Ti se pare greu sa parcurgi singur lectiile scrise gratuite?

Inscrie-te la cursul PowerPoint in clasa (cu instructor acreditat Microsoft)

Lectia 1.1: PowerPoint 2016 – Descrierea mediului de lucru

Preambul

Mediul de lucru din PowerPoint este compus din 4 zone importante:

– Ribbon-ul (panglica);

– Panoul de vizualizare a slide-urilor;

– Fereastra principala de lucru;

– Zona de note.

Pasul 1
Tab-ul Home (PORNIRE)
contine elemente de formatare si editare a textului.
Executa un click pe tab-ul INSERT (INSERARE)
(1).

Pasul 2
In tab-ul Insert (INSERARE) regasim optiuni de inserare a elementelor grafice, tabele, imagini, smartart-uri, sunete, etc.
Executa un click pe tab-ul DESIGN (PROIECTARE)
(1).

Pasul 3
Tab-ul Design (proiectare)
contine teme si optiuni de formatare a elementelor ce alcatuiesc un slide.
Executa un click pe tab-ul TRANSITIONS (TRANZIŢII)
(1).

Pasul 4
In versiunea 2007 a PowerPoint, elementele de tranzitie erau incorporate in tab-ul Animations (Animatii).
Acum, efectele de tranzitie, precum si celelalte optiuni care depind de tranzitia slide-urilor, se regasesc intr-un tab nou:Transitions (TRANZIŢII)..
Executa un click pe tab-ul ANIMATIONS (ANIMAŢII)
(1).

Pasul 5
Tab-ul Animations (aNIMAŢII)
contine elemente de animatie pentru slide-uri si alte elemente componente.
Executa un click pe tab-ul SLIDE SHOW (EXPUNERE DIAPOZITIVE)
(1).

Pasul 6
In tab-ul Slide Show (EXPUNERE DIAPOZITIVE) regasim optiuni de redare a unui diapozitiv dar si optiuni de creare a unor prezentari (slide show-uri) personalizate.
Executa un click pe tab-ul REVIEW (REVIZUIRE)
(1).

Pasul 7
In tab-ul Review (REVIZUIRE) regasim elemente de pronuntie si documentare, dar si optiunea de inserare a comentariilor.
Executa un click pe tab-ul VIEW (VIZUALIZARE)
(1).

Pasul 8
In tab-ul View (VIZUALIZARE) regasim optiuni pentru stabilirea modului de vizualizare a slide-urilor (diapozitivelor).

Tutoriale video interactive

Acest curs este disponibil si in format video interactiv, pe cel mai mare portal de e-learning Microsoft Office din Europa: peste 7000 lectii video interactive in limba romana.

Lectia 1.2: Metode de vizualizare a slide-urilor (cadrelor)

Preambul

PowerPoint ne ofera sase moduri de vizualizare a unui slide (cadru), dar si doua moduri de a accesa aceste moduri de vizualizare.

In ribbon se gasesc modurile:

– Normal (Normal), Outline Viewn (Plan), Slide Sorter (Sortarea cadrelor), Notes Page (Pagina de note) si Reading View (Citire).

In bara de stare se gasesc modurile:

– Normal (Normal), Slide Sorter (Sortarea cadrelor), Reading View (Citire) si Slide Show (Prezentare).

Pasul 1
Modul implicit este modul Normal (Normal).
Al doilea mod de vizualizare este modul Outline View (Plan).
Executa un click pe butonul Outline View (Plan)
(1).
In acest mod de vizualizare se modifica modul de afisare a cadrelor (slide-urilor) in interiorul panoului de obiecte din partea stanga.
Astfel, vom vedea doar textul din slide-uri (cadre).
Executa un click pe butonul Slide Sorter (Sortarea cadrelor)
(2).
In acest mod de vizualizare putem observa ordinea cadrelor, dar avem si posibilitatea de a le muta mult mai usor.
Executa un click pe butonul Notes Page (Pagina de note)
(3).
In acest mod de vizualizare se pot observa si notitele introduse pentru fiecare cadru.
Executa un click pe butonul Reading View (Citire)
(4).
Acest mod de vizualizare este introdus inca din Office 2010.
Spre deosebire de modul Slide Show (Prezentare), in acest caz, prezentarea este rulata intr-un cadru special.
In afara de accesarea acestor moduri de vizualizare din ribbon (panglica), mai avem posibilitatea de a le accesa dintr-un loc, care este mult mai la indemana si este mult mai rapid.
In bara de stare (statusbar) a PowerPoint, exista patru butoane ce permit schimbarea modului de vizualizare (5).

