[TIP] Combinare fisiere Excel din Folder

Doua add-onuri gratuite oferite de catre Microsoft ce completeaza functionalitatea Excel atat de bine incat incepend cu Excel 2013 Power Pivot vine preinstalat (doar trebuie activat) iar in Excel 2016 Power Query este inclus direct in interfata Excel (nu mai este add-on)
Închis
Catalin B.
Moderator
Moderator
Mesaje: 813
Membru din: Vin Sep 09, 2011 4:05 pm
Localitate: Iaşi

[TIP] Combinare fisiere Excel din Folder

Mesaj de Catalin B. » Sâm Noi 12, 2016 5:03 pm

O activitate des efectuata si care poate fi automatizata mult mai usor cu Power Query este Centralizarea datelor din mai multe fisiere excel cu aceeasi structura, localizate in acelasi folder.
Am pregatit materiale video, cu subtitrare de aceasta data, pentru 2 solutii diferite:
Prima solutie presupune utilizarea optiunii New Query - From File - From Folder, si extragerea continutului fiecarui fisier excel prin adaugarea unei coloane suplimentare cu formula Excel.Workbook([Content]), dupa care se fac toate prelucrarile necesare.
Combinare fisiere excel din folder varianta 1.xlsx
Materialul video care ilustreaza aceasta solutie poate fi vazut aici: Combinare fisiere excel din folder varianta 1

A doua solutie, presupune prelucrarea unui singur fisier excel: New Query - From File - From Workbook, efectuarea tuturor prelucrarilor necesare, apoi transformarea acestei interogari intr-o functie personalizata, foarte asemanatoare cu un UDF in Visual Basic. Dupa crearea functiei (interogarii) personalizate, se repeta pasii din prima solutie: New Query - From File - From Folder, cu diferenta ca extragerea continutului fisierelor excel se va face prin adaugarea unei coloane cu functia personalizata. In locul functiei Excel.Workbook([Content]) vom utiliza ProceseazaToateFisierele([FilePath]&[FileName])
Combinare date din fisiere excel din folder-functie personalizata.xlsx
Video: Combinare date din fisiere excel din folder-functie personalizata

Ultima solutie, desi este putin mai complexa decat prima, ofera totusi cateva avantaje suplimentare: ofera posibilitatea procesarii fisierelor inainte de combinare (consolidare), pot fi create functii diferite pentru a procesa diferite tipuri de fisiere din acel folder: o functie poate procesa fisiere .txt, o alta functie poate procesa fisiere .csv, o a 3-a functie poate procesa fisiere .xlsx, pentru a aduce toate acele fisiere in aceeasi structura, rezultatele fiecarei functii pot fi combinate astfel intr-un singur tabel.


In cazul in care se adauga fisiere noi in acel folder, prelucrarea lor se face extrem de simplu: Data-Refresh All.
Fiecare solutie nu dureaza mai mult de 4-5 minute, in comparatie cu importul datelor cu Visual Basic, pentru care scrierea codului poate dura cel putin o ora.

Fisierele utilizate in materialele video:
Sales Folder.rar
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
Probleme să fie, că soluţii se găsesc...

Închis

Înapoi la “Power Query & Power Pivot”