Cum sortez/raportez o asa "ciudatenie"...

Informatii despre cum se utilizeaza Microsoft Excel 2003. Calcule, Formule, Functii, Tabele pivot, Analiza datelor, etc
Închis
Murgu
Mesaje: 3
Membru din: Joi Aug 13, 2009 1:36 pm

Cum sortez/raportez o asa "ciudatenie"...

Mesaj de Murgu » Vin Aug 14, 2009 4:54 pm

Salut meseriasilor Excel si nu numai !!!
Am si eu o problemuta, care tinde sa devina problemoaie :D
Am un tabel excel pe care l-am organizat in fel si chip a.i. sa-mi dea niste rapoarte/sortari cum le vreau eu. Am incercat si cu tabele pivotante, Ghinion nu am reusit. Am -pe langa altele- urmatoarele campuri/cap de tabel care-mi dau batai de cap

Titlu capitol (exl de inregistrari: 4.1.1 text1, 2.1 text2, 4 text3, 7.1 textn )
Cod (exl inregistari: vga 411-02-05; f 411-02-05-02 )

Partea "distractiva" este ca aceste inregistrari reprezinta chestii existente pe care nu le mai pot schimba. Cu ele trebuie sa fac niste sortari sau rapoarte in tabele pivot de genul:

- Sorteaza/raporteaza de ex ptr titlu capitol 4.1.1 text1 toate inregistrarile cu cod continand sirul "411", care la randul lor trebuie sa le subsorteze alfabetic pe categorii vga, f, etc
- raporteaza o sortare : ptr campul/cap tabel Cod = "vga 411-02-05" - afiseaza toate titlu capitol sortate dupa logica asemanatoare unui TOC din word-outline :
1 blabla
1.2 tralal
1.2.1 trilulilu
1.2.2 bilulilu
....
4 tralial
4.1 intelegeti dvs...

Si cea mai distractiva parte este ca ptr un camp denumit "Manager" (exl record : ionescu, popescu, etc) trebuie sa sortez/reportez toate inregistrarile dupa cod .... care cod (exl vga 411-02-05) este de fapt titlu unui document word sau visio. Si aici apare o alta distractie OFFICE de data asta, suportul ODBC... nu stiu cum sa indexez in word cuvantul ionescu, popescu, etc...astfel incat la reportare sa dau linkul exact la pagina/paginile unde gasesc scris "popescu".... din cate mi-am dat seama wordul vede excelul sau date in general -ODBC support- dar vitavercea ba.... :(

Asta din urma recunosc ca e "hard", nu tine exclusiv de topic- implica office-ul ca ansamblu, macar poate imi dati un "tip"= :idea: - , dar v-as ramane recunoscator macar ptr prima parte... :roll:

Avatar utilizator
stelea
Mesaje: 98
Membru din: Vin Aug 07, 2009 11:31 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cum sortez/raportez o asa "ciudatenie"...

Mesaj de stelea » Vin Aug 14, 2009 5:34 pm

ai putea sa atasezi tabelul despre care vorbesti? sau doar o parte, sau macar ceva asemanator...

si asa e complicat, dar fara tabel chiar nu ne dam seama de nimic :D
Numa' bine,
*****A

Murgu
Mesaje: 3
Membru din: Joi Aug 13, 2009 1:36 pm

Re: Cum sortez/raportez o asa "ciudatenie"...