Reprezinti o companie si doresti acest curs pentru angajatii/colegii tai?

Citeste cu atentie procedura noastra de instruire Microsoft Excel pentru companii (ce se aplica oricarui alt curs).

Lectia 1.3: Meniul FILE (Backstage View) – FISIER (Vedere din spatele scenei) – Descriere

Preambul

Noua facilitate Backstage View (butonul File)Vedere din spatele scenei (butonul FIŞIER) ofera acces rapid la principalele functionalitati pentru lucrul cu prezentari.

Backstage View (Vedere din spatele scenei) a inlocuit meniul File (Fisier) existent in versiunile ’97-2003 ale PowerPoint si butonul Office din versiunea 2007 a programului, oferind acces unitar la functiile de salvare, imprimare, partajare si publicare pe Web a documentelor.

Pasul 1
Executa un click pe butonul FILE (FIŞIER)
(1).
In cadrul meniului Info (Informatii) gasim mai multe instrumente.
Optiunea Protect Presentation (Protejare prezentare) ne permite sa parolam prezentarea, sa restrictionam accesul la aceasta, sa ii adaugam o semnatura digitala, etc.
Optiunea Check for Issues (Verificarea problemelor) ne permite sa inspectam prezentarea pentru a elimina informatii cu caracter personal, sa ii verificam compatibilitatea cu versiuni anterioare ale programului PowerPoint, etc.
Optiunea Manage Versions (Gestionarea versiunilor) ne permite sa stergem ciorne nesalvate ale prezentarii curente sau sa alegem una dintre ele pentru a o recupera.
Executa un click pe optiunea New (Nou)
(2).

Pasul 2
Meniul New (Nou)
deschide o noua pagina din care putem alege sa cream o prezentare plecand fie de la un sablon gol, fie de la un set de sabloane predefinite.
Executa un click pe optiunea Open (Deschidere)
(1).

Pasul 3
Meniul Open (Deschidere)
ne permite sa deschidem o prezentare existenta.
Ni se mai ofera si diverse locatii in care sa cautam o prezentare.
Executa un click pe optiunea Save As (Salvare ca)
(1).

Pasul 4
In cazul in care prezentarea nu este salvata, accesarea optiunii Save (Salvare) va deveni de fapt accesarea optiunii Save As (Salvare ca).
Executa un click pe optiunea Print (Tiparire)
(1).

Pasul 5
In cadrul versiunii 2013, meniurile Print (Tiparire) si Print Preview (Previzualizare inaintea tiparirii) au suferit modificari majore.
Acum gasim in aceeasi fereastra atat optiunile de imprimare, cat si modul de vizualizare a datelor ce urmeaza a fi imprimate.
Executa un click pe optiunea Share (Punere in comun)
(1).

Pasul 6
In cadrul meniului Share (Punere in comun), PowerPoint 2013 vine cu o sumedenie de imbunatatiri:
– broadcast slide show (difuzare prezentare);
– upload pe SkyDrive (incarcare pe SkyDrive);
– etc.
Tot ceea ce gasim aici sunt optiuni care ne permit sa publicam si/sau sa partajam prezentarea existenta.
Executa un click pe optiunea Export (Export)
(1).

Pasul 7
Cu ajutorul optiunilor din acest meniu putem salva prezentarea in format PDF sau XPS, in format video sau o putem impacheta pentru a crea o prezentare pentru CD.
Executa un click pe optiunea Account (Cont)
(1).

Pasul 8
In acest meniu avem acces la serviciile conectate, dar si la informatii despre produs.
Executa un click pe optiunea Options (Optiuni)
(1).

Pasul 9
In acest meniu regasim optiuni generale ale PowerPoint-ului:
– setari pentru salvare, pentru limba si verficare, pentru personalizarea panglicii (ribbon-ului) sau a Barei de instrumente acces rapid (Quick Access Toolbar), etc.
Executa un click pe butonul Cancel (Anulare)
(1).

Ai intrebari tehnice legate de PowerPoint si vrei sa te ajutam?

Detinem cea mai mare comunitate Microsoft din Romania (peste 11.000 membri activi), unde primesti suport gratuit la problemele tale PowerPoint.

