Registru de casa

Informatii despre cum se utilizeaza Microsoft Access 2007. Baze de date, Interogari, Formulare, Rapoarte, etc
Tzica
Mesaje: 639
Membru din: Sâm Aug 11, 2012 10:52 pm

Re: Registru de casa

Mesaj de Tzica » Joi Oct 11, 2012 8:47 pm

Buna seara,
1.Nu pot sa deschid fisierul atasat in topic (Registrudecasa), cel ce ar trebui incercat;
2.Multumesc, pentru coduri, sunt prins in niste audituri si controale, poate pe la sfarsitul lunii, o sa pot sa pun respectiva BD pe forum (probabil la A 2010, acasa am 2007);
3.Eu am gasit respectivul cod, dar nu am incercat (nu am timp momentan ) dar chiar si asa...lol..sa vad de unde il apuc.

http://gregmaxey.mvps.org/word_tip_page ... opies.html

Tzica
Mesaje: 639
Membru din: Sâm Aug 11, 2012 10:52 pm

Re: Registru de casa

Mesaj de Tzica » Sâm Oct 13, 2012 12:53 pm

Newbie> Scuze....se deschide, se pot descarca exemple.Dar....presupun poate ar fi trebuit sa ajunga la utilizatorul/utilizatoarea ce are nevoie de indrumari pentru o BD referitoare la anumite dosare. :roll:

Tzica
Mesaje: 639
Membru din: Sâm Aug 11, 2012 10:52 pm

Re: Registru de casa

Mesaj de Tzica » Vin Sep 27, 2013 9:47 pm

Pe baza informatiilor din prima pagina, am reusit sa construiesc un BD conform topicului.E un pic mecanizat ( pentru mine automatizare inseamna VBA), in sensul ca se pot scoate informatiile necesare (fireste, se mai poate adauga si o formula pentru cash-flow) relativ comod (after update, campul din footer formular).Am folosit functia globala DSUM.Sper sa fie de folos cuiva.
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

Avatar utilizator
mesersmith
Mesaje: 2088
Membru din: Sâm Oct 23, 2010 6:44 am
Localitate: calarasi
Contact:

Re: Registru de casa

Mesaj de mesersmith » Lun Sep 30, 2013 9:09 pm

Interesanta abordarea ta si surprinzator de simpla, in sensul ca ai folosit chestii domestice fata de ce se discuta aici.
Stau cam prost cu timpul, dar sper sa-mi fac ceva timp sa inteleg exact fiecare lucru pe care l-ai facut aici.
Eventual, poate si discutam pe tema asta.

Tzica
Mesaje: 639
Membru din: Sâm Aug 11, 2012 10:52 pm

Re: Registru de casa

Mesaj de Tzica » Joi Oct 03, 2013 11:49 am

Pai cred ca acesta e si motivul pentru care in forumurile de Acces nu este "aglomeratie".Sunt persoane care ar dori sa lucreze cu Acces, dar...in fine.
Referitor la "aplicatie", nu sunt prea multe de spus, "cheia" ca sa zic asa, este functia DSum.E utila pentru calculul rulajelor cumulate (running sum), ce la randul lor sunt utile pentru obtinerea Soldului/Disponibilului unei zile.Prin formula clasica de Sum([Incasari]-Sum([Plati]) , obtinem ceea ce se numeste cash-flow (inacasari perioada vs plati perioada), in zilele cand avem numai plati (avand numerar din zilele anterioare) obtinem un cash flow negativ.O mica problemuta, este ca trebuie rescrisa formula pentru trecerea dintre ani, in sensul sa pastreze soldul de la 31.12.20xx, si sa calculeze running sum incepand cu 01.01.20XX+1.Atentie la formatul de data, accesul "vede" LL.ZZ.AAAA (US DATE).
Pe de alta parte, in aceasta forma, e utila doar ca si studiu de caz, in sensul ca ar fi eficienta, doar ca modul integrat intr-un BD in care sunt si facturile.Asa cum e, nu este util/eficient sa tii o evidenta chiar asa de analitica.
Din cate am inteles citind diverse topic-uri, este cunoscuta functionarea a cel putin un program de contabilitate, asa ca o sa pun cateva tip-uri pentru cei ce nu cunosc limbajul contabil:
- 401 = Furnizori, 4111=Clienti, 581 = ViramenteInterne (transfer de numerar intre banca si casa; desi implica iesire de numerar nu este asociat unei plati/incasari), 542 = Avansuri (avansuri date angajatilor pentru diverse cheltuieli, a nu se confunda cu avansurile pentru salarii);
Pentru "integrare" ar trebui urmatoarele:
1) in momentul in care selectam Plata (sau 401) sa se deschida un ModalForm in care sa selectam Furnizorul
2) odata selectat furnizorul sa se deschida un form cu facturile neachitate.Aici ne mai trebuiesc doua rubrici un pentru achitat partial, sa putem introduce suma, si o rubrica cu bifa pe achitat integral
3) Fireste ca modificarile de mai sus musai sa fie preluate in tabelele aferente.
(ar trebui un modul identic pentru Banca si un modul similar penntru Avansuri acordate personalului)

Fireste mai trebuie un buton pt emitere chitanta ex1 si ex 2, unde sa se preia automa la rubrica explicatii "c/v &[nrfactura/data] " si fireste....suma platita in litere.

