Lectii gratuite

Curs Gratuit Word 2007 - Cum pot sa ...


Lectia 1

Cum putem sa lucram cu instrumentul Mail Merge (Partea 1)

 

 

 

 

Office-Learning.ro este singurul portal (in limba romana) de tutoriale interactive Microsoft Office.

Aici gasiti peste 1.400 de astfel de laboratoare interactive Microsoft Office 2003/2007/2010

 

 

 

Ce inseamna Mail Merge ?
Pentru facilitarea scrierii corespondentei personalizate (scrisori, formulare, plicuri, etc) care sa aiba acelasi continut, dar sa fie adresata personal fiecarui destinatar in parte, se foloseste optiunea
Mail Merge (Fuziunea corespondentei).
Operatiunea Mail Merge consta in stabilirea unei legaturi intre fisierul in care se introduc datele destinatarului (nume, prenume, adresa, alte coordonate ale firmei) adica scrisoarea propriu-zisa, numita document principal (Main Document) si fisierul sursa care contine aceste date numit fisier sursa de date (Data Source).
 
 
Pasul 1:
Se creeaza o baza de date cu informatiile necesare realizarii scrisorii noastre.
De ex.:
- se creeaza un tabel in aplicatia Excel ce va contine datele personale ale angajatilor (nume, prenume, oras, etc.)

Fig. 1: Apasati aici pentru a previzualiza poza marita
 
Pasul 2:
Se creeaza modelul de scrisoare pe care vrem sa il trimitem anagajatilor.
Unde vom dori sa schimbam informatiile referitoare la datele personale ale angajatilor, vom lasa spatii libere ce vor fi apoi completate de instrumentul Mail Merge.

Fig. 2: Apasati aici pentru a previzualiza poza marita
 

Pasul 3:
Instrumentul Mail Merge precum si optiunile acestuia se regasesc in Ribbon-ul Mailings.
In prima etapa vom face legatura intre baza de date, realizata in Excel, si scrisoarea noastra.
Pentru a realiza acest pas se va utiliza optiunea Select Recepients impreuna cu suboptiunea Use Existing List...
 
Fig. 3: Apasati aici pentru a previzualiza poza marita
Fig. 4: Apasati aici pentru a previzualiza poza marita
Fig. 5: Apasati aici pentru a previzualiza poza marita
Pasul 4:
In clipa in care ati terminat de realizat etapele de la Pasul 3, Excel va indexa acel tabel, oferindu-ne apoi posibilitatea alegerii datelor necesare ce urmeaza a fi introduse in scrisoare.
Accesand optiunea Insert Merge Field vom vedea care sunt coloanele din sursa de date externa.
In scrisoare, in locurile lasate libere pentru a introduce informariile personale ale angajatilor vom alege ce coloane sa introducem in scrisoare in locurile corespunzatoare.
Fig. 6: Apasati aici pentru a previzualiza poza marita

Fig. 7: Apasati aici pentru a previzualiza poza marita 
Pasul 5:
Pentru a edita scrisorile realizate, vom accesa optiunea Finish & Merge, suboptiunea Edit Individual Documents..
Aceasta optiune ne permite sa editam individual fiecare scrisoare, sau sa alegem o scrisoare anume.

Fig. 8: Apasati aici pentru a previzualiza poza marita
Fig. 9: Apasati aici pentru a previzualiza poza marita
Fig. 10: Apasati aici pentru a previzualiza poza marita
Fig. 11: Apasati aici pentru a previzualiza poza marita
18 comentarii
Andrei99 a spus: 31 martie, 2010 la 14:30
Deci...Wowww.
Si eu faceam mereu manual aceste indexari in loc sa folosesc acele instrumente.
Pfoai cat am muncit degeaba si era asa de usor.
Imi place ca aveti si video si text pentru aceste tutoriale.
Sunteti incredibili. Bravo baieti!
Aveti un 10+ de la mine.
1
Andrei99 a spus: 31 martie, 2010 la 14:31
Unde ati fost pana acum?
Mereu faceam scrisori pentru angajati manual si nu stiam ca Word poate sa faca toata aceasta munca pentru mine.
Aveti aici o adevarata mina de aur. Am cu ce sa ma delectez o buna perioada.
Inca odata va zic: BRAVO.
2
liliana a spus: 12 ianuarie, 2011 la 00:04
cum mofific pagina din ,,portret ,, in ,,vedere,,?
cu multumiri !
3
Dr.Excel a spus: 12 ianuarie, 2011 la 07:24
Va rugam sa adresati intrebarile dvs. comunitatii Microsoft Office din Romania: www.itlearning.ro/forum
4
octavian a spus: 21 februarie, 2011 la 11:07
salut si cum procedam daca pentru omul x trebuie sa aducem mai multe info care sunt pe verticala la acelasi angajat exemplu ca atunci cand primesti o somatie cu mai multe facturi .