Lectia 1.4: Personalizarea interfetei – Bara de instrumente acces rapid (Quick Access Toolbar)

Preambul

Bara de instrumente acces rapid (Quick Access Toolbar) este o bara de instrumente particularizabila care contine un set de comenzi ce sunt independente de ceea ce este afisat in mod curent.

Aveti posibilitatea sa adaugati la Bara de instrumente acces rapid butoane care reprezinta comenzi.

Nota:

La bara de instrumente acces rapid se pot adauga numai comenzi.

Continutul majoritatii listelor, cum ar fi indentarea si valorile de spatiere, reprezinta stiluri individuale, care apar de asemenea in ribbon, dar nu se pot adauga la bara de instrumente acces rapid.

Pasul 1
Executa un click pe butonul indicat
(1).
Executa un click pe butonul More Commands
(2) pentru a accesa fereastra de particularizare a Barei de instrumente acces rapid (Quick Access Toolbar).

Pasul 2
Din meniul din partea superioara putem alege sa vizualizam comenzile din tab-urile existente in ribbon, din tab-urile care sunt ascunse sau toate comenzile programului PowerPoint.
Executa dublu click pe comanda indicata
(1) pentru a o adauga in cadrul Barei de instrumente acces rapid (Quick Access Toolbar).
In acest moment putem observa comanda selectata in panoul din partea dreapta.
Executa un click pe butonul OK
(2).
Acum, pe Bara de instrumente acces rapid, apare comanda introdusa de noi la pasii anteriori.

Lectia 1.5: Personalizarea interfetei – Panglica (Ribbon)

Preambul

In cadrul PowerPoint 2013 putem crea tab-uri noi si le putem personaliza cu orice comanda existenta sau cod macro.

In plus, avem posibilitatea de a modifica (adauga sau elimina) si comenzile din celelalte tab-uri din cadrul ribbon-ului. In acest exemplu, vom insera un nou grup si ii vom insera o comanda ce se regaseste in alte tab-uri.

Pasul 1
Executa un click pe butonul indicat
(1).
Executa un click pe optiunea More Commands (Mai multe comenzi)
(2).
Astfel am reusit sa accesam fereastra de dialog ce contine optiunile programului PowerPoint.
Pentru a putea personaliza panglica (ribbon-ul), executa un click pe optiunea Customize Ribbon (Personalizare panglica) (3).

Pasul 2
Acest meniu seamana intr-o anumita masura cu meniul de personalizare a barei de instrumente acces rapid.
In partea de jos avem comenzi ce ne permit sa cream un tab nou, un grup nou, sa resetam modificarile si sa exportam/importam modificarile facute.
Pentru a crea un grup nou in cadrul tab-ului selectat in panoul din partea dreapta, executa un click pe butonul New Group (Grup nou) (1).
Pentru a redenumi noul grup, acesta fiind selectat in mod implicit dupa creare, executa un click pe butonul Rename (Redenumire) (2).
Dupa ce am introdus o alta denumire pentru noul grup, executa un click pe butonul OK (3).

Pasul 3
Acum urmeaza sa adaugam comenzile dorite.
Noul grup fiind in continuare selectat in panoul din partea dreapta, executa un click pe comanda indicata (1).
Executa un click pe butonul Add (Adaugare)
(2) pentru a include comanda selectata in panoul din partea stanga in cadrul grupului selectat in panoul din partea dreapta.
Executa un click pe butonul OK
(3).
Se poate observa ca in tab-ul Home (PORNIRE) se regaseste grupul si comanda inserata la pasii anteriori.

Lectia 1.6: Imprimare – previzualizare inaintea imprimarii si imprimare

Preambul

Tiparirea slide-urilor nu este cu mult diferita de imprimarea din MS Word sau MS Excel.

In PowerPoint 2013, meniurile de tiparire si examinare inaintea imprimarii au suferit modificari majore fata de versiunile ’97-2003 ale programului PowerPoint.

Acum toate setarile de imprimare si vizualizare inaintea imprimarii se regasesc in acelasi meniu: FILE – Backstage View (FIŞIER – Vedere din spatele scenei).

Pasul 1
Executa un click pe butonul FILE (FIŞIER)
(1).
Executa un click pe optiunea Print (Tiparire)
(2).
Primul lucru pe care il observam este panoul din partea dreapta, in care putem previzualiza modificarile pe care le vom aduce prezentarii.
Avem posibilitatea sa modificam imprimanta pe care o vom folosi in procesul de imprimare prin accesarea unui meniu de tip lista.
Executa un click pe butonul indicat
(3).
Executa un click pe imprimanta indicata (4) pentru a o selecta in vederea tiparirii.