Si cam atat...eu nefiind programator, sau dezvoltator de aplicatii...nu stiu ce as mai putea adauga.

Avatar utilizator
mesersmith
Mesaje: 2088
Membru din: Sâm Oct 23, 2010 6:44 am
Localitate: calarasi
Contact:

Re: Registru de casa

Mesaj de mesersmith » Joi Oct 03, 2013 12:00 pm

Da, eu am facut pentru uz personal niste baze foarte mari care cuprind tot ce-mi trebuie mie, inclusiv generarea de facturi, chitante, certificate de garantie, etc.
Singurul lucru pe care nu-l aveam in ele si-mi trebuia, este acest regostru de casa.
Cand o sa-mi fac ceva timp, o sa incerc sa fac si eu o varianta, eventual avand la baza abordarea ta si sa vad daca o pot implementa in bazele mele.
Oricum, felicitari pentru idee, avand in vedere simplitatea ei.

Marin Zanfir
Mesaje: 88
Membru din: Vin Sep 04, 2009 7:45 am
Localitate: Slatina

Re: Registru de casa

Mesaj de Marin Zanfir » Vin Oct 04, 2013 7:38 am

Cam asa vad eu rezolvata problema registului de casa.
Cu mici modificari la rapoarte poate deveni complet functionala.
Baza de date este in Access 2010.
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

Tzica
Mesaje: 639
Membru din: Sâm Aug 11, 2012 10:52 pm

Re: Registru de casa

Mesaj de Tzica » Vin Oct 04, 2013 3:01 pm

Cerintele (cel putin alea legale) unui registru de casa se gasesc in omfp 3512/2008 (vestitul Nomenclator) iata cateva:

"Cod 14-4-7A si Cod 14-4-7bA)
1. Serveste ca:
- document de înregistrare operativa a încasarilor si platililor în numerar, efectuate prin casieria unitatii, pe baza actelor justificative;
- document de stabilire, la sfârsitul fiecarei zile, a soldului de casa;
- document de înregistrare în contabilitate a operatiunilor de casa.
2. Se întocmeste în doua exemplare, manual sau cu ajutorul tehnicii de calcul, zilnic, de catre persoanele care au calitatea de casier, pe baza actelor justificative de încasari si plati.
Soldul de casa al zilei precedente se reporteaza, dupa caz, pe primul rând al registrului de casa pentru ziua în curs."
Tot in respectivul ordin gasim si un model.

Deci...nu se poate avea sold negativ de reportat.Am descris mai sus semnificatia termenului cash-flow.

Marin Zanfir
Mesaje: 88
Membru din: Vin Sep 04, 2009 7:45 am
Localitate: Slatina

Re: Registru de casa

Mesaj de Marin Zanfir » Sâm Oct 05, 2013 9:44 am

Stiam ca nu se poate avea sold negativ. Am lasat datele asa pentru a arata ca daca soldul este negativ el se coloreaza in rosu.
Dupa cum sper ca ai observat am rezolvat si problema imprimarii numarului de exemplar pe raport.

Tzica
Mesaje: 639
Membru din: Sâm Aug 11, 2012 10:52 pm

Re: Registru de casa

Mesaj de Tzica » Dum Oct 06, 2013 1:31 pm

errr..."interventia" mea era/este pentru cei ce folosesc aplicatiile, in scopul emiterii unor documente cu ... tenta mai mult sau mai putin oficiala. :oops:
Dar intr-adevar recitind ordinea/modul postarii, pare ca as critica munca depusa.Imi cer scuze, nici vorba de asa ceva...chiar daca nu ma pricep la/in VB (programare in general) , nu pot sa nu apreciez faptul ca cineva care chiar stie programare, intervine si ofera solutia corecta din toate punctele de vedere, informatice sau nu.
Eu folosesc aplicatiile Acces, mai mult ca o extensie complementara , pentru a obtine anumite rapoarte manageriale.
:roll:

Închis

Înapoi la “Intrebari despre Access 2007”