Raport documente proiect

Ce este nou in Microsoft Excel 2010?
Informatii despre cum se utilizeaza Microsoft Excel 2010
Calcule, Formule, Functii, Tabele pivot, Analiza datelor, etc
Închis
ANDYLEE
Mesaje: 15
Membru din: Joi Apr 02, 2015 10:16 am

Raport documente proiect

Mesaj de ANDYLEE » Lun Iul 23, 2018 10:13 am

Salutare!

Ma puteti ajuta va rog cu solutionarea urmatoarei probleme sau macar a punctului 1 din cerinte?

***Vreau sa fac un raport detaliat bazat pe alte 2 rapoarte.
Astfel, se dau rapoartele initiale nr. 1 Documents, SDRL and Roles from 18-07-2018 PWCP.xls si nr. 2 Comments on18-07-2018 PWCP.xls
Am facut manual 4 exemple pentru a putea intelege mai bine cum ar trebui sa arate raportul final ( am salvat raportul ca Raport PWCP.xls)


Pasul 1:In raportul Documents, SDRL and Roles from 18-07-2018 PWCP.xls fiecare rand aferent coloanelor O,Q,R, si S sa fie transpus intr-un rand separat, iar fiecaruia sa li se atribuie automat datele corespunzatoare din celelalte coloane
Pasul 2: Calcularea duratei fluxului documentatiei pentru fiecare responsabil pe coloana L – acest pas il fac eu
Pasul 3: Calcularea duratei totale a fluxului documentatiei pe coloana M – nu stiu daca se poate face altfel decat manual – astfel, ar trebui ca pentru fiecare document sa se creeze o celula MERGE egala cu numarul de randuri aferente fiecaruia dintre documente
Pasul 4: Inserarea unei formule (probabil vlookup, dar ceva mai complex) in coloana N astfel incat din raportul 2 Comments on18-07-2018 PWCP.xls sa fie aduse comentariile fiecarei personae, in fucnctie de 4 parametrii: Project short name; Drawing number; Drawing name; Revision
Aici apare o problema: in raportul nr 1, fiecare document are un rand pentru fiecare persoana, in schimb in raportul 2, comentariile persoanei respective pentru acelasi document pot fi pe mai multe randuri – deci probabil solutia ar fi aducerea tuturor comentariilor in functie de parametrii de mai sus in celula corespunzatoare din raportul 1, chiar daca in raportul nr 2 acestea se afla pe una sau mai multe celule, dar nu stiu daca excel e chiar atat de avansat – de aici si indoiala mea ca acest lucru este realizabil.

Sper ca am fost cat de cat explicit din punct de vedere tehnic astfel incat sa puteti intelege care ar trebui sa fie rezultatul final.

Va multumesc mult pentru ajutor si timpul acordat!
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

TudyBTH
Moderator
Moderator
Mesaje: 993
Membru din: Joi Feb 11, 2016 2:12 pm
Localitate: Cluj Napoca

Re: Raport documente proiect

Mesaj de TudyBTH » Lun Iul 23, 2018 3:39 pm

Buna,

Din cate se pare, datele sursa (cele doua fisiere din care trebuie sa extrageti datele) sunt niste rapoarte.
Un rapot nu va ofera datele reale ci o prelucrarea a datelor reale in vederea afisarii/listarii lor. Asta inseamna ca valorile numerice si datele calendaristice din rapoarte trebuiesc convertite inapoi in formatul adecvat prelucrarii lor.
Deci, inainte de a face orice centralizare sau prelucrare trebuie sa rezolvati conversia lor, lucru nu foarte usor de realizat in toate cazurile.
De acea, daca primiti aceste raporte din exterior, asta e, trebuie sa va asumati aceasta munca cu riscurile aferente (posibiliatea ca unele date sa nu fie corecte, mai ales datele calendaristice). Daca insa acele rapoarte le obtineti dv, si aveti acces la programul care le genereaza, exista posibilitatea sa exportati de acolo datele reale si asta ar fi un mare succes pentru ca v-ar scuti de multa bataie de cap.

Centralizarea:
Corectati textul mesajului si adaptati-l la fisierele atasate (sau invers).
Coloanele O, Q, R si S nu par a fi folosite in fisier!
In rest se poate face cam orice. :)
Am invatat sa inotam in apa, ca pestii
Am invatat sa zburam in aer, ca pasarile
A ramas doar sa invatam sa traim pe Pamant, ca Oamenii.

H2SO4
Mesaje: 135
Membru din: Mar Apr 19, 2016 12:50 pm

Re: Raport documente proiect

Mesaj de H2SO4 » Mar Iul 24, 2018 11:34 pm

Salut,
Ma puteti ajuta va rog cu solutionarea urmatoarei probleme sau macar a punctului 1 din cerinte?
Pasul 1:In raportul Documents, SDRL and Roles from 18-07-2018 PWCP.xls fiecare rand aferent coloanelor O,Q,R, si S sa fie transpus intr-un rand separat, iar fiecaruia sa li se atribuie automat datele corespunzatoare din celelalte coloane
Sa intelegem ca acest pas te "incurca"?

Nu stiu daca te mai intereseaza acest subiect (vad ca nu ai mai raspuns lui TudyBTH)
“Tell me and I forget, teach me and I may remember, involve me and I learn.”

ANDYLEE
Mesaje: 15
Membru din: Joi Apr 02, 2015 10:16 am

Re: Raport documente proiect

Mesaj de ANDYLEE » Joi Iul 26, 2018 12:48 pm

Salut,

In primul rand multumesc amandurora pentru raspuns.
Am urmat sfatul lui TudyBTH si am vorbit cu admin-ul, iar acesta a reusit sa extraga primul raport (documents, SDRL and Roles) insa nu stiu cum pot formata celulele J si K ca DATE sa poata fi folosite ca atare (diferenta intre START si FINISH pe coloana L) - acum sunt formatate GENERAL(dar nu toate, unele au formatul corect, insa data este preluata gresit - vezi rand 255 - trebuia sa fie 11.07.2018 si 12.07.2018 si nu 07.11.2018, respectiv 07.12.2018) si nu pot face diferenta intre ele. Asadar am rugamintea, daca puteti sa ma ajutati cu aceasta problema, in sensul in care ati putea sa imi spuneti solutia tehnica, deoarece acest raport va fi generat saptamanal - in acest sens va atasez o parte a raportului generat de admin. Am si fisierul exportat in format csv, insa nu l-am putut atasa.
In ceea ce priveste alaturarea comentariilor din raportul 2 -Comments (punctul 4 din cerintele initiale), am renuntat la aceasta idee si il voi transmite managementului separat.
Va multumesc pentru raspunsuri si timpul acordat!

ANDYLEE
Mesaje: 15
Membru din: Joi Apr 02, 2015 10:16 am

Re: Raport documente proiect

Mesaj de ANDYLEE » Joi Iul 26, 2018 12:48 pm

si attach
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

TudyBTH
Moderator
Moderator
Mesaje: 993
Membru din: Joi Feb 11, 2016 2:12 pm
Localitate: Cluj Napoca

Re: Raport documente proiect

Mesaj de TudyBTH » Joi Iul 26, 2018 1:17 pm

Buna,

Expliactii:
Din cate inteleg, exportul s-a facut in format CSV. CSV este un fisier text (Comma-separated values). Deci nu ati scapat de problema in totalitate.
Din pacate, Excelul, in avantul lui tineresc de a veni in ajutor, interpreteaza orice valoare dupa propriile lui criterii. Asta inseamna ca atunci cand introduceti intr-o celula un text "1/2/2018", Excel transforma acest text in data calendaristica FARA SA INTREBE PE NIMENI!, in functie de setarile regionale din calculatorul pe care se deschide fisierul (!!!). De aici apar probleme, una dintre ele este interpretatrea acestui text (1 februarie 2018 sau ianuarie, 2 2018). Beleaua este cu atat mai mare incat odata facuta aceasta conversie ea este ireversibila.


Solutie:
Trebuie sa importati fisierul csv in Excel.
Aveti la dispozitie mai multe metode, dar pentru oricare dintre ele trebuie sa specificati in clar formatul in care va fi interpretata data calendaristica. Oricare dintre metode va garanta corectitudinea datelor doar daca se pastreaza acel format in fisierul exportat!

1. Import Data from Text
Deschideti un fisier nou sau o foaie noua in fisierul in care doriti sa folositi aceste date.
Mergeti in TAB-ul Data si apasati butonul From Text
Selectati fisierul CSV
Optati: Delimited, File origin: de obicei US-Ascii dar trebuie sa aflati asta de la admin-ul aplicatiei din care s-a facut exportul ca sa fiti sigur (puteti eventual sa deschideti fisierul csv cu Notepad si verificati daca gasiti acest standard in antetul fisierului), bifati: My data has header, Next
In pagina a doua, singura bifa sa fie pe Comma, Next
Aici trebuie sa cautati in lista camputile care reprezinta data calendaristica, le selectati si apoi optati pentru Date iar din dropdown-ul alaturart selectati formatul in care sunt listate datele. In Advanced puteti modifica punctul zecimal folosit in csv (virgula sau punct).
Finish

2. Power Query
Inteleg ca folositi versiunea 2010. Nu aveti intalat acest modul odata cu instalarea Office, va trebui sa il instalati separat.
Power Query permite setari de import mai complexe si multe alte avantaje. Daca il instalati, atasati fisierul CSV.

3. VBA
Am invatat sa inotam in apa, ca pestii
Am invatat sa zburam in aer, ca pasarile
A ramas doar sa invatam sa traim pe Pamant, ca Oamenii.

Închis

Înapoi la “Intrebari despre Excel 2010”