Pasul 2
Executa un click pe butonul indicat
(1).
Din aceasta lista putem alege sa tiparim toate slide-urile (cadrele), doar anumite slide-uri (cadre) sau slide-ul (cadrul) curent.
Executa un click pe optiunea Print Current Slide (Tipareste cadrul curent)
(2).
Executa un click pe butonul indicat
(3).
Din acest meniu putem alege ce anume sa tiparim pe pagina:
– doar slide-ul;
– slide-ul si notele;
– etc.
Executa un click pe optiunea Notes Pages (Paginile de notite)
(4).
Executa un click pe butonul indicat
(5).
Din acest meniu putem alege orientarea foii: portrait (portret) sau landscape (peisaj).
Executa un click pe optiunea Landscape Orientation (Orientare peisaj)
(6).

Lectia 1.7: Cum putem sa utilizam optiunea Touch/Mouse Mode (Modul Atingere/Mouse)?

Preambul

Pentru utilizatorii dispozitivelor cu ecrane sensibile la atingere, Microsoft Office vine cu o setare ce permite modificarea dimensiunii/pozitiei comenzilor din ribbon.

Astfel ca, dupa activarea modului Touch (Atingere), interfata devine mai “aerisita”; mai exact, creste distanta dintre butoane, butoanele isi modifica dimensiunea, etc.

Pasul 1
Din Bara de instrumente acces rapid (Quick Access Toolbar), vom adagua butonul care permite comutarea intre modurile Atingere si Mouse.
Executa un click pe butonul indicat
(1).
Executa un click pe optiunea Touch Mode (Modul Atingere)
(2).

Pasul 2
Pentru a comuta intre modul Touch (Atingere) si modul Mouse (Mouse), este suficient sa executati un click pe comanda adaugata in Bara de instrumente acces rapid (Quick Access Toolbar).
Executa un click pe butonul indicat
(1).
Dupa cum se poate observa, interfata, mai exact ribbon-ul, si-a modificat dimensiunea.
Acum butoanele sunt mai mari, mai distantate, etc.
Pentru a reveni la modul initial, executa un click pe butonul Touch Mode (Modul Atingere) (2).
Astfel se poate lucra cu optiunea Touch (Atingere) in Microsoft Office.

Lectia 1.8: Cum putem sa conectam servicii in Microsoft Office PowerPoint 2016?

Preambul

Microsoft PowerPoint 2013 ne ofera o foarte buna integrare cu diverse servicii de socializare, de cloud, de sharing si altele cum ar fi:

– SkyDrive;

   – SharePoint;

   – Facebook;

   – Youtube;

   – etc.

Tot ce trebuie sa facem este sa ne conectam la aceste servicii, direct din Microsoft PowerPoint.

Pasul 1
Executã un click pe butonul FILE (FIŞIER)
(1).
Executa un click pe optiunea Account (Cont)
(2).

Pasul 2
In aceasta pagina putem vedea ce servicii sunt conectate la contul nostru si, desigur, putem adauga si alte servicii.
Executa un click pe butonul Add a service (Adauga un serviciu)
(1).
Executa un click pe optiunea Sharing (Punere in comun)
(2).
Pentru partea de servicii de sharing, Microsoft ne ofera: Facebook, LinkedIn si Twitter.
Executa un click pe serviciul Twitter
(3).

Pasul 3
Serviciile de socializare se vor conecta la contul Microsoft si, de aceea, va trebui sa stabilim cateva permisiuni de acces.
Executa un click pe butonul Connect (Conectare)
(1).
Dupa ce am specificat credentialele, va trebui sa autorizam aplicatia cu contul nostru.
Executa un click pe butonul Authorize app (Autorizeaza aplicatia)
(2).
In acest moment, serviciul selectat a fost conectat la contul nostru.
Executa un click pe butonul Done (Terminat)
(3).
Astfel se pot conecta diverse servicii (de stocare, de socializare, de imagini) in Microsoft Office PowerPoint 2013.

Lectia 1.9: Cum putem sa asociem programul PowerPoint cu fisiere ce au o anumita extensie?

Preambul

O noua optiune, introdusa in aplicatiile din suita Office, este aceea de a asocia programul PowerPoint cu diverse tipuri de fisiere, direct din program.

