Pagina 1 din 2

eliminare celule goale

Scris: Sâm Feb 06, 2010 5:11 pm
de surferboy79
Am datele in coloana A asa cum se vad cu goluri intre ele.Cum as putea sa obtin acele date din coloana A in coloana B dar fara goluri intre ele.Obligatoriu a se face fara stergere de linii sau macrouri.Doar cu formula ar fi potrivit ptr mine, deoarece coloana B ar trebui sa stie sa se modifice absolut automat la orice modificare facuta in coloana A.

Re: eliminare celule goale

Scris: Sâm Feb 06, 2010 6:02 pm
de smcsa
Selectezi A1:A27, Go To Specials in Find & Select, alegi Constants, Paste in alta parte, stergi A1:A27, aduci inapoi ce ai dat Paste in alta parte

Re: eliminare celule goale

Scris: Sâm Feb 06, 2010 6:35 pm
de surferboy79
Nu este potrivit ptr mine caci se face manual sau cu macro.Mi-ar trebui cu formula ca sa se faca absolut automat.Fisierul acesta in care trebuie eliminate golurile nici macar nu este vizibil de catre cel care ar trebui sa faca acest lucru.E stocat pe sharepoint si ascuns de utilizator, alte tabele pe care poate lucra utilizatorul trag automat date din acesta cu ajutorul referintelor. :D

Re: eliminare celule goale

Scris: Sâm Feb 06, 2010 6:45 pm
de smcsa
O functie Excel nu poate face referire la celula in care se afla. Eu inteleg ca se petrece urmatoarea insiruire de evenimente:
1. Coloana A nu are goluri
2. In coloana A apar goluri
3. Golurile trebuie eliminate
Cum as putea sa am o functie (care sa nu se afle pe coloana A) si care sa mute celule astfel ca sa dispara golurile si asta sa se petreaca la momentul 3, iar in rest sa stea cuminte in asteptare ?
Din ce cauza apar golurile ?

Re: eliminare celule goale

Scris: Sâm Feb 06, 2010 7:18 pm
de surferboy79
Pe coloana B ar trebui sa se puna o formula care sa caute in range-ul coloana A celulele care sunt non-blank dar nu e suficient, ca sa nu puna tot aceeasi valoare in coloana B ar trebui testat si ca urmatoarea celula non-blank pe care l-a gasit In coloana A sa nu figureze deja undeva pe coloana B.Cred ca ar trebui un VLOOKUP,MACH,INDEX dar nu mi-a reusit.Apropo toate valorile din A sunt unicate.De unde vin blankurile e mai complicat: intr-o coloana am angajatii si intr-o alta coloana imi spune daca angajatul respectiv face parte din categoria tesa sau productie.Vreau sa obtin doua coloane noi (tot in aceeasi sheet si fara sa stric tabelul original !!)in care sa imi puna separat angajatii din categoria tesa si separat productie fara celule goale intre linii (am pus un exemplu).Cu un if am facut o copie a coloanei A din care am lasat doar o categorie, de acolo sunt celulele goale..dar mai mult nu reusesc. Fara interventie manuala sau macro, doar formula absolut automat trebuie facut!

Re: eliminare celule goale

Scris: Sâm Feb 06, 2010 7:22 pm
de smcsa
Acum am inteles. Se poate. Dar pe maine :D ca e de lucru...

Re: eliminare celule goale

Scris: Sâm Feb 06, 2010 7:30 pm
de surferboy79
Ok mersi poate reusesti sa ma ajuti.Ar fi excelent sa nu fie o formula de genul care se introduce cu ctrl+shift+enter ca acelea sunt mari consumatoare de resurse... :D

Re: eliminare celule goale

Scris: Sâm Feb 06, 2010 8:14 pm
de smcsa
Din pacate, nu cred ca se poate fara CSE, pentru ca trebuie sa se uite in tot array-ul.
Am facut din tabelul tau un Table, ca sa-mi fie mai usor (si mai rapid) cu referintele.
Acum, poate exista o varianta de formula mai scurta, poate le imbunatateste cineva mai specialist in formule :)

Re: eliminare celule goale

Scris: Sâm Feb 06, 2010 8:47 pm
de surferboy79
Nu fii modest.. :D formula chiar functioneaza.O sa fiu curios cum se va misca la cateva zeci de mii de linii :lol: Sper sa nu imi incetineasca lucrul foarte mult.
Eu asa am observat ca deobicei aceste tipuri de formule necesita mai multe resurse.Nu prea am inteles #headers si categoria unde le-ai definit ca in name manager nu apar..?Sunt definite automat datorita faptului ca e formatat ca tabel, cum ar fi in excelul mai vechi de exemplu numele sheetului? #headers contine atat categoria cat si angajat?

Re: eliminare celule goale

Scris: Sâm Feb 06, 2010 9:11 pm
de smcsa
Da, functioneaza (ca altfel nu livram marfa, suntem firma serioasa :D )
Ma refeream la lungimea ei. Acum, chiar si Microsoft recomanda sa folosim cat mai putin CSE pe motiv de resurse, dar in cazul asta nu stiu daca putem renunta, doar daca folosim macro, ceea ce am inteles ca nu se vrea.
[#Headers] inseamna capul de tabel al Table. Mai exista [#ThisRow], [#Totals], [#Data] si altele. Vezi in help la "Using structured references with Excel tables". Pentru mine, Tables din 2007 sunt cel mai mare pas inainte facut de la o versiune la alta de catre Excel. Mi-am scos toti banii dati pe toata suita doar din timpul castigat cu referintele astea structurate. Thumb Up MS.
Gata, ca a inceput Flashforward :lol: