ul indicat (1).
Executa un click in campul indicat (2).
Vom stabili ziua de 7 ianuarie (Sfantul Ion) ca fiind zi nelucratoare.
Executa un click pe butonul indicat (3).
Executa un click pe butonul indicat (4).
Executa un click pe data indicata (5).
Pentru a sti de ce am stabilit ca aceasta zi sa fie nelucratoare, vom introduce o denumire sugestiva.
Executa un click in campul indicat (6).
Executa un click pe butonul OK (7).

Pasul 4
Imediat dupa ce am creat un calendar, il putem asocia proiectului.
Executa un click pe comanda indicata (1).
Din lista de calendare, il vom alege pe cel nou creat la pasii anteriori.
Executa un click pe butonul indicat (2).
Din lista de calendare astfel deschisa, vom selecta calendarul ITLearning.
Executa un click pe calendarul ITLearning (3).
Executa un click pe butonul OK (4).

Pasul 5
Calendarele pot fi redenumite, sterse sau mutate in sablonul general al Microsoft Project.
Executa un click pe meniul File (1).
Executa un click pe butonul Organizer (2).
Executa un click pe tab-ul Calendars (3).
Executa un click pe calendarul indicat (4).
Vom copia acest calendar in cadrul sablonului global.
Astfel, acest calendar va fi disponibil in orice proiect pe care il vom incepe.
Executa un click pe butonul Copy (5).
In acest moment, calendarul creat de noi la pasii anteriori va fi disponibil in orice proiect existent, dar si nou.