multumesc
5
Iorgulesu Eugen a spus: 14 iulie, 2011 la 21:21
E cam complicat de explicat aici la comentarii. Intra pe forum mai bine, ca acolo se discuta mai usor. Plus ca sunt multi pe care poti sa-i intrebi.
6
Carmen a spus: 13 octombrie, 2011 la 09:58
Wowwww! Multumesc itlearning!
7
Andrei a spus: 17 ianuarie, 2012 la 13:51
Un comentariu mic: In pptul din zip la pagina 1 si 2 este o greseala de spelling - scrie - cum pututem. HTH, Andrei
8
aura a spus: 21 septembrie, 2012 la 07:52
Am de reyolvat o mare problema, cum fac sa pun mai multe adrese de e-mail in excell si acelasi e-mail sa se trimita la 3 persoane in acelasi timp? Nu merge cu ; si nici cu , . Ce ar trebui sa folosesc?
Multumesc,
9
Bogdan Tarla a spus: 31 iulie, 2013 la 15:09
Va rugam sa postati intrebarea dvs. pe site-ul Comunitatii Microsoft Excel: http://www.itlearning.ro/forum/viewforum.php?f=78
10
Magda Juvina a spus: 30 septembrie, 2013 la 00:07
Am de transmis multe mail-uri din squirrelmail si nu stiu cumpot face mail merge. jutati-ma, va rog, ca nu stiu cum sa fac. Multumesc
11
Bogdan Tarla a spus: 30 septembrie, 2013 la 07:37
Magda: Va rugam sa adresati intrebarile dvs. comunitatii Microsoft Office din Romania: www.itlearning.ro/forum
12
hristea c. a spus: 10 ianuarie, 2014 la 14:36
pe mine ma intereseaza campurile word. aveti in plan sa realizati lectii si despre asa ceva?
13
Echipa IT Learning a spus: 10 ianuarie, 2014 la 14:36
hristea c.: Va rugam sa adresati intrebarile dumneavoastra referitoare la aplicatiile care compun suita Microsoft Office pe forumul comunitatii de utilizatori Microsoft Office din Romania: www.itlearning.ro/forum/
14
Ilona a spus: 10 ianuarie, 2014 la 14:44
Superbe exemplele voastre din care reiese clar esenta cursului. La multi ani si multa sanatate sa aveti parte!
15
Bogdan a spus: 06 februarie, 2014 la 09:10
Buna ziua multumesc pt informatii. Doresc sa gasesc un tutorial pt inserare index auto mark - daca se poate doresc indexare automata pt o carte. multumesc
16
Echipa IT Learning a spus: 07 februarie, 2014 la 13:13
Bogdan: Va rugam sa adresati intrebarile dumneavoastra referitoare la aplicatiile care compun suita Microsoft Office pe forumul comunitatii de utilizatori Microsoft Office din Romania: www.itlearning.ro/forum/
17
Maria a spus: 16 septembrie, 2014 la 15:03
Foarte folositoare informatii!
FELICITARI !!!
Cursurile sunt grozave !!!
Mai rar atata informatie buna la un loc...
Spor pentru mai departe!
18
Adauga comentariu
Nume:*
E-mail:*

Adresa nu va fi publicata
Comentariul dvs.*:
Cod de verificare:*
Introduceti codul de verificare alaturat
Nota: Comentariile de pe acest site sunt aprobate de catre moderator. Nu este nevoie sa repostati comentariul daca acest nu apare imediat pe site.
Cursuri in clasa
Trainerii