Acum putem decide direct din aplicatia Office ce fisiere cu o anumita extensie sa fie deschise de PowerPoint.

Pasul 1
Executa un click pe butonul FILE (FIŞIER)
(1).
Executa un click pe optiunea Options (Optiuni)
(2).

Pasul 2
Executa un click pe butonul Default Programs (Programe implicite)
(1).
In noua fereastra putem selecta doar extensiile pe care le dorim asociate cu PowerPoint si apoi putem aplica modificarile.
Bifeaza optiunea Select All (Selecteaza toate)
(2).
Executa un click pe butonul Save (Salvare)
(3).
Executa un click pe butonul OK
(4).
In acest moment, am stabilit ca PowerPoint sa fie programul implicit pentru toate extensiile propuse.

Lectia 1.10: Cum putem sa cream un album foto?

Preambul

PowerPoint ne permite sa cream o prezentare pe baza unui set de imagini.

Fiecare imagine va fi inserata pe cate un slide (cadru).

Pasul 1
Executa un click pe comanda Photo Album (Album foto)
(1).
Executa un click pe optiunea New Photo Album (Album foto nou)
(2).

Pasul 2
Intr-o prima faza, va trebui sa selectam imaginile care vor aparea in prezentare.
Executa un click pe butonul File/Disk
(1) pentru a putea selecta fisierele ce contin imagini stocate pe hard disk-ul calculatorului.
Executa combinatia de taste Ctrl+A
pentru a selecta toate imaginile din folderul curent.
Executa un click pe butonul Insert (Inserare)
(2).

Pasul 3
Acum, vom mai realiza o singura modificare: atribuirea unei teme.
Executa un click pe butonul Browse (Rasfoire)
(1).
Executa dublu click pe fisierul indicat
(2) care contine specificatiile unei teme.
Executa un click pe butonul Create (Creare)
(3).
In acest moment, am creat o prezentare ce afiseaza pe fiecare slide cate una dintre imaginile inserate anterior.

Lectia 1.11: Cum putem sa modificam locatia implicita de salvare a fisierelor?

Preambul

In mod implicit, PowerPoint salveaza prezentarile in folderul My Documents sau Documents (denumirea depinde in functie de sistemul de operare).

Desigur, aceasta locatie se poate modifica.

Pasul 1
Executa un click pe butonul FILE (FIŞIER)
(1).
Executa un click pe optiunea Options (Optiuni)
(2).
Executa un click pe optiunea Save (Salvare)
(3).

Pasul 2
Locatia implicita de salvare a fisierelor apare in caseta Default local file location (Locatia implicita a fisierelor locale).
Pentru a o modifica, executa dublu click pe folderul indicat (1).
Dupa ce am introdus noua cale catre folderul unde dorim salvarea noilor prezentari, executa un click pe butonul OK (2).

Pasul 3
Acum, vom testa noua modificare.
Executa un click pe butonul Save (Salvare)
(1).
Dupa cate se poate observa, noua locatie de salvare este folder-ul Desktop (2).
Executa un click pe butonul Cancel (Anulare)
(3).

Lectia 1.12: Cum putem sa modificam locatia implicita de salvare offline a fisierelor online?

Preambul

Atunci cand lucram cu fisiere offline*, acestea se salveaza (temporar) local.

Abia dupa ce salvam modificarile si inchidem fisierul Office, se realizeaza sincronizarea si documentul este sters.

* Cu fisiere offline se poate lucra atunci cand folosim Microsoft SharePoint WorkSpace sau atunci cand conectam o biblioteca de documente la Microsoft Outlook.

Pasul 1
Executa un click pe butonul FILE (FIŞIER)
(1).
Executa un click pe optiunea Options (Optiuni)
(2).
Executa un click pe optiunea Save (Salvare)
(3).

Pasul 2
Pentru a schimba locatia de salvare a ciornelor offline, executa un click pe butonul Browse (Rasfoire) (1).
Executa un click pe locatia Desktop
(2).
Executa un click pe butonul indicat
(3).
Executa dublu click pe folder-ul indicat
(4).
Executa un click pe butonul OK
(5).
Observam ca noua locatie apare in caseta Server drafts location (Locatia ciornelor de pe server).
Executa un click pe butonul OK
(6).
Acum, modificand locatia de salvare a ciornelor, suntem anuntati ca noile optiuni se vor aplica la urmatoarea editare offline.
Executa un click pe butonul OK
(7).