formatare bazata pe functia choose

Ce este nou in Microsoft Excel 2010?
Informatii despre cum se utilizeaza Microsoft Excel 2010
Calcule, Formule, Functii, Tabele pivot, Analiza datelor, etc
Închis
pedersen
Mesaje: 62
Membru din: Mie Apr 15, 2015 7:48 pm

formatare bazata pe functia choose

Mesaj de pedersen » Sâm Mai 14, 2016 4:04 am

Salut

Ma ajuti te rog cu o formatare conditionata bazata pe 3 conditii?
Nu inteleg cum functioneaza o formatare conditionata.
Am bagat functia choose corect la formatare dar nu se formateaza celula corecta.
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
Ultima oară modificat Sâm Mai 14, 2016 7:29 am de către IPP, modificat 1 dată în total.
Motiv: Creare subiect nou

IPP
Moderator
Moderator
Mesaje: 4196
Membru din: Mie Iul 29, 2009 7:26 am
Localitate: Cluj-Napoca

Re: formatare bazata pe functia choose

Mesaj de IPP » Sâm Mai 14, 2016 8:10 am

Buna ziua

Am mutat mesajul dvs. creand un subiect nou pentru ca problema nu avea tangenta cu ce se discutase anterior (cel putin din punct de vedere al logicii acestui forum)

Principiul in formatarea conditionata este ca aceasta se realizeaza la returnarea unui rezultat de tip TRUE. Simpla formula Choose are menirea de a returna un rezultat-valoare, deci mai este nevoie de o comparatie pentru a obtine True/False

In fisierul dvs. existau, la nivel de foaie, trei reguli de formatare. Nu am inteles ce se doreste (in o formula se faceau referiri la celule care nu aveau informatii prin ele) decat intr-un caz: cel care implica range-ul A5:F5. Pentru acesta am folosit ca regula de formatare formula
=A5=CHOOSE($G$5;$A$5;$B$5;$C$5;$D$5;$E$5)

Totusi, pentru crearea regulilor (in numar de 3) din range-ul A19:F22 am optat pentru folosirea functiei Index pentru ca mi s-a parut mai usor de gestionat. De ex. Am folosit formula
=AND($I19<$J19;A19=INDEX($A19:$F19;1;$J19))
adica testeaza simultan o comparatie intre doua valori respectiv intre o valoare si valoarea returnata de functia index

In ceea ce priveste lipsa unei copieri automate a unei formule pe coloana in jos (daca nu vorbim de macro), nu stiu daca lucrurile sunt asa clare. De ex., in versiuni mai vechi de Excel (<=2003), daca se scria aceeasi formula (sau se aplica o formatare simpla) pe circa 3 randuri consecutive, Excel aplica automat formula/formatarea pe urmatoarele in mod automat. Faptul ca prin delete sau in alt mod se oprea acesta serie, facea ca aceasta facilitate sa nu mai functioneze. In versiunile mai noi, instrumentul Table avea ca una dintre facilitati copierea automata a unei formule/formatari dar undeva si acolo exista logica dupa care, intr-o lista, daca ai pe o coloana o formula este normal sa ai formula respectiva pe toata coloana nu o data o formula, o data nimic si/sau o cu totul alta formula. O interventie in proces (depinde de actiune) poate duce la rezultate nedorite (de ex. daca pe aceeasi coloana se editeaza o formula cu intentia de a ramane doar intr-o celula sunt sanse ca acea formula sa se updateze automat la nivelul intregii coloane).

IP
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

pedersen
Mesaje: 62
Membru din: Mie Apr 15, 2015 7:48 pm

Re: formatare bazata pe functia choose

Mesaj de pedersen » Sâm Mai 14, 2016 2:47 pm

Salut

cred ca am formatat celule gresit si formula care mi-ati dat-o a fost si ea gresita
vroiam ca formatarea sa se faca ce indica functia index de pe cele 2 coloane

Am modificat semnul mai mare si mai mic cu semnul diferit si functioneaza perfect asa cred.

Logica copierii automate ar fi ca intotdeauna pe coloana C rezultatul este produsul sau o functie (aceiasi tot timpul) dintre coloanele A si B.

totusi excel intrerupe calculul automat daca exista un rand liber sau daca am sters rezultatul si datele din A si B.
Excel nu mai reia calculul automat dupa reintroducerea datelor in coloanele A si B.
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

IPP
Moderator
Moderator
Mesaje: 4196
Membru din: Mie Iul 29, 2009 7:26 am
Localitate: Cluj-Napoca

Re: formatare bazata pe functia choose

Mesaj de IPP » Sâm Mai 14, 2016 3:22 pm

Buna ziua

Formulele din fisierul meu au returnat rezultatele in functie de ce am vazut in fisierul dvs. exemplu: pentru valoarea (ca argument al functiei index) din coloana I > J atunci colorare cu verde; I < J colorare cu albastru, I = J colorare cu galben (argumentul functiei Index a ramas valoarea J pt ca oricum nu avea importanta din moment ce I = J). Asadar nu mi se pare ca v-am oferit o formula gresita.

In alta ordine de idei,
-daca aveti configurat de la bun inceput o lista in care pe coloana C e rezultatul A*B si lista ramane nedinamica (deci nu veti mai adauga randuri noi), faptul ca stergeti ulterior o formula nu ar trebuie sa conteze
-faptul ca excel intrerupe un calcul automat daca exista un rand liber este absolut logic pentru modul in care functioneaza excel pentru ca, pentru el, o lista/table/table reprezinta acel domeniu de celule care adaposteste o informatie "compacta". Iar acel compact este delimitat intotdeauna de cel putin 1 rand / 1 coloana goala. Face parte din principiul de baza al lucrului in excel faptul ca nu se lasa rand/coloana liber/a intr-o lista/table
-prin definitie, excel lucreaza cu structuri tabelare, care structuri presupun ca, se respecta niste principii privind si tipul informatiei. De ex. Daca pe coloana A si B exista numere atunci acolo exista doar numere si sau cel mult celule goale (care sunt asimilate in realitate cu valoarea 0 daca vorbim de calcule); daca pe coloana C exista o formula, atunci pe toata coloana C, atat cat se intinde structura noastra tabelara, vom pune o formula (sau chiar aceeasi formula)

In concluzie la cele de mai sus, sfatul meu ar fi urmatorul: lasati formula respectiva peste tot insa, presupunand ca la un moment dat nu doriti afisarea rezultatului (din moment ce o stergeti cam asa pare), adaugati niste if-uri in functie de care sa nu se afiseze niciun rezultat (adica empty string) sau sa afiseze 0

IP

pedersen
Mesaje: 62
Membru din: Mie Apr 15, 2015 7:48 pm

Re: formatare bazata pe functia choose

Mesaj de pedersen » Joi Mai 19, 2016 11:49 am

Multumesc

Închis

Înapoi la “Intrebari despre Excel 2010”