Ti se pare greu sa parcurgi singur lectiile scrise gratuite?

Inscrie-te la unul din cele 5 tipuri diferite de cursuri Access in clasa (cu instructor acreditat Microsoft)

Lectia 1.1: Ce este o baza de date?

Preambul
O baza de date este un container care stocheaza date. Acestea pot fi texte, imagini, etc.
O baza de date conține tabele și alte obiecte ce permit gestionarea datelor din tabele.

Pasul 1
Pentru gestionarea datelor se folosesc așa-numitele SGBD. “SGBD” este un acronim pentru sisteme de gestiune a bazelor de date.
Un SGBD este o aplicație care “știe” sa gestioneze o baza de date.

Pasul 2
Pentru a schimba tipul de interogare implicit, dintr-unul de selectare (Select) intr-unul de actualizare, executa un click pe butonul Update (Actualizare) (1).
Executa dublu click pe campul indicat din tabel
(2) pentru a-l adauga intr-o coloana a interogarii.
Intr-o prima faza, vom stabili valoarea cu care vom actualiza salariile existente.
Executa un click in campul Update To: (Actualizeaza la:)
(3).
In campul Update To (Actualizeaza la) am scris urmatoarea sintaxa: [Salariul]*1,1.
Acest lucru inseamna ca toate salariile din coloana Salariul vor fi inmultite cu 1,1.
Nu vrem acest lucru pentru toti angajatii, ci doar pentru ingineri.
Mai departe, vom stabili criteriul pe baza caruia vom modifica salariul doar pentru acestia.
Executa un click in campul Criteria (Criterii)
(4).
Pentru a fi siguri ca doar inginerii vor primi acea marire de salariu, in zona de criterii vom stabili un criteriu ce tine cont de profesie.
Sintaxa este: [Profesia]=”inginer”, unde [Profesia] reprezinta campul din tabel ce contine datele privind profesia angajatilor.

Pasul 2
Bazele de date sunt imparțite in baze de date de tip Desktop și baze de date de tip Server.
Bazele de date de tip Desktop (Microsoft Access, FoxPro) sunt mai ușor de invațat și se adreseaza utilizatorilor obișnuiți.
Bazele de date de tip Server (SQL Server, Oracle, DB2, etc.) se adreseaza profesioniștilor IT.

Pasul 3
Bazele de date respecta cateva standarde internaționale:
– teoria relaționala;
– limbajul SQL (Structured Query Language).

Tutoriale video interactive

Acest curs este disponibil si in format video interactiv, pe cel mai mare portal de e-learning Microsoft Office din Europa: peste 7000 lectii video interactive in limba romana.

Lectia 1.2: La ce se folosesc bazele de date?

Preambul
In principiu, bazele de date sunt concepute pentru stocarea datelor.
Acestea reprezinta depozite, containere de date ce permit stocarea informațiilor.
Bazele de date iși propun sa serveasca cat mai rapid aplicațiile care au nevoie de datele respective.

Pasul 1
O baza de date este formata din mai multe tabele relaționate.
Datele dintr-o baza de date sunt utilizate de diferite aplicații, cum ar fi, de exemplu, fișiere Excel, site-uri, software-uri de contabilitate, etc.
O baza de date iși propune:
– sa centralizeze toate datele care sunt necesare unei firme;
– sa fie capabile sa serveasca in timp optim informațiile catre aplicații.

Pasul 2
Pentru a schimba tipul de interogare implicit, dintr-unul de selectare (Select) intr-unul de actualizare, executa un click pe butonul Update (Actualizare) (1).
Executa dublu click pe campul indicat din tabel
(2) pentru a-l adauga intr-o coloana a interogarii.
Intr-o prima faza, vom stabili valoarea cu care vom actualiza salariile existente.
Executa un click in campul Update To: (Actualizeaza la:)
(3).
In campul Update To (Actualizeaza la) am scris urmatoarea sintaxa: [Salariul]*1,1.
Acest lucru inseamna ca toate salariile din coloana Salariul vor fi inmultite cu 1,1.
Nu vrem acest lucru pentru toti angajatii, ci doar pentru ingineri.
Mai departe, vom stabili criteriul pe baza caruia vom modifica salariul doar pentru acestia.
Executa un click in campul Criteria (Criterii)
(4).
Pentru a fi siguri ca doar inginerii vor primi acea marire de salariu, in zona de criterii vom stabili un criteriu ce tine cont de profesie.
Sintaxa este: [Profesia]=”inginer”, unde [Profesia] reprezinta campul din tabel ce contine datele privind profesia angajatilor.

Pasul 2
Sistemul de Gestiune a Bazei de Date (SGBD) este intregul ansamblu software care trateaza toate cererile de acces la baza de date.
Acesta este un pachet de programe ce permite utilizatorilor sa interacționeze cu o baza de date, in vederea popularii, actualizarii și interogarii acesteia.
Baza de date este, de regula, conceputa pentru volume mari de informații, a caror gestiune impune nu numai o riguroasa structurare, dar și o raționalizare a procedurilor de acces și prelucrare.
Orice sistem de gestiune a bazelor de date conține:
– limbajul de descriere a datelor, care permite descrierea structurii bazei de date, a relațiilor dintre componente, a drepturilor de acces ale utilizatorilor la bazele de date;
– limbajul de cereri este limbajul in care se scriu programele pentru realizarea prelucrarii datelor;
– limbajul de prelucrare a datelor, care permite operații asupra bazelor de date, cum ar fi incarcarea bazelor de date, inserarea, ștergerea, cautarea sau modificarea unui element, realizarea de statistici.
SGBD-urile sunt de doua tipuri:
– de tip Desktop;
– de tip Server.
Cele de tip Desktop sunt MS Access, FoxPro, etc.
Acestea sunt mai ușor de utilizat și se adreseaza firmelor mici.
Indiferent de tipul lor, SGBD-urile respecta anumite standarde internaționale:
– teoria relaționala;
– standardul de interogare SQL (Structured Query Language).

Pasul 3
Un Sistem de Gestiune a Bazelor de Date trebuie sa fie capabil sa indeplineasca urmatoarele funcții:
– de descriere, care rezida in definirea structurii datelor, a relațiilor dintre acestea și a condițiilor de acces la informațiile conținute in baza de date;
– de actualizare, care presupune inserarea, modificarea și ștergerea datelor;
– de interogare a bazei de date, care permite obținerea diferitelor informații din baza de date conform unor criterii de cautare;
– de obținere de date noi, care consta in prelucrarea informației inițiale in scopul obținerii unor totaluri, medii, etc.;
– de intreținere, care consta in crearea unor copii de rezerva, compactarea bazei de date și repararea acesteia in cazul deteriorarii;
– de securitate a datelor, care rezida in protejarea bazei de date impotriva accesului neautorizat și in atribuirea drepturilor de acces.

Reprezinti o companie si doresti acest curs pentru angajatii/colegii tai?

Citeste cu atentie procedura noastra de instruire Microsoft Excel pentru companii (ce se aplica oricarui alt curs).