Mesaj de Murgu » Lun Aug 17, 2009 1:51 pm

stelea scrie:ai putea sa atasezi tabelul despre care vorbesti? sau doar o parte, sau macar ceva asemanator...

si asa e complicat, dar fara tabel chiar nu ne dam seama de nimic :D

OK, MULTUMESC, imi dau seama, atasez ceva asemanator. Toate inregistrarile din coloana "Cod" sunt documente visio sau word. Adica am pe hard fisiere vga 300-01.doc (numecod.doc) Ultimul tip de afisare/report ar trebui sa-mi arate -link- toate paginile/locul exact din document acelor documente sortate ascendent dupa campul "Titlu capitol" , si subsortate dupa Cod, unde am "Manager"='Ionescu'. Ideal ar fi sa ma plimbe prin document si sa mearga la fiecare cuvant Ionescu gasit, asa cum Find/search din word te plimba la toate cuvintele specificate gasite. Asta ptr ca la un mom dat trebuie sa interoghez acest lant cu ceva de genul "arata-mi toate titlurile de capitol -ordonate/sortate ascendent , subordonate apoi pe coduri -, in care Ionescu are responsabilitati - cu link pe primul cuv Ionescu din acel doc word, cu posib ca apoi sa ma trimita la urmatorul loc din doc unde apare Ionescu, samd, pana la end doc.

PS. Am incercat sa ma "complic" cu access-ul din Office, dar e mai mare "daraua" decat "ocaua"... Asa ca incerc sa rezolv problema cu "instrumente" mai simple... :roll: Worksheetul e de fapt mai complex, dar am pus acele coloane pe care nu le stiu "rezolva". Cu restul, la ce sortari/raportari vreau sa fac ma descurc....
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

Avatar utilizator
stelea
Mesaje: 98
Membru din: Vin Aug 07, 2009 11:31 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cum sortez/raportez o asa "ciudatenie"...

Mesaj de stelea » Lun Aug 17, 2009 2:44 pm

eu tot nu prea resusesc sa inteleg ce vrei exact. oricum, pentru partea de indexare si relationare intre Word si Excel nu as putea sa te ajut. asa ca incerc sa te ajut pentru prima parte:
- Sorteaza/raporteaza de ex ptr titlu capitol 4.1.1 text1 toate inregistrarile cu cod continand sirul "411", care la randul lor trebuie sa le subsorteze alfabetic pe categorii vga, f, etc
vrei sa scrii intr-un camp o valoare, de expl '411', ai apoi sa afiseze toate intregistrarile pt care Cod contine sirul '411', sortate pe categorii, apoi alfabetic dupa titlul capitolului?
Numa' bine,
*****A

Murgu
Mesaje: 3
Membru din: Joi Aug 13, 2009 1:36 pm

Re: Cum sortez/raportez o asa "ciudatenie"...

Mesaj de Murgu » Lun Aug 17, 2009 4:30 pm

Da, asta ar fi una variante..

Avatar utilizator
gecs
Moderator
Moderator
Mesaje: 2311
Membru din: Sâm Aug 15, 2009 10:05 am
Localitate: Bucuresti

Re: Cum sortez/raportez o asa "ciudatenie"...

Mesaj de gecs » Lun Aug 17, 2009 5:59 pm

Poate nici eu n-am inteles prea bine problema, dar in fisierul atasat (pornind de la fisierul postat de tine) ai o coloana suplimentara numita Index.
Dupa cum am inteles eu problema, solutia ar fi sa sortezi dupa Index si Cod.
Book1 (2).xls
Si o varianta cu numere pe coloana Index:
Book1 (3).xls
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

Avatar utilizator
gecs
Moderator
Moderator
Mesaje: 2311
Membru din: Sâm Aug 15, 2009 10:05 am
Localitate: Bucuresti

Re: Cum sortez/raportez o asa "ciudatenie"...

Mesaj de gecs » Lun Aug 17, 2009 7:11 pm

Extragand numerele din coloana Cod sortarea s-ar putea sa dea alta ordine (coloana Index 2)...
Book1 (4).xls
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.

Avatar utilizator
stelea
Mesaje: 98
Membru din: Vin Aug 07, 2009 11:31 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cum sortez/raportez o asa "ciudatenie"...

Mesaj de stelea » Lun Aug 17, 2009 8:11 pm

tot cam asa ma gandeam si eu, plus o coloana cu partea de text a titlului capitolului. vezi atasament...
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
Numa' bine,
*****A

Închis

Înapoi la “Intrebari despre Excel 2003”