Am observat foarte multe cazuri care se incadreaza in scenariul urmator:
Se foloseste o foaie excel pe post de formular pentru introducerea datelor.
Dupa fiecare completare, se salveaza o copie a formularului completat.
Ulterior se doreste centralizarea datelor din foile salvate pentru a obtine diferite situatii sau prelucrarea datelor.
In acest caz, ideal ar fi ca datele introduse in formular sa fie salvate intr-un tabel unic, imediat dupa completarea formularului.
Aceasta va scuteste de bataia de cap legata de centralizarea datelor.
Solutia 1.
Excel a pastrat Form-ul pentru introducerea datelor in tabel, doar ca l-a scos din meniul standard.
Trebuie sa intrati in configurarile meniului (Options-Customize Ribbon), cautati acel "Form" in lista "Commands Not in the Ribbon" si il introduceti in bara de meniu, unde doriti. Calea spre Customize Ribbon difera de la o versiune la alta. Solutia 2 - Add In WorksheetInputData
Cel mai mare inconvenient in utilizarea acelui form din Excel este ca nu permite nici un fel de validare a datelor sau folosirea casetelor derulante pentru selectarea datelor dintr-o lista.
AddIn-ul atasat creaza un formular in foaia de lucru, permitand astfel folosirea tuturor uneltelor de formatare si validare a datelor disponibile in Excel.
Datele vor fi salvate in tabel fara a fi nevoie sa transformati fisierul in Macro-Enabled sau sa invatati VBA.
Ca orice AddIn, functioneaza doar pe calculatorul in care este instalat. Deci daca doriti sa folositi fisierul pe mai multe calculatoare sau sa il trimiteti altei persoane, va trebui sa-l istalati pe fiecare calculator sau sa il trimiteti odata cu fisierul.
Gasiti pe site-ul Office sau pe internet informatiile necesare pentru instalarea unui Add In Excel. De exmplu aici: https://support.office.com/en-us/articl ... 3625a0b460
Add In-ul creaza un nou TAB in Ribbon: "Introducere date" DESCRIEREA MENIULUI Add In
Butonul "Formulare" deschide o fereastra in care aveti:
- - lista tabelelor pentru care s-a creat un formular de introducere a datelor
- buton pentru crearea unui nou formular
- buton pentru stergerea formularului selectat in lista
Butoanele "Formular" si "Tabel date"
Daca selectati o celula din tabelul de date, apasand pe "Formular" se activeaza formularul (foaia) corespunzatoare tabelului selectat.
Daca va aflati in formular, apasand butonul "Tabel date" puteti vizualiza tabelul in care s-au salvat datele din formularul selectat.
Sectiunea "Formular" contine patru butoane: Inregistrarea anterioara, Inregistrarea urmatoare, Inregistrare noua, Salvarea inregistrarii curente
MOD DE UTILIZARE:
Crearea unui nou formular
Trebuie sa aveti creat un tabel cu coloana pentru fiecare data care urmeaza a fi introdusa.
Apasati pe TAB-ul "Introducere date", apasati butonul "Formulare" si apoi "Formular nou".
Selectati o celula a tabelului in care doriti sa introduceti datele, OK
Modificati daca doriti denumirea formularului (a foii), OK
AddIn-ul creaza o foaie noua in care aveti gata etichetat cate un camp (celula) pentru fiecare coloana din tabel.
In acest moment puteti muta campurile oriunde doriti, le puteti formata, puteti seta Data Validation, practic puteti sa aranjati formularul oricum doriti.
Atentie! Nu stergeti celule pentru introducerea datelor sau celula care afiseaza indexul inregistrarii. Etichetele si titlul le puteti modifica sau le puteti sterge.
Puteti deasemenea sa protejati foaia dupa ce ati obtinut formatul dorit, dar nu folositi parola. Celulele in care se introduc date sunt presetate "Unlock". Add In -ul a fost creat in Excel2016 si nu a fost testat inca pe alte versiuni. Destinat versiunilor 2007-2016. Pentru ca foloseste obiectul Table nu va functiona in Excel 2003 sau mai vechi. Daca doriti o versiune pentru 2003 voi adapta AddIn-ul.
Daca apar erori va rog sa ma anuntati ca sa le corectez.
Deasemena, daca aveti propuneri pentru imbunatatirea lui sau gasiti situatii in care nu fuctioneaza corect.
Codul nu este protejat, oricine este liber sa-l adapteze dupa propriile nevoi.
Verificati deci (derulati in jos) daca exista noi versiuni sau derivate ale Add In - ului.